• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko joskus jollekin tullut tunne, että vääntöä olisi liikaa? Itse en taida koskaan olla moista kuullut. Mikä taas on "riittävästi" onkin sitten varmaan eri asia. Eihän sitä voi olla liikaa, eihän!?
smile_org.gif
voi olla liikaa vääntöä ainakin Ducatien mallieroista
smile_org.gif
. Siis tehohan on vääntö kertaa kierrokset, vai olenko ihan metsässä. Eli jos on vääntöä ja kone kiertää ihan perkeleesti on tehoa ihan perkeleesti, jos taas on sama vääntö ja kiertää vain 20% ensimmäisestä niin huipputeho on vain 20% ensimmäisestä olettaen, että tässä esimerkissä vääntökäyrä on viivasuora.

Jos pyörässä olisi liikaa vääntöä 800Nm ja kiertäisi 15000rpm ei ainakaan minulla pysyisi hanskassa radalla. Tai pitäisi ihan helvetin varovasti avata mutkista ulos tultaessa.

Mikäli muuten identtiseen pyörään, sama paino, koko ja samat liikkuvat massat saataisiin paljon tehoa samalla hinnalla ei kai siitä haittaa olisi, jos se ei käsistä karkaisi. En minä suuttuisi jos ss900ff antaisi 120hp, mutta ei minua harmita vaikka se ei sitä anna.

Käyrien tasaisuudesta vielä. Tuosta ss750 käyrästä ei pikkukuoppia nää, mutta siitä näkee sen moottorin luonteen. Melkein sama vääntö 3500-9000 rpm (50-59Nm). Tuossa sinun pyörässä on taas tyypillisempi käyrä, jossa se alkaa alempaa ja nousee melko jyrkästikin, tosin skaala tähän vaikuttaa mutta kuitenkin.

Kyllä Wainaja osasi taas heittää täsmäprovon kehiin.
Näyttikin jo uhkaavasti laantuvan tämä keskustelu.
biggrin.gif
joillakin se taito on. Huomenna minä poistun 6-8 viikoksi, joten yrittäkää parjätä ilman. Nyt pitää vääntää oikein varastoon, kun ei yli kuukauteen pääs.
biggrin.gif

Hauskaahan tämä on. Ainakin toivottavasti, ei tästä saa suuttua, eikä baanaaneja jakaa, jos ei kiinnosta voi jättää lukematta.

Onko joskus jollekin tullut tunne, että vääntöä olisi liikaa? Itse en taida koskaan olla moista kuullut. Mikä taas on "riittävästi" onkin sitten varmaan eri asia. Eihän sitä voi olla liikaa, eihän!?
smile_org.gif
voi olla liikaa vääntöä ainakin Ducatien mallieroista
smile_org.gif
. Siis tehohan on vääntö kertaa kierrokset, vai olenko ihan metsässä. Eli jos on vääntöä ja kone kiertää ihan perkeleesti on tehoa ihan perkeleesti, jos taas on sama vääntö ja kiertää vain 20% ensimmäisestä niin huipputeho on vain 20% ensimmäisestä olettaen, että tässä esimerkissä vääntökäyrä on viivasuora.

Jos pyörässä olisi liikaa vääntöä 800Nm ja kiertäisi 15000rpm ei ainakaan minulla pysyisi hanskassa radalla. Tai pitäisi ihan helvetin varovasti avata mutkista ulos tultaessa.

Mikäli muuten identtiseen pyörään, sama paino, koko ja samat liikkuvat massat saataisiin paljon tehoa samalla hinnalla ei kai siitä haittaa olisi, jos se ei käsistä karkaisi. En minä suuttuisi jos ss900ff antaisi 120hp, mutta ei minua harmita vaikka se ei sitä anna.
No mutta voihan sitä tietenkin perustella kierrosalueella ja huipputehoilla, että vääntöäkin voi olla liikaa jos oikein kovaa yrittää
smile_org.gif

