• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Delvac 1400 vai MX (15-40W)?

Sijainti
Savo
Eli olisi tarkoitus siirtyä "delvac uskontoon" oikeiden mp-öljyen jälkeen.....Mutta kumpaan delvac tuotteeseen? Moponi on vanha vesijäähdytteinen matka honda...

Älä nyt uskovaiseksi heittäydy. Mutta hyvä öljy on ollu MX transalpissa ja deauvillessä. Itteasiassa Kaunein moottoriääni=pehmeä rallattamaton käynti tulli 3000 ajeetuun deauvilleen teboilin moniaste 15-40sellä. Ölppä on just mitä honda pyytää . perusöljy ilman mitää lisätoksia. Ja vielä halvempi kuin delvac MX,, 11 juroo 4 litraa. Kytkin toimi kuin unelma. delvacci purkki oli liian kaukana 3000 vaihdon aikana joten honkkarin hyllystä tbtä.

Älä nyt uskovaiseksi heittäydy. Mutta hyvä öljy on ollu MX transalpissa ja deauvillessä. Itteasiassa Kaunein moottoriääni=pehmeä rallattamaton käynti tulli 3000 ajeetuun deauvilleen teboilin moniaste 15-40sellä. Ölppä on just mitä honda pyytää . perusöljy ilman mitää lisätoksia. Ja vielä halvempi kuin delvac MX,, 11 juroo 4 litraa. Kytkin toimi kuin unelma. delvacci purkki oli liian kaukana 3000 vaihdon aikana joten honkkarin hyllystä tbtä.
Kiinalaisen mönkkärin (kone periytyy 70-luvun Hondasta) ohjekirja pyysi 15W-40 API SF, mitä ei juuri muuta ole kuin tuo Teboil. Oli vielä halpahallissa tarjouksessa 7,80€/leka, joten 0,8 litran öljytilavuudella mennään maaliman tappiin ja halavalla. Kyllä nyt hymyilyttää nuukaa miestä. Samaa öljyä meinasin kokeilla mamman Viragoon.

Niin juu, Delvac MX:llä olen itse ajanut ja nimenomaan 15W40. MX pitäisi olla hiukan parempaa, eli niin sanottu pitkän vaihtovälin öljy.

itse käytän 1400 super 15w-40. se on ainakin tarpeeksi huonoa ollakseen ylihyvää, siinä ei ole liukkaudenlisäämisaineita eikä ekologisia kotkotusosasia. ko. öljy toimii zzr1100 ja zx12r kawoissa paremmin kuin mikään aiemmin kokeilemani nk. prätkäöljy.

Delvac:in ja muidenkin (raskaan) dieselkaluston öljyjen etuja kuuluu olevan yleisesti erilaisten mekaanisten äänien vaimeneminen.
Saman efektin saa myös STP lisäaineella, ja VASELIINILLA tai perämoottorin kulmavaihteeseen tarkoitetulla rasvalla, oletteko kokeilleet.
cool.gif

Delvac:in ja muidenkin (raskaan) dieselkaluston öljyjen etuja kuuluu olevan yleisesti erilaisten mekaanisten äänien vaimeneminen.
Saman efektin saa myös STP lisäaineella, ja VASELIINILLA tai perämoottorin kulmavaihteeseen tarkoitetulla rasvalla, oletteko kokeilleet.
cool.gif
Banaani & sahajauho on yksi hyvä konsti mekaanisten äänien vaimentajana! Nimim. vanhan mersun perä hiljaiseksi  
cool.gif

edit: typot.. anteeksi että olen humalassa

cool.gif
Oletko kokeillut uraa humoristina? Pieni vinkki - Ei kannata...

Nimen omaan kierrosluvut noissa (raskaissa)dieseleissä on paljon alempia kun moottoripyörissä.
Siksi minä en ainakaan usko, että dieselmoottoriöljy on oikean
MP-öljyn veroista, joten tuo vaseliini vertaus on se mitä luulen/pelkään mitä sielä moottorissa tapahtuu ts
äänet vaimenee vaan voiteleeko yhtä hyvin
cool.gif

JK. Olen oikein tyytyväinen omaan ammattiini, enkä harkitse vaihtoa/uudelleenkoulutusta
wink.gif

Nimen omaan kierrosluvut noissa (raskaissa)dieseleissä on paljon alempia kun moottoripyörissä.
Siksi minä en ainakaan usko, että dieselmoottoriöljy on oikean
MP-öljyn veroista, joten tuo vaseliini vertaus on se mitä luulen/pelkään mitä sielä moottorissa tapahtuu ts
äänet vaimenee vaan voiteleeko yhtä hyvin
cool.gif

JK. Olen oikein tyytyväinen omaan ammattiini, enkä harkitse vaihtoa/uudelleenkoulutusta
wink.gif
Homma Rock. Tule MUTUllasi autuaaksi.

Öljyjen toimivuudesta ja sopivuudesta keskusteltiin mm. täällä mutta aihe lukittiin, ilmeisesti delvac alkoi poreilemaan ja meni nenään.

Sinällään ihan huvittavaa lukea ja ruoskia keskustelua missä verrataan raskaan kaluston 10l turbodieseleitä johonkin pikkukikseriin. Jos sitten kiertokanki menee tämän näköiseksi kannattaa funtsia kuka säästi ja mitä  
thumbs-up.gif

Sinällään ihan huvittavaa lukea ja ruoskia keskustelua missä verrataan raskaan kaluston 10l turbodieseleitä johonkin pikkukikseriin. Jos sitten kiertokanki menee tämän näköiseksi kannattaa funtsia kuka säästi ja mitä  
thumbs-up.gif
Niin onkin. Paras pitää keskustelu vaadituissa öljyluokituksissa. Melkein kaikki noiden ulkopuolella on mutuilua ja perustuu subjektiivisiin kokemuksiin.

thumbs-up.gif
No kuvassa on kuitenkin veenelkun kampiakseli jossa yksi kiertokangenlaakeri on leikannut kiinni -> ko. ongelmalla ei ole ollut mitään tekemistä käytetyn öljyn kanssa.

cool.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Älä sohi ampiaispesää,, arka paikka. Ps. piilteemasta saa rapaa halvemmalla.
biggrin.gif
biggrin.gif

cool.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Älä sohi ampiaispesää,, arka paikka. Ps. piilteemasta saa rapaa halvemmalla.
biggrin.gif
biggrin.gif
Jåå, Bilteman "Racing olja", olen käyttänyt, paitsi viimeksi kun takuun takia annan "valtuuten huollon" tehdä 10K-huollon, niin nyt on Motulin mp-öljy
cool.gif

Eikä tule edes mieleen alkaa kokeilemaan noita joissa ei ole mp-luokituksia.
Vaikka aikoinaan esim Kawalla ajelin autoöljyllä ilman ongelmia, niin ja Hondien aikaan ei kait mp-öljyjä ollut vielä keksittykään
062802moto_prv.gif

Back