• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW K1200S mielessäin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
1000 kilsaa ajettu ja sopii itselleni kuin hansikas.

Ei tule ikävä FJR:n perään.

062802jumpie_prv.gif
Kerros ny cowboy hieman tarkemmin vielä omista fiiliksistä/kokemuksista kyseisellä pyörällä. Mistä muuten ostit, Heinolta vai?

Hieno se on kyllä kuin mikä!!

thumbs-up.gif

Itsellä kokemukset seuraavia, pyörä on ollut viikon ja 1300km. Matka-ajoa n.600km ja loput sekalaista pyörimistä:

Matka-ajossa on kyllä vertaansa vailla, siis jos puhutaan matkasporteista eikä mistään LT-tyyppisistä. Mahtavan vakaa ja vaivaton ajettava, ei väsy kuski pidemmilläkään taipaleilla. Tehoa ja vääntöä on valtavasti ja sitä on käytössä jo 3000 kierroksen kohdilta mukavasti.

Alustan sähkösäätö (ESA) on mielestäni loistava, säädön eron huomaa todella!! Kun sitä ei ole niin sitä ei kaipaa, mutta kun tälläinen on siitä ei enää luopuisi. (vähän niinkuin autossa ilmastointilaite).

Kaupunkiajossa KS ei ole kovin mukava, johtuen ainakin vaihdelaatikosta, mikä minun mielestä onkin pyörän ehkä huonoin kohta ---> kolahtelee pikkukierroksilla aika voimakkaasti, ainakin 1:ltä 2:lle ja 2:lta 3:lle.

Moottoria kuvaisin ehkä puolivilliksi oriksi, on räväkkä ja kierrosherkkä... käyntiääni karkeahko, ja ainakin minun yksilössä kuuluu nostajien raksutus korviin muun äänen seasta. Pakoäänet on vakioputkellakin aika kivat ja välikaasulla murisee miehekkäästi. Moottorijarrulta siirtyminen vedon puolelle ei ole ehkä kaikista sivistyneintä.

Jarrut on TODELLA tehokkaat ja minulla ei ainakaan mennyt totuttelemiseen aikaa juuri yhtään.

Kaikenkaikkiaan olen pyörään enemmän kuin tyytyväinen, siinä on sporttisuutta ja matkapyörää sopivassa suhteessa. Itse yllätyin eniten että on kuitenkin todella ketterä ja kevyt käsitellä noin isoksi pyöräksi. Myös matkustaja on tykännyt istua kyydissä, pidemmilläkin siivuilla väsymättä.

Siinä jotain kokemuksia, muut jatkakoot...

Ei - minulla ei ole kokemuksia kerrottavana äSsästä. Huomioni tarttui kuitenkin tuohon mainintaan ei-niin-mukavasta ajosta kaupunkinopeuksista.

Taitaa olla jotenkin Bemarin tyyppiominaisuus. Uuden perän (joka on yhteinen S- ja R-malleille) ja kardaanin melkoinen välys yhdistettynä epämääräiseen siirtymään jarrutuksesta vetopuolelle aiheuttaa varsinkin ruuhkaliikenteessä / kaupunkinopeuksissa hetkittäin v*tut*sta.

ÄR-malleissa on vielä (ainakin ST- ja RT-malleisssa) kohtuullisen pitkä ykkönen, joka kuivan kytkimen kanssa lisää tuohon aiempaan keitokseen oman mausteensa.

Niin.

Mulla nyt takana 2200 kyseisellä pyörällä.

Tuossa edellä jo kommenteja olikin aikas lailla.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen.

Mukava spottinen vaihtoehto, pitkääkin matkaa ajaville.

Urheilullisuutta riittää kyllä kun kahvasta vääntelee reilusti.

Ajolleen on pirun mukava.

Oikea valinta mulle.

