• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati takuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boy007
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pecha hyvä, ainut kuka voi aloittaa oikeusjutun oon minä.

Minä oon se uhri, Pecha hyvä. Potkipäähän jos hyvältä tuntuu.
Pelkäänpä, että saatat vielä vaikka joutua huomaamaan olevasi väärässä kohdassa 1.

Ja kohtaan 2: ikävää, jos otat kommenttini ´päähänpotkimisena´. En ole niitä sellaisiksi tarkoittanut.

Mutta aina, kun on kyse riita-asiasta, niin silloin molempien osapuolten kertomus olisi ihan paikallaan kuulla. Eikä pelkästään sitä, mitä toinen osapuoli kertoo, tai mitä hän vastapuolen sanomisista selektiivisesti tänne postaa (ja niiden s-postien kopioiminen tänne ei edelleenkään ollut fiksu veto).  

Edellä mainittu ei suinkaan tarkoita, että olisit väitteidesi suhteen väärässä. Mutta asia on silti faktisesti niin - kumpaakin osapuolta pitäisi kuulla, ja se hyvin harvoin toteutuu tällaisessa kontekstissa.

Ja toisekseen, pointtisi on jo tullut ainakin 100 kertaa varsin selväksi, joten samojen lauseiden toistelu ei edistä asiaasi. Tämä kun ei ole edes mikään kuluttajavalituslautakunta, vaan pelkästään ´nettiturpakäräjät´, joten täällä et juttuasi voi varsinaisesti edes voittaa.
Lue kuluttajariitalautakunnan päätös!

Tuonne tulee

http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/?action=new
varaan piakkoin jotain.

Mulla ei oo aikaa 5v lakitupajuttuun missä
ei ole järkeä! Voitto ei lämmitä kun kyse
mun osalta rahasta.

On järkevää kertoa kaikille.

Olen kertonut Halacille että jos hommat ei
etene niin kerron kaikille.

Toimintani on siis hyvin loogista, ennalta
odottevaa - tehokasta,...

Kyllä nää kirjotukset Jouko Knatolna pöydälle päätyy
ja lukee ne. Jos olisi sivityneesti keskustellu
niin tätähän ei olisi tarvinnut tehdä.

Jos mulla ois Ducati edustus en päästäis edes
kuluttajavalituslautakuntaan, oisko laatu ongelmia
ja raha ongelmia niin paljon että se ei ole
mahdollista?

Ainakin myyntimäärät on hepposet.

Tällä tavoin ne laskee,

ainut järkevä tapa
Hailacille saada homma päätökseen niin että
välit säilyy muidenkin ihmisten kanssa
taitaa olla postipaketti lappeenrantaan
jossa on hajoneiden osien tialle uudet ja
joku hyvitys kuluneesta ajasta täällä
talvi parkkipaikkalla keskutelemassa
kun maailma on niin väärä,
suuri vääryys,...

Sitten varmaa kanttaa miettii miten estää
nää idiootti jutut, ei niitä voi olla 1-5%
vuosimyynnistä,... esimerkiksi budjetoinissa
vähentää laki ja mainos budjettia ja siirtää
panostusta takuu varaosiin,... yks 400egen
kansi 700egen mittari ja .05c kumihattuja ei
saa niin ei 1000egen johtosarja pitäis tunuta
missäään kun valmistus arvo on se 10% lista hinnasta,...

Kaverit on muuten ihan kohteliaita niin kauan
kunnes jäävät kiinni jostain,...

Pelkäänpä, että saatat vielä vaikka joutua huomaamaan olevasi väärässä kohdassa 1.
jos kohdalla yksi tarkoitat ekan huollon ajoitusta
niin asia on nii että kun Hailac ei ole
ehtinyt tehdä sitä ekaa huoltoa ja Tampereelle pitänyt mennä
ja yöpyä öljyn vaihdon takia niin kyllä
se Ducatin ja Haiulacin pyörää koskeva
TAKUU on voinut raueta eli Hailc on pyörästä
itse vastuussa kokonaa
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kuluttajalain mukaan vastuu jatkuu, siis asiakkaan TAKUU,
ja myyjien ohejeistus taas tarkoittaa että otavat vastuun asiasta
kun olen kysynyt heiltä! Uskon että saman ohjeen saaneita
löytyy Ducati Clubilta joten edes todistelu ei olisi vaiketa.

Ongelma on kohdan yksi kohdalla siinä että en ole viemässä
asiaa oikeuteen, saadakseni 3500 egee korvausta palaa
arvokasta aikaa sen arvosta ja enemmän.,...

yks 400egen
Oletko oikeasti tosissasi, että moottoripyörän koko johtosarja uusittaisiin takuuseen, jos joku liittimen suoja/kumitulppa on hapertunut?

