• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Delvac 1400 vai MX (15-40W)?

And here we go again.... Kannattaisko kaikkien lukea tuo taannoin suljettu vuosia jatkunut Delvac-väittely? Kaikki argumentit, näsäviisastelut, rikas vs. köyhä -keskustelut, mutut, "diesel vs. gikseri" ja luokitusväännöt tuli käytyä siellä jo. Kaistan tuhlausta ja tympeää lukea noita uudelleen (vaikka kukapa minua pakottaa
withstupid.gif
)

Samaa mieltä.

Tässä itseäni lainaten kaiken kattava yhteenveto:

Ne, jotka Vaccia kehuvat, KÄYTTÄVÄT SITÄ ITSE

Ne, jotka Vaccia haukkuvat, EIVÄT OLE KÄYTTÄNEET

Olisin omalta kohdaltani heti valmis lopettamaan väännön, ja vaihtamaan takas semisynteettiseen jos olisi yksikin todistettu moottorin hajoaminen Vacin takia.
Tai edes kuluminen/vahingoittuminen.
Siihen kun on niin useasti vedottu, ja varmana tietona puhuttu.

Ja vääntöhän oli täällä

eikö sen delvac-keskustelutopicin voisi avata taas? joku typerys meni sen laittamaan lukkoon kesken kaiken. tai teko oli typerä, vaikkei henkilö olisikaan. tiiä vaikka olisi niinkin fiksu, että käyttää itse delvaccia. hehiö.

And here we go again.... Kannattaisko kaikkien lukea tuo taannoin suljettu vuosia jatkunut Delvac-väittely? Kaikki argumentit, näsäviisastelut, rikas vs. köyhä -keskustelut, mutut, "diesel vs. gikseri" ja luokitusväännöt tuli käytyä siellä jo. Kaistan tuhlausta ja tympeää lukea noita uudelleen (vaikka kukapa minua pakottaa  
withstupid.gif
)
Sama täällä  
crazy.gif
Vois joku mode lopettaa tän ja siirtää koko p:n sen edellisen jatkoksi.......
062802moto_prv.gif

Noniin, nytte te teitte sen... Meikäläinen soitti tänään paikalliseen starkkiin ja tilasin sitten 20L MX ölbää... Jotta jos nyt tää onki joku yleinen vedätys ja mun pyörä hajoo tällä viikolla, ni heh heh olipa hauska juttu kaverit... Mutta muutoin, ni meitin pyörä ja ransu kulkee jatkossa delvacilla.

Siinä on semmonen syy myös, että mp mineraaliöljyjä ei täällä oo missään oikeen tyrkyllä. Saas nähä kuis äijän käy.

Hups, huomasin juuri, jotta sebarin manuaalin mukaan ois pyyntö 10w-40 öljylle.... Mahtaako tuolla 15w-40 erolla olla mitään merkitystä. Tuntuu ainakin täyssynteettiset kympit maistuvan koneelle vähän liian kanssa.

Mulla kans kone pyytää 10W-40 semiä, ja MX 15W-40 on jopa passelimpi, kun ei tule paljoa pakkasilla ajeltua.

eikö sen delvac-keskustelutopicin voisi avata taas? joku typerys meni sen laittamaan lukkoon kesken kaiken. tai teko oli typerä, vaikkei henkilö olisikaan. tiiä vaikka olisi niinkin fiksu, että käyttää itse delvaccia. hehiö.
Heh. Taisin minä aloittajana sulkeakin. Ajattelin, jotta muutaman vuoden vääntö saa piisata. Jotenkin se argumentointikin alkoi kiertää kehää.

Osa vänkyttää omia positiivisia kokemuksiaan ja luokitusten riittävyyttä. Osa taas taivastelee sitä kuinka diesel-öljyjä voi edes ajatella omaan mussukkaan. Sitten on nää neropatit, jotka tarjoilevat mihinkään argumentteihin perustumatta (tai ehkä omiin kokemuksiinsa?) perustuen banaaneja, sahajauhoja, vaseliinia tmv. kun se kuitenkin on ihan sama asia kuin Delvacin käyttö.

Heh. Taisin minä aloittajana sulkeakin. Ajattelin, jotta muutaman vuoden vääntö saa piisata. Jotenkin se argumentointikin alkoi kiertää kehää.

Osa vänkyttää omia positiivisia kokemuksiaan ja luokitusten riittävyyttä. Osa taas taivastelee sitä kuinka diesel-öljyjä voi edes ajatella omaan mussukkaan. Sitten on nää neropatit, jotka tarjoilevat mihinkään argumentteihin perustumatta  (tai ehkä omiin kokemuksiinsa?) perustuen banaaneja, sahajauhoja, vaseliinia tmv. kun se kuitenkin on ihan sama asia kuin Delvacin käyttö.
no sähän oletkin uskonveli ja -toveri eli et typerys sentään, hehiö. vääntö kiertää kehää, se vain tahtoo upota sitten kun sen sulkee - se ketju. sen jos saisi naulattua tuonne ylös, niin pysyisi halukkaille tiedonjanoisille esillä helpommin.

