• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle Worldin käyttöturva kyseenalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Hetken harkinnan jalkeen siivosin kysyjan nimen pois. Totta on etta CW vastaa omalla nimella, mutta kyseessa on yritys, eika henkilo.

Kysyja halusi esiintya nimimerkilla, se hanelle suotakoon.

Itseasiassa yksityishenkilön nimen julkistaminen ilman henkilön omaa suostumusta ei ole edes laillista. Yrityksistä ja yritysten edustajista voidaan puhua heidän oikeilla nimillään.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun CW:n Okun kirjoituksista näitä yksityishenkilöiden nimiä tuodaan julki... kannattaa Okku tutustua tarkemmin aiheeseen...

sanoi:
Miten jengi jumalauta sietää tota CWn tapaa hoitaa asioita? Jo sivustakatsojana alko vieteri kiristyä tänä keväänä kun frendin uuden pyörän ostoon kuului mm. helvetinmoinen myöhästyminen, väärän värinen pyörä, rahotusyhtiön vaihtuminen, tuplaantunut käsiraha ja muuta PIENTÄ säätöä.

Väärän värinen pyörä.. taidetaan tuntea molemmat sama henkilö... hänellä on käsittääkseni tilanne vielä pahasti auki ja tulee kyllä antamaan oman kommenttinsa kekoon jossain vaiheessa.

sanoi:
Miten jengi jumalauta sietää tota CWn tapaa hoitaa asioita? Jo sivustakatsojana alko vieteri kiristyä tänä keväänä kun frendin uuden pyörän ostoon kuului mm. helvetinmoinen myöhästyminen, väärän värinen pyörä, rahotusyhtiön vaihtuminen, tuplaantunut käsiraha ja muuta PIENTÄ säätöä.

Väärän värinen pyörä.. taidetaan tuntea molemmat sama henkilö... hänellä on käsittääkseni tilanne vielä pahasti auki ja tulee kyllä antamaan oman kommenttinsa kekoon jossain vaiheessa.
Eipä taida JP olla sama henkilö, mutta eniveis, pyysin kaveria kertomaan tarinan tänne...

Mun kaveri osti myös toissakesänä sieltä pyörän.. Myöhästy ihan **tusti lupauksista huolimatta, ja kaikenlisäks oli sairaan kallis...

Kaiken maailman tekosyitä kyllä keksittiin sujuvasti!
Sun kaveri taisi olla pirun tyhmä, jos sairaan kalliin pyörän osti.
Tuollaiset "mun kaverin kaima" "osti kai sieltä luultavasti aika huonon pyörän" -tyyppiset viestit voisi yhtä hyvin jättää kirjottamatta. Kuten myös nämä "ei ole eka kerta"-viestit ja sitten ne suurimmat pellet, jotka on vaan suureen ääneen samaa mieltä, kuin kakki muutkin ja höyryää jostain mustista listoista.

Itse olen asioinut paljonkin CW:ssä ja aina on hankalammatkin hommat hoituneet hienosti. Myöhästymisiä ym. hankaluuksia tulee joka firmassa. Itselläni ei ole mitään syytä puolustella mitään tiettyä puljua, mutta laittakaa nyt faktaa peliin, jos julkisesti haukutte jotain firmaa täällä!
Kyllä anssi niitä ylistyslaulujakin täällä lauletaan kavereiden puolesta.. JOS on aihetta siihen!

Joo olen samaa mieltä että faktaa pitää olla, mutta ei kai näitä juttuja ihan tyhjästä vaan tule lisää, lisää, lisää ja lisää.

No niin no, on taas keskustelu virinnyt mopokaupoista. Kerron omakohtaiset kokemukseni, en WC:stä vaan Kuhmon Laatukoneesta, kuunnelkaa siis, oi mopoileva kansa...

Kun oman Ison-Rosmon Kuhmon Laatukoneesta  ostin tammikuun lopussa 2004, pääsin aika hyvin käsitykseen ko liilkkeenharjoittajan, Kemppaisen Sepon, ajattelutavasta liikkeenharjoittamisessa...

