• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Semyorka sanoi:
Hep,

Tämä pyörä on yhtenä vaihtoehtona jos jossain vaiheessa saan aikaiseksi vaihtaa pyörää (raha). Kysyisinkin, että onko kukaan törmäillyt listaan/sivustoon missä olisi hieman eritelty mitä muutoksia värin lisäksi on tullut vuosien saatossa esim. alkaen -09 vuosimallista?

Muutoksista en ite tiiä enempää, kuin että parkki ja stongan kiinnike on muuttunu hippasen... Mitäs sitä hyvää muuttamaan :)

Velmu84 sanoi:
Muutoksista en ite tiiä enempää, kuin että parkki ja stongan kiinnike on muuttunu hippasen... Mitäs sitä hyvää muuttamaan :)

Jeh, jotain pikkumuutoksia itsekin vain löytänyt. Se etulyhdyn ledi-valon sijainti tosiaan muuteltu ja sen sellaista, värejä pääasiassa sorvatttu. Ei välttämättä seuraavakaan versio tuo kamalia eroja jos ei muutu koneeksi tuoreimman Firebladen variaatio: http://www.hondacb1000r.com/forums/cb1000r-general/10076-news-2013-cb1000r.html

Ken oli käyny melumittauspäivillä vetäsemässä lazerin sliparilla vajaa 105db??? Mietin vaa mitä lähtöö kokoputkistolla :D

Velmu84 sanoi:
Ken oli käyny melumittauspäivillä vetäsemässä lazerin sliparilla vajaa 105db??? Mietin vaa mitä lähtöö kokoputkistolla :D

Iteki mietiin et miten näinkin uudesta lähtee tämmöset melut sliparilla :D Luulis et katti syö jo valtaosan meluista pois, oli mikä slipari tahansa. :blink:

Omasta K8 750 Gixxusta lähti n. 99-101db kokoputkistolla 6600-6900rpm. :right:

PikkuMasa sanoi:
Iteki mietiin et miten näinkin uudesta lähtee tämmöset melut sliparilla :D Luulis et katti syö jo valtaosan meluista pois, oli mikä slipari tahansa. :blink:

Omasta K8 750 Gixxusta lähti n. 99-101db kokoputkistolla 6600-6900rpm. :right:

Tätä samaa mietin pienessä mielessäni... Kun katsoo mitattujen listaa, niin pääosalla kokoputkistoilla on päästy +-100db. Oliskohan nyt sattunu joku virhe tai tms??? Kyllä aika uskomaton lukema pelkällä sliparilla ja killerillä...

Semmosen huomion on joutunut tekemään että paska roiskuu melko tehokkaasti sadekelillä ajettaessa. Pyörä kauttaaltaan melko mudassa ja mikä ehkä ikävintä, niin molemmat istuimet ja oma peräsin märkänä. Mahtaskohan huggeri tai mikään muu modifikaatio tuoda apua? :O

Misetin sanoi:
Semmosen huomion on joutunut tekemään että paska roiskuu melko tehokkaasti sadekelillä ajettaessa. Pyörä kauttaaltaan melko mudassa ja mikä ehkä ikävintä, niin molemmat istuimet ja oma peräsin märkänä. Mahtaskohan huggeri tai mikään muu modifikaatio tuoda apua? :O

Tästä on tuolla ylempänä juttua, sivusta muutamaan taatepäin. ;)

Onkos joku jo ratkaissut aiemmin keskustellun takalaukku/vast "ongelman"?

Itse kiersin lähes kaikki PK-seudun liikkeet sovittamassa laukkuja pyörään. Varteenotettavia vaihtoehtoja lopulta oli Kriegan ja Bags Connectionin tuotteet. Laatu-sopivuus-kiinnitys-hinta kriteereinä.

Päädyin Kriegan US sarjan sijasta Bags Connectionin Rearbagiin. Syynä US-20 verrattna suurempi kapasiteetti ja taas US-30 en tavoittanut sovitettavaksi. Lisäksi löysin Rearbagin käytettynä ORG:n kautta kuin uutena ja vielä edulliseen hintaan.:thumbup:

Laitan kuvia kunhan ulkona kuivahtaa ja pääsee sovitus hommiin. Ensitestillä istui takapenkin ja pyrstön päälle tosi hyvin. Kiinnityskin onnistui helposti ja varmasti. Ainoastaan pyrstön maalit tulee suojata esim kiveniskuteipillä..

