• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati palsta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja compact_d
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisko mahdollista että moderaattorit hoitasivat hommiansa ja poistaisivat tylyttäjien ja kumppanien trollaukset em. palstalta. Vituttaa, kun sinänsä kiinnostavassa aiheessa on 75 % viesteissä edellä mainittujen henkilöiden trollauksia ja kikserin tehokäyriä.

En kannata moderoinnin muuttamista. Ei ne väittelyt sinne itsestään synny ja pysy yllä. Jos ei halua väitellä turhasta, niin sitten ei kannata siihen itse osallistua. Ei kukaan jaksa yksin jauhaa samaa.

Eikös tuonne suljetulle osastolle voisi perustaa "Paikalliset Ducati-prätkäilijät" osaston. Paikallisuus voisi olla aluksi vaikka päiväntasaajan ja pohjoisnavan välissä asuvat.

En kannata moderoinnin muuttamista. Ei ne väittelyt sinne itsestään synny ja pysy yllä. Jos ei halua väitellä turhasta, niin sitten ei kannata siihen itse osallistua. Ei kukaan jaksa yksin jauhaa samaa.
Niinkö? Pieni esimerkki (11 viestiä) ketjusta "Ducatin tehoista, kun kone tehdään oikein"
KnightOfNi
JP_445
Tylyttäjä
Tylyttäjä
Tylyttäjä
JP_445
gikseri
Tylyttäjä
Tylyttäjä
JP_445
kaasunalle
gikseri

pelkkää R4 paskan jauhantaa. Aihe olisi hemmitin kiinnostava, mutta niin kuin eräs kirjoitti - "jos tämä menee taas Suzuki kehumiseksi, niin en kirjoita enään tähän palstaan". Arvokasta tietoa ja tietämystä katoaa.

Niinkö? Pieni esimerkki (11 viestiä) ketjusta "Ducatin tehoista, kun kone tehdään oikein"
KnightOfNi
JP_445
Tylyttäjä
Tylyttäjä
Tylyttäjä
JP_445
gikseri
Tylyttäjä
Tylyttäjä
JP_445
kaasunalle
gikseri

pelkkää R4 paskan jauhantaa. Aihe olisi hemmitin kiinnostava, mutta niin kuin eräs kirjoitti - "jos tämä menee taas Suzuki kehumiseksi, niin en kirjoita enään tähän palstaan". Arvokasta tietoa ja tietämystä katoaa.
No voi kauhia.. Ei niitä tartte lukea jos ahdistaa!

Alunperin kommentoin tuota Ducatin blueprinttaamista kylläkin. 888 viittasi myös tuohon paljon hälyä nostattaneeseen 999R topikkiin, joten en kokenut kauhean paljon off-topikkiin menneeni..

JP-445:llä on myös käynnissä blueprinttaus, joten mikä ettei sitä voi käsitellä topikissa joka koskee blueprinttaamista? Samalla rönsyiltiin hiukan kauemmaksikin tuon JP_445:n projektin yksityiskohtiin, anteeksi jos jollain meni siitä yöunet..

Anteeksi nyt vielä kerran kauhiasti, että ei perustettu R4 blueprinttaamiselle omaa topikkia!
tounge.gif

No hei helpottaako jos käyn poistamassa kaikki omat kommentit sieltä. Luulis nyt kele että Ducati miehiäkin kiinnostaa tietää mitä koneelle voi tehdä ja mitä kannattaa tehdä. Ottomoottori on kumminkin molemmissa ja sen yleinen parantaminen on saman tyylistä. Toinen syy miksi aloitin sinne enemmän kirjoittamaan on se syy ettei siitä "viritetyn" Ducatin koneesta annettu enempää tietoa. Kumman teen, poistanko ne kirjoitukset sieltä vai annan mahdollisuuden teille muillekkin oppia jotain koneen tekemisestä?

No hei helpottaako jos käyn poistamassa kaikki omat kommentit sieltä. Luulis nyt kele että Ducati miehiäkin kiinnostaa tietää mitä koneelle voi tehdä ja mitä kannattaa tehdä. Ottomoottori on kumminkin molemmissa ja sen yleinen parantaminen on saman tyylistä. Toinen syy miksi aloitin sinne enemmän kirjoittamaan on se syy ettei siitä "viritetyn" Ducatin koneesta annettu enempää tietoa. Kumman teen, poistanko ne kirjoitukset sieltä vai annan mahdollisuuden teille muillekkin oppia jotain koneen tekemisestä?
Älä ny poista mitään..

