• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR 600 f4 -99 72 kW

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jando
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulevalla viikolla mopo menossa Riku Motoriin säädettäväksi ja tehon mittaukseen katsotaan paljon kotivirittäminen kannatti.
biggrin.gif
tulokset kiinnostaa! itellä enää kaasarien paikoilleen laittoa vaille valmis. ajattelin että josko käyttäis vielä synkronoinnissa oikealla pajalla ennen kauden alkua. kuin herkkä tää synkronointi muuten on? meneekö tommosessa suutinten&neulojen vaihdossa jo pieleen? viime kesänä viimeksi säädetty tää mun vehje. toisaalta vaihdoin ne kumikurkutkin tässä rytäkässä eli aikalailla muuttunu olosuhteet imupuolella..

kaasari paketti muuten irtos parhaiten ku kampes hivenen toisesta reunasta ja samalla veti. mun p***e ei kestäny repiä suoriltaan pakettia irti. aloin jo mallaamaan jalkoja runkoputkille ja muistelemaan jalkakyykky tekniikoita kun tulin toisiin ajatuksiin
blush.gif

Tulevalla viikolla mopo menossa Riku Motoriin säädettäväksi ja tehon mittaukseen katsotaan paljon kotivirittäminen kannatti.
biggrin.gif
tulokset kiinnostaa! itellä enää kaasarien paikoilleen laittoa vaille valmis. ajattelin että josko käyttäis vielä synkronoinnissa oikealla pajalla ennen kauden alkua. kuin herkkä tää synkronointi muuten on? meneekö tommosessa suutinten&neulojen vaihdossa jo pieleen? viime kesänä viimeksi säädetty tää mun vehje. toisaalta vaihdoin ne kumikurkutkin tässä rytäkässä eli aikalailla muuttunu olosuhteet imupuolella..

kaasari paketti muuten irtos parhaiten ku kampes hivenen toisesta reunasta ja samalla veti. mun p***e ei kestäny repiä suoriltaan pakettia irti. aloin jo mallaamaan jalkoja runkoputkille ja muistelemaan jalkakyykky tekniikoita kun tulin toisiin ajatuksiin
blush.gif
Eipä toi synkronointi muutu suuttimien ja neulojen vaihdossa miksikään, mutta kun ovat kaasarit ovat jousilla tahdistettu niin joutuu niitä joskus säätää siltäosin, itse säädin synkan kohdilleen kun on siihen tarvittava mittari tullu hommattuu, lähinnä mitä säädätän on noi seokset, jos niitä edes tarvii säätää ainakin tarkistavat.
Kovasti odotan millon Rikusta ottavat yhteyttä että hakevat mopon mittauksiin.

biggrin.gif

blush.gif
Eipä toi synkronointi muutu suuttimien ja neulojen vaihdossa miksikään, mutta kun ovat kaasarit ovat jousilla tahdistettu niin joutuu niitä joskus säätää siltäosin, itse säädin synkan kohdilleen kun on siihen tarvittava mittari tullu hommattuu, lähinnä mitä säädätän on noi seokset, jos niitä edes tarvii säätää ainakin tarkistavat.
Kovasti odotan millon Rikusta ottavat yhteyttä että hakevat mopon mittauksiin.
mulla muuten oli myös tukossa yhdet ilmasuuttimet laitimmaisissa kaasareissa. ne jotka on tavallaan "upotettuna" eli about "klo 14:00" suunnassa. niissä oli aika syvä kolo keskellä mutta kun tarkasti katso niin tukossahan ne oli. ensin katoin että auki on mutta p****t ollukaan.

no, ite kyllä veikkaan että tuo mun ilmasuutinten tukkiminen ei ole sakujen tekosia. olis aika työläs, spesiaali ja turhan riskaabeli sivujuonne tommosiin rutiini kuristus- ja kuristustenpoisto -huoltoihin. huonoa suunnittelua sanosin, vaan mikäpä asiantuntija minä tässä. eka mopo vasta
lookaround_orig.gif

vielä:
mitään erityistä starttaamisen kanssa kun käyttäny kaasarit irti? ainahan sinne jotain varisee sisään irrotusvaiheessa vaikka kuinka varois ja putsais ennen irrotusta. kuivana hana auki sekuntti pari ennen kuin antaa bensaa?

