• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CTEK mp laturin monikäyttöisyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hp10a10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-perttu- sanoi:
Huomenna kerron kuinka Motonetissa suhtautuivat kun kiikutan laturin sinne eli lähettävätkö Ruåtsinmaalle korjattavaksi vai saanko uuden saman tien kouraan...

Niinhän siinä kävi, että lopulta sain uuden laturin ja tuoreemman mallin kun tuota vanhaa ei enää ole saatavissa. Vaan eihän tuo mikään läpihuutojuttu ollut...

Motonetin infossa ensin myyjä 1. ei tiennyt takuuasioista ja paikalle pyydetty myyjä 2. opasti minut varaosatiskille. Varaosatiskillä myyjä 3. otti laturin, kytki sen seinään ja totesi laitteen toimivan, johon minä totesin ettei laite huoli joka Mode-napin painallusta vaan joutuu painamaan useaan kertaan ja mieluiten vielä eri kohdista, jolloin vierestä asiaa seurannut myyjä 4. totesin kyseessä olevan päivänselvän takuuasian.
Tämän jälkeen myyjä 3. alkoi katsella korvaavaa tuotetta, jonka totesi olevan 10 euroa kalliimpi kuin mitä edellisestä olin maksanut ja ehdotti hyvityslappua neljä vuotta sitten maksamalleni summalle. Kysyin, että pitääkö minun maksaa välirahaa saadakseni ehjän tuotteen takuunalaisena rikkoutuneen tilalle, jolloin myyjä 3. soitti myyjälle 5., joka puolestaan mitä ilmeisimmin pyysi myyjää 3. kääntymään myymäläesimiehen puoleen.
Myymäläesimiehen suostumuksella sain hyvityksen vanhasta ja 10 euron alennuksen uudesta kun yhdessä totesimme laitteen lähettelyn Ruotsiin ja takaisin varmastikin maksavan enemmän kuin vanhan ja uuden laturin hinnan erotus.
Paperihommien jälkeen myyjä 3. saatteli minut kassaneidin luokse, joka puolestaan näpytteli konetta aikansa ja ilmoitti, että minulla on nyt Motonetin hyvitystilillä 90 senttiä rahaa, koska tarkka erotus uuden ja vanhan hinnassa olikin vain 9,10 euroa. Ehdotin, että kympin hyvityksen voi pienentää 9,10 euron hyvitykseksi, mutta kun taakse alkoi kertyä jonoa, niin tuosta luovuttiin.
Kysyin vielä, että miten tuon uuden laitteen takuun kanssa on eli onko voimassa vanhan laitteen jäljellä olleen takuuajan 10 kuukautta vai uuden laitteen viisi vuotta. Epäilivät että vain 10 kuukautta... tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Joka tapauksessa palvelu pelasi ja monen ystävällisen ihmisen kanssa tuli asioitua :)

-perttu- sanoi:
Kysyin vielä, että miten tuon uuden laitteen takuun kanssa on eli onko voimassa vanhan laitteen jäljellä olleen takuuajan 10 kuukautta vai uuden laitteen viisi vuotta. Epäilivät että vain 10 kuukautta... tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Takuu ei jatka takuuta.
Joten takuu on sen ekan tuotteen pituinen.

OK, kiitoksia tiedosta... kaippa tuo uusi nyt kestää kauemmin kuin mitä jäljellä oleva takuuaika :thumbup:

Mä ostin männäviikolla neljä litraa Delvaccia. Pelkkä ajatus purkin läsnäolosta autotallissa kaasugrillin kupeessa tekee kaikesta harrastamisesta mielekkäämpää.

Ai niin CTEK, on mulla sellainenkin. Ostin vuonna 2006 ja ajattelin, että ohhoh, olipa kallis. No, pelittää tänäkin päivänä kuin uutena eli kai tuo on hintansa haukkunut. Latailtu on autoa ja prätkää, mitä nyt on tarvinnut ja aina on hommansa hoitanut. Ei tuo mitään syväpurkautunutta 100Ah auton akkua elvytä, mutta muuten mainio kapistus. Malli se sen aikainen 3.6A (oisko ollut XS3600 tms?). O hyvä.

Pari Lidlin laturia olen myös ostanut ja nekin hoitaa hommansa, että sikäli.

Suiza1400 sanoi:
Tämä onkin mahtavaa. Varsinkin jos on saanut takuuseen vaikka uuden moottorin aivan viime metreillä.

Ainakin suurimmassa osassa autoja se menee niin, että vaihdetulla osalla on normaali takuu, esim 2 vuotta. Mutta koko auton takuuta se ei jatka tietenkään.
Tuollainen pienempi tavara, mikä vaihdetaan kokonaan on eri juttu. Siinä on ostopäivästä takuu, vaikka vaihdettaisiin takuun aikana sata kertaa.

ve_stone sanoi:
Ainakin suurimmassa osassa autoja se menee niin, että vaihdetulla osalla on normaali takuu, esim 2 vuotta.

