• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW K1200S mielessäin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo kaupunkiajo on kyllä KS:n huono ominaisuus.
Itse itseäni lainaten voisi sanoa, että tuo hidasajo keveytyy mukavasti, kun laittaa tuommoisen säädettävän reaktiotangon perään Pack-Parts:lta.

300.10.30b_strebe_black.jpg

Nyt olen ajellut jotain 5000km +10mm -asetuksella ja on se kyllä mukava parannus.

Nyt mopo on semmoinen, ettei oikein mitään marisemista keksi. Tehokin riittänee joksikin aikaa turbon myötä. Ainoa vaan, että nämä ympäristön pikkutiet on niin moneen kertaan koluttu, että täytynee mielen virkistämiseksi lähteä varmaan reissuun.

Tuo kaupunkiajo on kyllä KS:n huono ominaisuus.
Itse itseäni lainaten voisi sanoa, että tuo hidasajo keveytyy mukavasti, kun laittaa tuommoisen säädettävän reaktiotangon perään Pack-Parts:lta.

300.10.30b_strebe_black.jpg

Nyt olen ajellut jotain 5000km +10mm -asetuksella ja on se kyllä mukava parannus.

Nyt mopo on semmoinen, ettei oikein mitään marisemista keksi. Tehokin riittänee joksikin aikaa turbon myötä. Ainoa vaan, että nämä ympäristön pikkutiet on niin moneen kertaan koluttu, että täytynee mielen virkistämiseksi lähteä varmaan reissuun.
Hölmön kysymys. Mitä (miten) tuo tanko vaikuttaa ja varsinkin niihin hidasajo-ominaisuuksiin?

Se vääntää sitä perää ja perän niveltä hieman, jolloin perä nousee ja etupään kulma oikenee hieman. Ohjaus kevenee/nopeutuu, kun keulan geometria on pystymmässä - vertaa chopper vs. kyykky. Isommissa vauhdeissa eroa ei niinkään huomaa, kun hyrrävoimat vaikuttaa enemmän.

Turbolla tulee max 250hp alkuperäisillä männillä ja kampuroilla. Joatin 2800€ lisää, niin saa uudet takomännät ja vahvemmat kiertokanget - lisäksi tulee uusia rattaita vaihdelaatikkoon, että kuulemma ottaa 315 todellista ennen rajoittajaa (vai oliko se 350 - tuskin) 300hp tuotolla.

Onko täällä n. 190 senttiä Ässä-kuskeja? Jos on niin kuis ajomukavuus toimii?

(C-A-D, älä naura bläkkäristille)

En ole bläkkärillä ajellut ja kuivatyypeistäkin on yli vuosi, mutta olettaisin KS:ssän ajoasennon olevan hivenen pystympi. Itse olen 10cm lyhyempi, mutta tuskin tuo nyt kauheasti vaikuttaa. Pyörä on iso, mutta mukava ajettava. Painopistekin on alhaalla. Olen monta reissua tehnyt, joissa päivämatkat olivat yli 1000km peräjälkeen, eikä mitään valittamista ollut. Tuo reaktiotanko on kyllä suositeltava - kyllä se mukavasti keventää mopon käsittelyä. Ainoastaan taitaa kääntösäde olla tavallista pisempi pitkästä akselivälistä ja erilaisesta etupäästä johtuen, joten tilaa tarvitaan u-käännöksiin.

En ole bläkkärillä ajellut ja kuivatyypeistäkin on yli vuosi, mutta olettaisin KS:ssän ajoasennon olevan hivenen pystympi. Itse olen 10cm lyhyempi, mutta tuskin tuo nyt kauheasti vaikuttaa. Pyörä on iso, mutta mukava ajettava. Painopistekin on alhaalla. Olen monta reissua tehnyt, joissa päivämatkat olivat yli 1000km peräjälkeen, eikä mitään valittamista ollut. Tuo reaktiotanko on kyllä suositeltava - kyllä se mukavasti keventää mopon käsittelyä. Ainoastaan taitaa kääntösäde olla tavallista pisempi pitkästä akselivälistä ja erilaisesta etupäästä johtuen, joten tilaa tarvitaan u-käännöksiin.
Pystympi on KS kuin Bläkkäri, koeajon olen tehnyt. Hyvältä tuntui, mietin vaan että miten toimii pidemmillä matkoilla. Ilmeisen hyvin, jos kukaan ei valita.