sanoi:
Käyrien tasaisuudesta vielä. Tuosta ss750 käyrästä ei pikkukuoppia nää, mutta siitä näkee sen moottorin luonteen. Melkein sama vääntö 3500-9000 rpm (50-59Nm). Tuossa sinun pyörässä on taas tyypillisempi käyrä, jossa se alkaa alempaa ja nousee melko jyrkästikin, tosin skaala tähän vaikuttaa mutta kuitenkin.
Näinhän se on. 3500rpm:n kohdalla tämä taikanumero on 105, huippukohdalla tuo on 118. Suhteellisesta vaihtelua on siis noin 12%, SS:ssä tämä on 18%. Ja jos skaalaat tuon käppyrän esimerkiksi välille 0-200, niin huomaat, että se jopa muistuttaa yllättävän paljon SS:n mutkaa, tasainen se ei ole. Skaalaus on hyväksi havaittu tapa tasoitella käyriä...samoin kuin se, että kierrosalue aloitetaan vasta 3500 tai jopa 4000 rpm:stä.

Oikeassa olet, ettei kunnolla skaalan takia voi verrata. ss käyrä ei kuitenkaan lähde laskemaa, mutta paha sanoa tuosta skaalasta. Vuoristorata se ei ole.

Täytyy ss900ff penkittää joskus itse niin saapi mustaa valkoiselle. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että ei tuo sinunkaan pyörä mikään varsinainen kierroskone ole, vaan kohtuullisen vääntävä kone siihen on tehty.

Pitäisi verrata 600R pyörään ja saada kunnollinen skaala tuohon ss750 käyrään niin oltaisiin paljon viisaampia.

edit. Niin ja minä en ole käppyrää (ss750) skaalannut..

Tervehdys! Moottoripyöräkuume voi näköjään nousta tappiin myös syksyllä,eli ensi keväänä se on PAKKO saada.
Jotenkin nuo Ducatit on aina saanut pään kääntymään,ja nyt pitäisi saada vähän faktaa kyseisistä kaunottarista.
Minusta tässä ollaan asian ytimessä.
Pään on saanut kääntymään juuri Ducati eli siinä on se jokin.
Päätä ei ole kääntänyt GSX-R :t, ZX-R :t, CBR :t tai mitkään muut, vaan Ducatit ja nyt etitään sitä oikeaa vaihtoehtoa DUCATI nälkään.

Nyt on menty taas viilaamaan pilkkua ja alettu pölöttämään kaikenlaisista vääntökäppyröistä jne.
Aloittelevalle Ducatistille SS750 riittää vallan mainiosti, kaikilta ominaisuuksiltaan. Suomessa kyseistä mallia on jonkin verran käytettynä myynnissä, joten harrastuksen aloituskustannuksetkaan eivät kohoa aivan älyttömiin.

Huoltojen hinnat vaihtee, mutta käytännössä sinun kannattaa huollattaa pyörää jossain muualla, kuin maahantuojalla, jos ei ole takuuaika päällä. SS -mallisarja edustaa minusta perinteisintä ja 748/916 ohella sitä silmää ja korvaa hivelevintä Ducatia, mitä koskaan on tehty.

Tähän on hyvä lopettaa, pakaan läppärin ja palaan asiaan ensi vuonna.

Kyllä se ss750 Ducati on ihan ostamisen arvoinen pyörä.

