voi olla liikaa vääntöä ainakin Ducatien mallieroistaOnko joskus jollekin tullut tunne, että vääntöä olisi liikaa? Itse en taida koskaan olla moista kuullut. Mikä taas on "riittävästi" onkin sitten varmaan eri asia. Eihän sitä voi olla liikaa, eihän!?![]()
Jos pyörässä olisi liikaa vääntöä 800Nm ja kiertäisi 15000rpm ei ainakaan minulla pysyisi hanskassa radalla. Tai pitäisi ihan helvetin varovasti avata mutkista ulos tultaessa.
Mikäli muuten identtiseen pyörään, sama paino, koko ja samat liikkuvat massat saataisiin paljon tehoa samalla hinnalla ei kai siitä haittaa olisi, jos se ei käsistä karkaisi. En minä suuttuisi jos ss900ff antaisi 120hp, mutta ei minua harmita vaikka se ei sitä anna.
Käyrien tasaisuudesta vielä. Tuosta ss750 käyrästä ei pikkukuoppia nää, mutta siitä näkee sen moottorin luonteen. Melkein sama vääntö 3500-9000 rpm (50-59Nm). Tuossa sinun pyörässä on taas tyypillisempi käyrä, jossa se alkaa alempaa ja nousee melko jyrkästikin, tosin skaala tähän vaikuttaa mutta kuitenkin.