Eiköhän ne anna sieltä pyörän kunnon lenkille, jos tosimielellä on liikkeellä ja sopii yksityiskohdat kaupasta siihen malliin, että kättä päälle, jos viikonlopun jälkeen on suu messingillä kun kunnon tyypitys on takana.

Siitä vaan ja vauhtia koneeseen.

smile_org.gif

Onko täällä n. 190 senttiä Ässä-kuskeja? Jos on niin kuis ajomukavuus toimii?

(C-A-D, älä naura bläkkäristille)

Ajomukavuus on kohdallaan ajelin justiinsa  Suomessa vajaa 4000km vajaaseen viiteen päivään ja (itse olen 194) vertaan nyt 1150RT.FJR enkä halua muuttaa mitään peruspyörään , ei puudu takapuoli ei ole kädet valkoisena .Jalkatappien madallus ei sovi minulle rupee varpaat raapii maata suurempi plexi puhaltelee suoraan visiiiriin ja meteli kasvaa sen myötä.
Nämä on tietysi yksilöllisiä asioita ,mistä ajoasennosta tykkää ja miten/millä on ajellut aikaisemmin.Tuttavani jolla on myös KS ja pituutta n.180 hankki nimenomaan korkeamman plexin ja madalletut jalkatapit ja on varsin tyytyväinen.
Minua eniten häiritsee se seikka että vauhti ei tunnu missään ja siitä seuraa useita kortin menetyksiä.....
veryangry.gif
biggrin.gif

Itsellä nyt 1,5 viikon kokemus S:stä ja kokemuksia Ducatin ST mallista 3 vuoden ajalta ja 1000cbr -88 vähän reilu vuoden verran. Tähän mennessä S ylivoimaisesti paras. Näyttää isolta, kun vieressä nököttää, mutta yllättävän ketterä ja kääntyy kurveihin todella nätisti ja kivuttomasti.

Jos jotain miinusta hakee, niin se on ehkä hieman pienet laukut (jos ja KUN kahdestaan on liikenteessä), mutta niillä tullaan toimeen, mitä on  
biggrin.gif

sanoi:
Minua eniten häiritsee se seikka että vauhti ei tunnu missään ja siitä seuraa useita kortin menetyksiä.....  

Tämä on se "miinus-puoli", jos jotain muuta oikein hakemalla hakee. Olen vielä opettelemassa tuota 50 heposen lisäystä entisestä kulkupelistä...
omg.gif

Justiinsa sain K1200S:n alle. Muuta vikaa ei ole vielä löytynyt, mutta BMW:n laukkuihin en ole (ainakaan vielä) hirveän ihastunut. Kun laukut ovat levitettynä äärimittaansa, pyörä tuntuu mahdottoman leveältä. Kerran onnistuin jo toista laukkua vähän kolauttamaankin - onneksi ei tullut vahinkoa. Aiemmassa pyörässä oli topcase, eikä sivulaukuista ole aiempaa kokemusta. Nyt saa miettiä kaksi kertaa ennen kuin lähtee ohittelemaan autojonoja keskiviivaa pitkin.

Näyttääkö tämä kenenkään muun mielestä leveältä vai onko tämä vain tottumiskysymys?

Voi olla vain uutuudenjäykkyyttä, mutta laukkujen avaaminen ei onnistu ilman pienimuotoista voimankäyttöä. Soljet lähtevät helposti vetämällä, mutta sisempää lukitusta saa sitten jo vähän kiskoa.

- Perttu

Tuossa käytin pyörää 10000km:n huollossa, valittelin huoltoon viedessä että sellanen vaiva ilmaantunut että ei vie konetta kunnolla tyhjäkäynnille ja aika usein jää huutamaan 2000rpm paikkeille. Samoin moottorilla jarruttaessa, tuntuu kuin kaasuläppä jäisi auki hiukan, eli ei jarraa kunnolla ja polttaa sikana putkessa.

