• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle Worldin käyttöturva kyseenalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muuten en liikettä tunne, mutta asiallisen tuntuinen oli vastaus.

Näinhän se yleensä on, että asioissa on ainakin kaksi eri puolta, ja kun ei niistä molemmista + muista asiaan liittyvistä jutuista tiedä, ei kenenkään ulkopuolisen kannata liian nopeasti ryhtyä tuomaroimaan. Vaikka se joskus niin hauskaa olisikin..    
cool.gif
Eihän tuossa vastineessa ole mitään esim. työtuntien kolminkertaistumisesta, kuluttaja-asiamiehen tapauksesta, kannen koneistamoon lähettämisestä, kuukausia kestäneestä asian hoidosta...
Näin on.. Ja siltikin, jos ostaa pyörän mihin annetaan käyttöturva koneen osalta, niin tuntuu käsittämättömältä jos koneremonttia ei sitten korvatakaan, kun se ei enää toimi. Oli syy mikä tahansa. Lähes ainahan se on niin, että jos kone ei enää toimikaan kunnolla, niin se johtuu kulumisesta, eli käytöstä. Minkälainen vian sitten olisi pitänyt olla, että se olisi korvattu? Kampiakseli poikki kerrasta vai
tounge.gif

Toisin oli Bike Worldissa, kun kaveri osti sieltä Acen. Siellä kyllä hoidettiin homma mallikkaasti. Pytyt jouduttiin hoonaamaan ja männät rengastamaan, koska se söi öljyä niin paljon -> ei kuluja. Uusi jäähdytin, koska kävi liian kuumana, ja taaskaan ei maksanut mitään asiakkaalle.. Pyörä myös säädettiin ja penkitettiin kyseisten operaatioden jälkeen kuluitta.

Noin se pitää hoitaakin jos jotain "käyttöturvaa" kerran mainostaa. En tiedä mainostetaanko Bike Worldissa edes erikseen mitään sellaista, mut niin vaan hoitivat asian. Pyörä oli -97 Thunderace..

Mitenköhän kyseinen homma olis hoidettu CW:llä? Kyllähän Acekin oli menny varmasti käytön myötä huonommaksi, eli ei olisi korvattu?

Okei, ei se sitten niin hyvä vastaus ollutkaan.
confused_orig.gif

Halusin vain kiireissäni uskoa niin..

(olen huono kestämään suuren enemmistön minuun kohdistamia paineita = tosi vikkelä takinkääntäjä)
cool.gif

Rico, onko tämä nyt sitä lahdentakaa kuuluisaa flipflopper meininkiä  
cool.gif

Jees mutta täytyy sanoa että voisitte sitten lopettaa tämmöisen 2 vuoden turvan myöntämisen jos jokainen tapaus menee tämmöiseksi pelleilyksi.
Jos nyt oletetään että siellä sopimuksen kääntöpuolella on pientä pränttiä tuosta kulumisesta jne jne niin silti
hieman ihmetyttää miten on mahdollista että ammattilaisen arvio kuluista menee satoja prosentteja perseelleen? Homman aikataulu on näköjään myös mennyt ihan pro meiningillä.. muutaman kesäloman verran.

No niin.Työkaveri kertoi faktat uudemman kerran kaverinsa pyöränhakureissusta CW:stä,
Eli:muistin väärin,pyörä oli pari vuotta käytetty Gagiva merkiltään,jossa myös mainittiin olevan tuo "käyttöturva".
Ja Kyllä,heti kotiin päästyään,huomasivat että "rattilukko" oli rikki.Ja kyllä,kaveri itse asiassa soitti itse asiasta Cw.hen,josta ihan ihan oikeasti kehoitettiin ostamaan jarrulevylukko...ja keskustelu eteni aikaisemmin mainitsemallani tavalla.Ainoa positiivinen puoli asiassa on,että pyörä on korjattu,tosin muualla,negatiivista siinäkin tosin on se,että uusi omistaja maksoi korjauksen omasta pussistaan,koska oli jo arvattavissa miten hienosti tämä "käyttöturva" itseasiassa toimii.
Ja tämä kertomus on sitten täynnä faktoja ja taivaan tosi.
shaun.gif

Miten jengi jumalauta sietää tota CWn tapaa hoitaa asioita? Jo sivustakatsojana alko vieteri kiristyä tänä keväänä kun frendin uuden pyörän ostoon kuului mm. helvetinmoinen myöhästyminen, väärän värinen pyörä, rahotusyhtiön vaihtuminen, tuplaantunut käsiraha ja muuta PIENTÄ säätöä.

