• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW R1200GSA:n vaihteistoöljy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S.Telvio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GSR600 sanoi:
Hinta tuntuu ainakin minusta erittäin kohtuulliselta jos se sisältää osat ja työn.
( 70 tkm ja 328,87 eur , ketjuihin ja rattaisiin olisi mennyt samalla ajomäärällä huomattavasti enemmän rahaa).

hondassa ekat ketjut loppui yli 40tkm:n jälkeen ja uudet maksoi jotain vajaa 200e orkkikset.. kyllä perän pitäis kestää pitemmälle ku vain 70tkm. alkaa tulla hintoihinsa jos porsii aina 70tkm välein.:kääk:

C-A-D sanoi:
Apteekissakaan eivät tuijota kovin paheksuvasti saati narkkariksi tulkitse kun pyytää tuollaisen hevosen tykittämiseen sopivan :grin:

perhana, paikallisesta yritin ostaa isoa 50ml:n ruutaa ilman neulaa. apteekkari (uusi joka ei mua tunne tahi taustoja) katsoi pitkään ja sanoi, ettei meillä sellaisia myydä, ainoastaan lääkkeiden kans myydään..:paikallatuulee:

muut työntekijät (jotka mut tuntee) katsoi aika pitkään ratkaisua. no, eiku yliopiston apteekkiin ruutaa hakemaan. ovat tottuneet siellä vissiin tällaisiin narkkeihin, joilla ei ees arvet näy ku t-paita oli päällä. ekassa paikassa olis pitäny varmaan varpaanvälitki näyttää... :hanuria:

GSR600 sanoi:
Hinta tuntuu ainakin minusta erittäin kohtuulliselta jos se sisältää osat ja työn.
( 70 tkm ja 328,87 eur , ketjuihin ja rattaisiin olisi mennyt samalla ajomäärällä huomattavasti enemmän rahaa).

Ketjuista tietää millon ne loppuu :D:grin:
Bemari yllättää aina :blink:

Mää vaihdan Varadeeron kyllä kohta ja eikun oilerit peliin .

XX-xenon sanoi:
perhana, paikallisesta yritin ostaa isoa 50ml:n ruutaa ilman neulaa. apteekkari (uusi joka ei mua tunne tahi taustoja) katsoi pitkään ja sanoi, ettei meillä sellaisia myydä, ainoastaan lääkkeiden kans myydään..:paikallatuulee:

muut työntekijät (jotka mut tuntee) katsoi aika pitkään ratkaisua. no, eiku yliopiston apteekkiin ruutaa hakemaan. ovat tottuneet siellä vissiin tällaisiin narkkeihin, joilla ei ees arvet näy ku t-paita oli päällä. ekassa paikassa olis pitäny varmaan varpaanvälitki näyttää... :hanuria:
Osta 100 ml ruutta.
Sillä pistetään hevosiakin.Hinta jotain 2.- euroa
Tuollainen
Noita saa hyvistä apteekeista, ei varmaan sun apteekista.

Ja siinä on tuo mainio sormilenkki kanssa, jolla sen saa auki.

Pekka
:O:O:O

XX-xenon sanoi:

HEHE :D Taitaa toi "Meri-Lappi" kertoa syyn apteekkarin taantuneisuuteen. Täällä pääkaupunkiseudulla apteekin väki kantaa koko laatikollisen erilaisia ruiskuja eteesi ja kysyy: "Milläs herra tänään haluaa tykittää?" :grin:

C-A-D sanoi:
HEHE :D Taitaa toi "Meri-Lappi" kertoa syyn apteekkarin taantuneisuuteen. Täällä pääkaupunkiseudulla apteekin väki kantaa koko laatikollisen erilaisia ruiskuja eteesi ja kysyy: "Milläs herra tänään haluaa tykittää?" :grin:

pitänee ens kerralla salakuljettaa tullin läpitte haaparannan puolelta.. :;):

XX-xenon sanoi:
pitänee ens kerralla salakuljettaa tullin läpitte haaparannan puolelta.. :;):

Minkähän kokoisia nämä peräruiskut mahtavat olla?

Se on kyllä taivaan tosi, että kun apteekkiin menee ja pyytää ruiskua, niin kohtelu muuttuu varovaiseksi.
Viimeksi kun apteekista hain uuden työkalun, sanoin sen tulevan lääkärileikkeihin kotona. :D

Eddie sanoi:
Minkähän kokoisia nämä peräruiskut mahtavat olla?

