• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lienen tyhmä mutta mikä itu tuossa alkukäyrän hommaamisessa on? Vai liittyykö se johonkin slipariin?

Olen siinä käsityksessä, että pakoputkiston pitää olla paksumpi koko matkaltaan jotta siitä olisi tehollista hyötyä
omg.gif

No nyt on mullakin koko putkisto, eli Akran Slipari + CRD:n mutka ja parin viikon päästä FCR.
Putkiston hinnaksi kertyi n. 450 €. Kiitos Kalpan!
Akran puheet muuttui kummasti miedommaksi matalilla kierroksilla, kun vaihtoi CRD:n vakion tilalle, mutta muuta eroa en kyllä huomannut.
omg.gif

Mika

Tuli viikonloppuna ähellettyä uudet ketjut ja rattaat paikalleen. Samalla rasvasin linkun laakerit kun kerran takahaarukan irti otin. Olihan se aika kamalaa paskaa se tehtaan rasva niissä. Saa nähdä mitä vaikuttaa kun taakse tuli 3 piikkiä isompi ratas.

alusta-asioista; Saksassahan ne ajaa "PS Suzuki Supermoto Cup":ia jonka sääntökirjassa sanotaan seuraavaa:

2. Vordergabel
Die Gabelfedern dürfen durch Produkte ausgetauscht werden, die die Firma Wilbers zu diesem
Zweck zur Verfügung stellt.
Ölmenge und Viskosität sind freigestellt.
Die Einspannhöhe der Vordergabel in den Gabelbrücken ist freigestellt.
3. Hinteres Federbein
Die Stoßdämpferfeder darf durch Produkte ausgetauscht werden, die die Firma Wilbers zu diesem
Zweck zur Verfügung stellt.

Saksalaisilta foorumeilta olen koittanut lueskella ja olen tullut siihen tulokseen että ne käyttäis tossa cupissa ihan vakioiskaria Wilbersin jousella. Takajousta on kahta eri jäykkyyttä, 60N/mm ja 65N/mm (minkäköhän painoisille noi sopii?). Lisäksi on etujouset tarjolla.

Sikäli kun tohon takaiskariin oikeesti voi jousen vaihtaa niin tämähän olis helvetin edullinen tapa saada parannusta. 89e maksaa takajousi. Etujouset 99e.

Ilmoittelen lisää asiasta kunhan herra vilperssi vastaa mulle jotain.

Edit: äh, linkkaaminen ei jostain syystä toimi. Poistin linkit. Hakea voi ite suoraan osoitteesta http://www.wilbers.de

Päivää että pätkähti!
Paljonkos ihmiset on joutunu maksamaan slipareista tai koko putkitoista?
300 - 400e suomesta sliparit ja ulkomailta 400-600e kokoputkistot.

Ebay.com/de, dirtbike.at, gashand.de, enduroshop.de on hyviä ostospaikkoja.
Kalpalle ISOKÄSI ja KIITOS vielä kaupanpäälle vinkeistä!
033102beer_1_prv.gif

Slipari ja alkukäyrä tilauksessa ja hinta on TOSI kohdallaan!!!
Nyt vaan sitten odotellaan.
062802jumpie_prv.gif

Sikäli kun tohon takaiskariin oikeesti voi jousen vaihtaa niin tämähän olis helvetin edullinen tapa saada parannusta. 89e maksaa takajousi. Etujouset 99e.
http://www.wilbers.de
Mie olen kyllä (vieläkin) siinä käsityksessä että takajousen voi vaihtaa S/SM -versioonkin ja että ko iskari on huollettavissa. Suzukin manuaali levittää disinformaatiota
sad_orig.gif

http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=349214
"SM is the same - did mine a few weeks ago - takes just a minute"

Mutta mikä helvetti toi "clevis" (Suom. yhdyskaari, haarukka, haarukkayhdistin, haarukkapää, haarukkavipu; karpiinihaka; U-muotoinen ketjunivel; pääte) on mitä ei sais ottaa pois jousta vaihtaessa? Ilmeisesti ton alemman kuvan "8":n kun irrottaa niin jousen saa pois.

Näkyykö se tässä kuvassa (SM:n iskari)
1918_53.gif

Tai tässä (E:n iskari)
2038_50.gif

Olisko se salaperäinen "clevis" tämä iskarin alapään haarukkamainen osa jonka läpi tuo alimmainen pultti (6 ja 13) laitetaan?

Olisko se salaperäinen "clevis" tämä iskarin alapään haarukkamainen osa jonka läpi tuo alimmainen pultti (6 ja 13) laitetaan?
No se tuntuis ihan järkeenkäyvältä, ja suomennosta kun tarkemmin kattoo niin siihenhän se taitais viitata.

Ei muuta ku säästöpossua täyttämään vaan. Kumpikohan noista jousista sopis meikäläisen ruholle (90kg+ajovarusteet) paremmin, 6.0 vai 6.5 kg/mm?

Se "clevis" on vain ja ainoastaa jousen jännityksen voimalla kiinni. Ai, mutta tuossahan näyttäis olevan joku faking lukkorengaskin vielä... Eli, kun löysää jousen kiristinrenkaat(alempi kuva osanro 7), niin jousesta "katoaa" jännitys, jolloin sen "cleviksen" saa pois ja jousi tulee pois iskarin ympäriltä. Sm:ssä ei minunkaan käsitykseni mukaan tuo ole mahdollista.
Mutta, jos joku teistä saa vaihdettua takajousen, niin ilmoitelkaahan sitten tänne, mä kans voisin vaihtaa sekä taka- että etujouset.

Thumpertalkissa olleissa ohjeissa kerrotaan, että clevistä ei saa poistaa jousta vaihdettaessa. Jousen pitäis sopia tulemaan poies kun renkaat (8) on poistettu. E/S/SM malleissa on sama takaiskari eli ohje pätee SM:on. Näin siis TTssä on väitetty, uskokoon ken tahtoo.

Usko vie vaikka läpi harmaan kiven. Kaipa sitä tarvii saksan poijjaalta tilailla uutta jousta jossain välissä.

Nonnih! Kertokaapas nyt tyhmälle, että mitkä julmetun letkut siitä originellista kaasarista pitää repiä irti, ennen ku mä revin kaikki letkut pois ja alan laittamaan niitä yks kerrallaan takaisin.
Mä näin jossain sellasen kuvan missä ne oli osoitettu hyvinkin selkeästi... AUTTAKAA toverit
withstupid.gif

Joo joo, nii mä tiedän, että pitäis ostaa se fcr39, mut ku ei oo paaluu just nyt!!!

Miksi siitä pitäisi poistaa jotakin? Pikemminkin neulan voisi _vaihtaa_ dynojetin neulaksi samalla kun tekee 3*3 modin.

Juu, dynon 3x3 modaus on jo tehty, mutta kun isot pojat on puhunu ja poistellu jotain v***n letkuja siitä vehkeestä...

Back