• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth Handsfreet 2nd Gen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse olen vain yhden pidemmän reissun tehnyt käyttäen molemmilla kuskeilla Scala Rider Q2:sta. Yhtään katkoa ei tullut, kolmantena päivänä alkoi vaivata akun loppuminen, kun toisena yönä ei akkua päässyt lataamaan. Tienpäällä oltiin joka päivä yli 12 tuntia.

Vettä Q2 tuntuu kestävän hyvin, työmatkalla laite on kypärässä kiinni, satoi tai paistoi. Täytyy myöntää, että varsinkin jos ruuhkaan juuttuu, tulee tuolla ääniohjauksella nokian kanssa soiteltua ja hoidettua asioita lähes joka kerta. Sitten kun oikein ajamassa ollaan on puhelinkin hiljaisena
tounge.gif

Huonoiksi puoliksi voisi laittaa akun hitaan lataamisen, siihen menee oikeasti tuntikausia jos haluaa akun täyteen saakka. Toinen huono puoli on radion varsin hankala käytettävyys. Ainoa ongelma BT puolella oli Nokian karttojen puolella, koska Nokian karttaohjelma ei jostain syystä halunnut ohjata puheohjeita BT:n puolelle, joten tuo on syytä omalla GPS-laitteella tarkistaa, tosin yksittäislaitteiden kanssa tuo on kuulemma toiminut varsin hyvin.

ootko ikinä ajana reissua 2:lla pyörällä
kyllä siinä melkoisesti johtoa tulee kun pitäs saada juteltua takaistuimelle ja välillä 2 pyörän välillä yhteys esim pmr puhelimella.
siinä vaiheessa tollanen bluetooth laite on näppärä + siinä on samalla handsfree gsm puhelimeen.
ja akku kestää puhetta q2 hyvin 8h jos ei kokoajan ole puhumassa
ja paritus tehdään vain kerran
Joo olen. Onpa matkassa ollut useampiakin pyöriä. Mikä ihmeen ongelma tuo on esimerkiksi AutoComiin integroidulla PMR-puhelimella? Kaikkeen tuohon kuvaamaasi tarvitaan se yksi ainoa piuha kypärään.

Kuitenkin - Antaa kaikkien kukkien kukkia. Halusin vaan tietää olisiko joku oikea syy miksi pitäisi alkaa miettiä tuollaista BT-pohjaista hässäkkää. Ainoa minun mieleeni tuleva selvä etu on, että järjestelmä vaihtaa pyörää kypärän mukana.

Nyt on mennyt ihan paskanjauhamiseksi C-A-D:in ansiosta.
sad_orig.gif

Jo aloituksessa pyysin " ...johdollisten ratkaisujen kannattajat voivat jättää turhat kommentit tällä kertaa pois."

Kiitos vaan kiitoksista. Että uskovaisille varatusta keskustelusta oli sitten kyse. Eikös "johdollisten kannattajat" saa pyytää perusteluita ihan omankin ymmärryksensä lisäämiseksi? Itse pidän itseäni toiminnallisuuden kannattajana ennen kuin johtojen, tai johdottomuuden.

Kuten sanoin, olisin halunnut kuulla sellaisista ominaisuuksista, joita mahdollisesti en ole ymmärtänyt. Ominaisuuksista, jotka tekisivät noista houkuttelevia.

eiks täältä löydy jo tarpeeks testituloksia?
osahan tääl on vissiin testannu "noita" molempia, ja muutenkin käyttökokemukset antaa ehkä enemmän ku jotku testit.. (tosin on kyl hiukka ristiriitaisia kokemuksia jengil noiden käytöstä)

Mistään mitään tiedä mut...Oliskohan osalla käynyt niin että nykyään langattomilla olleet ongelmat olisikin olleet niitä maanantaikappaleita?  
nixweiss.gif

Aikaisemmin lankojen kanssa solmussa olleet "moittivat" näitä langattomia.Vaikkakin ne piuhalliset olisivat toimineet.
Mielestäni nuo langattomat ovat nykyaikaa.Eikä langallisiin ole paluuta onhan se nyt helpompaa kun ei tarvitse piuhoja kytkeä eikä irrottaa....
No lisää tietoa kehiin vaan niin tiedän sitten mitkä hankin onhan tässä koko talvi aikaa seurata mihin tekniikka kehittyy, sitä näköjään vielä hieman tarvitsee kehittää ja varmistaa.  
idea3.gif

