• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Contour HD kamera

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mathev
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perhana tuli postissa viallinen laite. Nyt odottelen uutta toimivaa tilalle
sad_orig.gif
.

Nuo omat softat vaan on siitä huonoja että niistä on iloa vain itselle ja omalla koneella videota katseleville. Jos haluaa editoida videon ja julkaista sen vaikka youtubessa pitää gps-tiedot saada jotenkin ulos ja "poltettua" kuvan päälle lopulliseen videoon.

Törmäsin muutes kameraan ATC-9000 jossa on gps:n lisäksi kiihtyvyysanturi. Saa rata-ajovideoista vieläkin mielenkiintosempia kun anturi näyttää tarkkaan missä kohti alkaa jarrutus ja missä kiihdytys.

Huhujen mukaan ajoreitin saa googlemapsiin. GPS-versio myös kuulemma näyttää videossa nopeustiedon.

Itse harkitsen tuota ratakäyttöön.
Tosiaan tallentaa GPS koordinaatit videon tekstitysraidalle joko 1sec, ½sec tai 1/4sec välein valitun asetuksen mukaan.

Koordinaatit saa tekstiraidalta eri tiedostoksi ilmaisella softalla jonka jälkeen tätä tiedostoa voi käpistellä millä vaan softalla joka ko. formaattia ymmärtää.

Niinkuin yllä mainitaan, Contourin oma Storyteller näyttää videon vieressä kartan, ja sillä voi latailla tavaraa Contourin omille webbi-sivuille kaiken kansan katsottavaksi, henkilökohtainen mielipiteeni on että on varsin köpö softa kuitenkin.

Jos haluaa edistyneempää teknologiaa niin kannattaa ostaa tuo DashWare, sillä voi piirtää videon päälle vaikka mitä mittareita, karttoja, Sykemittarin sykkeitä, Kierroslukuja, Kiihtyvyys (G) tietoja yms.
Jos ei jotakin tietoa GPS tiedostosta löydy (tekstiraitaan upotetusta tai erillisestä) niin paljon voi myös laskea Daswaren kaavoilla niistä tiedoista jotka löytyy, esim noi G-voimat juurikin.
Youtubesta löytyy esimerkkejä erilaisista mittareita hakusanalla "DashWare" pilvin pimein, kannatta kattoa muutama että saa vähän käsitystä mitä kaikkea voi tehdä.

Tossa yksi mun tekemä kun testailin miten homma voisi toimia

kuinka muuten tuo gps malli...mikä karttapohja niis on?
nixweiss.gif
Ei ole mitään karttapohjaa.
eli se vain piitää sykerön ajetun reitin mukaan?
Huhujen mukaan ajoreitin saa googlemapsiin. GPS-versio myös kuulemma näyttää videossa nopeustiedon.

Itse harkitsen tuota ratakäyttöön.
Mites ois RaceChrono ja RaceChrono2AVI?
Tuolla erittäin hyvät ohjeet på finska:
http://www.kosunenracing.com/racechrono.html

Onko jengillä kokemusta pölyn joutumisesta linssin ja linssisuojan väliin? kuva

Olin sunnuntaina pärräilemässä ja uusi ContourHD oli kypärässä kiinni ja käytössä ekaa kertaa. Kerran ajoin peltotraktorin synnyttämän pienen pölypilven läpi ja videon sumeneminen on selvästi nähtävissä sen jälkeen.

Näitähän markkinoidaan esim. motocross-käyttöön, joten luulisi että pölysuojaus olisi edes tyydyttävällä tasolla  
crazy.gif

ei jaksanut lukea koko ketjua läpitte...
onko tuolla gps ja hd mallilla mitään suurempaa ero keskenään kuin tuo hinta ja gps-ominaisuus?
kuvan- ja äänenlaatu kummas paree?
GPS:ssä on mahdollisuus kytkeä etsinkuva I-phoneen eli voi suunnata kameraa I-phonen näkymän mukaan ja myös säätää I-phonella kameran asetuksia.
aijoo? tuoko pluutuutti ominaisuusko on jo saatavilla?
thumbs-up.gif
Bluutuutti toimii jos toimii. Mulla sen paritus on muutaman kerran tökkinyt ja iphone on pitänyt sammutella välillä ja sitten on taas yhdistynyt.
Kuten jo sanottu niin suuntauksen tuolla näkee sekä akkun ja muistikortin tilan prosentteina. Kameran asetuksia voi myös muutella, mutta kuvatun materiaalin katselua en ole tuosta onnistunut saamaan aikaiseksi. Mutta kun bluutuuttikortti maksaa sen pari kymppiä niin ihan asiallinen ostos.

