Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Harmikseni pitää todeta et kuulun tuohon sun tilastoon, mut kovin tuntuu sunkin pyörien kumipuoli pyrkivän kohti taivastaKoittakaas nyt pitää ne mopot pystyssä, en ole nähnyt kuukauteen ehjää cb1000r:ää yhtään kappaletta mutta 4 kaadettua on tullut bongattua![]()
Katoppas vain, tuolta linkittämältäni sivustolta on hävinneet räjäytyskuvat, mutta näyttää nyt löytyvän tuolta hondaoriginalparts.comista parempilaatuisina.Tuollaisen mestan google sylkäisi heti kättelyssä kliks. Sivustolla näytti olevan hyvät hajoituskuvat ja kenties muutaman euron halvempia hintoja kuin ozillan linkittämässä sivustossa. Toimituskuluista en jaksanut vielä ottaa selvää.
Tuo david silver -sivusto ei ainakaan vielä tunnistanut tätä hondan pyörämallia tai sit olin itse vain niin käsi etten osannut sitä sieltä hakea![]()
Paraskin huutelija, ehtikös se sun mopo ees 6tkm:n huoltoon?Koittakaas nyt pitää ne mopot pystyssä, en ole nähnyt kuukauteen ehjää cb1000r:ää yhtään kappaletta mutta 4 kaadettua on tullut bongattua![]()
Kerkesin mää varaan sen mutta pari päivää jäi vajaaksi sitten lopultaParaskin huutelija, ehtikös se sun mopo ees 6tkm:n huoltoon?Koittakaas nyt pitää ne mopot pystyssä, en ole nähnyt kuukauteen ehjää cb1000r:ää yhtään kappaletta mutta 4 kaadettua on tullut bongattua![]()
![]()
![]()
Tuskin cb:ssäkään mitään vikakoodia siitä tulee, siellä on se asentoanturi joka vaan sammuttaa pyörän jos se on kyljellään. Näin ainakin on ollut noissa kaikissa mun (neljässä) kaatamissa pyörissätosin tosta kyljellään olosta (pyörä sammui) varmaan jää merkintä jonnekin pyörän muistiin.
Ei ainakaan mulle sanottu mitään pikku kippauksen vaikutuksesta takuisiin. Tosin korjaus tehtiin BW:ssä, mutta en usko sillä olevan mitään merkitystä. Paitsi tietysti jos pystytään osoittamaan vian johtuneen kaadosta. Olen huomenna menossa käymään siellä jos ehdin ja voisin samalla kysäistä tuosta jos muistan.Tästä kun nyt päästiin kaatumatautiasioihin niin mitä toi Brandtin/BW 4+1 vuoden takuu mahtaa näistä kaadoista tykätä? Ts. mulla olis näillä paikkeilla tulossa 12 tkm huolto, joten voinko viedä ihan huoletta pyörän huoltoon ilman pelkoa että huollossa sanovat takuun raukeavan? Vai pitäisikö laittaa pyörä kuntoon ennen sitä ja teeskennellä että mitään ei ole tapahtunut - tosin tosta kyljellään olosta (pyörä sammui) varmaan jää merkintä jonnekin pyörän muistiin.
Ja vastaus oli, ettei ole mitään vaikutusta. Ongelmaksi voi kuitenkin tulla kaadossa tulleet huomaamattomat vauriot, kuten esimerkiksi hiusmurtumat, mutta ne on sitten taiteiltava vakuutuksiin.Ei ainakaan mulle sanottu mitään pikku kippauksen vaikutuksesta takuisiin. Tosin korjaus tehtiin BW:ssä, mutta en usko sillä olevan mitään merkitystä. Paitsi tietysti jos pystytään osoittamaan vian johtuneen kaadosta. Olen huomenna menossa käymään siellä jos ehdin ja voisin samalla kysäistä tuosta jos muistan.Tästä kun nyt päästiin kaatumatautiasioihin niin mitä toi Brandtin/BW 4+1 vuoden takuu mahtaa näistä kaadoista tykätä? Ts. mulla olis näillä paikkeilla tulossa 12 tkm huolto, joten voinko viedä ihan huoletta pyörän huoltoon ilman pelkoa että huollossa sanovat takuun raukeavan? Vai pitäisikö laittaa pyörä kuntoon ennen sitä ja teeskennellä että mitään ei ole tapahtunut - tosin tosta kyljellään olosta (pyörä sammui) varmaan jää merkintä jonnekin pyörän muistiin.
