• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati 1098 julkaistu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toimiiks tää?
tounge.gif

c34dc1e0e9vo9.jpg

bowdown.gif

No toimii!!! Hitto nyt tästä kulmasta näyttää hyvältä! miten "Nano" Luulet, 675 vs 1000 ja alastaro
biggrin.gif

Kai tää talvi on alkanut viedä arvostelukykyä, muta ei mun ykkösvalinta
nixweiss.gif
. Vähän jotenkin bliisu... valitan. Mun mielipide.

Kaunista silmän ruokaa!Luulempaa vaan et putket ei ole alkuperäisenä tuollaset
nixweiss.gif
ellei valitse jotain racing kittiä mukaan(halpa setti).
eek.gif
Pyörän hintakin voi olla sellainen jo ihan sellaisenaankin et ei houkuttele monia.
eek.gif
Onko kellään hajua mitä tulee kustantaan tuollanen värkki?

Termin pöntöt löytyy, joten sellaiset pari tonnia voi lyödä lisää hintaa normipelin päälle. Pakoputkien osaltahan tuo häviää 749/999 mallille selvästi. Mutta onhan tuo hieno joka tapauksessa.

eikö teit häirihe -50hp verrattuna kilogixuu?
cool.gif
tosin huipputeho ei ole kaikki kaikessa, mutta eikö toi 50 hp jo ala tuntua
Tuossa jenkkijutussa sanotaan selvästi että he _odottavat_ luokkaa 140hp takanakilta.

Mielestäni se on kommentti voisi olla mun itse sanomani. Odotan vaikka että tuo vehje lentää. Eli eihän siihen voi luottaa, vaikka voihan se olla 140hp takanakilta.

Siinä jutussahan sanotaan että varmaksi he tietävät että kyseessä on V-Twin (no shit!) ja että siinä on todennäköisesti siinä on Marellin polttoaineen suihkutus. Loput on spekulaatiota kuten itse myöntävät.

Faktat saame kaiketi tietää _jo_ ensi maanantaina  
smile_org.gif
No, jos mun nykyisessä "vanhassa" 999 ärrässä on 130,4hv nimenomaan takarenkaalla vakio puoliputkistolla ilman mitään RAM-air lisää ja uudessa ärrässä 142,7hv sekä "normaalissa" -06 999 ässässä 140,3hv, (Viaber inertia-dynossa) niin tuolla sata kuutiota isommalla koneella on 1098:ssa varmasti lähemmäs tai yli 150hv takarenkaalla ainakin tehtaan termiskitillä. Ei se sitten kauhean lussu enää ole eikä juurikaan jää käytännön suorituskyvyssä nelareille, jos ollenkaan..

Ja varsinkin kun twinin dynamiikka saundeineen on todella raaka ja vakuuttava kaasutuksen ja moottorijarrutuksen välillä, niin perstuntuma voi olla melko mahtava.
062802moto_prv.gif

Odotan innolla koeajoa...
Ja myös Desmo RR:n...

cool.gif
Tuossa jenkkijutussa sanotaan selvästi että he _odottavat_ luokkaa 140hp takanakilta.

Mielestäni se on kommentti voisi olla mun itse sanomani. Odotan vaikka että tuo vehje lentää. Eli eihän siihen voi luottaa, vaikka voihan se olla 140hp takanakilta.

Siinä jutussahan sanotaan että varmaksi he tietävät että kyseessä on V-Twin (no shit!) ja että siinä on todennäköisesti siinä on Marellin polttoaineen suihkutus. Loput on spekulaatiota kuten itse myöntävät.

smile_org.gif
No, jos mun nykyisessä "vanhassa" 999 ärrässä on 130,4hv nimenomaan takarenkaalla vakio puoliputkistolla ja uudessa ärrässä 142,7hv sekä "normaalissa" -06 999 ässässä 140,3hv, niin tuossa sata kuutiota isommassa on varmasti lähemmäs tai yli 150hv takarenkaalla ainakin tehtaan termiskitillä. Ei se sitten kauhean lussu enää ole eikä juurikaan jää käytännön suorituskyvyssä nelareille..

Ja varsinkin kun twinin dynamiikka saundeineen on todella raaka ja vakuuttava kaasutuksen ja moottorijarrutuksen välillä, niin perstuntuma voi olla melko mahtava.
062802moto_prv.gif

Häh
biggrin.gif

Mites se teho nyt alkoikin nyt kiinnostamaan, eiks siinä 999R:ssä ollu ihan tarpeeks tehoa
wink.gif

150hp takanakilta alkaa olemaan jo ihan ok, ei kauheesti enää ota turpaan huipputehossakaan pienemmille japsikilpailijoilleen, n. 20hp.

