• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bmw f 800 r/s/st

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mopomies sanoi:
Mitens toi GT eroaa ST mallista, onko se vaan uudempi painos?

GT on matkamaisempi: suojaavammat katteet, erityisesti tuulilasi, leveämpi ohjaustanko, loivempi polvikulma ja ajoasento pystympi. Lisäksi akseliväli on pidempi, eli tarkoittaa samalla sitä, että vanhempien mallien vetohihna ei käy GT:hen.

GT:lle ilmoitetaan tehoa 5 hevosvoimaa enemmän kuin R/S/ST- malleille, mutta melkeinpä väittäisin, että tehoeroa ei ole. Sekä noista vanhemmista, että GT:stä on mittailtu suunnilleen samoja, reilun 90 hevosvoiman tehoja, joten yksilöerot voivat olla suuremmat kuin noiden mallien väliset erot.

Asentelin juuri F800S mittariston viereen 12v ulosoton. Onko jotain hyvää kiinnikettä puhelimelle kyseiseen vehkeeseen? (ei oikein tankokiinnikkeelle kiinnityspaikkaa)

Ootteko kyytiläisen kanssa ajelleet F 800 ST:llä? Onko tarakkaharakka valittanut vai tykännyt? Olisi tosi vähillä kilometreillä tarjolla tuollainen 2008-vuotinen.

No ei ole ST:llä kokemusta, mutta S:llä kyllä.

Kysyin vaimolta kokemuksia ja hänen mielestään mukava istua takana. Hyvin tilaa, näkee hyvin, hyvät kiinnipitokahvat ja tapit ei liian korkeella. Minulla on matkustajalle triboseat, koska ainakin vakiopenkki on vähän liukas istua.

Edit: mulla takalaukku selkänojalla myös käytössä.

JanneL70 sanoi:
No ei ole ST:llä kokemusta, mutta S:llä kyllä.

Kysyin vaimolta kokemuksia ja hänen mielestään mukava istua takana. Hyvin tilaa, näkee hyvin, hyvät kiinnipitokahvat ja tapit ei liian korkeella. Minulla on matkustajalle triboseat, koska ainakin vakiopenkki on vähän liukas istua.

Edit: mulla takalaukku selkänojalla myös käytössä.

No mikä ero on S:llä ja ST:llä?

Kaj sanoi:
Takamatkustajan vinkkelistä ei yhtään mitään, paitsi kuljettaja on hieman kyyrymmässä ja siten kauempana.
No mää kävin koeistumassa takapenkin ja minusta se oli mukavampi kuin nykyisessä FZS:ssä. Pitää vielä käydä rouvan kanssa kokeileen. Tiijä vaikka Bemmillä kohta ajeltais. Onko noissa joitain tyyppivikoja mitä pitäis huomioida. Kyseinen yksilö ajettu vain n. 15 000 km.

Fasufisu sanoi:
No mää kävin koeistumassa takapenkin ja minusta se oli mukavampi kuin nykyisessä FZS:ssä. Pitää vielä käydä rouvan kanssa kokeileen. Tiijä vaikka Bemmillä kohta ajeltais. Onko noissa joitain tyyppivikoja mitä pitäis huomioida. Kyseinen yksilö ajettu vain n. 15 000 km.

Kannattaa tarkistaa, että on tehty tehtaan huoltomääräykset. Ainakin takapyörän laakeri ollut joissakin yksilöissä sellainen joka vioittunut suht alhaisilla kilsoilla. Jos kone kuulostaa tyjäkäynnillä kytkin vapautettuna soraa täynnä olevalta betonimyllyltä, niin taitaa olla ominaisuus, ei vika :)

Mulla takana 60 tkm ja oikeastaan ainoa mikä rikkoutunut on laturin staattori. Ei ollut kauhean vaikea itse vaihtaa. Näitä on tainnut ulkomaisten foorumien perusteella mennyt aika monelta. Etujousissa on joku sisällä joku prikka joka ajansaatossa "korrosoituu" ja siitä irtoavat pienet hiukkaset aiheuttivat stefojen vuotoa, ei kuitenkaan mikään kallis remppa.

Vaimolla on tuollainen F800ST ollut jokusen vuoden, on sillä ajanut noin 25 tkm, nyt mittarissa vähän alle 50 tkm. Tyhjäkäyntimoottori hajosi tänä kesänä ja aiheutti muutaman satasen korjauskulut. Käynnistäessä pärähtää nokkaketju(?) kovalla äänellä, kestää pari sekuntia, ei kuulemma aiheuta huollon mukaan vielä toimenpiteitä. Vuosimallia en muista varmasti, saattoi olla 2007.

Fasufisu sanoi:
No mikä ero on S:llä ja ST:llä?

Mallit ovat sinänsä identtisiä teknisesti. Ainoat erot ovat
- ST:n kokokate vs. S:n varttikate
- ohjaustanko S-mallissa on kliparit, ST:ssä perinteinen tanko
- ST:ssä vakiona takateline, S:ssä kauhukahvat, jotka voi toki korvata takatelineellä

Ero pyörien ajoasennossa on MERKITTÄVÄ. Kokemusta on. Eli kannattaa koeajaa molemmat. S-mallin ajoasento on yllättävän etukeno ja tiivis. Mikäli haussa on enempi tourinki-tyyppinen meno, niin suosittelen ST-mallia. Toki nämä ovat hyvin yksilöllisiä juttuja. Itselle ei S:n ajoasento toiminut pidemmän päälle.

Back