Se mitä tuolla meuhkaamisellasi olet saanut aikaseksi, on lähinnä myötätuntoa myyjäliikettä kohtaan. Ainakin netissä tunnut hiiltyvän sen verran helposti, että vakuuttelujasi rauhallisesta ongelmiin suhtautumisesta on aika vaikea uskoa. Myös nettisivullasi ollut kuluttajariitalautakunnan raportti oli mielestäni ihan oikea. Mittaristo on voinut rikkoutua liian suuren voimankäytön takia, kumiosat vääränlaisen irrotuksen toi hoidon takia jne. jne.. Mikään ei myöskään muuta sitä tosiasiaa, että kuluva osa on kuluva osa ja vaihdetaan uuteen käytön, ei kilometrien perusteella.

yks 400egen
Oletko oikeasti tosissasi, että moottoripyörän koko johtosarja uusittaisiin takuuseen, jos joku liittimen suoja/kumitulppa on hapertunut?

Se mitä tuolla meuhkaamisellasi olet saanut aikaseksi, on lähinnä myötätuntoa myyjäliikettä kohtaan. Ainakin netissä tunnut hiiltyvän sen verran helposti, että vakuuttelujasi rauhallisesta ongelmiin suhtautumisesta on aika vaikea uskoa. Myös nettisivullasi ollut kuluttajariitalautakunnan raportti oli mielestäni ihan oikea. Mittaristo on voinut rikkoutua liian suuren voimankäytön takia, kumiosat vääränlaisen irrotuksen toi hoidon takia jne. jne.. Mikään ei myöskään muuta sitä tosiasiaa, että kuluva osa on kuluva osa ja vaihdetaan uuteen käytön, ei kilometrien perusteella.
Aika vähän tuota myötätuntoa on näkynyt myyjälle!

Säröjen muodosta voi päätellä vaurioitumis mekanismin ja paikasta. Maallikolta tuo menee läpi.

Kumiosia ei irrotella missään vaiheessa, seoksessa, voisitko kertoa miksi ruiskua joka on suojassa penkin alla irrotettaisiin, ei siihen ole mitään tarvetta koskea,...

Pyörän DAMPERITHAn tippu koneesta tielle, samaa kumia kaiketi, niin tappien kumit,... sain muuten ne takuuna - oisko ollut niin että oon lattapää ruuvarilla repinyt niitä jäähdytyslevyjen välistä ja tappien päästä repinyt kitkakumi palat ja sitten pyytänyt uudet tilalle.

Oon samaa mieltä hulluahan on koko johtosarjaa uusia 0.5 eur tulppien takia mutta kun niitä ei saa ja jos niitä ei ole menee suojattavat osat kuten ruiskut epäkuntoon kosteudesta,...
..., eikä ne ruiskut ja niiden vaihtokaan paljoa maksa mutta kyllä se matkan keskeytyminen on se kallis juttu,....

Aika oudolta kuulostaa jos myyjä kiistää aluksi myynennsä pyörän, sen jälkeen tekemäsnä huollon - eikö juttu sulle oikeinala aueta. Kuitenkin sittten heteken päästä ollaankin
pyörä nähty ja ollaan varmoja että on atapahtunut näin ja noin.

Petoskaverit toimii tolla tavalla, muutamassa jenkki lefassa on hyviä käytettyjen autojen myynti kohtauksia,...
..., hyvä käytös kauppiaalta tässä casessa on aika lähellä näitä autokauppa leffoja,...

Ei millään pahalla mutta sun jutut on läpinäkyviä,...
jos menisit joulu lomalle nyt ja pidetään 3vk keskustelu tauko.

Mee tapputelee Hailacin poikii selkään, ne tarjoo sulle glögiä siellä ja osta niiltä pyörä. Sillain niin ku annat tukee niille.
kaboom.gif

Mun tosissaan pakko lopettaa nyt, jos joku jaksaisi pitää viimesenä viestinä esimerkiksi kopioita asiallisesta tiedon vaihdosta niin että  loppuun ei jää häirintää niin saadaan THREAD elämään pidempään!

Niin edelleen jos haluat suoraan kertoa omista kokemuksista ilman julkisuutta niin voi kertoa!
Olemme jo puoli vuotta vaihdelleet puolin sun toisin tietoja näistä casesta. Oma arvio on että ei kannata viedä oikeuteen mutta kyllä näkyvillä aika ajoin. Esimerkiksi jos haluat julkaista jotain niin mopo messujen alla on hyvä hetki aloittaa keskustelu ja se saa näkyvyyttä.
Sitten taas vähän ennen Syys aletta,...ne toimii.