pilotti ruuvit (=tyhjäkäyntiseosruuvit?) laitoin 0.5 kierrosta auki kuten ohjeessa oli. kuinka hyvin nää on pitäny kutinsa?

vielä:
mitään erityistä starttaamisen kanssa kun käyttäny kaasarit irti? ainahan sinne jotain varisee sisään irrotusvaiheessa vaikka kuinka varois ja putsais ennen irrotusta. kuivana hana auki sekuntti pari ennen kuin antaa bensaa?

pilotti ruuvit (=tyhjäkäyntiseosruuvit?) laitoin 0.5 kierrosta auki kuten ohjeessa oli. kuinka hyvin nää on pitäny kutinsa?
En noihin seoksiin puuttunut laisinkaan vaan seurailin tulppia ja niiden väritystä. Starttaamisesta en tiedä itse panin käyntiin ihan perinteisesti. Oli ilo huomata että mopo jo nyt lähtee käyntiin herkemmin kylmänäkin ilman ryyppyä.

Huonosti. Vakionahan nuo ovat vähän vuosimallista riippuen n.2 kierrosta auki. ½ kierrosta auki on ihan liian laihalla, kone ei kestä kaasun avaamista pienillä kierroksilla ollenkaan. Hyvä asetus on mulla race-sliparin kanssa n. 2-2½ kiekkaa auki.

Huonosti. Vakionahan nuo ovat vähän vuosimallista riippuen n.2 kierrosta auki. ½ kierrosta auki on ihan liian laihalla, kone ei kestä kaasun avaamista pienillä kierroksilla ollenkaan. Hyvä asetus on mulla race-sliparin kanssa n. 2-2½ kiekkaa auki.
tänks man. hyvä että tuli käytyä palstalla ennen kaasarien kiinnilaittoa. ehdin vielä ruuvata lisää auki. USA:n dyno pakettiin kuuluu vissiin jonkinlainen työkalu näiden pilottiruuvien vääntelyyn mutta euroopan paketiin ei kuulu. ainakin mun paketissa oli pelkät neulat, suuttimet ja prikat.

tilasit ne kumikurkut brandtilta, oliko sulla part numberin kolme viimeistä 610 vai 611?

tänks man. hyvä että tuli käytyä palstalla ennen kaasarien kiinnilaittoa. ehdin vielä ruuvata lisää auki. USA:n dyno pakettiin kuuluu vissiin jonkinlainen työkalu näiden pilottiruuvien vääntelyyn mutta euroopan paketiin ei kuulu. ainakin mun paketissa oli pelkät neulat, suuttimet ja prikat.

tilasit ne kumikurkut brandtilta, oliko sulla part numberin kolme viimeistä 610 vai 611?
Jenkkiversion kaasareissa on muistaakseni tulpat jotka pitää porata pois, että pääsee käsiksi pilottiruuveihin ja kääntelyyn tarvii vielä jonku erikoistyökalun. Euroopan pyörissähän homma hoituu ihan tavallisella ruuvarilla.

Mulla on -97 ja siinä on eri part no. noille kurkuille. Eiköhän ne siellä brandtilla tiedä mikä käy sun mopoon.

brandtilla tietävät/tiesivät kyllä. tuli kuitenkin osat eri numerolla ja kun en tilannu ite niin en tiedä mitä sieltä annettu selitykseksi. esimerkiksi cmsnl sivusto ei tunnista ao numeroa ollenkaan. originaali honda osa silti kyseessä.
veryangry.gif

ruuvarista:
käyhän siihen normaali meisseli jos kaasarit irti. paikoillaan kun ovat niin näyttää aika haasteelliselta
nixweiss.gif

On niitä kaasarit paikoillaankin joskus hienosäädetty, ahdasta on ja motti poltti näppejä mutta selvisin voittajana.
thumbs-up.gif

Oikeestaa kolme ekaa ruuvia menee suht helposti pyörän vasemmalta puolelta jos käsi mahtuu kaasareiden alle, 4. kaasarin säätö onkin jo sitten taitolaji
wink.gif