Kone kuin kone, ihan sama. Pääasia, että se on asiaa ja kiinnostaa rinnastettuna.

Otas ny compakti ihan rauhallisesti.

Kunhan mä olen saanut to R:n printattua ja portattua + ne pidemmät lenkkimakkarat sekä nokat, säätyvät imutorvet ja ohuen pahvin paikalleen eteen ja taakse, niin voidaan lyödä noi nelikot niiden omilla lääkkeillä..
tounge.gif
Jos ei muuta niin ainakin ääni on sitten tarpeeksi luja. Kle.

Hyvähän se on ,että palautetaan välillä maantasalle,kun putkirunkohäkkyröistä luullaan ihan mahdottomia..
Tylyttäjä jutuista on suurin osa sentään faktaa,eikä mitään essonbaari puheita.
Mitä se on muilta pois, jos reppanat Ducatiuskovaiset ajavat pyörillä joita pitävät hyvinä?
Pitääkö, vaikka ihan vaan kieli poskessa, vakuuttaa muitten olevan paljon parempia, kun kyse on mistä tahansa Ducatiin liittyvästä?
"Tylyttäjän" fakttoja en kyseenalaista, mutta niiden tunkemista melkein jokaiseen Ducatin tekniikkaan liittyvään keskusteluun, ja Ducatistien "palauttamista maantasalle" niihin vedoten, ei välttämättä kaikki pidä "essonbaari" puheita älykkäämpinä.

Ei elämän kevät. Sama narina jatkuu täälläkin.

Jos topicin aihe on "Ducatin tehot" niin eikös silloin ole kysee niistä, eikä mistään rivinelosesta?

Tyly kirjoittaa paljon asiaa, mutta myös paljon paskaa... se karsiikin meikäläisen kohdalla nykyään sen että en jaksa niitä enää lukea. Vielä vähemmän kirjoitella.

Jos aihe on niin kiinnostava niin lukekaa sitä ja kertokaa omia kokemuksianne aiheeseen liittyen ja jos menee OT niin kirjoittakaa se jonnekin muualle.

Olen myös itse aikalailla kyllästynyt tuohon ainaiseen trollaamiseen ja piikittelyyn sekä ainaiseen aiheen sivuun vedättämiseen Ducati -palstalla.

Itse en omista yhtäkään Ducatia, vaan aivan jotain muuta. Siltikin mielenkiinnolla Ducati -palstaa seuraan ja sitä luen.

Noi kommentit "palautetaan maan pinnalle tylyllä faktalla" ja "kehuvat omiaan mutuna" jne. pidän ihan kateellisten panetteluna.... varsinkin silloin kun kyseisellä henkilöllä ei ole omakohtaisia kokemuksia kyseisestä laitteesta.

Ja onkos herroille tullut koskaan mieleen että kun Ducatistit puhuvat moponsa tehoista ja laitteen ylivertaisuudesta niin että hän vertaa nykyistään johonkin vuodelta miekka ja kypärä olevaan laitteeseen tai vaikka viime vuoden HD:seen tai johonkin maanantaikappaleeseen? Antakaa heidän puhua, kirjoittaa ja vaihtaa mielipiteitään siellä minkä haluavat, ei sinne tartte mennä väliin sörkkimään... Kun ei se kuitenkaan Teiltä pois ole.

Jos ei paskanjauhanta lopu niin sitten se jatkuu... mun lukemiset ja kommentoinnit vaan yllättäen vähenee... ei jaksa kiinnostaa.

Rauhoittukaapas nyt itse kukin. Jutut ovat olleet viime aikoina juurikin tuota helvetin räksytystä ja aloittajia ja mukaan lähtijöitä on ollut puolin ja toisin (vituttaa tuokin ilmaisu, kun puhutaan *******isteista sen mukaan minkä merkkinen mopo sattuu juuri nyt olemaan jalkojen välissä). Yritetään pitää jutut asiallisina ja jätetään täysin turhat vittuilut muille palstoille tai paskanjauhantaan. Näihin ducati-juttuihinkin kirjoitelleet ovat jo aikamiehiä, mutta silti pitää yrittää haastaa riitaa lapsellisella sohimisella.