Sorry pitäähän niihin laittaa se piuha latauksen ajaksi... mutta lataileehan joku kuulemma kännykkääkin
033102bebe_1_prv.gif

sanoi:
Nyt on mennyt ihan paskanjauhamiseksi C-A-D:in ansiosta.  
Jo aloituksessa pyysin " ...johdollisten ratkaisujen kannattajat voivat jättää turhat kommentit tällä kertaa pois."

sanoi:
Joo olen. Onpa matkassa ollut useampiakin pyöriä. Mikä ihmeen ongelma tuo on esimerkiksi AutoComiin integroidulla PMR-puhelimella?  Kaikkeen tuohon kuvaamaasi tarvitaan se yksi ainoa piuha kypärään.

Kuitenkin - Antaa kaikkien kukkien kukkia. Halusin vaan tietää olisiko joku oikea syy miksi pitäisi alkaa miettiä tuollaista BT-pohjaista hässäkkää. Ainoa minun mieleeni tuleva selvä etu on, että järjestelmä vaihtaa pyörää kypärän mukana.

Pakko kommentoida vaikka jatkankin ns. paskanjauhantaa.

Sivulta 3 löytyy mun aiempia kommentteja. Kokemusta on Autocomin Pro versiosta n. 3-4 vuoden takaa ja nyt tältä kesältä Q2:sista.

En tiedä paljonko Autocomin vehkeet on kehittynyt noista ajoista: koko pienentynyt ja piuhamäärä ehkä vähentynyt?

Jos/kun pikaisen googlettamisen perusteella löytyneiden esitteiden perusteella kypäräsetti noissa autocomeissa on edelleen samanlainen kypärään käytännössä kirjaimellisesti virkkaamalla kiinnitettävä malli niin kopioisivat edes ton kypärään kiinnitämistavan noista langattomista!

Ok. BT systeemeissä on ollut ilmeisesti riittävästi lastentauteja ja parantamisen varaa löytyy. Ite ollut tyytyväinen Q2:een ja ei todellakaan kaipuuta autocomeihin...

Itsellä oli viime vuonna 3 eri laitetta.Oli Hello biker,Scala rider teamset,ja Cellular line interphone.Niissä oli kaikissa joitain ongelmia/puutteita toiminnassa.Ilmeisesti tämän vuoden uutuusmallit toimivat paremmin  
smile_org.gif

Mulla ollu (vaimokkeen kanssa) reilun vuoden ajan Scala rider teamsetti, eikä mitään ongelmaa.  
nixweiss.gif
Itsellä oli myös käytössä tuo scala rider teamset.En ollut tyytyväinen koska linjaa ei saanut edes huutamalla auki,ja jos sattui joskus saamaan,niin linja meni hetken päästä kiinni vaikka kuinka kuinka puhui  
mad.gif

Kyytiläinen ei saanut kertaakaan linjaa auki  
mad.gif

Olikohan mulla joku maanantai kappale,vai onko nykyiseen versioon tullut parannnusta  
nixweiss.gif

Nuo ovat ensimmäistä sukupolvea joten eivät juuri verrattavissa nykyisiin. Lukekaapas aloitus, Kiitos.
wink.gif

Mielestäni nuo langattomat ovat nykyaikaa.Eikä langallisiin ole paluuta onhan se nyt helpompaa kun ei tarvitse piuhoja kytkeä eikä irrottaa....

Sorry pitäähän niihin laittaa se piuha latauksen ajaksi... mutta lataileehan joku kuulemma kännykkääkin
033102bebe_1_prv.gif
painoa pistän hyvälle äänenlaadulle,volumin säätömahdollisuudelle ja laajennettavuutta.

ei taida vielä näistä nykyaikaisista laitteista sitä löytyä...

Moni näyttää kaipaavan kokemuksia, niin annan omani.

Scala Q2 ollut nyt n.5000km testissä. Oikeastaan epäherkkä radio on ainoa seikka mihin en ole tyytyväinen.

Nyt uuden mallisen headset-osan vaihdon jälkeen on yhteys puhelimeen pudonnut pari kertaa pois pelistä, minkä ei pitäisi olla mitenkään tuosta muutoksesta johtuvaa ja voi olla myös puhelimesta kiinni? Tosin siitä ei ole tullut mitään ongelmaa..

Muuten homma pelaa kuin ajatus.. Ainakin N95 nokian kanssa, on puheluiden hoitaminen todella näppärää.. Ääniohjaus toimii täsmällisesti jne.. Tämäkin tosin voi olla paljon kiinni puhelimesta?