Bmw:n hieno tietokone ei kertonut moisesta vaivasta mitään, mutta huollossa kumminkin paikallistivat vian -> kaasuläpän potentiometri rikki! Osaa ei suomessa eikä ruotsissa...tilataan saksasta ja taas kestää. Noh pystyyhän tuolla ajeleen, ei vaan ota täyskaasua ja välillä huutaa tyhjäkäynnillä.

Nokkaketjun ääntämiseen on kuulema tullut bmw:ltä ohje että ihan mekaanisesti kiristetään jos ääntää, tekivät tuon mun laitteeseen -> ei mitään ihmeparantumista. Täytyy vissiin hyväksyä että tuo käy kun vanha kawasaki,..venttiilit säksättää ja nokkaketju rallattaa.

Tuossa käytin pyörää 10000km:n huollossa, valittelin huoltoon viedessä että sellanen vaiva ilmaantunut että ei vie konetta kunnolla tyhjäkäynnille ja aika usein jää huutamaan 2000rpm paikkeille. Samoin moottorilla jarruttaessa, tuntuu kuin kaasuläppä jäisi auki hiukan, eli ei jarraa kunnolla ja polttaa sikana putkessa.

Bmw:n hieno tietokone ei kertonut moisesta vaivasta mitään, mutta huollossa kumminkin paikallistivat vian -> kaasuläpän potentiometri rikki! Osaa ei suomessa eikä ruotsissa...tilataan saksasta ja taas kestää. Noh pystyyhän tuolla ajeleen, ei vaan ota täyskaasua ja välillä huutaa tyhjäkäynnillä.

Nokkaketjun ääntämiseen on kuulema tullut bmw:ltä ohje että ihan mekaanisesti kiristetään jos ääntää, tekivät tuon mun laitteeseen -> ei mitään ihmeparantumista. Täytyy vissiin hyväksyä että tuo käy kun vanha kawasaki,..venttiilit säksättää ja nokkaketju rallattaa.
Tuo kaasuläpän potentiometrivika tuntuu jo hieman ominaisuudelta. Olen eri saiteilla nähnyt jo muutaman kertomuksen tuon vikaantumisesta/vaihdosta.

Tuo kaasuläpän potentiometrivika tuntuu jo hieman ominaisuudelta. Olen eri saiteilla nähnyt jo muutaman kertomuksen tuon vikaantumisesta/vaihdosta.
mihaukka, saitko jo uuden osan ja korjautuiko vika sillä? Lueskelin K -foorumilta, että samassa yhteydessä on vaihdettu myös ECU -yksikköjä. Taidan olla kohtalotoverisi.

Olisiko linkkiä tuohon juttuun? Nuo ECUjen viat taitaa olla kuitenkin harvinaisempia - tai noh, hajoaahan sitä jääkaappejakin. Noita ECU-yksikköjä on tietääkseni vaihdettu silloin, kun huollossa ovat onnistuneet sössimään ohjelmat niin juntturiin, että ei enää siirtänyt mitään dataa mihinkään suuntaan. Pari tuommoista tapausta olen nähnyt ulkomaisilla foorumeilla.

Voisiko ensiapuna koittaa sen potikan ääriasentojen resetointia ECU:lle. Ainakin aikaisemmin on saanut tuon potentiometrin asennot kalibroitua ECU:lle. Akun kenkä irti pitkäksi aikaa, vähintään tunniksi. Akun kenkä kiinni, virrat päälle, mutta älä starttaa, käännä kolme kertaa rauhallisesti kaasu täysille ja ihan kiinni ja käännä virrat pois. Sitten vaan virrat päälle ja kone käyntiin. Jo se potikka on oikeasti rikki, niin eipä kai tuosta apua ole, mutta voihan sitä koittaa...

Tuo akun pitkä irroitusaika on vähän hakuammuntaa, mutta ennen 6.0 ohjelmistoa alakierrosten käytös oli hanurista ja tuota ECUa sai huijattua siten, että teki tuon kalibroinnin puolelle kaasua, jolloin kävi kone rikkaammalla ja huomattavasti paremmin. Testailin sitä silloin eri kaasun asennoille ja 20min resetointi ei ainakaan yhdellä kertaa riittänyt, mutta tunti tuntui riittävän. Usein jätin vaan yön yli irti.

Back