• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

dB-killerien käytöstä kyssäriä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitoin talviharrastuksena omaan mopottimeen Leo Vincen sliparit. Yllätyksekseni huomasin, että niistähän lähtee melkoiset sävelet ilman dB-killereita. Laitoin pyörän käyntiin kaverini pihamaalla ja lapset alkoi itkemään, kun peljästyivät ääntä
crazy.gif
. Jäi itsellekin sellainen kutina, jotta ensi kesänä ajellessa saattaa kissalan poikia kiinnostaa moiset trumpetit
lookaround_orig.gif
.

Miten on sisaret ja veljet, onko virkavallalla ollut tapana puuttua kohtuullisen äänekkäisiin mopottimiin?

Ja kannattaako pitää suosiolla vaan kiinni ne dB-killerit?

033102beer_1_prv.gif

Ei oo ainakaan pysäyttäessään muista syistä mitään maininnu noista pöntöistä
biggrin.gif

Ja nykysessähän on tollane Leovince ilman mitään **tun killereitä
033102bebe_1_prv.gif

SVssä on LeoVince ja killeri on jossain autotallin uumenissa.
Kieltämättä kaupungissa setä sinisten läsnäollessa tulee ajltua pintakaasulla, mutta ei ole kukaan huomauttanut ainakaan tähän mennessä.

Saksassa saattaa Polizei olla kiinnostunut...mut sinnehän ei ole välttämättä pakko mennä
wink.gif

Mulla on Bemarissa Leovincen slipari kiinni ja kyllä minä olen sitä db-killeriä pitänyt paikallaan katuajossa.

Radalla sitten otan sen pois.

Sitä alkaa varmaankin tulla vanhaksi, kun päällimmäinen ajatus ei ole äänien maksimoiminen ja pyrin välttämään turhaa ihmisten ärsyttämistä.

Laitoin talviharrastuksena omaan mopottimeen Leo Vincen sliparit.

sulla iso v-strom? joo. pyöräkaupan pihalla kerran seurasin vierestä kun sellaisesta pyörästä omistaja ruuvasi leovincen pöntöistä killerit pois ja käynnisti. väki tuli kaupan sisältäkin katsomaan että tuliko pihalle helvetin enkelit. onpa tosiaan litran veekakkosessa järkyttävät tutinat, älytön kontrasti 'pappapyörän' yleisilmeeseen.  ja siis todella PALJON makeemmat äänet kuin jossain h..in harrikoissa. (päätin siltä seisomalta että seuraava pyöräni olisi juuri tuollainen
tounge.gif
)

ei poliisit pysäytä ellei (helsingin) keskustassa ilta-aikaan ihan tolkuttomasti jyristele. ja jos esim. ylinopeudesta pysäyttää niin (nimim. kokemusta...) ei pöntöt kiinnosta ellei itse provosoi niitä pahalle päälle.

VeTuRissa Leot, db-killerit otin pois heti kun putket käsiini sain. Ehkä pitemmällä reissulla tulee laitettua takas jos alkaa häirittemään..
sport05.gif

sulla iso v-strom? joo.

onpa tosiaan litran veekakkosessa järkyttävät tutinat, älytön kontrasti 'pappapyörän' yleisilmeeseen.
Strommihan se alla puksuttaa, pappa-pyörä...
biggrin.gif

Ne äänet on oikeasti sellaiset, että ne jytisee. Ne ei lotise, niinkuin joissain amerikan 2-mukisissa.

No, kai niihinkin jytinöihin sitten tottuu... Mua kyllä oikeasti hävettää ajaa, jos se herättää liikaa huomiota
crazy.gif

033102beer_1_prv.gif

:)kannattaa panna killerit paikoilleen, ei ole kivaa kun lapset pistää kädet korvilleen kun näkevät mp:n jo lähestyvänkin vaikka siinä olisi alkuperäinen suhinaputki paikoillaan, sitten jos muksu pärähtää itkemään niin äiti heittää motoristia jukurttipurkilla perään ja taas tulee negatiivista mainetta. Vielä jos äidin kaveri on kansanedustaja jolle tämä valitaa prätkien aiheuttamasta melustaniin kohta otetaan käyttöön Euro 16 normit ( halk 7 mm pakoputki kaikissa prätkissä
crazy.gif
) jota noudatetaan vuosimallista riippumatta....
Ison twinin tai singlen äänien vaimennus on on vaikea homma kun putken päästä tulee melkoinen paineaalto, kannattaa laittaa edes jonkinlainen "hajoitin" voihan db killeriäkin vähän avartaa..
ps. omakin kalusto kuuluu tuohon pauke ryhmään

tai voihan sen lapsen kanssa olla kävelyllä motoristi-isäkin joka tulee itkevän lapsen kanssa vetämään pahaäänistä motoristia kuulaan seuraavissa liikennevaloissa!
Kas asiat pitää panna oikeaan tärkeysjärjestykseen

Mulla SV1000 (V2) jossa devilit ilman killereitä, olen kokeillut ilman ja kanssa. Tuntuu pikkasen hengittävän vapaammin ilman killereitä ja tottelevan paremmin kaasua joten luultavasti en laita takaisin. Vaimo kyllä tietää jo kaukaa kun olen tulossa kotiin ja varmasti naapurit kuulee kun olen lähdössä aamulla töihin mutta toisaalta onpahan maantiellä turvallisempaa kun autoilijat tietää jostain olevan pyörän tulossa. Ilman korvanappeja en aja missään.

Mulla SV1000 (V2) jossa devilit ilman killereitä, olen kokeillut ilman ja kanssa. Tuntuu pikkasen hengittävän vapaammin ilman killereitä ja tottelevan paremmin kaasua joten luultavasti en laita takaisin. Vaimo kyllä tietää jo kaukaa kun olen tulossa kotiin ja varmasti naapurit kuulee kun olen lähdössä aamulla töihin mutta toisaalta onpahan maantiellä turvallisempaa kun autoilijat tietää jostain olevan pyörän tulossa. Ilman korvanappeja en aja missään.
1000 Strommissa on täsmälleen sama pata, kuin SV 1000:ssa. Jotta tiedät varmaan kokemuksesta, ettei ne soundit ole mitenkään iljettävät, mutta takuulla kuuluu kauas...
cool.gif

Enpä minä niitä niiden äänien takia laittanut, uksoo kuka vaan
idea3.gif
, vaan sen takia että saan ainakin 2,4475 hv lisätehoa...
tounge.gif

062802moto_prv.gif

Back