Olen samaa mieltä kuin herra gikseri, vai oliko JP_445, kun sanoi että ducatipalstalla puhutaan edes joskus mielenkiintoisista aiheista. En minäkään jaksaisi lukea sivutolkulla, kuinka asennetaan kympin vilkut ja tehdään roiskeläppä alumiinista ihan itse. Ei minulla sinänsä roiskeläppäkavereita mitään vastaan ole, koska tiedän että kun roiskeläppä on valmis, siirrytään tekniikkaan.

Mutta siinä toivoisin harkintaa, että jos jonkun merkin palstalla puhutaan ko. merkin moposta ja aloitusviestin aiheessa on se mainittu, niin pitäydyttäisiin suurinpiirtein siinä. Suzuki, jammu, honda jne.. keskusteluihinkin voisi tulla järkeä, jos aiheesta tietävät aloittaisivat keskusteluja ko. merkin palstalla esim. tietoa antaakseen. Se tosin vaatii enemmän kuin pelkkä kuittailu ja kommentointi muiden aloittamiin juttuihin, mutta olisi varmasti sisällöltään arvokkaampaa.

Rassailen joskus muunkin merkkisiä mopoja kuin ducateja ja olisi mukava jakaa kokemuksia ja osallistua keskusteluihin, mutta en viitsi esim. hondan huolettomuuteen liittyviin juttuihin osallistua ducatipalstalla.

Tällä keskustelusivustolla on suurin osa motoristeja, joilla ei ole mitään hajua tekniikasta. Osalla on mielenkiintoa, osalla ei. Teillä on tietoa ja aktiivisuutta, joten jakakaa sitä tietoa asiallisesti.

Hyvähän se on ,että palautetaan välillä maantasalle,kun putkirunkohäkkyröistä luullaan ihan mahdottomia..
Tylyttäjä jutuista on suurin osa sentään faktaa,eikä mitään essonbaari puheita.
Näin on. Tylyttäjän jutut sentään perustuvat mitattuun faktaan, ducatistit elävät unelmissaan.

Minulla ei mitään ole ducateja vastaan, päinvastoin. Sitä en sen sijaan ymmärrä, että ylistetään omaa merkkiä maasta taivaisiin vaikka faktat puhuvat ihan toista.
Itse olen kyllä ajoittain varsin kärkkäästi kirjoitellut, myönnän. Olen kuitenkin sitä mieltä, että joidenkin innokkaiden japsipyöräkuskien hyvin monessa Ducatiin liittyvässä keskustelussa esittämät tehokäyrät menevät ehkä hieman yli.

Fakta on faktaa ja teho tehoa, mutta eikö niille muutamalle japsikuskille, jotka jatkuvasti "palauttavat maan pinnalle" ole tullut mieleen, että ei heidän tarvitse todellakaan palauttaa keskustelufoorumilla ketään maan pinnalle.

Tylyttäjä esimerkiksi kirjoittaa asiaa, mutta valitettavasti tunkee gixxerinsä nykyään jokaiseen Ducati-keskusteluun ja aina mainitsee vähintään sivulauseessa miten lussuja ja tehottomia Ducatit ovat. Kuitenkaan hän ei ole lähemmin tutustunut näihin laitteisiin ja niiden hyviin puoliin. Ducati-harrastajia tuskin olisi ja vieläpä niin innostuneita sellaisia jos niissä laitteissa ei olisi niitä hyviä omalaatuisia juttujaan. En ole nähnyt Hyosung-harrastajia...

Miksi ihmeessä pitää niin kärkkäästi puolustaa gixxeriä Ducati-palstalla? Hän jopa mainitsee minut usein jäykkikseksi tai muuten vajaaksi, ehkä koska olen kiinnostunut Ducateista enemmän kuin Gixxeristä ja pidän niitä itselleni_parempana_valintana. Ainakin on enemmän mielenkiintoista tekemistä ja osatarjontaa kun noiden kanssa puuhastelee.

