Nyt on käyttökokemuksia vajaalta 500 kilsalta INTERPHONE F4:sta.
Kypäränä toimii Shoei XR1000 ja puhelimena Nokia E66.
Paremman puoliskon kypärään asensin F4 setin myös, mutta tähän hätään ei muista kypärän merkkiä saati mallia.
Puhelimena emännällä on Samsungin joku liukukansimalli.
Aloitetaan järjestyksessä tarinoiminen eli paketissa on asiallisesti ja selvästi pakattu kaikki tarpeellinen.
Ohjeet löytyvät suomeksi ja ovat lyhyt ja ytimekkäät, itse tulin hyvin toimeen ohjeilla ja sain kaiken pelaamaan.
Asennus XR1000:seen ei sujunut kovin nopeasti saati helposti. Tosin itsellä on whisper strip kit kaulus lisänä tuossa niin se tuotti vähän lisätyötä.
Pääyksikkö tulee kypärään kiinni joko ruuvipuristeisella telineellä tai sitten tarrakiinnitteisellä telineellä.
Itse käytin ruuvipuristeista telinettä, telineen kiinnityksissä tulee mukana myös "paksunnus lisäpalikka" jotta varmasti saa käymään mahdollisimman moneen kypärään.
Itselle asentaessa XR1000:seen jouduin käyttämään lisäpalikkaa, mutta tyttöystävän kypärään lisäpalikkaa ei tarvinut.
Teline pysyy napakasti kiinni kypärässä ja itse yksikkö telineessä myöskin tosi napakasti. Ei pelkoa, että saisi huitastua kädellä irti.
Irroittaminen telineestä tapahtuu painamalla sormella klipsi auki ja nostamalla yksikköä.
Kaiuttimet ovat perineiset isot litteät napit ja tulevat liimattavaan tarranpalaseen kiinni.
Itse sain hyvin johdot toppauksien alle piiloon, ainoastaa kaiuttimien sopivan sijainnin hakeminen on vieläkin vähän vaiheessa eli tuollaista tarkkaa millipuuhaa tuo on, jotta kuuluu hyvin eikä paina korvaa kaiutin.
Mikrofonia on saatavalla puomillisena tai langallisena. Muutaman kerran jouduin siirtämään mikin paikkaa.
Aluksi liimasin suoraan suun eteen niin kuului kuulema inhottava huohotus kuuntelijan korvaan kun soitti jollekkin.
Sitten vähän tarinaa ominaisuuksista. Vastaaminen puheluun käy kätevästi joko painamalla vastauspainiketta tai VOX toimintoa käyttäen eli huudahtaa mikkiin.
Soittaminen ääniohjauksella on paljonkin puhelimesta kiinni. Nokialaisella olen muutaman kerran onnistunut soittamaan ääniohjauksella, mutta jos on esim. sukunimi + etunimi yhdistelmällä tallennettu nimi osoitekirjaan niin eipä kyllä löydä nimeä puhelin.
MP3 toisto puhelimesta toimii melkein täydellisesti. Mitä nyt välillä on pientä pätkimistä havaittavissa. En tiedä mistä se sitten johtuu. Olisiko esim. nopealla kiihytyksellä vaikutusta, ettei signaali löytäisi puhelimesta luureihin vai? Noh pätkimistä seurataan jatkossa tarkasti ja raportoidaan. Suurimmaksi osaksi musat kuuluu stereona hyvällä laadulla tasaisesti. Äänenvoimakkuus riittää myös laitteessa hyvin.
Musaa kuunnellessa jos tulee puhelu niin musiikit häviävät niinkuin pitääkin ja puhelun loputtua jatkuvat siitä kohdasta mistä jäivät. Pienenä miinuksena laitteesta ei pysty vaihtamaan kappaletta, mutta ainakaan minulla ei soittolistalla ole kun hyviä kipaleita.
Kokeilin myös navigaattoria puhelimesta niin toimi täydelliseti. MP3:sten soidessa jos Garminin tyttö antaa ajo-ohjeita niin musiikki mielestäni vähän hiljenee ja kaikista navigointiohjeista saa hyvin selvää
Intercom toiminnosta viimeiseksi sitten. Tähän mennessä ei ole kokemusta kun matkustajan kanssa jutustelusta niin ihan hyvin toimii. Ei pätki ja selvän saa tosi hyvin. Ollaan käytetty niin, että napista aktivoitu intercom. Jutusteltu asiat ja sitten takaisin musat soimaan.
Huomenna saan mahdollisesti kokemuksia bike to bike intercomista eli maksimi kantomatka, äänenlaatu pitemmäl välimatkal jne.
Loppujen lopuksi ihan tyytyväinen tuohon olen ainakin tähän asti kun mitään vastoinkäymisiä ei ole vielä tullu.
Toivottavasti tästä monologityyppisestä infopaketista edes jotain selviää ja jos kysymyksiä tulee niin vastaan jos osaan.