OMAN THERDINÄ ja miellään ei Ducati Finlandi sivulla kun siellä ei oo pishereitä mitkä tekee tän milekkääksi.

Joulu Rauhaa Kakille ja onnistuneita pyöräkauppoja, miksei onnistuneita Ducati kauppoja sehän tässä perimmäinen tarkoitus on.

Suljen omalta osalta tämän Threadin kun uutta ei tuu
ilmi.

Tuosta 1000km huollosta sen verran, että se ei todellakaan ole mikään ehdoton takaraja, jonka jälkeen takuu raukeaa. Varmaan 9/10 tapauksesta sillä ei ole väliä tehtiinkö 1. huolto 900 kilometrin vai 1800 kilometrin jälkeen, vaikka jotain takuuasioita myöhemmin tulisikin. Maahantuoja on vain käyttänyt sitä yhtenä lyömäaseena asiakasta kohtaan, kun ovat päättäneet, että tämän miehen kanssa ei tehdä enää businessta. Näyttäähän se paperilla jonkinlaiselta laiminlyönniltä, kun ohjearvo on ylitetty reilusti, oli syy sitten mikä hyvänsä.

Omasta mielestäni tuo raja on siis vain ohjeellinen, eikä sitä ole pakko noudattaa orjallisesti. Toisekseen, jos asiakas pystyy todistamaan, että huoltoajan hankkiminen virallisilta tahoilta viivästyy heidän syystään, niin olisi absurdia vaatia pyörän omistajaa makuuttamaan pyörää tallissa sen takia, etteivät viralliset huoltopisteet pysty suorittamaan vaadittua huoltoa ajoissa.

Pieni juttu koko sopassa, mutta tulipahan mieleen.

Täytyy sanoa, että boy007:n todistaminen on sen verran väkevää, etten sitä jaksa lukea.

Omalla kohdallani ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa Hailacin toiminnasta. Hinnat toki hirvitti, mutta se korjaantui kun siirtyi japskipeleihin. Pyöränvaihtotilanteessakin heidän hinnoittelunsa on aika "persoonallista", mutta sehän on tasan tarkkaan heidän asiansa miten haluavat pyöränsä hinnoitella. Jos hinta ei miellytä, niin ei ole pakko ostaa.

Omaa kokemusta Hailacin toiminnasta jäi reilun vuoden ajalta kun ST4S:llä kruisailin. Yhden korjausoperaation jäljiltä oli oikean puolen pakoputken kiinnikkeet jääneet kiristämättä ja sen takia putki tippui alas ja hankautui hajalle maantietä vasten. Tämäkin korjattiin Hailacin puolelta veloituksetta kunhan asiasta keskusteltiin kaikessa rauhassa. Eräs toinenkin korjaus meni myyntitakuun piikkiin vaikka takuu oli pyörässä jo umpeutunut. Jos itsellä pysyy pää vileänä, eikä ala heti riehumaan, uhkailemaan ja rähisemään, niin asioilla on tapana järjestyä huomattavasti helpommin.

Jos olisin itse moottoripyöräkauppias tai huoltaja, niin kysyisin Hailacilta sun nimen enkä ikimaailmassa suostuisi sinulle pyörää myymään tai pyörääsi korjaamaan/huoltamaan.

Aika herkästi tuo boy007 alkaa syyttelemään Hailacin henkilökunnaksi.
biggrin.gif

Ihan selvennyksenä asiaan: Hailacin kanssa olen sen verran ollut tekemisissä, että yhden pyörän ostin sieltä 3-4vuotta sitten, ja pari kertaa Ducatia käynyt siellä koeajamassa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ko. liikkeen kanssa.

Mutta onnea aloittajalle valitsemallaan tiellä, ehkä se juttu tuollakin tyylillä vielä selviää.

Mun sympatiat tän kärsijän puolella, ducati oli mielessä seuraavaksi pyöräksi, mutta ei enää. Karhunpaskalle haiskahtaa noi ducsut haileineen.

Mun sympatiat tän kärsijän puolella, ducati oli mielessä seuraavaksi pyöräksi, mutta ei enää. Karhunpaskalle haiskahtaa noi ducsut haileineen.
Hmm, haiskahtaa boy007 alter egolta. Kirjautunut tänään ja viestejä peräti 1kpl...
biggrin.gif

Harmi kun ei ole moden oikkia, niin vois käydä katsomassa onko IP sama kuin mistä aiemmat viestit on tulleet.

Pirun kiintoisa tapaus. Onneksi en ole osapuoli, kun ei ole Ducatia, mutta jos meinaisin hankkia, pohtisin kyllä toisenkin kerran.