Hämmenetäänpä lisää.Tosiasiahan on että tuollainen ss750 on aikalailla tehoton jotta sen voisi puhtaasti luokitella ns.sporttipyöräksi.Satasen vauhteihin asti sillä jotenkuten pysyy esim.uudempien 600 kuutioisten perässä,kuskien taitotasoa ei huomioitu vertailuun eikä myöskään tien mutkien määrää/jyrkkyyttä tai suoran pituutta.Vertaus vaan pohjautuu rehelliseen perstuntumaan.Teho tulee ulos tuosta vehkeestä tosi tasaisesti,siis se vähä jota sisäänsä kätkee.Itse ainakin jäin kiihdyttäessä kaipaamaan sitä loppupotkua jolloin tuntuu että nyt tosiaan liikutaan.Sama tunnelma kuin heittää vettä liian kylmälle kiukaalle odottaen löylynlyönnin tuloksena saapuvaa lämpöaaltoa mutta saakin nauttia vain pihinästä.Mutta mukavahan tuolla on ajella mutkateitä omassa rauhassa,ei tarvitse pelätä kaasun avausta mutkista poistuttaessa.Välillä jopa sai aikaan harhaluulon että pyörä on täysin kuskin hallinnassa.
Ulkonäöllisesti ss750ff on ihan ok,se hf on mielestäni aika kamalan näköinen.Äänet on kohdillaan,vielä kun se olisi suoraan verrannollista tuohon kulkupuoleen.
Itse luovuin ko.pyörästä koska sen äärimmäisen kyykky asento ei sovellu yksiin selän anatomian kanssa.Lisäksi Pyörästä puuttuu tehon mukanaan tuoma hauskuus,muutenhan tuo on kyllä hauska peli.Ei kuitenkaan tarpeeksi hauska minun makuuni.
Kaikkea pitää joskus kokeilla,siis melkein,ja olenpahan taas yhtä kokemusta rikkaampi Ducatin kanssa vietetyn kesän jäljiltä.V-koneisiin kuitenkin jostain kumman syystä ihastuin ikihyviksi,joten uudestakin pyörästäni löytyy sellainen,mutta höystettynä yli tuplasti suuremmalla tehomäärällä.
Juuri näin! Samalla myönnän, että heitin aiemmin täysin provomielessä lausuntoni S(S)750 tehottomuudesta ja siitä, että se ei kulje mihinkään, mikä kylläkin pitää paikkansa. Siihenhän Italo heitti, että Blade on tehokas paska. Näinkin voi hyvinkin olla eikä se minua haittaa. Minä kun nyt satun pitämään tehosta ja vauhdista, joten liikun sellaisella prätkällä, jolla pystyy vaivatta kaahaamaan. Eli ajopelit käyttötarkoituksen mukaan; köröttelyyn omansa (esim. S750, Suzuki GSX750F, Honda CBF600) ja kaahaamiseen omansa (esim. Blade, Gixxer1000, R1 ja 10R).
cool.gif
Ekkai sää tota mun heittoa vaan jääny miettimään. Pakkohan se oli jotain kitkerää kommentoira. Rehellisesti täytyy myöntää, että Balden kokeilut on multa jäänyt niin vähiin, ettei se "paska" nyt tuossa oikein tullut legitimoiduksi sen enempiä kuin tuo "lieberung" saksan kielen sananakaan
tounge.gif

Niin, siis kaikkihan täällä esittää lähinnä mielipiteitään. Se että joku on ennen nykyistä ajokkia ajanut jollain toisenlaisella mopolla ei välttämättä tee 'kritiikistä' kyseenalaista, sillä johonkinhan sitä eroa täytyy verrata, jotta sen voi konkreettisemmin ilmaista. Joskus se on sitten ollut vanhempi cbr tai vfr, eikä siitä kannata kenenkään moisilla ajavan närkästyä. Kyseessähän on kuitenkin vain mielipiteen ja omien kokemusten ilmaisu.
Älähän nyt viitsi. Ymmärsit varsin hyvin, mitä tarkoitin. Itselleni ei mallien/merkkien vertailut aiheuta minkäänlaisia närästysoireita. Kysehän oli nyt vain siitä mitä jätettiin sanomatta. Mielipiteeksi tarkoitettu maininta muuttui parilla näppiksen painalluksella lähinnä itsestäänselvyydeksi. Olettaen tietenkin, että sitä konkreettisuutta ihan oikeasti halutaan.

sanoi:
...siitä alkaa hillitön "jihad", ja käppyrämullahit riemastuu.

Propsit loistavasta ilmaisusta  
biggrin.gif
Mielestäni mielipiteet, mitkä joku kirjoittaa tänne vahvana ja jotka eivät perustu muuhun kuin käppyröihin ja pieneen koeajoon ovat melko hyödyttömiä.

Jos joku Ducatin omistaja kertoo pidemmän aikajakson kokemuksia pyörästään, siitä on ostoa harkitsevalle hyötyä.