Vääntöähän tuossa uudessa Ducatissa on varmaan ihan mukavasti. Onhan siinä kuutioita sen verran. Se on kuitenkin edelleen helpoin ja loogisin tapa kasvattaa vääntöä ja tehoa koko kierrosalueella.

Kohta alkaa olee Ducatinkin tehot sillä asteella, että jos hinta on vielä inhimillinen, niin saattais olla vaihtoehto.. Varmaan alkaa olemaan jo tarpeeks sitä kuuluisaa "fun factoria" tehonnälkäisillekin..

Tuohon n. 20.000e hintalappu niin ominaisuudet kohtaisi hinnan.

cool.gif

smile_org.gif
No, jos mun nykyisessä "vanhassa" 999 ärrässä on 130,4hv nimenomaan takarenkaalla vakio puoliputkistolla ja uudessa ärrässä 142,7hv sekä "normaalissa" -06 999 ässässä 140,3hv, niin tuossa sata kuutiota isommassa on varmasti lähemmäs tai yli 150hv takarenkaalla ainakin tehtaan termiskitillä. Ei se sitten kauhean lussu enää ole eikä juurikaan jää käytännön suorituskyvyssä nelareille..

062802moto_prv.gif

Häh  
biggrin.gif

Mites se teho nyt alkoikin nyt kiinnostamaan, eiks siinä 999R:ssä ollu ihan tarpeeks tehoa  
wink.gif

150hp takanakilta alkaa olemaan jo ihan ok, ei kauheesti enää ota turpaan huipputehossakaan pienemmille japsikilpailijoilleen, n. 20hp.

Vääntöähän tuossa uudessa Ducatissa on varmaan ihan mukavasti. Onhan siinä kuutioita sen verran. Se on kuitenkin edelleen helpoin ja loogisin tapa kasvattaa vääntöä ja tehoa koko kierrosalueella.

Kohta alkaa olee Ducatinkin tehot sillä asteella, että jos hinta on vielä inhimillinen, niin saattais olla vaihtoehto.. Varmaan alkaa olemaan jo tarpeeks sitä kuuluisaa "fun factoria" tehonnälkäisillekin..

Ei kerrota muille, että teho on tärkeää myös.  
tounge.gif

En mä kyllä edelleenkään itse osaa käsitellä edes sataa heppaa mitenkään vakuuttavasti, että siinä mielessä...

Desmo RR:n hommaaminen varsinkin menisi siinä mielessä ihan hukkaan, jos niitä nyt ylipäänsä joskus Suomeen saadaan.

Veikkaisin, että pyöritään jossain 30k€ paikkeilla  
sad_orig.gif
Niinpä tietenkin.. Saako siihen rahaan sitten Öhlinsiä, kevyttä vannetta ja muuta herkkua?

20ke olis ihan järkevä, laittais siihen sellaisen riittävän hyvän alustan, vanteet ja jarrut. 150hp renkaalla hyvällä vääntökäyrällä. Mielellään tietty enemmän potkua, kun ei haluais lussumpaan vaihtaa.

Se olis ainakin meikäläiselle sellainen paketti, jolla alkaisin tosissaan miettimään moisen fillarin hankkimista.

Veikkaisin, että pyöritään jossain 30k€ paikkeilla  
sad_orig.gif
Niinpä tietenkin.. Saako siihen rahaan sitten Öhlinsiä, kevyttä vannetta ja muuta herkkua?

20ke olis ihan järkevä, laittais siihen sellaisen riittävän hyvän alustan, vanteet ja jarrut. 150hp renkaalla hyvällä vääntökäyrällä. Mielellään tietty enemmän potkua, kun ei haluais lussumpaan vaihtaa.

Se olis ainakin meikäläiselle sellainen paketti, jolla alkaisin tosissaan miettimään moisen fillarin hankkimista.
Kas kas.
smile_org.gif

Hintalapussa tosin varmaankin lukee jotakuinkin 27.900-29.900 ja tämä on vain raaka arvaus Hailacin "laskentamallista".

Mutta kyllä sekin noista ominaisuuksista ja erikoisuudesta on ns. melko "halpa" hinta.

Tai mitäs jos tehtäis tuosta kimppatilaus niin irtoisi varmasti sopivalla hinnalla.
wink.gif

Ketäs kiinnostaisi?

