• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW pyörien omistajat ilmoittautukaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terves, tällä pemaripuolella en ole aiemmin muuta kun käynyt turpaa aukomassa  

Nyt pitkä kawaputki poikki.

gs1200 -04 punane.

Omistan K1200S moottoripyörän vuosimallia 2005. Sinivalkoinen ja siistissä kunnossa . Ajettu 30000 eli sisäänajettu. Omistajana jo kolmatta päivää, upea laite.

Tammikuussa hankittu K100 RS vm. 1990. Tein kaupat paikan päällä käymättä Nettimoton ilmoituskuvia tihrustamalla. Edellisestä pyörästä luovuin 1992 enkä sen jälkeen ole pyörällä ajanut. Tulevana viikonloppuna pitäisi pyörä ajaa Varsinais-Suomesta tänne Itä-Suomeen. Saas nähä, kuinka äijän käy.

Vaikka ajakilometrejä on vajaat 150 tkm takana, hieman tuleva viikonloppu arveluttaa. Vaimo ja kaverit pitävät hakureissua hulluna  
033102bebe_1_prv.gif
ajatuksena.

Kunhan muistais, kummalla kahvalla oli jarru ja kytkin.

----
Hyvinhän se meni. 430 kilometrin ajo noin 5 asteen lämpötilassa onnistui yli odotusten, vaikka vuosia edellisestä kerrasta oli vierähtänyt. Muita hulluja ei juurikaan ollut tienpäällä.  Onneksi vesisadetta oli vain ajoittain. Omalta osaltaan reissun onnistumiseen vaikuttivat ajovarusteet, jotka tulivat pyörän mukana. Reissu olisi ollut yhtä tuskaa, jos olisin käyttänyt yli 20 vuotta vanhoja Jofaman nahkoja ja Rukan oranssia sadepukua, jotka roikkuvat tallissa. Kehitys ajovarusteissa on mennyt todella eteenpäin.

20-vuotta vanha pyörä vastasi odotuksia. Hieman vaatii fiksaamista. Positiivisin yllätys oli mittarilukema (41 tkm), joka saattaa sittenkin pitää paikkaansa. Nippu huoltolaskuja ja huoltokirja vastasivat mittarilukemaa (tai sitten kaikki kellastuneet paperit oli väärennetty).

Lämmintä ja turvallista kesää toivotellen

Juke

HP2 Enduro vuosimallia 2006. Vajaa 18000 km ajettu. Suomipyörä. Olen toinen omistaja.

Vuodesta 2005 asti olen tätä pyörää halunnut ja nyt se toteutui.

Kiitos Timille.

062802jumpie_prv.gif

Tjänare!

Pyöränä k 12 rs, vm. -01. Entisiä kulkupelejä 750 ärrä, ja joskus muinoin 500 gamma.

Iski 4-kympin kriisi ja päätin hankkia aikuisten pyörän. Oma pyörä on entinen poliisipyörä eli km on jo takana, mutta kulku on vakaata ja ainakin tähän asti huoletonta. Eniten Bemussa miellyttää ajoasento ja mahtava vääntö. Vanhassa Suikka ärrässä ei mielellään istunut pitkiä sessioita, kädet ja jalat tuppasivat puutumaan.

Ainoat ongelmat ovat olleet hiekkaisilla parkkipaikoilla, jossa pyörän paino on tullut selväksi. En ole onnistunut kellistämään baijerilaista ainakaan toistaiseksi, mutta lähellä on ollut monta kertaa, saappaan takertuessa jalkatappiin tai seisontatukeen tai jalan luistaessa hiekalla.

Hämmästyttävintä on ollut todella pieni kulutus, sekalaisessa ajossa (50 % moottoritietä ja loput taajamaa ja maantietä) kulutus on jäänyt 5 litraan, tosin nyt mentiin aika pitkälle rajoitusten mukaan.

Tulevana kesänä odottaa lenkki Bemun syntysijoille, Saksaan ja siitä Sveitsiin. Toivottavasti ilman ongelmia.

Kesän jatkoja.

Tuli hommattua viikko sitten S1000RR. Nyt on tonni ajettu ja sisäänajohuollon jälkeen ensikokemukset saatu täystehoisesta pelistä. En olisi ikinä uskonut, että meikäläinen voisi ajella Bemarilla. Mut maailma muuttuu, Jenkkilässä on fiksu pressa ja Baijerissa tehdään kyykkypyöriä... Voin suositella, upeat jarrut, vakaa alusta ja konetta en aio viritellä, tehoa on jokseenkin riittävästi  
buttrock.gif

Kevät 2010 italiasta tuontipyörä kirkkaan punainen BMW R 1100 RS vm. 1997 ja mittarilukema 57000km
tounge.gif
Rekisteröintikatsastus oli vaivatonta ja pyörän siisti ulkoasu yllätti jopa meikäläisen. Muutaman tankillisen kokemuksella olen ollut hankintaani todella tyytyväinen.
sport05.gif

GT vaihtui GSA:n.
Jäi GT:stä Techmount:n navigaattoriteline. Käy 2007:aan tai tuoreenpaan GT:n. Luovun siitä kohtuullista korvausta vastaan.

K 1200 LT vm. 2001 ajettu vain 19000 km.

SS2000 rautaperseajo ajettu ja lähetetty tarkistukseen. Ei tuntunut missään.
062802moto_prv.gif

Hyvä matkapyörä.

Nyt vaihtu sitten Daytona F 800 R Chris Pfeiffer editioniin. Mahtavalta pyörältä vaikuttaa kyllä. Parin viikon päästä laukkusarja ja muut kilkkeet kiinni ja reissun päälle.

Huomasin, vasta nyt ton linkin, BMW Sportbikes Finland, onkos R1100RS Sportti? Minusta ei, onhan vaan RT:n variaattio, no ok. Rennen Sport, sportimpi, kai! Minä kyllä olen sen varustanut "travelleriksi", minusta ei kauheen Sport, RT:n Speksit, erilaisilla katteilla! On toki hienon näköinen! No on siinä eri, välitys-suhteet! S minusta Sport!

Huomasin, vasta nyt ton linkin, BMW Sportbikes Finland, onkos R1100RS Sportti? Minusta ei, onhan vaan RT:n variaattio, no ok. Rennen Sport, sportimpi, kai! Minä kyllä olen sen varustanut "travelleriksi", minusta ei kauheen Sport, RT:n Speksit, erilaisilla katteilla! On toki hienon näköinen! No on siinä eri, välitys-suhteet! S minusta Sport!
On siellä muitakin foorumilla mukana kun sportteja, sinne vaan katsomaan.
smile_org.gif

On siellä muitakin foorumilla mukana kun sportteja, sinne vaan katsomaan.  
smile_org.gif
Noniii...
sport05.gif

...justiinsa.....!

Back