Oma virittely alkaa taas tossa huhtikuussa kun pääsee hakemaan pyörän talviteloilta. Suunnitelmissa on ainakin Flowcommanderin asennus.
tounge.gif

No niin vihdoinkin on mitattu tehot ja vääntö.
Takaselta 95.3hv 59.1Nm
Viaberissa mitattu.
En voi kuin lämpimästi suositella kyseistä paikkaa, harvoin tapaa yhtä mukavaa henkilöä.
062802moto_prv.gif

Mahtaneekohan nuo ilmasuutin tukokset olla muodissa myös saksanmallisessa vt600 hondassa kuristettu 25kw, kurkut olivat 25 kw.
Vaihdoin kurkut ja laitoin avarammat putket, K&N putsari ja dynojetin suutinsarja nyt ei enää toimi kun vääntää kaasun pohjaan vaan epäröi ja kiihtyy huonommin kuin ennen
sad_orig.gif

Pelkillä tt-kurkuilla mopo toimi syksyllä moitteettomasti

No niin vihdoinkin on mitattu tehot ja vääntö.
Takaselta 95.3hv 59.1Nm
Viaberissa mitattu.
En voi kuin lämpimästi suositella kyseistä paikkaa, harvoin tapaa yhtä mukavaa henkilöä.
062802moto_prv.gif
On pitäny itekin käydä jo pitkään pitänyt käydä tuolla.
tounge.gif

Säädettiinkö jotain, vai mittattiinko vain teho?
Onko suutinsatsia? Paljon makso?
pelkkä mittaus 60€
On Micronin slipari, Dynojetin suutin kitti,K&N suodatin, ja tietty ne käsin suurennetut kurkut.

pelkkä mittaus 60€
On Micronin slipari, Dynojetin suutin kitti,K&N suodatin, ja tietty ne käsin suurennetut kurkut.
Aikalailla samanlainen kattaus kun mullakin. Mitkä suuttimet sulla on sisässä? Isoimmat niinkuin ohjeessa sanotaan?
Jep isoimmat, keskellä 144 reunoilla 142.
entäs se väliseinä/läppä ilmanputsarissa; oletteko ottaneet pois? yx guru meinas että pois pois vaan

Nyt otettiin saksalaisten viimeset "ahdistukset" pois.

Laitimmaiset kaasarit oli tulpattu saksalaisten toimesta, joten me tulpattiin vielä keskimmäiset.
biggrin.gif

Tulppauksien poraaminen pois olisi ollut työlästä, eikä porausjälki olisi ollut välttämättä tarkka. Joten näin..

Seokset saatiin just kohdalleen kun lyötiin bensapuolelle 125 suuttimet kaikkiin.

Lähtötilanne 84hp/58Nm
http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/displayimage.php?pos=-3100

Tulos 102,6hp/62Nm
http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/displayimage.php?pos=-3099

Käyrät on mukavan tasaiset ja tuo 18,6 hp lisäys lämmittää mieltä.

Kaikkee se saksalaisten perseily teettää
mad.gif

Nyt otettiin saksalaisten viimeset "ahdistukset" pois.

Laitimmaiset kaasarit oli tulpattu saksalaisten toimesta, joten me tulpattiin vielä keskimmäiset.  
biggrin.gif

Tulppauksien poraaminen pois olisi ollut työlästä, eikä porausjälki olisi ollut välttämättä tarkka. Joten näin..

Seokset saatiin just kohdalleen kun lyötiin bensapuolelle 125 suuttimet kaikkiin.

Lähtötilanne 84hp/58Nm http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/displayimage.php?pos=-3100

Tulos 102,6hp/62Nm
http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/displayimage.php?pos=-3099

Käyrät on mukavan tasaiset ja tuo 18,6 hp lisäys lämmittää mieltä.

Kaikkee se saksalaisten perseily teettää  
mad.gif
selitäkkö tämmöiselle amatöörille vähän tarkemmin että mihin laitoitte 125 kokoiset? mikä oli set-up tuolla 84hp:lla; tehoputki+suutinsatsi?

Back