Nyt kun on kyse Ducati SS750:Stä ja kyllä jokainen sellaisen ostoa harkitseva selvittää nopeasti pyörän tekniset tiedot. Hienous siinä mopossa ei tule moottoritehosta, vaan kompaktista paketista aktiiviseen ajoon, joka todella hakkaa saman kaltaiset laitteet. On aivan eri asia, että samalla hintaa saattaa saada jo 600-luokan nykytykkejä, ei niitä kannata liiemmin verrata koska jos on ihastunut SS750:Seen ei hae sitä juttua mikä on noissa 600:Ssa.

Vaikka SS750 on perusmopo Ducatilta, siinä on silti muutama mielenkiintoinen tekninen ratkaisu, se on todella hyvä ajaa ja kaunis katsella. Mikäli ei kaahaa täysillä, sen moottoriteho riittää enemmän kuin hyvin ja bonuksena vakuutukset tulevat ehkä tulevaisuudessa olemaan edukkaalla tasolla jos teho/painosuhdetta ajattelee.
Alkuperäisen viestin lähettäjä tiedusteli Ducatin arvostusta yleisesti motoristien parissa. Eihän siihen voi pelkät Ducatistit puolueettomasti vastata. Sehän menisi pelkäksi hehkutukseksi koko homma ja kysyjä saisi vääristynyttä tietoa.
Joo tuossa olisi demokraattinen äänestys paikallaan, tyyliin arvostan Ducatia, neutraali, en arvosta. Pistetäänkin pystyyn...

Taas tämä nähtiin, reaktio syntyi heti.

En tarkoittanut, että Ducati olisi jotenkin muiden moottoripyörien yläpuolella, mutta se merkki on saanut eräänlaisen leiman. Otan esimerkkejä autopuolelta. Lada, kun puhuu ladasta tulee kaikille jonkinlainen mielikuva ladasta verrattuna normaaliin autoon. Mersu, taas tulee eräänlainen mielikuva. Toiset merkit herättää vahvempia mielikuvia. Jotenkin se on suhteessa merkin hintaan ja ominaisuuksiin. Mazda ei herätä kovin poikkeavaa mielikuvaa muille kuin Mazdan omistajille, mutta lada tai Ferrari saa jotain mielessä värähtämään vaikka niitä ei olisi omistanut.

Ja Customipuolelta HD. On ilmeisesti kallis, epäluotettava ja paperilla muutenkin huono hinta/laatusuhteessa (kokemukset puuttuu). Silti monet moottoripyöräilyä harrastamattomat sanovat, että HD sen pitäisi olla. HD herettää jotain ajatuksia heidän päässä. Ducati tekee samaa enemmän kuin Japanilaiset merkit. Tämä mielikuva voi olla positiivinen tai negatiivinen ja se ei varsinaista moottoripyörää paremmaksi tai huonommaksi muuta.
Ehkä se menee niin, että ne joihin markkinointi on kunnolla purrut, niin ovat tuota mieltä.

Ei esim. Ducati tai HD aiheuta minussa minkäänlaisia poikkeavia fiiliksiä. Pyörien ominaisuudet eivät vain osu yksiin omien mieltymysteni kanssa. Joillekin muille ne saattavat silti kolahtaa, hyvä niin! Osa siitä on varmasti imagon aiheuttamaa, ja imago on rakennettu suurelta osin taitavalla markkinoinnilla.
No tuosta kommentista juuri näkee, että et kykene lainkaan ymmärtämään mitä monien muiden ihmisten päissä liikkuu.

Markkinointi karkeasti ottaen "my ass"

Kiinostukseni moottoripyöriin oli vielä jokunen vuosi sitten aika laimeaa ylipäänsä. Se sitten alkoi hiljakseen lisääntyä kun kavereilla oli kyseisiä vehkeitä. Niitä alkoi sitten seurailla hiukan eri silmällä kuin ennen.

Esim. se, että MP:t kiihdytteli ns. provosointimielessä valoissa juurikin vaikkapa Maseratin vierestä hanat kaakkoon, ei hetkauttanut yhtään mitenkään. Ei sitten pätkääkään. Kyllähän noilla tehopainosuhteilla on ihan päivän selvää tyhmemmällekin, että prätkät menee menojaan.

