Hyvähän se on ,että palautetaan välillä maantasalle,kun putkirunkohäkkyröistä luullaan ihan mahdottomia..
Tylyttäjä jutuista on suurin osa sentään faktaa,eikä mitään essonbaari puheita.
Näin on. Tylyttäjän jutut sentään perustuvat mitattuun faktaan, ducatistit elävät unelmissaan.
Minulla ei mitään ole ducateja vastaan, päinvastoin. Sitä en sen sijaan ymmärrä, että ylistetään omaa merkkiä maasta taivaisiin vaikka faktat puhuvat ihan toista.
Itse olen kyllä ajoittain varsin kärkkäästi kirjoitellut, myönnän. Olen kuitenkin sitä mieltä, että joidenkin innokkaiden japsipyöräkuskien hyvin monessa Ducatiin liittyvässä keskustelussa esittämät tehokäyrät menevät ehkä hieman yli.
Fakta on faktaa ja teho tehoa, mutta eikö niille muutamalle japsikuskille, jotka jatkuvasti "palauttavat maan pinnalle" ole tullut mieleen, että ei heidän tarvitse todellakaan palauttaa keskustelufoorumilla ketään maan pinnalle.
Tylyttäjä esimerkiksi kirjoittaa asiaa, mutta valitettavasti tunkee gixxerinsä nykyään jokaiseen Ducati-keskusteluun ja aina mainitsee vähintään sivulauseessa miten lussuja ja tehottomia Ducatit ovat. Kuitenkaan hän ei ole lähemmin tutustunut näihin laitteisiin ja niiden hyviin puoliin. Ducati-harrastajia tuskin olisi ja vieläpä niin innostuneita sellaisia jos niissä laitteissa ei olisi niitä hyviä omalaatuisia juttujaan. En ole nähnyt Hyosung-harrastajia...
Miksi ihmeessä pitää niin kärkkäästi puolustaa gixxeriä Ducati-palstalla? Hän jopa mainitsee minut usein jäykkikseksi tai muuten vajaaksi, ehkä koska olen kiinnostunut Ducateista enemmän kuin Gixxeristä ja pidän niitä itselleni_parempana_valintana. Ainakin on enemmän mielenkiintoista tekemistä ja osatarjontaa kun noiden kanssa puuhastelee.
Faktat eivät puhu mitenkään Ducateja vastaan... Ne ovat omanlaisiaan moottoripyöriä, missä on hieman "normaalista" poikkeava tekniikka ja hienoja yksityiskohtia ja merkillä on vankka kilpailuhistoria ja muutenkin hieno historia. Ducatilla on erittäin suorituskykyisiä ja hienoista osista tehtyjä pyörämalleja...
Ja itse siirryn vähemmän provosoivalle linjalle (yritän). Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut juuri 888:in erinomaisen mielenkiintoisista tekniikkapainotteisista kirjoitteluista. Lisäksi mielestäni Jp_445 kirjoitteli erääseen Ducatin konetta ja tehoa koskevaan aiheeseen omasta Yamaha-projektistaan asiallisessa hengessä, eikä provosoinut eikä palautellut maan pinnalle, vaan aidosti oli kiinnostunut mitä, miten ja miksi koneessa jotain on tehty.
Ehkä se on itsekullekin mielenkiintoista lukea juuri näistä teknisistä moottoriin, alustaan ja pyörän rakenteluun liittyvistä jutuista... Ducateja usein rakennellaan ja niitä huolletaan itse toisin kuin valtamerkkejä, siksi niistä riittää enempi juttua.
Jos vaan moderointilinjan sijaan jotkut japsikuskit ymmärtäisivät olla provosoitumatta siitä, että joku tykkää Ducatistaan. Aloittelijat eivät kuitenkaan uskalla ostaa Ducatia tai muuta harvinaisempaa merkkiä...