Video passo Manghenilta
6 ensimmäistä minuuttia synkässä kuusimetsässä kurvailua ja sitten pari minuuttia niittymaisemissa ja pari vikaa minuuttia nousu passolle joulukuusten välisessä lumispoorissa. Joulu tuli mieleen kun ajelin ylös.

Millä keinolla tuon tallennetun äänen saa edes joteinkin järkevän kuuloiseksi?

Kypärään kiinnitettynä, vaikka ajaisi mopolla ihan mummona, ääni kuulostaa ihme rutinalta. Pitäiskö mikin reikä teipata umpeen vai mitä? Millä asetuksella ootte pitäneet mic sensitivityä?

- T -

Ja lisäkysymys:

Saako kameran tallennusformaattia muutettua millään? Pinnacle Studio ei jostain syystä tue kameran tallenteita ja sillä olis tarkoitus editoida videoita.. En siis tarkoita resoluutiota, vaan tallenteen muotoa.

- T -

Kypärään kiinnitettynä, vaikka ajaisi mopolla ihan mummona, ääni kuulostaa ihme rutinalta. Pitäiskö mikin reikä teipata umpeen vai mitä? Millä asetuksella ootte pitäneet mic sensitivityä?

- T -
Käyttämällä ulkoista mikkiä - ohjeet - , sama vika on myös Driftissä ja sen kopioissa, eli audio on käyttökelvotonta vakiolla
sad_orig.gif

Olin sunnuntaina pärräilemässä ja uusi ContourHD oli kypärässä kiinni ja käytössä ekaa kertaa. Kerran ajoin peltotraktorin synnyttämän pienen pölypilven läpi ja videon sumeneminen on selvästi nähtävissä sen jälkeen.

Näitähän markkinoidaan esim. motocross-käyttöön, joten luulisi että pölysuojaus olisi edes tyydyttävällä tasolla  
crazy.gif
Tuossa kuvassahan on minun mielestäni selkeästi linssi irti.
Takuuseen vaan uutta laitetta!

Itselläni ei ole toi BT yhteys iPhoneen toiminut kuin ihan pari kertaa ja kauhean säätämisen kanssa vasta silloinkin saanut pelittämään. Aika hankalalta vaikuttaa. Pitää päivittää Contour jos se siitä paranisi.

- T -
Kannattaa laittaa se mic sensitivity mahdollisimman pienelle, viimeksi taisi olla n. 25 ja voi vieläkin pienentää. Vähentää paljon huminaa ja muuta pientä häiriöääntä. Itse käytän kameraa sen imukuppitelineen kanssa, joka kyllä suojaa vähän tuulen kohinalta (teline "peittää" mikin). Vähän on käynyt mielessä jos uhraisi jonkun pesusienen ja leikkaisi siitä "muotin" kameran alaosalle, jossa mikki on.

crazy.gif
Tuossa kuvassahan on minun mielestäni selkeästi linssi irti.
Takuuseen vaan uutta laitetta!
Se linssinsuojus lähtee pienellä ristipäällä helposti. Pari kertaa on tullut putsattua kosteutta ja pölyä. Tuo näyttää kyllä enemmänkin saaneen hiekkapölyä linssin väliin. Ehkä sitä voisi tiivistää lasin ja kehyksen saumasta.

Ja lisäkysymys:

Saako kameran tallennusformaattia muutettua millään? Pinnacle Studio ei jostain syystä tue kameran tallenteita ja sillä olis tarkoitus editoida videoita.. En siis tarkoita resoluutiota, vaan tallenteen muotoa.

- T -
Pinnacle kyllä editoi Contourin kamaa kunhan on tarpeeksi tuore versio.

Tässä video Gardan tunneleista ja kalliorailoista Pinnaclella editoituna
Milläs versiolla toi toimii? Mulla ultimata studio versio 12.0 eikä tue..

Back