Jotkut MP-kuskit kuvittelevat ehkä, että ns. "puhtaat" autoilijat ei sitä suosiolla tajuaisi. Häiritsevä tai vaarallinen käytös saattoi aiheuttaa joskus pientä hernettä nenuun, mutta ei muiden MP-kuskien kannalta. Mokaaja oli vain se yksi tollo, joka oli mokannut. Ja sattuuhan niitä tahattomiakin virheitä.

Mutta kun vierelle sattui HD tai sitten se eka Ducati, niin alkoi kummasti suupielet menemään ylöspäin ja alkoi asia kiinnostaa. Niissä oli sitä munaa ja fiilistä. Niinpä asiat sitten kehittyi tunnetuin seurauksin.. Perikadossa ollaan ja juurikin sen tehottomamman mutta fiilikseltään niin paljon itseä miellyttävämmän vehkeen kera.

Tylyttäjälle voisi kuitenkin antaa mitalin peräänantamattomasta sporttipyöräilijän asenteesta, joka on sitä puhtaimmillaan. Faktat puhuu eikä tunteet. Tai tunteet on kanavoitu vain yhden asian puolesta:

Veni Vedin Vici
tounge.gif

(Tulin vedin ja voitin)

Monille muille asia on ihan jotansakin toisin. Kuten itsellenikin.

Aivan, eli noista matalaviritteisistä twineistä saadaan tasainen vääntökäppyrä. Tämä selvä, piste (Kärpät vie edelleenki Jokereita)  
biggrin.gif

Edit:

Mutta tuskin noihin R-mallin Ducateihin on rata-ajoa silmällä pitäen suunniteltu noin kuoppaista vääntökäppyrää, vai onko?

...Ja taas se alkaa  
crazy.gif
Vääntökäyriä koetetaan saada toki mahdollisimman positiivisiksi ja tasaisiksi, mutta maksimitehoa tavoitellessa kaksisylinterinen on enempi riippuvainen esim. putkiston ja imusarjan resonansseista, joten mitä enemmän tehoa kaivataan ja painoa säästetään, sitä enemmän joudutaan tekemään kompromisseja. Autoissa tehdään muuttuvapituuksisia imusarjoja, hyraulisesti ajoitukseltaan ja jopa ajoituksen pituudeltaan muuttuvia nokkia yms kivaa, jotka prätkässä painaisi liikaa.

Hyvin säädetty tehokas twini ei voi antaa yhtä tasaista vääntökäyrää kuin hyvin säädetty tehokas nelari, kun kyse on kevyistä sporttipyöristä.

Silti twini antaa huipputehonsa alemmilla kierroksilla, ja lisäksi ääni on tasan oktaavia alempi "Basso"m joten siksi persiiseen twini tuntuu vääntävämmältä kuin nelari vaikka paperilla asia olisi päinvastoin. Vaikkakaan esim. K5 ei vääntänyt alimmilla kierroksilla yhtä vahvasti vakioputkella kuin esim. 999R vakiona mukana tulevalla "puoliputkella". Käyrät sen faktana kertoivat. Ja asia, jonka Tyly yrittää aktiivisesti unohtaa.
033102beer_1_prv.gif
(sori taas, mut oli "pakko"..)

Uskomatonta. Pari päivää poissa ja ketjussa on jo toista kymmentä sivua. Lukemattakin voi sanoa, että nämä asiat on väännetty 999R ketjussa jo viiteen kertaan, joten miksi enää vaivautua?

Ducati on tehoton paska
Ducatistit on markkinoinnin uhreja
Suzukissa on enemmän tehoa
Suzukissa on parempi vääntökäyrä
Ducatistit ovat hurmashenkisiä lestadiolaisia
Ducatistit ovat fasisteja
Luigi
Pizza
Pastaraketti
Frutti di mare
.
.
.

Eiköhän tuossa ole kaikki oleellinen.

Uskomatonta. Pari päivää poissa ja ketjussa on jo toista kymmentä sivua. Lukemattakin voi sanoa, että nämä asiat on väännetty 999R ketjussa jo viiteen kertaan, joten miksi enää vaivautua?

Ducati on tehoton paska
Luigi
Pizza
Pastaraketti
Frutti di mare
.
.
.