Faktat eivät puhu mitenkään Ducateja vastaan... Ne ovat omanlaisiaan moottoripyöriä, missä on hieman "normaalista" poikkeava tekniikka ja hienoja yksityiskohtia ja merkillä on vankka kilpailuhistoria ja muutenkin hieno historia. Ducatilla on erittäin suorituskykyisiä ja hienoista osista tehtyjä pyörämalleja...

Ja itse siirryn vähemmän provosoivalle linjalle (yritän). Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut juuri 888:in erinomaisen mielenkiintoisista tekniikkapainotteisista kirjoitteluista. Lisäksi mielestäni Jp_445 kirjoitteli erääseen Ducatin konetta ja tehoa koskevaan aiheeseen omasta Yamaha-projektistaan asiallisessa hengessä, eikä provosoinut eikä palautellut maan pinnalle, vaan aidosti oli kiinnostunut mitä, miten ja miksi koneessa jotain on tehty.

Ehkä se on itsekullekin mielenkiintoista lukea juuri näistä teknisistä moottoriin, alustaan ja pyörän rakenteluun liittyvistä jutuista... Ducateja usein rakennellaan ja niitä huolletaan itse toisin kuin valtamerkkejä, siksi niistä riittää enempi juttua.

Jos vaan moderointilinjan sijaan jotkut japsikuskit ymmärtäisivät olla provosoitumatta siitä, että joku tykkää Ducatistaan. Aloittelijat eivät kuitenkaan uskalla ostaa Ducatia tai muuta harvinaisempaa merkkiä...

Ei pidä unohtaa, että onhan tällä hommalla oma viihdearvonsakin. Joka ikinen kerta tulisieluiset Italopyöräilijät raapustavat pitkän ja runollisen vastineen kun joku toisesta "leiristä" kommentoi. Kai te ymmärrätte, että se on sama kuin heittäisi bensaa nuotioon.

smile_org.gif

Toki kaikenlaiseen kinasteluun tarvitaan kaksi osapuolta, mutta jotenkin kuvaavaa on kyllä sekin, että sitä räksytykseen johtavaa kinastelua (tai paremminkin päinvastoin) ja 'maantasalle palautusta' tapahtuu vain yhdessä talkissa. Ts. toisinpäin ei vastaavaa vedätystä bensanheittelyä juuri tapahdu. Mielenkiintoista, eikö totta. Sen toisen porukan 'kiihkomielessä' kun ei oikeasti ole mitään eroa. 'Kiihkomieliset' italokuskit ovat kuitenkin sitten aina syypäitä näihin kinoihin, tai eivät ainakaan tajua 'faktoja.'

Jepjep.

Lässytystä poistettu

muaku ei noi tehokäppyrät ja R4-WannaBe_ratapyörät kiinnosta paskanvertaa, oli ne faktaa tai ei. vaikka en ducatiakaan enää omista, niin voisko silti pysyä asiassa tällä Ducati foorumilla? jos jotakuta kiinnostaa Gixxerin tehokäppyrät ja muu tohon liittyvä, niin eikö ne voisi löytyä vaikka sieltä susnafoorumista? samalla esimerkillä muutkin foorumit. ducatissa sattuupi olemaan varsin mielenkiintoinen se moottorikonstruktio, mikä herättää rakentelijoissa eräänlaisia teknisiä ajatuksia, sekä inspiraatioita niin siksi sitä tekniikkaa soisi täältä luettavan ilman Susnavertauksia. faktaa on monenlaista, ja juuri tollanen jonniinjoutava vaahtoominen jotain vastaan ei kiinnosta pätkän vertaa. maanpäälle pitäis palauttaa ne, jotka ei suvaitse erilaisia pyöriä tässä saatanan samassa motskakulttuurissa. ei ole minkään pyörän vika, jos kuski on poropeukalo tai jopa kuspiä.

Ducati-uskovaiset? haistakaa ite..

veryangry.gif

Ei voi sanoa muuta kuin että ihme meininkiä! Aihehan oli Ducati-palsta, ja siitähän väännettiin!

Siellä monia ihan arvokkaita ja ihan vaivalla kirjoitettuja viestejä. Jos tää tätä alkaa olemaan, niin se on morjens tälle forumille.