Pappa tulee ostamaan moottorisahan, jolle saa 2 vuoden takuun. Yli kolmen vuoden käytön jälkeen samainen pappa tulee liikkeeseen ja kertoo että jokin vika tuli sahaan ja nyt se ei enää käy. Ilmeisesti bensapumpun kalvo on haljennut. Kauppias kuitenkin ajattelee että papparainen on kuitenkin varteenotettava asiakas ja antaa veloituksetta bensapumpun kalvon asiakkaalle reilun kaupan hengessä, vaikka takuu ei olisikaan enää ollut voimassa. Kauppiaalle ko kalvo maksaa muutaman euron. No, pappa saa sahansa käyntikuntoon ja päivän päätteeksi suunnistaa kylän baariin julistaan kauppiaan reilua asennetta. Koko asiakaskunta saa kuulla ylistävän puheen ja seuraavan viikon aikana 7 baarissa ollutta tai välillisesti asian kuullutta henkilöä ostaa uuden moottorisahan Sepolta, lisäksi että kaksi heistä ostaa myös ison kannun teräketjuöljyä sekä joitain suojavarusteita sahaukseen.

Mitä tästä opimme..?

Muutaman vuoden päästä taas ehkä yksi näistä seitsemästä palaa sanomaan ettei saha käynnisty ja vikaa selvitellään, vaikkei takuu enää olisikaan voimassa. Kun sitten syy selviää, kauppias hoitaa taas asian "omaan laskuunsa" ymmärtäen, että joskus taas reilu ja hyvä työ palkitaan...

Niin, tämä tarina on tosi, miettikää siis tarkkaan missä asioitte. Jos saan täältä Tampereeelta jotain palvelua samaan hintaan kuin Kuhmosta, olen valmis matkustamaan tuon 500 km:n matkan itärajan tuntumaan saadakseni ystävällisen ja reilun palvelun Kuhmosta. Mopokauppoja tehdessä kuitenkin ollaan tekemisissä tuhansien eurojen kanssa, muutaman sadan kilometrin takia ei kannata tinkiä palvelusta, eli tervemenoa, vaikka Sepon luo Kuhmoon...

PS. Tämä ei ollut maksettu mainos vaan tyytyväisen asiakkaan kannanotto...

Kyllähän kaupankäynti perustuu eittämättä tähän vanhaan sanontaan: "Wash Your back, so you won´t stab mine".

Se mikä minua ällistyttää, on hyvin yksinkertainen juttu (niin yleensä
biggrin.gif
)
Siis, jos firma myy 15 vuotta vanhan pyörän ja myöntää sille parin vuoden käyttötakuun/turvan....niin silloin se ei käsittääkseni voi kiemurrella ulos kulumisen varjolla??
Siis pyörä myyntiinkin jo VANHANA.Ja jos nyt selitellään, ettei turva koske kulumista, niin eikö se kerro siitä, ettei liike ole käynyt pyörää läpi, vaan on myynyt sen silmät kiinni? Silloinhan kauppakirjassa tulisi mainita, että myydään siinä kunnossa kun se on...ei myönnellä tällaisia "takuita" joita ei voi lunastaa?
Aika huono pohja kaupanteolle muutoinkin tuollainen....
Tottakait työtunteja lisättiin siinä vaiheessa, kun huomattiin että firma joutuu tulemaan vastaan....

ketä on ostamassa käytettyä pyörää menkää ihmeessä katsomaan turun liikkeeseen ette usko silmiänne mitä pas..a siellä myydään ja millä hinnalla eli kait tämä hinta jo sanoo sen mitenkä voi myöntää ns:käyttöturvan eli asiakas maksaa osan jo ostaessa olen jo aikaisemmin ihmetellyt kuinka ko:liikkeellä on on varaa pistää sen näköiset pyörät myytävien riviin kävin itse katsomassa erästä pyörää mutta se olikin jo mennyt kaupattin toista kun ruvettin tinkaamaan myyjän kiinnostus kaupantekoon loppui siihen ei silti niin minunkin olen käynyt 4-kertaa ko:liikkeessä tekemässä pyöräkauppaa 3-kertaa on käynyt suurinpiirtein samoin 1-kerran kaupanteko oli ihan normaalia mutta jäi tekemättä pelkästään välirahan näkemys eroista silloinen myyjänä toiminut henkilö ei ole enään ko:liikkeen palkkalistoilla mutta oli ainoa henkilö ketä sentään neuvotteli loppuun asti niin hyvää tarjousta ko:liike ei enää pysty tekemään että siellä kaupat tulisin tekemään eikä myöskään niin hyvää ilmoitusta MYYTÄVÄNÄ että menisin katsomaan tiedän että aina kannattaisi "jättä"ns:takaovi auki mutta en sitä tässätapauksessa tee vaikka olis maailman ainoa liike menen ennemin kävellen tai vaikka kontaten:jippikaijee:

Joo ihan samaa mieltä, että jos myydään/annetaan käyttötakuu tietyllä omavastuulla niin sitä pitää kanssa noudattaa, ellei sitä "käyttötakuuta" ole erikseen rajattu
033102ass_1_prv.gif

On tää helvetin moista pelleilyä, jos sama liike tekee tällä periaatteella kauppaa ja menestyy  
confused_orig.gif

Kannattaisiko EHKÄ parantaa palvelua, niin tiedä millaiseen tulokseen em. liike tulevaisuudessa pääsee, jos "hölmöilemälläkin" menestyy  
tounge.gif

Mutta ihmettelen suuresti myyntikäytäntöä 12 kk käyttötakuuta 15 vuotta vanhalle pyörälle
nixweiss.gif
EI SAATANA
bawling.gif

Kyllä näin vanha mopo pitää myydä siihen hintaan ettei tällaisia takuita pidä antaa, mutta toki ymmärrän että LOISTAVA OSTAJA OSAA KYYKYTTÄÄ ONNETTOMAN MYYJÄN , jolloin myyjä repsahtaa armopala ansaan  
eek.gif

ketä on ostamassa käytettyä pyörää menkää ihmeessä katsomaan turun liikkeeseen ette usko silmiänne mitä pas..a siellä myydään ja millä hinnalla eli kait tämä hinta jo sanoo sen mitenkä voi myöntää ns:käyttöturvan eli asiakas maksaa osan jo ostaessa olen jo aikaisemmin ihmetellyt kuinka ko:liikkeellä on on varaa pistää sen näköiset pyörät myytävien riviin kävin itse katsomassa erästä pyörää mutta se olikin jo mennyt kaupattin toista kun ruvettin tinkaamaan myyjän kiinnostus kaupantekoon loppui siihen ei silti niin minunkin olen käynyt 4-kertaa ko:liikkeessä tekemässä pyöräkauppaa 3-kertaa on käynyt suurinpiirtein samoin 1-kerran kaupanteko oli ihan normaalia mutta jäi tekemättä pelkästään välirahan näkemys eroista silloinen myyjänä toiminut henkilö ei ole enään ko:liikkeen palkkalistoilla mutta oli ainoa henkilö ketä sentään neuvotteli loppuun asti niin hyvää tarjousta ko:liike ei enää pysty tekemään että siellä kaupat tulisin tekemään eikä myöskään niin hyvää ilmoitusta MYYTÄVÄNÄ että menisin katsomaan tiedän että aina kannattaisi "jättä"ns:takaovi auki mutta en sitä tässätapauksessa tee vaikka olis maailman ainoa liike menen ennemin kävellen tai vaikka kontaten:jippikaijee:
Mitenkään kommentoimatta mitään yksittäistä liikettä saati ottamatta kantaa CW:n puolesta tai vastaan ihmettelen, kuka pakottaa aina palaamaan liikkeeseen, mistä on saanut huonoa palvelua tai mistä saa huonoa palvelua?

Vai onko kuluttajilla sellainen ihmeellinen vietti että haluaa tulla k*setetuksi kerta toisensa jälkeen?

No minulle riitti kun erään liikkeen omistaja puhelimessa vastasi kyselyyni "mitäs sä siellä oikein sekoilet..". sitten kun omistaja tarkisti asian katalogista, löytyi tuo sekoilija sieltä langan toisesta päästä. Ilmeisesti prätkäliikkeillä menee nykyään niin lujaa , harmaatuonti ja internet kaupasta huolimatta, että asiakkaita voi kohdella miten haluaa.

edit: sekoilu sekoilu typoja

Vaikea näin "puusta käsin" on arvioida oikein CW:n "käyttöturvaa". Rehellinen liike antaa takuun (turvan) kirjallisena ja kertoo siinä riittävän yksityiskohtaisesti mitä turva kattaa ja mitä ei. Jos näin ei ole tehty voipi olla hiukka "ketunhäntä kainalossa" tai perustyperyyttä.
Selvää tekstiä odotetaan jo myyntitilanteessa 15 vuotta vanhalle pyörälle myönnettävästä turvasta.

Jos jos ja jos. Jos mulle tuommoinen turva myönnettäisiin, pyrkisin varmistamaan kirjallisesti mitä se kattaa ja mitä ei. Ja jos sitten vielä kaikesta huolimatta kokisin, että mua yritetään pissattaa, kohtaaminen käräjillä olis liki varmaa.

