Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HiTec sanoi:Itella tulee olemaan kusessa siinä missä VR:kin kun vapaa kilpailu noillakin aloilla aloitetaan. Johan se on nähty miten Finnairkin on tiukoilla kun (halpis)kilpailijat syö sen leipää = kuluttajat hyötyy![]()
aj@ sanoi:Siinäpä se. Kaksi liikettä yhdessä paikassa ei ole yhtäkuin kahden liikkeen henkilökunta. Se on satua, jota tosielämässä on olemassa vain kuntaliitoksissa, viiden vuoden siirtymäajalla.
Karza sanoi:Puhutaan aina vaan pyörien myynnistä, tarvike- ja varustekauppa vähintään yhtä tärkeä osa kauppiaan toimeentulosarakkeessa. Alkaako nyt pikkuhiljaa näkyä omalta osaltaan sekin että nettikauppa ulkomailta tänne Synkkälään on lisääntynyt aika perkuleesti..sovitetaan vermeet paikallisella kauppiaalla ja sit tilataan ne Niksmanneilta...

HondaCebari sanoi:tuus motorssissa olisin luultavasti kuollut nälkään ennenkuin kukaan olisi tullut kyselemään yhtään mitään.
No myönnetään, tapauksesta on jo 10+ vuotta ja reilu vuosi sitten "parannuin" kun myin pyörän pois. Tosin pientä "jälkitaudin" oireilua on tässä taas jo orastamassa, joskos taas ensi keväänä...
Toki jos jostain 100e tilauksesta jää lopulta esim. 10e viivan alle, niin niitä "satasia" pitää olla jo aika monta ennen kuin niillä leipänsä saa, saati että makselee tilat, varastot, tilausten palautukset ja mahd. liksat työntekijöillekin, ynnä mitä muita velvoitteita valtio yrittäjälle nakkaakaan kannettavakseen 
valuvika sanoi:Luulisi että Suomessakin voi menestyä, pienemmät katteet mutta enemmän volyymia ?
. 
Noo en oo kohta kolmeen vuoteen kyseisessä puljussa asioinnut, saattaa olla homma muuttunut... Maailmalta tilannut, mitä tarvinnut, vaikka halu olis myös paikallistakin kannattaa. Mutta tätyy siinä kauppiaankin omansa tehdä. Tarvikepuolelta Stormi taasen tässä kylässä toiminut erinomaisesti, alun kankeuden jälkeen ja siellä tuleekin asioitua.998sFE sanoi:Vähän OT, mutta juttelin taannoin erään BMW:n M-autotehtaalla töissä olevan henkilön kanssa. Hän mainitisi että Saksan suurin yksittäinen BMW-autokauppa myy saman verran uusia autoja kuin koko Suomen tuonti on yhteenlaskettuna. Tuosta voi tietysti miettiä millaisessa ekosysteemissä kauppiaat elävät. Ei käy kateeksi, mutta enemmänkin tilastojen valossa tässä on paluu normaaliin poikkeuksellisesta kultakaudesta, kuin mikään taantuma tai lama.
Turder sanoi:Jatkan hieman samanhenkisellä OT:llä. Saksassa "kotikaupunkini" Porsche-liike oli suurempi kuin Helsingissä Porschen maahantuojan liike. Kyseessä oli asukasluvultaan vain hieman Kuopiota isompi kaupunki. Pihalla ja sisätiloissa huomattavasti enemmän kalustoa kuin Helsingin liikkeessä, kävin kerran katsomassa parin päivän sisällä kumpiakin. Toki samoihin aikoihin nousi Tampereellekin merkkiliike mutta silti. Eikä tuo saksalainen liike ollut mikään ainoa lähialueilla, alle tunnin ajomatkan säteellä ehkä 2-3 muuta merkkiliikettä.
Jännä nähdä miten käytettyjen markkinat reagoi näihin huonoihin uutisiin mp-liikkeiden osalta. Siirtyykö markkinat (prosentuaalisesti) enemmän käytettyihin vai hiipuvatko nekin?

jaket sanoi:Itse olen miettinyt noita storm myymälöitä. Nykyään on tarjousta tarjouksen perään. Aika hiljaista siellä on kesälläkin.
omaan silmään näyttää tappiolta.
Kuumat vuodet ovat menneet. Ja silti ei oota myydään. On tarjousta ja sitten menee ostamaan edellisenä iltana, niin ei saa alennusta. Sun tarvii tulla huomenna uudestaan. 'jaa'. No ajelin Heinolle. sieltä löytyi kypärä ja vaikka ei ollut tarjouksessa niin sai tinkiä ja kauppa tapahtui. Oppitunti kaupankäynnistä. Ostaja joka haluaa ostaa-sitä ei saa päästää ovesta pihalle ilman tuotetta. Se ei tuu takaisin.
iaj sanoi:Näyttää olevan sekä BW:n että Stormin liikevoitto miinuksella jo vuoden 2007 jälkeen ja liikevaihto tippunut tasaiseen tahtiin... R.M. Heino ja Biketeam on sen sijaan tehnyt ihan nättiä tulosta kuitenkin kaikki nämä vuodet.
Tiedä sitten mistä tuo kertoo.
pengis sanoi:Kannattais tsigaa miten Brandtilla menee...loppu on sitten suurelta osin siirtohinnoittelua.
Itse oon aika tyytyväinen BW:n Espoon pisteen toimintaan. Ostin sieltä moponkin keväällä.
Kuulun niihin joille palvelua ei pidä tyrkyttää, mutta sitä pitää pyydettäessä olla saatavilla. Brandtilla oon asioinut 80 luvulta lähtien; suurempaa valittamista ei ole. Ei muidenkaan likkeiden osalta.
Minulle nämä kivijalkaliikkeet ovat tärkeitä; lähes kaikissa mopoiluun liittyvissä hankinnoissa tarvitsen tietoa/taitoa/vinkkejä jne. Aina voi mennä takaisin kysymään lisää, vaihtamaan, ostamaan ne osat jotka jäi; joustavasti. Katupyörän korjaamisen ja huoltamisen jätän suosiolla ammattilaisten huoleksi. Ihan tarpeeksi oon niiden kanssa pulannut; hyvää mekaanikkoa minusta ei tule koska homma ei kiinnosta tarpeeksi. Minulle riittää ajaminen ja joskus monttupyörien kanssa puuhastelu. Tilanne tuttavapiirissä on aika lailla samanlainen. Ei kukaan ala ketjuja vaihtamaan; siis itse.
Myös Stormista olen aina saanut hyvää palvelua.
Ihmettelen millä asenteella moni menee näihin liikkeisiin koska onnistuvat aina saamaan huonoa palvelua; mutta niinhän se on, että jos menet ulos tapaamaan vihollisia tapaa vihollisia jos taas menet tapaamaan ystäviä tapaat ystäviä.
pengis sanoi:Kannattais tsigaa miten Brandtilla menee...loppu on sitten suurelta osin siirtohinnoittelua.