Mun kaveri osti myös toissakesänä sieltä pyörän.. Myöhästy ihan **tusti lupauksista huolimatta, ja kaikenlisäks oli sairaan kallis...

Kaiken maailman tekosyitä kyllä keksittiin sujuvasti!

Joo kyl mä arvasin että Okku mut tunnistaa mut eiks täällä pitäisi olla joku nimi seula kuiteskin. :vi**ttaa:Ja totta joka sana nii ei ole mitään peiteltävää.
Niistä uusien pyörien takuu ajoista en tiedä enkä niihin puutu.
Minkäänlaisia turvan ehtoja en siis ole nähnyt vieläkään.Hyvähän niistä on jälkikäteen mainita.
Ja sen ymmärrän kyllä että vanha mopo ei ole uudenveroinen,mutta jos se täysin kieltäytyy käynnistymästä niin eikö jo voi puhua rikkoontumisesta?

Hetken harkinnan jalkeen siivosin kysyjan nimen pois. Totta on etta CW vastaa omalla nimella, mutta kyseessa on yritys, eika henkilo.

Kysyja halusi esiintya nimimerkilla, se hanelle suotakoon.

Totta on etta CW vastaa omalla nimella, mutta kyseessa on yritys, eika henkilo.
Eikö Okku Granlund ole henkilö?
Cycle World on yritys ja Okku Granlund on henkilö.
Nämä molemmat tulevat selvästi esille Okun viestissä, joten ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Kritiikki oli osoitettu yritysta kohtaan. Tj kylla mainittiin avauksessa, mutta ei nimella.

Minusta on jokaisen oma asia paattaa julkaiseeko nimensa keskustelupalstoilla vai ei.

Mun kaveri osti myös toissakesänä sieltä pyörän.. Myöhästy ihan **tusti lupauksista huolimatta, ja kaikenlisäks oli sairaan kallis...

Sun kaveri taisi olla pirun tyhmä, jos sairaan kalliin pyörän osti.
Tuollaiset "mun kaverin kaima" "osti kai sieltä luultavasti aika huonon pyörän" -tyyppiset viestit voisi yhtä hyvin jättää kirjottamatta. Kuten myös nämä "ei ole eka kerta"-viestit ja sitten ne suurimmat pellet, jotka on vaan suureen ääneen samaa mieltä, kuin kakki muutkin ja höyryää jostain mustista listoista.

Itse olen asioinut paljonkin CW:ssä ja aina on hankalammatkin hommat hoituneet hienosti. Myöhästymisiä ym. hankaluuksia tulee joka firmassa. Itselläni ei ole mitään syytä puolustella mitään tiettyä puljua, mutta laittakaa nyt faktaa peliin, jos julkisesti haukutte jotain firmaa täällä!

Sun kaveri taisi olla pirun tyhmä, jos sairaan kalliin pyörän osti.
Tuollaiset "mun kaverin kaima" "osti kai sieltä luultavasti aika huonon pyörän" -tyyppiset viestit voisi yhtä hyvin jättää kirjottamatta. Kuten myös nämä "ei ole eka kerta"-viestit ja sitten ne suurimmat pellet, jotka on vaan suureen ääneen samaa mieltä, kuin kakki muutkin ja höyryää jostain mustista listoista.

Itse olen asioinut paljonkin CW:ssä ja aina on hankalammatkin hommat hoituneet hienosti. Myöhästymisiä ym. hankaluuksia tulee joka firmassa. Itselläni ei ole mitään syytä puolustella mitään tiettyä puljua, mutta laittakaa nyt faktaa peliin, jos julkisesti haukutte jotain firmaa täällä!
Niin se onkin tyhmä  
wink.gif

Mut silti homma meni juuri näin... Kaikki oli FAKTAA mitä tuohon kirjoitin.. Että näin.