Eiks tuolla jossain lukenut että jättää myös suorakiihtyvyydessä Gixxerin... Tosin sehän on Ducatilta tullut tieto. Eihän tuosta mitään muuta vielä tiedetäkään. Ja tuskinpa se on ollut -07 gixxu mihin on verrattu.

Sanoisin kuitenkin, että on se vaan sikamakean näköinen peli ja melkein harmittaa, etten ole kyykkymiehiä. Tai oikeastaan ei harmita... säästyypähän iso tukku tuohta. Ja oli miten oli, neljän vuoden päästä tuo on jo tehoton lussu vaikka tänä päivänä rivinelkut päihittäisikin. Ja sit pitäis taas vaihtaa... ei kiitos...
033102bebe_1_prv.gif

Kesti kyllä tällä kertaa aika pitkään, että Tyly ehti tänne... jostain syystä...
tounge.gif

Eiks tuolla jossain lukenut että jättää myös suorakiihtyvyydessä Gixxerin... Tosin sehän on Ducatilta tullut tieto. Eihän tuosta mitään muuta vielä tiedetäkään. Ja tuskinpa se on ollut -07 gixxu mihin on verrattu.

Sanoisin kuitenkin, että on se vaan sikamakean näköinen peli ja melkein harmittaa, etten ole kyykkymiehiä. Tai oikeastaan ei harmita... säästyypähän iso tukku tuohta. Ja oli miten oli, neljän vuoden päästä tuo on jo tehoton lussu vaikka tänä päivänä rivinelkut päihittäisikin. Ja sit pitäis taas vaihtaa... ei kiitos...
033102bebe_1_prv.gif

Kesti kyllä tällä kertaa aika pitkään, että Tyly ehti tänne... jostain syystä...
tounge.gif
Heh heh... Merkkiä vastaan ei ole koskaan ollut mitään, avoimin mielin ollaan
smile_org.gif

033102bebe_1_prv.gif

tounge.gif
Heh heh... Merkkiä vastaan ei ole koskaan ollut mitään, avoimin mielin ollaan  
smile_org.gif
On tosiaan mielenkiintoista seurata tilannetta pitääkö tehtaan ilmoitus paikkansa K6 GSX-R1000:tta nopeammasta kiihtyvyydestä. Vaikka uusi Ducati ei kiihtyisi paremmin kuin GSX-R niin se on silti varmasti erittäin hieno laite teknisessä mielessä. 1100-kuutioisen sporttitwinin täytyy olla hauska koska 750-kuutioinenkin on!

Ihan perusmallissakin on potentiaalia vaikka miten. Jousituksen muutos vastaamaan kuljettajan ajotyyliä ja painoa esimerkiksi vaihtamalla takavaimennin sekä etuhaarukan sisäosat saadaan perusmallista todennäköisesti erittäin hieno ajaa. Melkein väittäisin, että perusmallin muuttaminen vastaamaan S-mallia saattaa tulla suomessa edullisemmaksi kuin S-mallin osto suoraan, mutta eihän se silti ole S tai Tri-Colore.

Nythän on niin, että 40 000 kpl pyöriä vuodessa valmistava tehdas ei pysty kilpailemaan "pirkka"-pyörien kanssa. Väitänkin että 1098:in hinta tulee olemaan väistämättä sen verran kova suomessa, että se ei tule syömään juurikaan Gixxereitten tai CBR:ien markkinoita. Ehkä tämä uusi malli saattaa aluksi kaapata muutamia uusia merkkiin tutustujia, mutta en vain jaksa uskoa merkittävään markkinaosuuden kasvuun. Ne ketkä alitehoisella, kalliilla ja painavalla Ducatilla välttämättä haluavat ajaa ja ymmärtävät mistä on kyse saattavat ostaa tuon uutuuden.

En oikein lämpene 1098:in muotoilulle vielä. Pidin 999:iä hienona kun se esiteltiin toisin kuin iso osa yleisöstä piti sitä jotenkin outona. Ehkä 999 on jollain lailla liian "avaruusalus" ja ei seurannut legendaarisen 916-mallin muotoja oikeastaan ollenkaan. Ehkä jo 999:in olisi pitänyt olla 916-mallin kehitelmä jollainen 1098 monelta osaltaan on. Sinänsä kunnianhimoinen yritys 999:in osalta yrittää tehdä jotain täysin uutta - siksi en halua tuomita 999:in pääsuunnittelijaa Terrablanchea, mies astui kuitenkin aika isoihin saappaisiin.

Back