En kyllä suosittele Telvakkia : 87th. vasta ko. ölöjyllä ja nyt tuntus kuuluvan alapäästä kilinää+yläpäästä kolinaa . Äänet ei kyllä häipynyt vaikka sammutin moottorin : olisko äänet kuskista kotoisin rankan viikonlopun jälkeen ? Ja 11 ölöjyn vaihtoa samalla ropun tiivisteellä , eikä muuten vuoda ! Suodattimenkin oon vaihtanut 18th. välein , elikkä ohjekirjan mukaan . Vähän kyllä hävettää , kun ei ole sitä kaikkea tietämystä mitä täältä löytyy , mutta sitkeellä lueskelulla....
biggrin.gif

Osa vänkyttää omia positiivisia kokemuksiaan ja luokitusten riittävyyttä. Osa taas taivastelee sitä kuinka diesel-öljyjä voi edes ajatella omaan mussukkaan. Sitten on nää neropatit, jotka tarjoilevat mihinkään argumentteihin perustumatta  (tai ehkä omiin kokemuksiinsa?) perustuen banaaneja, sahajauhoja, vaseliinia tmv. kun se kuitenkin on ihan sama asia kuin Delvacin käyttö.
no sähän oletkin uskonveli ja -toveri eli et typerys sentään, hehiö. vääntö kiertää kehää, se vain tahtoo upota sitten kun sen sulkee - se ketju. sen jos saisi naulattua tuonne ylös, niin pysyisi halukkaille tiedonjanoisille esillä helpommin.
Tars vissiin pistää noille modeille / ylläpidolle viestiä, josko suostuvat naulaamaan tuon keskustelun "kattoon". Alkuperäinen pashankeitto on sitten avattu taas!

Delvac:in ja muidenkin (raskaan) dieselkaluston öljyjen etuja kuuluu olevan yleisesti erilaisten mekaanisten äänien vaimeneminen.
Itse kun siirryin delvaciin odotin juuri näin käyvän.
wink.gif
Mitä vielä, kawa kalkattaa ainavaan samalla lailla. Suoraan sanoen en huomannut mitään eroa mp öljyn ja Delvacin välillä. En kytkimen enkä minkään muunkaan asian kohdalla. Tästä tein oman johtopäätöksen että sama vaikka ajaa Delvacilla.

Delvac:in ja muidenkin (raskaan) dieselkaluston öljyjen etuja kuuluu olevan yleisesti erilaisten mekaanisten äänien vaimeneminen.
Saman efektin saa myös STP lisäaineella, ja VASELIINILLA tai perämoottorin kulmavaihteeseen tarkoitetulla rasvalla, oletteko kokeilleet.
cool.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Älä sohi ampiaispesää,, arka paikka. Ps. piilteemasta saa rapaa halvemmalla.
biggrin.gif
biggrin.gif
Jåå, Bilteman "Racing olja", olen käyttänyt, paitsi viimeksi kun takuun takia annan "valtuuten huollon" tehdä 10K-huollon, niin nyt on Motulin mp-öljy
cool.gif

Eikä tule edes mieleen alkaa kokeilemaan noita joissa ei ole mp-luokituksia.
Vaikka aikoinaan esim Kawalla ajelin autoöljyllä ilman ongelmia, niin ja Hondien aikaan ei kait mp-öljyjä ollut vielä keksittykään
062802moto_prv.gif
Omat mopot onneksi kelpuuttavat "tavalliset" auto-öljyt, kun ei tarvitse ajatella kytkintä. Ja vielä kun töiden puolesta sitä saa nettohintaan, miinus henkilökunta alennus, tulee omalla kohdalla halvemmaksi lutrata niiden kanssa. (Total Quartz 7000 10W/40) Ja nuo Bilteman öljythän tulevat Statoilin jalostamolta, joten periaatteessa luulen että sama kura, eri purkki, ja hinta.
cool.gif

Tämähän on juuri mitä ajattelen,itteeni voin kipata silloin tällöin vaikka mimmosta "voiteluainetta",mutta haniin en laita kuin hontan omaa
tounge.gif
biggrin.gif

Olen nyt Pannarilla ajanut 80 tkm Delvac:lla, ensin 1300 ja nyt toka purkki 1400. Onko nyt sit huonompi tai parempi ku joku muu, hyvä kysymys. Omakohtaisia kokemuksia on lähinnä Castrol GPS ja se ainakin tuntui aika litkulta. Delvacit on aika mustat kun tulee koneesta, mutta kai se on vaan hyvä että paskat tulee pois koneesta. Tällainen matkapeli ei ole muutenkaan niin vaativa peli öljyille minun mielestä, 98 % ajasta ajetaan tasaisella 4.000 kierroksilla.
sport05.gif

Back