Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi dualit pitää saada pois?
Itse en keksi yhtään hyvää syytä![]()
Itsellä on ollut kaksi dual- pyörää. Normijarrullisia on ollut 13.Miksi dualit pitää saada pois?
En osaa itekkään vielä sanoa kun en ehtinyt syksyllä ottaa tuntumaa uuteen pyörään kun 1300km.Tuli vaan mieleen kun pääsee paremmin sinuiksi pyörän kanssa niin mitenkä dualit käyttäytyy kovissa jarrutuksissa?Onko mahdollista että kun paino siirtyy tarpeeksi etuselle ja takapää kevenee niin se menee lukkoon?Vai onko jarrutehot säädetty niin että ei mene lukkoon koskaan ellei polkaise jalalla takajarrua?Miksi dualit pitää saada pois?
..juu, en minäkään. Mutta se ei ollutkaan alkuperäinen kysymys...
![]()
"Eturengas meni lukkoon" -pelkällä takajarrulla siis? Ainakin VFR:llä tuohon saa polkea soratiellä jo tosissaan. Kokeiltu on. Pyörän hankittuani kokeilin kun joka vuosi tulee säännöllisesti eksyttyä kestopäällysteen ulkopuolelle. Pelkällä takajarrulla jarruttaessa takanen menee lukkoon _reilusti_ ennen kuin etusen saa lukkoon. Eroa on siinä määrin että ensin luulin ettei tuota etupäätä saa lainkaan lukittua pelkällä takajarrulla. Se siis kyllä onnistuu mutta vaatii tosissaan yritystä.Saa lukkoon. Asvaltilla ei kovin helposti tosin. Ite kerran oon mopon kaatanu hiekalla kun eturengas meni niin kivasti lukkoon. Paskat ne on.
Kaveri väitti nähneensä vanhasa Performance Bikes lehesä kun oli xx jarrutettu stoppieen pelkällä takajarrulla. Aika kovasti tuota sais polkea kyllä että sais niin kovasti tehoa.
Kannattaa ilman muuta muuttaa erillisiksi: U-käännöstä ei voi tehdä kapealla tiellä, jos takasta ei saa lukkoon erikseen.Eli etujarrua saa siis käyttää surutta pelkäämättä että takanen lähtee alta!Eli ei kannata lähteä muuttamaan mitään jos ei ole VETOMIES?![]()
Eipä taida meikäläisen taidot riittää UUkkariin.Mutta kiitoksia vaan kaikille kommenteista .Enää n.6kk jaKannattaa ilman muuta muuttaa erillisiksi: U-käännöstä ei voi tehdä kapealla tiellä, jos takasta ei saa lukkoon erikseen.Eli etujarrua saa siis käyttää surutta pelkäämättä että takanen lähtee alta!Eli ei kannata lähteä muuttamaan mitään jos ei ole VETOMIES?![]()