• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Busako mulle?

Noh ahdetusta busasta puheenollen.. Oli kivaa katottavaa taas Ghost Rider 2:ssa.. 499hp busa vetää keulien ohien gixxeri 1000.sta kun sillä on mittarissa 28x km/h...

Vaihda nyt jo Spagetti lääkitystäsi ja/tai hakeudu hoitoon Bolognaan !!
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Tässä on aika tyly busa  
cool.gif
hayabusa_11_iso.jpg

tossa taas on aika komeat maalaukset
hayabusa_19_iso.jpg

Kas kun Fabiokin heräsi..
tounge.gif

Musta Busa on Japanilaisten "Ducati"... Ei mitenkään samanlainen vaan just sitä aitoa Japsien omaa hulluttelua. Siksi Busa on oikeesti aito asia.

Uudessa Moto-lehdessä oli Ducati ST4s:n testi ja siinä oli huomattu juuri kaikki se, mitä itsekin olen, eli tosi hauska sporttimatkapyörä, jossa hieman "parannettavaa" siellä täällä ja ne "parannukset" omaan rautaan on tehty paitsi kaasukahvan välitysmuutos, jonka duunailen ensikesäksi.

Mustaa Busaa koetetaan saada tuohon jollain tapaa hommattua vierelle. Kyllä se niin erilainen herkku on.
062802moto_prv.gif

Pakko kertoo ikävä tosiasia kokemuksesta johon olen törmännyt muutaman kerran  
sad_orig.gif

Itse omistin alkukesästä vm. 99 busan ja ajoin sillä noin 6000km... vaihdoin sen uuteen ja ajoin silläkin vielä 15500km....

Vaihtaessani ekaan busaan,  ja ajattelin että ei se nyt voi olla mikään ihmeellinen enää Yammun jälkeen, väärässä olin, busa teki syvän vaikutuksen heti hyvällä ajoasennolla ja raan voiman tunteella, olin heti myyty  
cool.gif

Vaihtaessani 99>03 busaan ajattelin taas että ei se nyt voi olla mitenkään kauheen erikoinen  kun on sama pyörä kyseessä, väärässä olin taas, sisäänajon ajettuani huomasin kuinka vääntö oli totaalisen erilainen ja voimantunne vieläkin väkevämpi kiihdytyttäessä, 99 busa kun toi voimaa vasta kerättyään hetken kierroksia, niin vastaavasti tämä uusi rykäsee HETI kun uusi vaihde on sisällä, niin vietävästi et heikompia hirvittää, ja voimantunne ei ota loppuakseen jos vain kuskin kantti riittää  
wink.gif

Kokeillessani toisten pyöriä esim. R6 tuntui busan jälkeen polkupyörän ajolta, ja vastaavasti CBR 900 en uskaltanut viedä niin kovin kuin kaverini päästi busallani edellä, tää nyt on tällasta mut en kirjoittais jos ei olis totta...
Verrattaessa vaikka busan vaihteita XX:n vaihteisiin, on busan vaihteet PALJON nopeammat vaihtaa ...iso asia sinänsä...
On se van paras "kolmaspyörä" mitä mulla koskaan on ollut ja mitä koskaan olen ajanut, kaikki muut vaan tuntuu ihan paskoilta busan jälkeen, ja aina kun ottaa oman pyörän alle on tyytyväinen olo että onnex ei tarvii ajaa millään muulla.  
thumbs-up.gif
nixweiss.gif

sport05.gif

:polonen:Raskassoutuinen,Tuulihaukka,Muuttohaukka,Katuhaukka,Delfiini,Skootteri,Valas,Tapiiri,,Hais
tapaska.(viisi viim.oli lainattu Moto 04.99 lehdestä)jotka on kuulemma kateellisten haukkuma nimiä BUSASTA,lukekaa muuten kyseinen lehti, siinä ainakin kehutaan KYSEENOMAINENMOOTTORIPYÖRÄ MAASTA-TAIVAASEEN. Lanatin kirjoitus oli muuten tositarina.
talktohand.gif
nimimerkillä:pitäiskös siirtyä uudelle busa foorumille kirjotteleen.

Pakko kertoo ikävä tosiasia kokemuksesta johon olen törmännyt muutaman kerran  
sad_orig.gif

Itse omistin alkukesästä vm. 99 busan ja ajoin sillä noin 6000km... vaihdoin sen uuteen ja ajoin silläkin vielä 15500km....