Jäykkis moderaattorit, onko "valta" kihahtanut hattuun?
Just joo olisivat siirtäneet tämän tuonne p:n jauhantaan jos alkoi häiritsemään, vaan ei, taas jollain syttyi
idea3.gif
jonka lopputulos ei kyllä ollut kovinkaan fiksu.
Moderointi ohjeissa ei taida lukea ihan tälläistä
confused_orig.gif

Hyvä veto. Palstan otsikkona kehitysehdotukset, joten turhat paskat vaan pois. Samanlaisella asenteella seuraavaksi ducatipalstan kimppuun.

No niin - menipähän tämäkin threadikin persiilleen.
Tää oli juurikin sopiva varoventtiili kaikille junteille, jotka ei vaan voineet olla jankkaamatta samoista asioista uudelleen ja uudelleen. Ei se moderoimalla sen paremmaksi muutu. Ehkä näitä moderoituja voorumeita tarvitaan hemmoille, joilla ei riitä oma älli olla nielemättä joka syöttiä siimoineen päivineen.

Niin kuin itsekin aiemmin sanoin niin tällaisia vääntöjä voisi hyvin käydä vaikkapa paskanjauhanta palstalla. Olisitte nyt siirtäneet keskustelun sinne tai edes poistaneet sitten koko säikeen. Viestien tuhoaminen täältä välistä on kyllä niin lollero veto, että enpä vähään aikaa ole nähnyt mitään yhtä naurettavaa.

Anyway, ylläpitäjät tietenkin tekevät kuten parhaaksi näkevät ja siihen ole muilla sanomista. Se lienee selvää.

Eiköhän tylyttäjä koodata pikku verkkoagentti joka rippaa nämä vielä tällä hetkellä foorumissa olevat viestit talteen ja toinen palikka joka insertoi ne tulevalle www.moottoripyora.fi foorumille. Siellä voidaan harjoittaa hieman suvaitsevampaa moderointipolitiikkaa. Eli se systeemi olisi muuten täysin sama mutta ilman häiritseviä bannereita ja nykyisiä moderaattoreita.

Turha postailla mitään tekijänoikeusviestejä tähän perään.

lookaround_orig.gif

Voi teitä lapsukaiset, kun hiekkalaatikkonne on siivottu ja koirankakat sieltä poistettu. Niillä kun oli niin kiva heitellä kaveria kuuppaan...
tounge.gif

Kuten joku minua huomattavasti viisaampi kirjoitti, miksette aloita keskenänne "Suzuki on kova kone" tai "Duksu on ihan perseestä" -ketjuja paskikseen?? Miksi on PAKKO sotkea toisten ketjut omilla mölötyksillä?

Mutta!

Mitä hitsiä se keskustelu tekee tässä ketjussa, jossa alkuperäinen aihe oli vallan muuta; lähinnä juuri moisen keskustelun jokapaikkaan tunkemisen kritisointia!??!    
omg.gif
Eiköhän tämäkin keskustelu saanut alkunsa keskustelusta, jossa käsiteltiin Ducatin virittämistä. Mielestäni melko tekniikkapainotteinen aihe.
Noniin... laitetaas jäitä hattuun. Ducati-palstalla on mielenkiintoista luettavaa ja kommentoitavaa, mutta sinne ei tarvita R4-tehokäppyröitä siinä määrin mitä sinne niitä nyt on jo häirinnäksi asti lähetetty. Ja tämä tehokeskustelu on ihan yhtä tyhmää kuin "minun iskällä on enempi voimaa kuin sinun iskällä"-väittely.

Ihan siis vaan Ducati-kuskina minun on pakko todeta, että jotkut nimimerkit vaan jaksavat muistuttaa ensimmäisessä lauseessa miten hyvin ymmärtävät jotakuta joka valitsee Ducatin ja seuraavassa lauseessa lukee miten ylikalliita, epäluotettavia ja tehottomia ne ovat vaikkei asiaa tunneta sen kummemmin. Eikä siinäkään vielä ole mitään vikaa jos se on mielipide, mutta jos sillä alkaa häiriköimään joka ainoaan Ducati-foorumin moottoriin liittyvään keskusteluun niin kai se närästää.

Ei_ole_pakko_ostaa_Ducatia, jos ei halua sellaista. Näyttäsi kyllä mielenkiinto monella suuntautuvan niihin, koska keskustelu niin kuumana käy D-foorumilla...

Back