Kyllä jos asiakas maksaa sen osan, mutta mikään takuuseen vaihdettu osa ei jatka takuuta.

Re: CTEK mp laturin monikäyttöisyys

lario sanoi:
Kyllä jos asiakas maksaa sen osan, mutta mikään takuuseen vaihdettu osa ei jatka takuuta.

Ei ilmeisesti sitten oo kauheen yleistä; parilla merkillä kuitenkin toimii.

ve_stone sanoi:
Ei ilmeisesti sitten oo kauheen yleistä; parilla merkillä kuitenkin toimii.

Edellisessä elämässä merkkiautokorjaamossa takuita väännelleenä en itse törmännyt tilanteeseen, missä takuukorjaus olisi jatkanut takuuta.
Virhevastuu ja tuotteen oletettu kestoikä on sitten asia erikseen, mutta niilä ei ole takuun kanssa mitään tekemistä.

Olisi kiva kuulla, että kuka jatkaa takuuta takuulla.

Olisko 2012 ostettu CTEK MXS 5.0 Polar, ollut kovassa käytössä ja toimii moitteetta. Useampi pakkasessa hyytynyt auton akku elvytetty paikallaan pakkasessa tuolla. Maksoi kyllä maltaita, 60,- euroa mätänestissä alennuksineen, nyt näyttäisi normihinta olevan 89,-.

Saksalaisen kansanauton huoltoneuvoja väitti näin tapahtuvan, jos vaikka 23kk ikäiseen autoon vaihdetaan joku osa, niin osalle tulisi normaali varaosatakuu, vaikka ei itse maksaisi mitään. Kysyin ohimennen mitä led-ajovalo maksaa ja tuli puheeksi.
Toinen tapaus on varma; södertäljestä tulevat kuorma-autot.

ve_stone sanoi:
Saksalaisen kansanauton huoltoneuvoja väitti näin tapahtuvan, jos vaikka 23kk ikäiseen autoon vaihdetaan joku osa, niin osalle tulisi normaali varaosatakuu, vaikka ei itse maksaisi mitään. Kysyin ohimennen mitä led-ajovalo maksaa ja tuli puheeksi.
Toinen tapaus on varma; södertäljestä tulevat kuorma-autot.

Vai niin.
Voihan se olla, että jotain muuttunut, mutta kun mie olin kansanautoliikkeesä töissä reilu puolenkymmentä vuotta sitten, niin takuu oli 24kk vaikka sama osa olisi vaihdettu kolme kertaa takuuaikana takuuseen.

Elektroniikassa taitaa huolletulla laitteella olla oma takuu. Olen useamman iPhonen vaihtanut uuteen (käytännössä tehdaskunnostettuun) ihan takuun (tai EU:n virhevastuun eli 24kk) viimeisinä päivinä ja niille annetaan itsenäinen 3 kk:n takuu - vaikka alkuperäinen takuu (tai vastuu) päättyykin. Näin siis Applen virallisessa huollossa, esim. mCare täällä Helsinskissä.

lario sanoi:
Vai niin.
Voihan se olla, että jotain muuttunut, mutta kun mie olin kansanautoliikkeesä töissä reilu puolenkymmentä vuotta sitten, niin takuu oli 24kk vaikka sama osa olisi vaihdettu kolme kertaa takuuaikana takuuseen.

Juurikin näin. Kannattaa huomioida noissa isoissa kalliissa remonteissa, joita tehdään takuuseen. Esittää että itse maksaa vaikka 10eur omavastuuta, niin saa täyden takuun koko hoidolle. Esimerkkinä nyt käy vaikka VAG konsernin TSI-koneiden jakopääprobleemat.

Ymmärsin rivien välistä ,että nykyinen käytäntö olisi juurikin kaikenmaailman laatuongelmien takia tullut.

^Irrotin aikanaan takakannen Ctekistä. Täytyypä katsella huomenna tarkemmin koska en huiskinut sitä mäkeen. Mulla meni sen mode-näppylä siis aivan mykäksi.

tst sanoi:
^Irrotin aikanaan takakannen Ctekistä. Täytyypä katsella huomenna tarkemmin koska en huiskinut sitä mäkeen. Mulla meni sen mode-näppylä siis aivan mykäksi.
Vaihda uusi nappi niin toimii taas. Mulla on XS 3600 toiminut ongelmitta jo 5 vuotta napin vaihdon jälkeen, oli myös täysin mykkä ennen vaihtoa.

toimii se, mutta joutuu lataamaan vappuun saakka.

80Ah / 0.8A = 100h

Ctekistä minimi ostos on se Polar versio. sekin on vasta 5amppeerinen. ja siinä on kyllä mp asento.

Back