Kukin tapaus yksityiskohtineen omansa.
mad.gif

CW:stä sen verran että ostaessani pyörän heiltä lupasi myyjä renkaat alennuksella. Hinta oli 450€ alle laitettuna. Taakse Maxis 170/60/17 ja eteen Bridgestone 120/70/17. Kyllä v...aa kun jälkeenpäin katselin muista liikkeistä normaali hintoja. Oli ensimmäiset ja viimeiset kaupat CW:ssä

withstupid.gif

Ketjusta siivottu ylimääräiset viestit pois..

jos joku tuntuu että on kaltoin kohdeltu valittakoon omalle kunnallisvaltuutetulleen, jollei äänestänyt (eikä omista valitusoikeutta) purkautukoon vaikka jippiin keskustelupalstalle.
tounge.gif
lookaround_orig.gif

Threadin aloittaneeseen tapaukseen.
Tuossa ei kuuluisi olla minkäänlaista omavastuuta. 1,5 kk sitten ostettu pyörä on edelleen kuluttajasuojalain suoja-ajan puitteissa korjattava. Jos pyörä on tuossa kunnossa 1,5 kuukauden päästä ostamisesta, on kyllä varmaa, että se on ollut sellainen myytäessäkin. Ja se on käsittääkseni myyty sinulle kunnossaolevana?
Melko usein tuo "Lisäturva" aiheuttaa sen, että korjaus jonka pitäisi olla kuluttajasuojalain perusteella kokonaan ilmainen tai erittäin halpa, tulee maksamaan omavastuun verran. Härskeimpiä näkemiäni tapauksia ovat olleet sellaset, joissa on tarjottu 3 kk lisäturvaa 500 euron omavastuulla. Tuon kun menee hyväksymään, niin varmistaa, että ainakin 500 euroa täytyy maksaa, että saa korjaukset, jotka muuten saattaisivat olla ilmaisia. Oikeampi lisäturva olinikin sellainen, joka astuu voimaan kuluttajasuojalain tarkoittaman suoja-ajan jälkeen. Siihen asti olisi voimassa kuluttajansuojalaki.

Olen yhden liikkeen kanssa tästä suoja-ajasta kerran tapellut pyörän palauttamisen yhteydessä. Ilmoittivat, että heillä ei ole huollossa työkaluja kyseisen pyörän korjaamiseen. Ilmoittivat myäs, etteivät pura kauppaa, vaikka kone levisi totaalisesti muutaman kymmenen kilsan ajon jälkeen. Höpöttivät vain koko ajan kuin papukaija "Ei noin vanhassa ole takuuta ja tällaset vanhat myydään aina projekteiksi, ei ajoon. Kyllä tää menee täysin ostajan piikkiin". Kun jututettavaksi saatiin tarpeeksi iso pomo, hän olikin jo tietoinen kyseisestä suoja-ajasta ja hyväksyi kaupan purun.
Liikkeen myyjistä jäi todella paska maku suuhun...mutta tuon isomman pomon, itseasiassa omistajan, kanssa käyty neuvottelu kävi niin sopuisasti ja yhteisymmärryksen merkeissä, että siksi en kerro liikkeen nimeä.
Asiaa toki helpotti se, että todistettavasti myyjä oli myyntitilanteessa nimenomaan kehunut pyörän teknistä moitteettomuutta ja sitä, miten sillä on paljon ongelmattomia kilsoja edessä.
Pomolle kyseinen myyjä kirkkain silmin väitti myyneensä pyörän projektiksi, jonka pyöräkauppaa tehtäessä mukana ollut ihminen todisti paskapuheeksi.

Tarinan opetus: Käytettyä pyörää liikkeestä ostettaessa on aina syytä olla mukana todistaja joka tarvittaessa jälkikäteen pystyy todistelemaan myyjän puheita.

Pakko vastata "hieman" myöhässä tuohon Jyrhenin viestiin. Taidan nimittäin itse olla sen Cagivan omistaja... ;) Pyörä ostetiin Helsingin Lauttasaaren liikkestä heinäkuun lopulla 2004 ja homma meni kuten Jyrhen asian kertoikin. Vika selvisi lopulta naapurin motoristisedän avustuksella -> rattilukosta puuttui yksi kiinnitysruuvi... Voi voi, kun sieltä puhelimesta olisi sanottu:" Tuo se tänne, niin katotaan..." Tällöin vika olisi selvinnyt nopeasti ja meikäläiselle olisi jäänyt hyvä mieli tapauksesta. Nyt jäi muutamasta kaupasta (Cycleworld yhtenä näistä) vähän sellainen kuva, että "Mitä te enää elokuussa tänne tulette, ei meillä enää mitään ole. (eikä kiinnosta myydä...)" Kehut ansaitsevat TK-Biketeam ja Tokymoto.

