• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Contour HD kamera

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mathev
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites tuo suuntaus? Onnistuuko hyvin laserin kanssa?

Itse pari noita halvempia ostaneena olen taistellut tuon suuntauksen kanssa ihan järjen menetykseen asti. Ei vain onnistu. Tämän vuoksi olen miettinyt jotain näytöllistä tai muuta millä saa "vauhdista" uudelleen suunnattua niin ei mene koko reissun kuvaukset päin mäntyä, piennarta tai taivasta.

En ole kokeillut vielä kuin kypärään kiinnitettynä, mutta ainakin sillä suuntaus oli helppo. Tällä kiinnitettäessä kameraa on ainakin helppo käännellä korkeussuunnassa oikeaan asentoon, ja jos kamera on vinossa, kääntää linssin suoraan. Kohdistuslaser on siis vaakatasossa oleva viiva, jonka avulla on helppo katsoa että kamera on suorassa vaikka osoittamassa käteensä tai seinään. Ja linssihän on 170° joten riittää ko se o sinne päi...

Videoita ei ole toistaseks netissä.

Liitetiedostot

• GGCNGSM.jpg
    GGCNGSM.jpg
    13,4 KB · Katselut: 84
Yritän tässä nyt pohtia kumpi, jos kumpikaan, ois "varmin" tapa pitää kamera kiinni mukana. Joko tuo rotating mount jossa on se liimapinta ja lätsästään kypärään kiinni, odotetaan yön yli ja voila. (Ei siis tuo ylläolevan postauksen kuvassa näkyvä joka tulee remmiin/velcroon). Tai sitten se contourin imukuppiteline. Mahtaakohan se imukuppi pysyä kiinni kovassa vauhdissa, jos sen pleksin etu(ulko)puolelle laittaisi?

Kamerana Contour Roam.

Karkov sanoi:
Yritän tässä nyt pohtia kumpi, jos kumpikaan, ois "varmin" tapa pitää kamera kiinni mukana. Joko tuo rotating mount jossa on se liimapinta ja lätsästään kypärään kiinni, odotetaan yön yli ja voila. (Ei siis tuo ylläolevan postauksen kuvassa näkyvä joka tulee remmiin/velcroon). Tai sitten se contourin imukuppiteline. Mahtaakohan se imukuppi pysyä kiinni kovassa vauhdissa, jos sen pleksin etu(ulko)puolelle laittaisi?

Kamerana Contour Roam.

Itse laitoin sen rotating mountin kypärän (Schuberth C3) kylkeen ja siitä kamerasta kestää huoletta nostaa kypärää ja heilutellakin aika reippaasti (en siis ole hakenut irtoamisen rajoja tuolla testillä) eikä irtoamisen merkkejä ole havaittavissa. Kuvakulmaksi muotoutuu tällaista.

Viimeksi muokattu:
Onko muilla tullut tätä ongelmaa,ettei Roam enää ota virtaa vastaan,ts.ei lataudu,eikä lähde tulille ja ratkaisua siihen?

gixxerman sanoi:
Onko muilla tullut tätä ongelmaa,ettei Roam enää ota virtaa vastaan,ts.ei lataudu,eikä lähde tulille ja ratkaisua siihen?

Mulla oli syksyllä sama tilanne. Luulin että akku sökö, mutta kun muutaman kerran tökin usb-kaapelia kiinni, yhtäkkiä alkoi lataamaan ja on sittemmin toiminut. Oli pitkään lataamatta ja epäilen että akku oli jotenkin syväpurkanut itsensä eikä meinannut huolia virtaa vastaan.

TM 03/2013 testasi Action kamerat (GoPro Hero3, Sony HDR-AS15, JVCGC-XA1 ja Contour +2)
Contour valitettavasti hävisi testin lähinnä kuvanlaadun (tai laaduttomuuden) takia, mutta oli käytettävyydeltään paras.

Periaatteessahan tuo Contourin versio on vanhempaa generaatiota kun Sony ja uusin GoPro jos sillä sitten oli vähän merkistystä. Hyvähän tuo GoPro varmaa on mutta en sitä kyllä millään ilveellä alkaisi kypärään virittelemään. Sonylla on kyllä hyvät pohjat tehdä markkinajohtaja jos vaan jotkut jutut vielä tuossa kamerassa säätää kondikseen.

Back