Naama virneessä liikenteessä .
smile_org.gif

Tuo kaupunkiajo on kyllä KS:n huono ominaisuus. Ohjaus on raskas ja kytkin jäykkä. Kytkinkäsi kyllä alkaa kärsiä, jos koko ajan täytyy ruuhkassa pysähdellä ym. Muuten on ihan kiva peli.

Ainoa asia, mikä pyörässä ärsyttää, on raskas kytkin. Sormet ja ranne tulee kipeiksi äkkiä, kun on ollut pisempi ajotauko. Siihen saa kyllä jenkeistä kytkimen päähän tarvikesylinterin, minkä pitäisi keventää 20% tuota tarvittavaa voimaa.
Itse kävin vkonloppuna koeajolla ja mielestäni kytkin oli normaalia kevyempi(ainakin koeajolaitteessa)!
omg.gif
Tosin olihan se jämäkkä, mutta se onkin jo plussaa.

Onko kukaan käynyt vartilla kokeilee?? Bike tais vertailussa kellottaa 10.4 loppunopeutta en muista.

Vaihdoin uuteen tuossa viime maanantaina ja kyllä tämän uuden kytkin on kevyempi. Ensimmäinen huolto on takana ja sisäänajo oli käytännössä yhtä kiihdyttelyä ja moottorijarruttelua alusta asti. En kuitenkaan raskinut revitellä yli 7000rpm. Mopo käy tosi tasaisesti pienillä kierroksillakin. Ihan hyvin voi madella jopa 2000rpm kierroksilla pikkuvaihteilla. Laitoin RVS:ssät heti uudesta sisään ja nyt ensimmäisen tonnin öljynvaihdon jälkeen. Tiedä sitten onko tuolla vaikutusta, mutta tuskin siitä voi haittaakaan olla.

noh, onko muilla kommentteja tuohon moottorin raksuttamiseen? joku 3000rpm mulla ainakin pahimmillaan,..kuuluuko muillakin vai onko vain mun yksilössä?

No ei minulla ainakaan mitään epänormaalia raksutusta kuulu. Vanhassa piti kytkin tyhjäkäynnillä vapaalla rohinaa. 2006-mallissa on kytkintä muutettu. Levyjen välissä on kai jotkut O-renkaat ja Bike-lehden 30000km kestotestissäkin hajonnut lukitusrengas on kai muutettu. Siinä Bike-lehdessä oli jotain juttua myös nokkaketjun kiristäjästä. Voisikohan siinä olla jotain.

Tervehdys

Olen tässä sisäänajanut jo kaksi K1200S laitetta tänä, keväänä ja nuo rohinat, sekä kytkimen jäykkyys tuntuvat oudolta.

Kyllähän kytkin on hieman jämäkkä, mutta en ole siihen kyllä muuten, ilman näitä kommentteja kiinnittänyt mitään huomiota, saatika käsiäni väsyttänyt.

Omalla nyt ajettu kokonaiset 1300 kilsaa, jippii ja mukavaa on ollut.

Kolme viikkoa, vajaa sekin, kun lähdemme kohti Garda järveä.

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Juuri ässän koeajaneena kytkin on kyllä mielestäni jämäkkä, mutta ei mitenkään raskas. 600 cebarissa samaa luokkaa eli kevyttä kamaa.

Hieno pyörä kyllä päästellä, eroaakohan Ärrä paljon Ässästä??

Muutama turha lisäkysymys.
Mitä laukkuja olette löytäneet vai ajatteko enimmän lähinaapuria. Vakiona saataviin mahtuu kait lähinnä muutama paketti nenäliinoja.

Oletteko vaihdelleet pleksejä.

Mitä muita muutoksia olette tehneet paitti niitä ainaisia mökäslipareita.

Muutama turha lisäkysymys.
Mitä laukkuja olette löytäneet vai ajatteko enimmän lähinaapuria. Vakiona saataviin mahtuu kait lähinnä muutama paketti nenäliinoja.