Musta ois IP:t kiva nähdä niin tietäisi kennen kanssa juttelee!!!
Jos järjestelmä ei kysy uudestaan tunnareita ja ne ei vanhene niin tuo kirjautuminen tapahtuu vasta kun moto.org kone kaatuu tai mun kone, eli noin 6-30pv välein!

Mun on pakko yksi juttu lisätä, kuluttajaviranomainen kuulemma jopa käsittelee asian uusiksi jos siinä ilmeinen virhe kuten tuo huoltojen määrä ja takuun voimassa olo, ja kysyivät tuossa että haluanko ja vastasin että ok jos siitä on heille hyötyä,..., on ikävä meinaan jos tehnyt väärän päätöksen se tuntuu pahalta.

Joo nyt voi HAILAC tuon kilpimesoamisen korjata jos siinä on joku virhe, musta pitäisi kutsua kaikki Hailacin viritykset uusinta katsatukseen ja heijastin telineet tutkia,... sen verran tuota näkemys eroja.
Itse haluan 100egen edestä 180egeä siitä kilpitelineestä, se on pitänyt suunnnitella ja ykittäis kappaleena ja saksassa halvin oli tuo 180 egee,...

Ootetaan nyt hetki korjaavatko päätöstä!
Eli keskustelu on nyt oikeastaan ihan turhaa jatkaa, annetaan työrauha ja pidetään IDEA palaveri taas kun on uutta syötävää.

Älkää nyt menkö vaan kenenkään puolelle, tässä on tarkotus saada asiat kuntoon se voi vaatia vähän ärhentelyä. Yleensä järki voittaa molemmin puolin mutta ei aina.

Ducatistit on muuten mukavaa sakkia ja keskustelun tyylistä näkee että muut merkit jyrää täällä.

Kiitos ideoista, päähän potkimisesta, päälle...pishereistä,..

Sen kummemmin kenenkään puolesta kantaaottamatta niin en kyllä maahantuojana kovin helposti päästäisi mokomaa soppaa syntymään muutaman satasen takia koska asia ei taida sen väärti olla.
Toisaalta taas alalla olleena tiedän että vuorollaan samantapaisia juttuja pyörii jokaisen maahantuojan kanssa,joskus tietenkin ihan selviä vedätyksiä mutta ei niistä kyllä kannata ruveta mitään kuukausien tai vuosien stooreja pykäämään.Mä en jaksaisi jauhaa kovin kauaa turhaa sotaa jossa kumpikaan ei voita mitään.

Niin kuuma keskustelu, että pakko osallistua
biggrin.gif
.

Ottamatta kantaa tämän tapauksen yksityiskohtiin, niin yleisesti tässä on kai kyse vastuista, ja onko niitä seurattu, ja kenen ne ylipäänsä oli. Sitten on puhuttu asiakkaan äänensävyistä, mistä tuli mieleen, että käännetäänpäs kolikkoa.

Jos ostan mopoliikkeestä osamaksulla mopon, ja jätän laskut maksamatta, niin ei liike tule rahoja hattu kourassa kyselemään, vaan äänenpainot ovat voimakkaita.

Liittyikö tämä jotenkin tähän?

Kaksi erää myöhässä = vouti = osamaksukauppalain mukainen tilitystoimitus. Näissä yleensä jää vain velkaa ja fillari on muissa käsissä. 10 vuotta olen noita aikanaan tehnyt.

Miks ihmeessä maahantuoja kiukuttelee takuuasioissa, jos tehdas kuitenkin maksaa kaiken? Vai oonko ihan hakoteillä?
Yritysten väliset sopimukset
on mutkikkaampia. Tuossa on
varmaan kyse Hailacin ja Ducatin
välisestä Franshing sopimuksesta ja
ilmeisesti Hailac maksaa takkut jostain
syystä!

Kun oli ATK-maahantuojan huoltopääälikkönä
niin takuu korjausten kustannukset saatiin
2% hyvityksenä osto hinnoista ja tietystä
arvosta tuli varaosia. Varaosat taas oli
linjalta poistettuaja rikkinäisiä koneita
joista irrotetiin itse varaosta ja
testattiin,...
Voisko joku vielä "varmistaa", että onko asia todellakin näin, että maahantuoja maksaa kulut, jos tuotteessa on sanomista?

Ei maksa, mutta tehdas hyväksyy tai hylkää takuukorjaukset, näin ainakin ennen. Joissain tapauksissa ( puhun nyt autoista, mutta kaippa se on sama pyörillä ), maahantuoja saattaa nipistää jälleenmyyjältä.

Back