Nimimerkille "anssi": No voi herranjestas...eikö sitä faktaa(kin) tässä keskustelun aikana ole ilmennyt???Ei kai täällä kauppasopimuksia,valokuvia myyjästä,tai muita vastaavia asioita tarvitse esittää
confused_orig.gif

Luuletko tosiaan,että täällä keksitään juttuja???
Oikein hyvää huomenta!!!!
Ite en ole ko.puljusta mitään ostanut,enkä osta,mut hei,tämä
on vain oma mielipiteeni...eli fakta....henk.koht.sellainen.  
033102bebe_1_prv.gif

CW:n kanssa varmaan meneekin hommat ihan hienosti jos mitään ongelmia -varsinkaan kalliita sellaisia- ei tule.

Negatiivista julkisuutta on ainakin täällä tullut runsaasti. Mielestäni CW:n tapa hoitaa näitä julkisia reklamaatioita (tai miksi niitä nyt sitten haluaakaan sanoa) ei ole kovin hienovarainen. Mihin katosi se ajattelutapa että asiakas on aina oikeassa? On hän sitten mahdollisesti väärässä tai ei.

Negatiivista julkisuutta on ainakin täällä tullut runsaasti. Mielestäni CW:n tapa hoitaa näitä julkisia reklamaatioita (tai miksi niitä nyt sitten haluaakaan sanoa) ei ole kovin hienovarainen. Mihin katosi se ajattelutapa että asiakas on aina oikeassa? On hän sitten mahdollisesti väärässä tai ei.
Näin on, ja on hyvä että julkisuutta tulee, oli se sitten negatiivista tai positiivista. Sillä tavalla asiakkaat vaikuttavat kilpailutilanteessa yritysten menestykseen. Ne joilla palvelu pelaa pärjäävät.

Tähän tapaukseen liittymättä voin mainita, että markkinoilla on niitäkin firmoja jotka fiksaavat viallisen tuotteen täysin omalla kustannuksellaan siitä huolimatta, että tuote tulee "ostohetkeä parempaan kuntoon". Ja jos sellaista palvelua joku tarjoaa, niin kuluttajien edun mukaista on olla tyytymättä huonompaan. Se on sitä kapitalismia. Itsellä ko. kaltaisia positiivisia kokemuksia on viimeisimmästä tekemästäni autokaupasta. Autossa oli sitkeä vika, jota ilman mutinoita korjattiin neljä kertaa, ennen kuin tuli kuntoon. Kauppias korvasi koko lystin ja sijaiskärryn aina korjausten ajaksi. Ja tiedän että rahaa paloi.

Ja turha on vedota siihen että kyseessä oli jo aika vanha pyörä, se tuskin nimittäin näkyi hinnassa. Ikivanhoista pyöristäkin pyydetään ihan järjettömiä hintoja tänä päivänä.

Itsekin työskentelen alalla jossa asiakas on "aina oikeassa", ja usein tehdään ratkaisuja, jotka oman puljun kannalta ovat aivan typeriä ja tappiollisia, mutta ovat asiakkaan mieleen. Semmoista se on nykyään.

Vuosia sitten ei ollut netin kaltaista paikkaa, jossa tieto leviää nopeasti. Silloin huonollakin palvelulla pärjäsi, kun tietoa palvelutasosta ei ollut tätä rataa tarjolla. Joten on ihan helavatan hieno homma meidän kuluttajien kannalta, että tällainen foorumi (ja netti) on olemassa!
thumbs-up.gif

Olen kanssa kuullut että kaverit kiertää kyseisen liikkeen kaukaa..
nixweiss.gif

Nii i.. motoristi kaverit..

Kawa 76:n Kun sulla kerran on lakimies, niin pistä se hoitamaan homma, eli maksat sen sovitun 200€.
Älä anna periks!

Back