Vielä kun saisi jotenkin viritettyä radiota herkemmäksi, niin että varmoja taajuksia olisi muutkin kuin Yle-x ja Nova.. Sitten en kyllä keksi juuri moitittavaa.. Ehkä jotakin kompensaatio mahdollisuutta äänenvoimakkuus eroille, Puhelu-Radio-Puhelu... Nykyisellään saa jonkin verran naputella volumea, kun vaihtaa toimintoa..

Kyllähän tuo midland bt 2 twin alkoi kiinnostaan  
smile_org.gif

Toimiiko tuo linjanaukaisu(vox)siis kunnolla,että tuo aukaisee linjan ilman huutamista,ja pysyykö linja koko ajan auki kun puhuu  
nixweiss.gif

Siinä on vox herkkyyden säätö.Toimiiko/riitääkö säätö  
nixweiss.gif

Entäs onko äänen laatu hyvä.Kuuluuko ylimääräisiä rätinöitä tms.Kokemuksia (kuski+matkustaja) lisää  
062802moto_prv.gif

Unnah: Olen seuraillut kokeilujasi jo viimekesältä ja tunnut myöskin olevan aika vaativa laitteissasi. Suosittelen että teet kuten minä, eli ajattelin odotella vielä kevääseen.

Kausi on melkein loppu ja tilanne voi olla ihan toinen keväällä.
Jos ei uutuuksia ole ilmaantunut niin kokemuksia on ainakin enemmän luettavaksi ja hinnat lienee pudonnut.

Mulla ollu (vaimokkeen kanssa) reilun vuoden ajan Scala rider teamsetti, eikä mitään ongelmaa.  
nixweiss.gif
Itsellä oli myös käytössä tuo scala rider teamset.En ollut tyytyväinen koska linjaa ei saanut edes huutamalla auki,ja jos sattui joskus saamaan,niin linja meni hetken päästä kiinni vaikka kuinka kuinka puhui  
mad.gif

Kyytiläinen ei saanut kertaakaan linjaa auki  
mad.gif

Olikohan mulla joku maanantai kappale,vai onko nykyiseen versioon tullut parannnusta  
nixweiss.gif
Tuossa onkin sellainen kikka, että huulien pitää olla niin lähellä mikkiä, että hipoo.
Ja mikin pitää olla oikeassa asennossa: lituska-puoli huuliinpäin, lukeepi käyttiksessä.

Hyvin pelittääpi viikkotolkulla yhellä latauksella.

Soitin Kauko Telko:lle, uudet BT2-telakat on saapuneet ja saatte takuina uudet kun soittelette tuonne
smile_org.gif

Uusia kierrejohtoja ei ole vielä saatavilla mutta ovat tulossa.
Myös herkempiä umpikypärämikkejä on saatavilla.

Katsotaan miten uudet osat pelaa, mutta vaikuttaa hyvälle asiakaspalvelulle myös kauko telkon (maahantuoja?) asiakaspalvelu.
Onko vielä kokemuksia noista paremmista kierrejohdoista ja herkemmistä umpikypärämikkeistä  
nixweiss.gif

Soitin Kauko Telko:lle, uudet BT2-telakat on saapuneet ja saatte takuina uudet kun soittelette tuonne
smile_org.gif

Katsotaan miten uudet osat pelaa, mutta vaikuttaa hyvälle asiakaspalvelulle myös kauko telkon (maahantuoja?) asiakaspalvelu.
Onko vielä kokemuksia noista paremmista kierrejohdoista ja herkemmistä umpikypärämikkeistä  
nixweiss.gif
Nyt ei ymmärrä
nixweiss.gif

Mikä kierrejohto?

Latausjohtoko
idea3.gif

smile_org.gif

nixweiss.gif
Nyt ei ymmärrä  
nixweiss.gif

Mikä kierrejohto?

Latausjohtoko
idea3.gif
Kierrejohto, siis piuha missä on toisessa päässä 2.5mm (bt2:een) ja toisessa päässä 3.5mm liitin esim mp3-soitinta varten. Enpä ole vieläkään tuota uutta piuhaa saanut mutta en tarvitsekkaan, tilasin 2.5mm <> 3.5mm adapterin muualta.

En ole vieläkään jaksanut asentaa uutta umpikypärämikkiä..
smile_org.gif

Back