Äläs ny martyroi suotta...
tounge.gif

Ducati on:

*ihana (oih..)
*kaunis (kuola valuu..)
*makea (ja taas kuola valuu..)
*äänekäs (ja taas kuola valuu....)
*munakas, (sunny side up)

jne.
062802moto_prv.gif

Ducatisti saa:

*ihailua
*ystäviä
*kannustusta
*fiiliksiä
*nautintoa
*keskustelua aikaan netissä

jne.
biggrin.gif

No en minä nyt oikeasti mitään pultteja näistä asioista todellakaan vedä. Ihmetyttää vaan, kun samoja asioita pitää vääntää kuukaudesta toiseen. Ehkä muille pyörät merkitsevät enemmän, kuin minulle? Ei voi vaan ymmärtää, että aikuiset ihmiset vääntävät enemmän tai vähemmän tosissaan samoista asioista. Ainahan noita hymiöitä voi lisäillä noihin viesteihin(en nyt tarkoita sinua), mutta minä ainakin vahvasti epäilen, että Ducati oikeasti on joillekin ns. musta vaate.

Itse en jaksaisi(eikä todellakaan kiinnosta) mennä vääntämään joittenkin "hurmashenkisten" Hondistien/Suzukistien kanssa, mutta ehkä se erottaakin minut ns. tosimotoristista.

No en minä nyt oikeasti mitään pultteja näistä asioista todellakaan vedä. Ihmetyttää vaan, kun samoja asioita pitää vääntää kuukaudesta toiseen. Ehkä muille pyörät merkitsevät enemmän, kuin minulle? Ei voi vaan ymmärtää, että aikuiset ihmiset vääntävät enemmän tai vähemmän tosissaan samoista asioista. Ainahan noita hymiöitä voi lisäillä noihin viesteihin(en nyt tarkoita sinua), mutta minä ainakin vahvasti epäilen, että Ducati oikeasti on joillekin ns. musta vaate.

Itse en jaksaisi(eikä todellakaan kiinnosta) mennä vääntämään joittenkin "hurmashenkisten" Hondistien/Suzukistien kanssa, mutta ehkä se erottaakin minut ns. tosimotoristista.
Juu, vitsi vitsiin
tounge.gif

Olet ilmeisesti oikeassa.

Tuossa Ducatin arvostus-osiossa kaikki voi äänestää ja sen alla kommenteissa tuo tuleekin esiin, että jotkut eivät sulata liiallista merkin kanssa kohkaamista.

Ilmeisesti erityisesti juuri Ducatin. Onhan se hiukan kalliimpi ja kannattajat ehkä innostuneempia kuin muut keskimäärin. Tokihan kalliimpiakin mopoja löytyy samankin maan tuotteista, kuten MV Agusta yms..

Autoissa kuitenkin hintaerot ja hinnat on ihan toista luokkaa ja siksi hiukan ihmettelen, miksi pyörissä, joka on pelkkä hauskanpitovehje, kenellekään pitäisi haitata, jos joku harrastaa mitä nyt merkkiä hyvänsä. Normaalin perheauton hinnalla saa aivan minkä merkkisen sporttipyörän haluaa. Myös Ducatin.

Mutta foorumi on purkautumiskanava ja kirjoittaminen sekä lukeminen mukanaan vievää. Nautitaan siitä.
smile_org.gif

Ilmeisesti erityisesti juuri Ducatin. Onhan se hiukan kalliimpi ja kannattajat ehkä innostuneempia kuin muut keskimäärin. Tokihan kalliimpiakin mopoja löytyy samankin maan tuotteista, kuten MV Agusta yms..

Autoissa kuitenkin hintaerot ja hinnat on ihan toista luokkaa ja siksi hiukan ihmettelen, miksi pyörissä, joka on pelkkä hauskanpitovehje, kenellekään pitäisi haitata, jos joku harrastaa mitä nyt merkkiä hyvänsä. Normaalin perheauton hinnalla saa aivan minkä merkkisen sporttipyörän haluaa. Myös Ducatin.
Niin, kuten olen aiemmin todennut, niin moottoripyöräilyä Suomessa ei voi järkisyillä mielestäni perustella. Pelkkää hauskanpitoa, that´s all. Toisille merkkaa teho, toisille vääntö ja toisille keskinäinen hurmashenkisyys.

