BMW R 1100 RS vuosimallia -93 ja plakkarissa noin 80.000 kilsaa. Hyvin käy ja kukkuu

Tosin oikeanpuoleinen sylinteri on alkanut tihkua kannentiivisteestään. On menossa korjuulle. Monenmoista eksoottista vikaa olen havainnut verrattuna japskipyöriin. Sama se kyllä pätee eurooppalaisissa autoissa. Pieniä, mutta kiusallisia vikoja, joita ei toden totta japanilaisista löydä etsimälläkään.
Aiemmista moottoripyöristä... voi kamalaa - niitä on ollut paljon. "lepakko suitsasta" aina nimettömään motominarellilla varustettuun trial-pyörään. Kävin koulussa jo 11-vuotiaana 500 Hondan K-fourilla
Ei, ei yltänyt jalat maahan, mutta olipa sellainen vakikanto, jonka nokasta pienikin saattoi ponnistaa. Eräänkin kerran käytin pyörää vastoin tyyliä endurona, kun piti ajella metsissä poliisia karkuun

Jännin vermeeni ja seikkailuni liitty kuitenkin Ural 650 pärrään. Niitä ei ollut vielä tuossa vaiheessa tuotu sitten Konelan lopettaman maahantuonnin vuonna -72, yhtään Suomeen ja minä toin kaksi. Sain ihan itse käydä valitsemassa syvältä luolastosta kaksi armeijan Uralia, kun vein yhdelle silloisen KGB:n majurille kuudensadan saksanmarkkaa maksaneen Folkkarin Golfin. Pienen askartelun jälkeen ajelin toisella noista uraleista reippaasti yli 20.000 kilsaa. Siinä se sätki, kuin bemunkin kone
Kanadassa ostin Honda Magnan ja ajelin halki koko Pohjois-Amerikan ja toin sitten tuon 4500 dollaria (uutena) maksaneen pyörän Suomeen myytäväksi ja -97 sain siitä liki 60.000 markkaa
Sillä maksoi oikein hyvin kaikki reisun kulut ja taisi vähän jäädäkin. Pärrän saaminen vain oli vaikeaa, koska jos ei Kanadassa ole voimassa olevaa pärräkorttia (Québec ja Ontario ainakin), niin prätkää ei voi edes ostaa... siispä ensin tekeen kirjalliset ja sitten kortti ja vasta sitten kauppaan... Ai, mutta nyt meni jorinoiksi

Bemari on kyllä yllättävä vehje. En ole vielä varma, miten siihen pitäisi suhtautua??? Sen olen jo havainnut, että kaikki siihen maksaa noin neljä kertaa enemmän, kuin nipponin tuotteisiin!