Oletteko vaihdelleet pleksejä.

Mitä muita muutoksia olette tehneet paitti niitä ainaisia mökäslipareita.
Kyllä niihin vakiolaukkuihin ainakin viikon tarpeet yhdelle menee kevyesti. Ne leviää kätevästi kiinnikkeiden pannoilla ja sisälaukut ovat vedenpitävät kassit. Mielestäni ovat tosi näppärät. Tuolta se näyttää, kun ne on levitetty:
km048.jpg

Pari itikkaakin tuli saaliiksi.  
kynttila.gif

Toi oli joskus noin kuukausi sitten, kun tulin Romantic Strassen läpi Saksassa. Taisivat ötökät olla tosi romanttisella päällä, kun hämärän aikaan alkoi semmoiset ötököitten orgiat, että ihan jatkuva ropina vaan kävi. Tuo saalis tuli vajaan sadan kilometrin matkalla. Ei ollut mitään visiirin pesuvärkkejä, kun ajattelin aina tankatessa putsailla, joten pääsi näkökenttä vähän hämäräksi, ennen kuin tuli sopiva pysähdyspaikka.

Nyt 7200 ajettu ja hyvältä vaan tuntuupi.

Euroopanreissu takana, keskiajomatka / päivä 680 kilsaa (7 päivää).

Ekat päivät vähän pisempiä /Tukholma- Lybeck ja Lybeckistä alarajalle.

Hyvin kääntyy Alpeilla ja pelittää Saksan motarilla.

Huomena saadaan kauan odotettu Akran pönttö ja ÄÄNET pyörään.

sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Nyt 7200 ajettu ja hyvältä vaan tuntuupi.

Euroopanreissu takana, keskiajomatka / päivä 680 kilsaa (7 päivää).

Ekat päivät vähän pisempiä /Tukholma- Lybeck ja Lybeckistä alarajalle.

Hyvin kääntyy Alpeilla ja pelittää Saksan motarilla.

Huomena saadaan kauan odotettu Akran pönttö ja ÄÄNET pyörään.

sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
Näyttääpä hiljaiselta GrossClocknerilla.

Tuleeko /C tai hartiat kipeiksi pidemmillä pätkillä eli paljonko ajat ennenkuin huilaat? Miten muuten, oletko itse pitkä vai pätkä?

Tolla reissulla ajoin parhaina päivinä noin 900 kilsaa (kahtena päivänä peräkkäin). Mikään paikka ei tullut kipeäksi, niin että olisin sen huomioinut.

Alpeilla ajen sellaista 400km / päivä.

Pakollinen pieni tauko koittaa noin 300 kilsan välein, kun pitää tankata !

Itse asiassa sitä myöhemmin hieman ihmettelinkin ja yllätys oli positiivinen, vaihdoinhan tähän Jammun FJR:stä jossa ajoasento on paljonkin pystympi.

Meikäläinen pystyy kyllä ajamaan oikeastaan selkä suoranakin tuolla Bemulla, kun ottaa ajoasennon niin että istuu ihan penkiin etuosassa.

Tuo penkki antaa yllättävän paljon / erilaisia ajoasentoja, koska sen istumaosan pituutta pysty hyvin hyödyntämään.

Omat mittani siis: Potraa tiukkaa lihasta 82kg, koripalloilijan pituus eli 177cm.

Pyörä on kyllä kuin mulle tehty (nyt 9200 mittarissa), pyörän sain 15.5. , jota ennen ajelin samanlaisella 2200km (esittelypyörä).

Yhteensä siis reilut 11000 takanapäin ko. mallilla.

ESA on kyllä hyvä varuste, kannattaa ottaa mukaan, sitä ei jälkikäteen kuulema kannata asentaa, jos tähän sorrut.

Hommasin Akran putken ja nyt äänetkin on niin että kelpaa kaasutella.
smile_org.gif
))

062802moto_prv.gif

Back