Nyt vielä tankkilaukku harkintaan ja juhannusaattona pamahtaa kaverin (RSV1000) kanssa pariksi viikoksi alpeille!:WAZAAP:

Ei ole edelleenkään oma laukkuongelma ratkennut, repussa on joutunut tavarat viemään. En ole vielä edes keksiny miten tavaraverkon sais näppärästi kiinni, edellisessä pyörässä tavaraverkon sai kiinni/pois n.2 sekunnissa. Nyt on vielä aika säätöä, että saa mitään pyörään kiinni.

Testailin juuri niitä aiempia olemassa olevia sivulaukkujakin tyhjänä ja vähän vaikutti siltä mitä arvelinkin eli ei oikein kunnolla istu, putkikin pääsee aika liki ja maalit katoaa varmasti takakatteesta jos ei vuoraa niitä jollain kunnolla. Kyllä niitä käyttää vois, toinen kiinnike takapenkin ali ja toinen oman istuimen päältä. En tiiä sitten miten paljon tuo tuntuis hanurin alla pidemmällä matkalla, kun hihnan päällä joutuu istumaan. Sivulaukuissa on oman kokemuksen mukaan se hyvä puoli, että niiden päälle saa vielä näppärästi kiinni mahdolliset reissusta ostetut eväät ja saunaoluset tms. Eikä niitä kyllä ainakaan tuolla kippurateillä edes huomaa, kunhan ovat kunnolla kiinni. Pitää ehkä vielä kertaalleen tsekata ne Blaze Quick-Lock sivulaukut. Saahan niihin kuitenkin yhteensä sen 30-40l tavaraa (edelliset on isommat ja siks ne ei vaan sovi).

Kriegan US20 vaikutti tosi pieneltä ja US30 ei tosiaan ole vastaan tullu.

Kriegalta saa 10 kasseja ja ne ovat yhdistettävissä 20 kasseihin monella eri tavalla.

Itse kuljetin 20+10 päällekkäin takasatulan päällä, oli tällöin selkänoja omasta takaa.

20+10:llä jo kuljettaa melkoisen määrän tavaraa.

Tulipa taas ajeltua, vaikka ei nyt niin kauheasti ole vielä kilsoja tullut; torstaina on tonnin huolto. Syö jostain syystä muuten sisäänajon jälkeen enempi pensaa...:grin:

Velmu84 sanoi:
Tätä samaa mietin pienessä mielessäni... Kun katsoo mitattujen listaa, niin pääosalla kokoputkistoilla on päästy +-100db. Oliskohan nyt sattunu joku virhe tai tms??? Kyllä aika uskomaton lukema pelkällä sliparilla ja killerillä...

Ei ole sattunut virhettä :) olin ensimmäisenä jonossa sain ns. täyden palvelun eli mölyt mitattiin kaikista mahdollisista kulmista ja korkeuksista.

Kyseessä siis Slipari jossa on vielä noice killerit paikallaan.

Misetin sanoi:

Mulla ainakin huggeri auttoi enää ei lennä kura ainakaan niin pahasti. :)

Riikka sanoi:
Ei ole sattunut virhettä :) olin ensimmäisenä jonossa sain ns. täyden palvelun eli mölyt mitattiin kaikista mahdollisista kulmista ja korkeuksista.

Kyseessä siis Slipari jossa on vielä noice killerit paikallaan.

Vitsi olis pitäny olla mukana tuon kokoputkiston kans :D varmaa 115db!!! Noh ajellaan taajamissa hiljoksii, ku killeri on hyllyllä :)

Velmu84 sanoi:
Vitsi olis pitäny olla mukana tuon kokoputkiston kans :D varmaa 115db!!! Noh ajellaan taajamissa hiljoksii, ku killeri on hyllyllä :)

:D juu ei paljon voi kierroksia antaa. Mulla oli kuulemma kuitenkin niistä kaikista mitattavista pyöristä hienoimmat äänet. :peukutpystyyn:

chr sanoi:
Tulipa taas ajeltua, vaikka ei nyt niin kauheasti ole vielä kilsoja tullut; torstaina on tonnin huolto. Syö jostain syystä muuten sisäänajon jälkeen enempi pensaa...:grin:
Mulla jo 1500km:thumbup: Perjantaina Alastarolle:jippikaijee:

Jones66 sanoi:
Moi! Minkä huggerin laitoit? Mulla kans hankintalistalla.Puigin huggeria olen suunnitellut....:)

Hyvä kysymys tosin mulla ei ole mitään tietoa merkistä tms.
Se tuli ns kaupan päälle ja ne asensi sen liikkeessä paikalleen. Kuitissakaan ei lue kun hugger, joten se siitä.
hintaa kapistuksella oli ollut 189.-

Back