• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBF1000 vs Bandit vs BMW F800ST

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ropelius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, ei oo taaempana eikä eri tasossa, samat on ajoasennot...molempia testanneena kuukausi/kaks sitte päädyin persaukisena Bandiittiin :) Ei paljoo eroa ollu mut säästö se on pienikin säästö ja kyl varttikatteellakin pärjää ihan ok.

Näköjään mua harhautti noissa dizzyspellin linkkaamissa kuvissa eri korkeuteen säädetty takajarrupoljin. Ilmeisesti sitten 650 ja 1250-mallien välillä on eroa (ainakin satula), koska mulla oli kolme kautta GSX650F ajossa, ja siitä isoa bandiittia koeajaessa ero ajoasennossa oli selkeä.

sami1024 sanoi:
Näköjään mua harhautti noissa dizzyspellin linkkaamissa kuvissa eri korkeuteen säädetty takajarrupoljin. Ilmeisesti sitten 650 ja 1250-mallien välillä on eroa (ainakin satula), koska mulla oli kolme kautta GSX650F ajossa, ja siitä isoa bandiittia koeajaessa ero ajoasennossa oli selkeä.

Ainakin cycle-ergon mukaan on pientä havinaa banditin ja fa:n ajoasennoissa, tiedä sitten kun en ole ajanut molempia

sami1024 sanoi:

Olisko ollut penkin korkeus säädetty eri asentoon?..

Niih, tuokin mahdollista...mun ajamissa tais olla jakkarat ainaki samas asennos kunnen eroo huomannu yhtään missään :dunno:

Teemu 79 sanoi:
Olisko ollut penkin korkeus säädetty eri asentoon?..

Pikku-äffässä ei ole säädettävää penkkiä lainkaan, vaan se on yksiosainen puikula matkustajan alle asti toisin kuin banditissa.

Koeajoin viime kesänä rinnan Banditin ja CBF 1000:n. Mun makuun Honda vei voiton kirkkaasti.
Banditissa oli parempi katteen suoja ja tehokkaampi moottori. Mutta se kääntyi mutkiin tahmeammin, nopeutta maantiellä oli vaikeaa pitää tasaisena verrattuna CBF:ään (kaasun tuntuma todella herkkä)
CBF:n ajoasennosta pidin enemmän. Myös moottorin käytös vakuutti vaikkei tehoja niin paljon ollutkaan. Ketterämpi ja alusta näiden kahden yksilön välillä toimi paremmin muhkuraisella mutkatiellä. Kate ohjaa kuitenkin viiman suoraan kypärään, joten ajomelu oli melkoinen. Eli sille täytyy tehdä jotain...
CBF olisi ehdottomasti pyörä mun makuun, mutta vakuutukset on niin hävyttömän kalliit, että päädyin Bemariin

sami1024 sanoi:
Pikku-äffässä ei ole säädettävää penkkiä lainkaan, vaan se on yksiosainen puikula matkustajan alle asti toisin kuin banditissa.

Niin millä tavalla 650 ja 1250 erosi ajoasennolta? Eroina noissa on takaswingi, takarenkaan leveys, etukatteen leveys, penkin profiili (1250 korkeus-säädettävä penkki, 650 tasainen lankku), mittarintausta ja moottori, eli se missä on tapit, miten jakkarassa istutaan ja missä tanko tulee käsiin on ihan sama kummassakin. Olikohan penkki säädetty 1250 maksimikorkeuteen joka vaikutti jotenkin merkittävästi asentoon? Kumpikaan ei ole mitenkään toistaan etukenoisempi, ja taas, kumpaakin peräkkäin kokeilleena.

Tässä vielä kuva 650F:stä.

dptDdxj.jpg

Viimeksi muokattu:
Tuuchen sanoi:
Niin millä tavalla 650 ja 1250 erosi ajoasennolta?

Sillä penkin erilaisella korkeudella ero varmaan selittyy, koska polvikulma tuntui selkeästi loivemmalta. Lisäksi olen varma että tangon kiinnikkeet olivat siinä banditissa korkeammat kuin omassani, mutta ne oli toki voitu vaihtaa ei-vakioihin. Muussa tapauksessahan korkealla penkillä tangon olisi pitänyt tuntua omaa etunojaisemmalta ja matalammalta.

sami1024 sanoi:
Sillä penkin erilaisella korkeudella ero varmaan selittyy, koska polvikulma tuntui selkeästi loivemmalta. Lisäksi olen varma että tangon kiinnikkeet olivat siinä banditissa korkeammat kuin omassani, mutta ne oli toki voitu vaihtaa ei-vakioihin. Muussa tapauksessahan korkealla penkillä tangon olisi pitänyt tuntua omaa etunojaisemmalta ja matalammalta.

Kävin vielä tarkemmin kuvia läpi, 1250FA:ssa näyttäisi tosiaan olevan tangonkiinnikkeet muutaman sentin korkeammalla kuin 650F:ssä. Kompensoidaankohan tällä penkin eroavuutta, vai miksiköhän moiseen on päädytty? Hyvin kuitenkin huomattu.

Tänään ajoin -10 CBF:n. Se putosi nyt valikoimasta pois. Varmaan ok suoralla tiellä, mutta alustasta loppui ominaisuudet ihan heti mutkaisella tiellä.
Kai se pitää se VFR käydä kanssa kokeilemassa...

Tänään koeajovuorossa 990 SuperDuke ja CB1000R... Dukesta en pitänyt, mutta tuo CB oli hauskin laite, mitä olen koskaan ajanut. Nakuja en ollut kokeillut koskaan aikaisemmin, joten odotuksia ei juurikaan ollut muuta kuin se, että ihan kauheita repimään kuskia. Positiivinen yllätys, että näillä suomen teillä (pl moottoritiet) yllättävänkin miellyttävää kyytiä...
Tää menee koko ajan vaikeammaksi...:O

Vatulointi saatu jonkinlaiseen välipäätökseen ja jää pyörä hankkimatta. Mikään ei nyt sytytä. Mennään jatkossa vuokrapyörällä ei-kotimaisissa maisemissa...

En jaksanut ykkössivua lukea, mutta otsikon pyöristä selkeesti ketterin menijä on tuo Bemu.

Siis jos kriteereissä yhtään painaa nuo ulkomaan vuoristotiet.

Ja kun tvinin on/off kaasuun tottuu, ni se on lyömätön peli myös työmatka katkoajaossa.
Vaatii kuskilta vähän enemmän keskittymistä, mutta myös palkitsee käskijänsä.
Pysyy Porkkalan mutkilla ja radalla zzr tai bussin perässä ku perskärpänen.

wanico sanoi:
En jaksanut ykkössivua lukea, mutta otsikon pyöristä selkeesti ketterin menijä on tuo Bemu.

Samoin sillä onnistuu matka-ajokin. 2800km 4 ajopäivässä mennessä, ja tullessa 1100km 15 tuntiin, monilla pysähdyksillä. Menomatkalla vielä vähän haki ranteita säästävää ajotapaa, tullessa ei väsyneet ranteet tai puutuneet kädet.

Back