Vaihtaessani ekaan busaan,  ja ajattelin että ei se nyt voi olla mikään ihmeellinen enää Yammun jälkeen, väärässä olin, busa teki syvän vaikutuksen heti hyvällä ajoasennolla ja raan voiman tunteella, olin heti myyty  
cool.gif

Vaihtaessani 99>03 busaan ajattelin taas että ei se nyt voi olla mitenkään kauheen erikoinen  kun on sama pyörä kyseessä, väärässä olin taas, sisäänajon ajettuani huomasin kuinka vääntö oli totaalisen erilainen ja voimantunne vieläkin väkevämpi kiihdytyttäessä, 99 busa kun toi voimaa vasta kerättyään hetken kierroksia, niin vastaavasti tämä uusi rykäsee HETI kun uusi vaihde on sisällä, niin vietävästi et heikompia hirvittää, ja voimantunne ei ota loppuakseen jos vain kuskin kantti riittää  
wink.gif

Kokeillessani toisten pyöriä esim. R6 tuntui busan jälkeen polkupyörän ajolta, ja vastaavasti CBR 900 en uskaltanut viedä niin kovin kuin kaverini päästi busallani edellä, tää nyt on tällasta mut en kirjoittais jos ei olis totta...
Verrattaessa vaikka busan vaihteita XX:n vaihteisiin, on busan vaihteet PALJON nopeammat vaihtaa ...iso asia sinänsä...
On se van paras "kolmaspyörä" mitä mulla koskaan on ollut ja mitä koskaan olen ajanut, kaikki muut vaan tuntuu ihan paskoilta busan jälkeen, ja aina kun ottaa oman pyörän alle on tyytyväinen olo että onnex ei tarvii ajaa millään muulla.  
thumbs-up.gif
nixweiss.gif

sport05.gif
Tuon takia pelottaa mennä koe-ajolle Busalla, jää vielä koukkuun...

Siis et olekaan vaihtamassa pyörää, vaan ostamassa bussia "kakkospyöräksi"?
Ei Dukatia kuin ei Magnaakaan vaihdeta Busaan, ei nyt sentään
cool.gif
Busa voi olla kakkosmopona eli leikkikaluna ja sellaisena aika hyväkin
smile_org.gif

Ja tämä on taas yleinen mielipide
033102bebe_1_prv.gif
Juu, se vaikutti ihan samalla tavoin kuin tuossa Lanatin kirjoituksessa jo pelkällä koeajolla. Upea lelu! Asia on harkinnassa..
tounge.gif

Italo-äijä !! Bussikauppaan jo ja kiireesti!!  
biggrin.gif
tounge.gif

Sun 'oireet' viittaa suuresti busa-kuumeeseen...
tounge.gif
biggrin.gif

Ei kiinnosta pätkääkään koko busa...... paitsi uusi.... ja musta.... Mut ku se on susuki... hmm... onhan uusissa takuut
idea3.gif

Täytyy jostain äkkiä kehittää se halpa matkakakkossporttimopotti, ettei tule tehtyä jotain harkitsematonta
cool.gif

Kerros ihan omin sanoin. Millainen ajoasento, hidasajo-ominaisuudet (kaupunkiajo)...
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kaupungilla hitaassa-ajossa erittäin ketterä ja minulle(174cm)ajoasento on aivan mahtava...oikeesti.Kilometrit tuntuu todella lyhyille ilman kiirettäkin ajaessa....siis todellinen kilometrinielijä.
Yllätyin todella positiivisesti pitempään ajaessa.Mitä enemmän ajan sitä enemmän nautin sillä ajosta.
biggrin.gif

Ja höpöhöpö sun Suzuki-tietouttas/-luuloas tosta luotettavuudesta!!
tounge.gif

JP_445 Onnea oikealle valinnalle!  
bowdown.gif
062802jumpie_prv.gif

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kaupungilla hitaassa-ajossa erittäin ketterä ja minulle(174cm)ajoasento on aivan mahtava...oikeesti.Kilometrit tuntuu todella lyhyille ilman kiirettäkin ajaessa....siis todellinen kilometrinielijä.
Yllätyin todella positiivisesti pitempään ajaessa.Mitä enemmän ajan sitä enemmän nautin sillä ajosta.
biggrin.gif
Sen verran on selkä jäykistynyt ja henk.koht. tankkilaukku jo turvonnut, että mietityttää mitenkä kyykky toi ajoasento on? Verrattuna esim cbr100 tai zzr1100?

Onkos täällä pääkaupunkiseudulla jossain liikkeessä busaa? Jos kävis huvikseen kylmillä tyypeillä (sen verran uskaltais
tounge.gif
)

Back