Kiitos selvityksestä! Jotenkin järkevältähän toi kuulostaakin eli olisi aika ihmeellistä jos kaikki takuut raukeisivat heti.Ja vastaus oli, ettei ole mitään vaikutusta. Ongelmaksi voi kuitenkin tulla kaadossa tulleet huomaamattomat vauriot, kuten esimerkiksi hiusmurtumat, mutta ne on sitten taiteiltava vakuutuksiin.Ei ainakaan mulle sanottu mitään pikku kippauksen vaikutuksesta takuisiin. Tosin korjaus tehtiin BW:ssä, mutta en usko sillä olevan mitään merkitystä. Paitsi tietysti jos pystytään osoittamaan vian johtuneen kaadosta. Olen huomenna menossa käymään siellä jos ehdin ja voisin samalla kysäistä tuosta jos muistan.Tästä kun nyt päästiin kaatumatautiasioihin niin mitä toi Brandtin/BW 4+1 vuoden takuu mahtaa näistä kaadoista tykätä? Ts. mulla olis näillä paikkeilla tulossa 12 tkm huolto, joten voinko viedä ihan huoletta pyörän huoltoon ilman pelkoa että huollossa sanovat takuun raukeavan? Vai pitäisikö laittaa pyörä kuntoon ennen sitä ja teeskennellä että mitään ei ole tapahtunut - tosin tosta kyljellään olosta (pyörä sammui) varmaan jää merkintä jonnekin pyörän muistiin.
Lisätään nyt tahän vielä disclaimeri, että en ota mitään vastuuta näistä kommenteista, näin minulle on vain kerrottu...
Mulla lähti ainakin ihan helposti ilman väkivaltaa ja ehjänä. Taitaa sun pyörässäs olla ollut asentajalla huono päivä, väännetty sitten jatkovarrella...Onko muilla ollu "pieniä" ongelmia sen tehtaan rumiluksen poistamisessa perästä...
Melko helpolla lähti ketjun puoleiset 2 kuusiokolo pulttia penkin alta, mutta ehjänähän se muovihärpäke ei irronnu...
Murtu käsiin ku otti vaan kiinni.... mahtavaa laatua...
No ei sillä että sen ois tarvinu mulla kestääkään,
Tällähetkellä vielä yks pulteista kiinni ilmeisesti pitää porata koko pultti irti kun ei suostu aukeamaan.
Toinen mitä rupesin miettimään, millä helvetin konstilla takalampun saa vaihdettua, en oikeen viitti alkaa niitä katteitakaan repimään kun tuntuu olevan yhtä vahvaa laatua kuin se rekisterikilven törrötin...
Ja pyörällä on ajettu se 8km terminaalista huoltoaseman kautta kotitalliin![]()
Joo ihan hyvän mittanen jatkovarsi piti olla itelläkin että sai sen viimosen pultin irti...Mulla lähti ainakin ihan helposti ilman väkivaltaa ja ehjänä. Taitaa sun pyörässäs olla ollut asentajalla huono päivä, väännetty sitten jatkovarrella...![]()
Mites meinasit tehdä? Kävin just toissapäivänä hakemassa Etrasta POM -muovia ja tänään kävin etsimässä sopivia pultteja, joilla korvais noi alkuperäiset (lähinnä noita kaatumatappeja varten) mut ei Motonetissä ollu sellasia kuusiokolopultteja (tosin löysin sellaisen 25mm veneen tulpan, jolla kehittelen sinne takapyörän mutteriin jonkinnäköisen suojan). Mietin myös ainakin siihen kytkinkoppaan jotain sellaista slider -suojaa. No, ainakin materiaali on valmiina mut toteutusvisio ei oo ihan vielä kirkastunut täysin selkeeksi.Pitää vielä askarrella moottorin poskeen crash guardit paikalleen...
R&G:ltä tilasin ohjaustangon päihin ja moottorin pultteihin tulevat valmiit palikat samalla ku tilasin ton tail tidyn.Mites meinasit tehdä? Mietin myös ainakin siihen kytkinkoppaan jotain sellaista slider -suojaa.
Tarkista vuotaako vesipumppuTänään tuli käytettyä aamulla pyörä 12tkm huollossa. Lisäsivät jäähdytysnestettä ja muuten oli normitarkastus
Mulla kans ihan hitusen hukkaa jäähdytysnestettä, ja oon pumppua koittanut tutkailla, mutta en ole siinä vuotoja huomannut... No kohta huolto edessä, niin pitää mainita asiasta josko siellä huomaisivat mistä häviää...Tarkista vuotaako vesipumppuTänään tuli käytettyä aamulla pyörä 12tkm huollossa. Lisäsivät jäähdytysnestettä ja muuten oli normitarkastus![]()
Tyyppivikaa...
Musta noi ei oo oikeestaan kumpikaan oikein. Brandilta saa ainakin samat tiedot jotka mun rekisteriotteessa on. Tosin voihan tossa olla nyt jokin salaliittokin. Eli joku 92 kW mulla ainakin on, mut mun on valkoinen mut näytti toi ibun mustan värinenkin kohtuu kovaa radalla menevänItse olen ko pyörää tutustumassa ja törmäsin tämmöseen specsiin.. onko tosiaan pyörästä kahta eri teholuokkaa vm2008 55.8kW ja 2009-> 90.1kW kuten linkit antavat ymmärtää vai onko pummi?
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_1000_r_2008.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb1000r_2009.php