Joku asian osaava voisi muuten tehdä äänestyksen, menetkö CW:iin ostoksille?

- menen mielelläni, CW on paras!
- jos on ihan pakko, niin menen.
- en osaa sanoa.
- pyrin välttämään ko. liikettä.
- En mene ikinä edes sen liikkeen lähelle!

tounge.gif

Pyrin välttämään ko. liikettä.

Olen ostanut kyseisestä liikkeestä pyörän, enkä sellaista erehdystä enää toiste tee.

Uuden pyörän toimitusaika venyi selvästi (1,5kk) luvatusta, CW:n normaaliin tapaan.

Takuukorjaus (jarrut täristivät), vaikutti mahdottomalta saada korjattua uudessa pyörässä, kun heillä ei ole omaa huoltoa. Eikä kukaan liike (kysyin kolmesta) suostunut korjaamaan heidän maahantuomiaan pyöriä ellei huoltoa olisi maksettu ennakkoon...kaikki sanoivat samaa, eli että liike ei maksa laskujaan!

Pyrin välttämään ko. liikettä.

Olen ostanut kyseisestä liikkeestä pyörän, enkä sellaista erehdystä enää toiste tee.

Uuden pyörän toimitusaika venyi selvästi (1,5kk) luvatusta, CW:n normaaliin tapaan.

Takuukorjaus (jarrut täristivät), vaikutti mahdottomalta saada korjattua uudessa pyörässä, kun heillä ei ole omaa huoltoa. Eikä kukaan liike (kysyin kolmesta) suostunut korjaamaan heidän maahantuomiaan pyöriä ellei huoltoa olisi maksettu ennakkoon...kaikki sanoivat samaa, eli että liike ei maksa laskujaan!
Hyvä!

Ymmärtääköhän moottoripyöräliike, siis mikä vain liike, että edellä mainittu teksti on asiakaspalautetta, ei v*ttuilua, eikä muuta turhaa puhetta.

Asiakaspalautteen mukaan liike voi kehittää toimintaansa, mikäli niin haluaa. Negatiivinen palaute on usein rakentavaa, hyvä niin.

Mun kaveri osti myös toissakesänä sieltä pyörän.. Myöhästy ihan **tusti lupauksista huolimatta, ja kaikenlisäks oli sairaan kallis...

Kaiken maailman tekosyitä kyllä keksittiin sujuvasti!
Sun kaveri taisi olla pirun tyhmä, jos sairaan kalliin pyörän osti.
Tuollaiset "mun kaverin kaima" "osti kai sieltä luultavasti aika huonon pyörän" -tyyppiset viestit voisi yhtä hyvin jättää kirjottamatta. Kuten myös nämä "ei ole eka kerta"-viestit ja sitten ne suurimmat pellet, jotka on vaan suureen ääneen samaa mieltä, kuin kakki muutkin ja höyryää jostain mustista listoista.

Itse olen asioinut paljonkin CW:ssä ja aina on hankalammatkin hommat hoituneet hienosti. Myöhästymisiä ym. hankaluuksia tulee joka firmassa. Itselläni ei ole mitään syytä puolustella mitään tiettyä puljua, mutta laittakaa nyt faktaa peliin, jos julkisesti haukutte jotain firmaa täällä!
Faktat on aina kyllä hyvä tietää. Tästä samaa mieltä kanssasi!
Toinen asia mikä tuli mieloon on, että ettet vain olisi töissä/sukulainen!? Vaikka annoit ymmärtää ettet ole palkollinen ko. firmassa
confused_orig.gif

Kunhan hiipi mieleen
033102bebe_1_prv.gif

Edit: Ja "anssille" oli tarkoitettu tää viesti jos jäi jollekkin epäselväksi

Niin että heti jos tekee mieli sanoa jotain ei-negatiivista ko. asiasta, tekee itsestään automaattisesti "sukulaisen" tm. jäävin kommentoimaan asiaa?

Mulla ei ole mitään omaa lehmää ojassa, jonka takia puolustelisin tai kehuisin (tai haukkuisin) ko. firmaa. Alkoi vaan ärsyttää nämä "joo mun kumminkaima osti hiukan kalliinpuoleisen pyörän joka myöhästyi viikon ompa paska paikka älkää kukaan menkö sinne" -tyyliset tilitykset.

Back