Tylyttäjän suorittaman vertailun K-5 vs. 999R vielä ymmärrän, mutta ei siinäkään pitäisi olla mitään epäselvää. Luulisi kaikille osapuolille riittävän, että todetaan K-5:sen olevan tehokkaampi ja vääntävämpi, kun sen voi papereista selkeästi lukea. Hinnatkin voi katsoa listasta jokainen ihan itse. Luulisi, että kenenkään ei tarvitsisi tulla tänne pillittämään, että "oot sä ihan hölmö, ku ostit tollasen kalliin pyörän ja sit siin ei edes oo yhtä paljon tehoo, ku K-5:ssa". Prkl eiköhän kaikki tänne kirjoittavat ole ihan lukutaitoisia, niin että osataan ihan itsekin tavata ne tiedot sieltä esitteistä.

Voihan se olla, että nämä samat naamat vouhkaavat autoista samalla tavalla. Mitä järkeä ostaa joku Lamborghini, kun Toyotasta voi repiä samat tehot irti, kunhan vaihtaa vähän palikkaa ja moottoria. Mut hei, siinä säästää satoja tuhansia euroja.

Niin, kuten olen aiemmin todennut, niin moottoripyöräilyä Suomessa ei voi järkisyillä mielestäni perustella. Pelkkää hauskanpitoa, that´s all. Toisille merkkaa teho, toisille vääntö ja toisille keskinäinen hurmashenkisyys.

Tylyttäjän suorittaman vertailun K-5 vs. 999R vielä ymmärrän, mutta ei siinäkään pitäisi olla mitään epäselvää. Luulisi kaikille osapuolille riittävän, että todetaan K-5:sen olevan tehokkaampi ja vääntävämpi, kun sen voi papereista selkeästi lukea. Hinnatkin voi katsoa listasta jokainen ihan itse. Luulisi, että kenenkään ei tarvitsisi tulla tänne pillittämään, että "oot sä ihan hölmö, ku ostit tollasen kalliin pyörän ja sit siin ei edes oo yhtä paljon tehoo, ku K-5:ssa". Prkl eiköhän kaikki tänne kirjoittavat ole ihan lukutaitoisia, niin että osataan ihan itsekin tavata ne tiedot sieltä esitteistä.

Voihan se olla, että nämä samat naamat vouhkaavat autoista samalla tavalla. Mitä järkeä ostaa joku Lamborghini, kun Toyotasta voi repiä samat tehot irti, kunhan vaihtaa vähän palikkaa ja moottoria. Mut hei, siinä säästää satoja tuhansia euroja.
Jaaha, yks lukutaidoton lisää
tounge.gif

Eihän se nyt ihan noin mennyt... Mulla ei ole 999R:ää tai sen omistamista vastaan mitään, sehän on hieno homma! Hyvä juttu, että joku on saanut unelmiensa pyörän. Maksoi mitä maksoi, ei haittaa mua!

Omiin mieltymyksiini Ducatin valikoimassa ei vain tällä hetkellä sopivaa pyörää, ominaisuuksiin nähden (mitä ne mulle tarjoaisi), ne on aivan liian kalliita.

Jos mullakin olisi paljon rahaa tai mahdollisuus ottaa iso laina, tekisin kaikkea "järjetöntä". Ostaisin esim. kalliita pyöriä ja autoja, ja vieläpä monta.. Esmerkiks ekana listalla voisi olla Yoshin kittiosien tilaaminen suitsaan.

Homma alkoi _edelleenkin_ siitä, että K5:ssä väitettiin olevan kierroskone. Leviteltiin siis väärää "mutu-faktaa"
wink.gif

Ducati on tehoton paska
Luigi
Pizza
Pastaraketti
Frutti di mare
.
.
.

Tuosta listasta puuttuu vielä:

Suzukistit ovat markkinoinnin uhreja.

Tuolla Kawasaki talkissa, uuden 10 R:n hehkutuksessa, eräs T alkuisella nimimerkillä esiintyvä henkilö kertoi, kuinka on kuluttajan etu, että japanialaiset syöttävät vuosittain vähän tehokkaampia pyöriä markkinoille.

Back