50ml :grin:

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/MICROLAX-peraeruiske-4-x-5-ml-12-x-5-ml-tai-50-x-50-ml

en ihan tuollaista. mutta samankokoinen ruutta mulla käytössä. sais kait niitä isompiakin, mutta sitten tuntuu että sitä isoa tulee ahneuksissaan liikaa puristettua ja äkkiä lurahtaa se öljy ulos sieltä perästä takaisinpäin.. :(

parhaaksi tavaksi huomannut, ruutata öljy pieneen letkuun jonka toinen pää syvemmälle perän sisälle. ja maltilla ruutaus. suoraan ruiskuttamalla ainaki ittellä kusi samantien yli ja lattialle. ei kiva.

XX-xenon sanoi:
50ml :grin:

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/MICROLAX-peraeruiske-4-x-5-ml-12-x-5-ml-tai-50-x-50-ml

en ihan tuollaista. mutta samankokoinen ruutta mulla käytössä. sais kait niitä isompiakin, mutta sitten tuntuu että sitä isoa tulee ahneuksissaan liikaa puristettua ja äkkiä lurahtaa se öljy ulos sieltä perästä takaisinpäin.. :(

parhaaksi tavaksi huomannut, ruutata öljy pieneen letkuun jonka toinen pää syvemmälle perän sisälle. ja maltilla ruutaus. suoraan ruiskuttamalla ainaki ittellä kusi samantien yli ja lattialle. ei kiva.

Sanomalehti lattian suojana on aika hyvä, helppo ja halpa suoja :) Tunnustan, että en IKINÄ KOSKAAN ole onnistunut vaihtamaan mitään öljyjä roiskimatta lattialle - joko tyhjennys- tai täyttövaiheessa. Öljyn kanssa tusuaminen alkaa nykyisin aina sanomalehtien levittämisellä. :no: Tekee koko hommasta paljon stressittömämmän...

C-A-D sanoi:
Tunnustan, että en IKINÄ KOSKAAN ole onnistunut vaihtamaan mitään öljyjä roiskimatta lattialle - joko tyhjennys- tai täyttövaiheessa.

noinhan se yleensä etenee.. :)

täytynee alkaa kokeilemaan sitä leffojen tapaa ulkoistaa ko ongelma. eli kirkasta muovia koko lattian päälle, kun hommat ohitse, muovi siististi roiskeiden kera menemään. :thumbup:

Mobilube 1 SHC on melko tarkkaan samoilla spekseillä kuin VS600.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/597590/Mobilube-1-SHC-75W-90-1l-GL4GL5

Kuten myös Castrolin Syntrax (entinen SAF-XO) http://www.motonet.fi/fi/tuote/590091/Castrol-Syntrax-75W-90-1L-GL-45-vaihteisto-peraoljy

Ei se niin nokonuukaa ole, mutta nuo siis arvoiltaan vastaavia. Uudemmissahan vuosimalleissa BMW on mennyt 75W-140:een, eli entiseen SAF-XJ:hin, nykyisin Syntrax LS: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/Castrol-Syntrax-Limited-Slip-LS-75W-140-1L-GL-5-peraoljy

vähän makuasia, toisella toimii 90 paremmin, toisella 140. Mulla taitaa olla nyt perässä SAF-XJ ja laatikossa VS600....tai sitten toisinpäin :p

Viimeksi muokattu:
^Soitin paikalliseen mp-liikkeeseen ja kysyin Castrol Syntrax 75W-90 1L GL-4/5 nimellä. Sanoi hinnaksi 45e/L. Minä siihen että Motonetissä sama purkki 19e/L, että mitä ihmettä! Myyjä, että jotenkin vaan isompaan kalustoonkin sopivaa ölppää ja bemarin kardaaniin ja jatkoi että toinen kaksitahtiöljy on kalliimpaa kuin toinen ja vielä että he saavat huomiseksi saman viskositeetti Castrolin 25e/L.
Kaippa minä tuota halvempaa laatikkoon uskallan kaataa....

Ihan sama Cartrol Longlife 75W-90 GL5 purkki Motonetissa 18,90e ja paikallisella mp-liikkeellä tingittyyn hintaan 43e:hanuria: ja meni vielä sen liikkeen pihassa mun fatbiken takarenkaasta metallitikku läpi joten meni vielä paikkaushommiksi:sad:

ite olen tunkenut sitä vs600:sta laatikkoon ja perään. jännä että poistotuotteena myyvät motonetissä. olisikohan alennuksessa niin voisi muutaman vuodet laatikko- ja peräöljyt kerralla ostaa hyllyyn.. :p

Nyt on Redlinen hevi perässä ja weihtlight lootassa. Kylmänä loota toimii äänettömästi ja lämpimänä alkaa kolista vaihdoissa. Ajattelin ajella vielä muutama sata kilsaa ja sen jälkeen vaihdan lootaankin hevit tilalle.

Pitäis nuo vaihteistoöljyt vaihtaa 07 GSA. Samalla myös poistopropun tiivisterengas. Alumiinia kai ? Muistaako joku mitan, niin vois ostaa sen prikan valmiiksi !

Back