• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth Handsfreet 2nd Gen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on pohjoisen reissu tehty Q2:lla, muuten pelailivat hienosti mutta nyt ihmetyttää kun vehkeet laittaa lataukseen niin punainen merkkivalo ei sammu "lataus valmis" merkiksi.Näin toimi kuitenkin alkuksi.Kyseessä tupla paketti ja kumpikin laite tekee samaa kummalakin laturilla.Mittasin lataus jänniteenkin kummastakin laturista niin oli 9,1 volttia ja sen pitäisi olla ok.Onkohan vehkeiden akut uudekseltaan sököt?Vielä virta ei kuitenkaan vehkeistä ole loppunut.......

Nyt on pohjoisen reissu tehty Q2:lla, muuten pelailivat hienosti mutta nyt ihmetyttää kun vehkeet laittaa lataukseen niin punainen merkkivalo ei sammu "lataus valmis" merkiksi.Näin toimi kuitenkin alkuksi.Kyseessä tupla paketti ja kumpikin laite tekee samaa kummalakin laturilla.Mittasin lataus jänniteenkin kummastakin laturista niin oli 9,1 volttia ja sen pitäisi olla ok.Onkohan vehkeiden akut uudekseltaan sököt?Vielä virta ei kuitenkaan vehkeistä ole loppunut.......
Sama homma kävi minulle.

Virtaa riitti jatkossa vain pariksi tunniksi, akku sökö.

Keskusyksikkö ja laturi meni takuuvaihtoon ja matka jatkuu  
062802moto_prv.gif

No niin nyt tuli haettua uusi audiosarja q2:seen. En tiedä johtuuko soittimesta, mutta mp3:set kuuluu helv...n hiljasella. Se oli kuitenkin tärkein juttu miksi uuden sarjan tilasin. "Kaiuttimet" näyttävät erehdyttävästi samalta kuin aikaisemmassakin. Ajossa en ole vielä kokeillut, kun sain sen juuri paikalleen niin alkoi tulemaan vettä
mad.gif
. Eli mikistä ei ole tietoa onko parempi kuin entinen, mutta silläpä ei niin väliä ole, kun se entinenkin toimi moitteetta.

Eli näin pikakokeilun perusteella en välttämättä ostaisi uudempaa audiosarjaa vanhan tilalle.
nixweiss.gif

itel kans kuuluu kovin hiljaa mp3:t Q2:ssa, ja oon tuominnu soittimen tehot.. mut jos tota esiintyy muillakin, ni ehkä se on vaan paska se audio-liitäntä siinä...!?!?

koitin puhelimella soittaa piuhan kautta ei tahdo kuulua mitään

kokeilin huvikseni mp3 puhelimen kautta bluetooth yhteydellä niin meinas kuulo mennä siinä ainakin riittää tehot.sai laittaa volumen pienimmälle q2 säädöistä
mitenköhän puhelu tulee läpi jos kuuntelee musaa puhelimella?
se pitäisi testata

koitin puhelimella soittaa piuhan kautta ei tahdo kuulua mitään

kokeilin huvikseni mp3 puhelimen kautta bluetooth yhteydellä niin meinas kuulo mennä siinä ainakin riittää tehot.sai laittaa volumen pienimmälle q2 säädöistä
mitenköhän puhelu tulee läpi jos kuuntelee musaa puhelimella?
se pitäisi testata
No kokeile,mutta sen voin sanoa että puhelimesi osaa sammuttaa musiikin puhelun ajaksi.Palaa sitten taas kun puhelu on loppunut.

Jep, itse ostin eilen Q2 setin ja innoissani liimailin sen tarralla kiinni kypärään. Sain Tomtomin ja toisen scala riderin paritettua laitteeseen ja kaikki toimi/kuului hienosti. Testasin myös MP3 toistoa laitteen kautta, pettymyksekseni totesin saman kuin muut eli musiikki kuuluu todella hiljaa. Laitoin Ipodin täysille mutta silti ei kuulu kuin pieni piipitys, itse Q2:sen äänen säätö ei vaikuta MP3:sen ääni tasoon. Huono homma sinänsä koska juuri musiikin kuuntelu ajon aikana oli yksi syy miksi Q2:sen hommasin.

Minulla ainakin puhelimen kautta mp3:sten äänenlaatu on niin surkea, että sitä ei viitsi kuunnella. Saa kyllä tarpeeksi isolle, mutta äänenlaatu on turhan huono.

Ymmärsinkö oikein että tarvitset suomen kielisen ohjeen?

http://www.mc-lifestyle.com/images/Scala-Rider-Q2.pdf

Omat Q2:n yksiköt vaihtuivat uusiin takuuseen ja taas lataukset pelaa(punainen valo sammuu "lataus valmis" merkiksi).
Toivotaan, että nyt nämä kestäisivät pikkuisen pitenpään kuin reilun viikon.

Liekköhän näihin akut vaihdettavissa joskus myöhemmin omatoimisesti kun menevät huonoiksi?

Mitä minä oikein teen tässä väärin??? Alkaa jo vitutt***** kun en löydä koko laitettakaan… Ei puhelimella eikä Tompalla…  Onko tämä nyt sitten miten hyvin tämä toimii rikki jo uutena
mad.gif
sad_orig.gif

Painan intercom nappia 7 sekkaa ja punainen valo syttyy ja sitten ei mitään… Tomppa etsii mutta ei löydä. Puhelin löytää mun tietokone ja Tompan, thats it.
nixweiss.gif

Edit: siis kyse on BT2
Edit2: No nyt toimii, piti painaa vissiin puhelin painiketta vielä että punainen ja sininen vilkkuu. Olisin pitänyt mennä nukkumaan vaan  
biggrin.gif
Syttyykö se punanen valo palamaan sen jälkeen kun on painanu 7sec sitä keskinappulaa? Vai vasta sen puhelinpainikkeen painamisen jälkeen? Ja pitääkö painaa myös puhelinpainiketta samaan aikaan vai eri aikaan?  
nixweiss.gif

EDIT: Niin just!!! Virrathan piti olla poissa että pääsee setup-tilaan...
Vittu et yksinkertaiset asiat voi olla vaikeita yksinkertaiselle ihmiselle!  
withstupid.gif
idea3.gif

mites tuon scalan radio..tekeekös sillä mitään ja kuuluuko muuallakin ku kirkon ympäristössä? ilman notta tarvii asemaa kokoajan rukata?

Saksassa radiosta oli kovasti hyötyä, kun sai ennakkovaroituksia autobahnojen ruuhkista.

Paikalliset FM-lähetystehot on ilmeisesti aika kohdillaan, koska asemia ei tarvinnut kokoajan etsiskellä.

Kotosuomessa yritin yksissä cruising-iltamissa Radio Helsinkiä kuunnella; alhaisen lähetystehon/Scalan kehnohkon antennin takia siitä ei oikein mitään tullut. Signaali pätki ja feidaili ees taas.

Kaverin mukaan esim. Radio Nova taasen kuuluu ainakin eteläisessä Suomessa ihan OK.

Scala FM täällä ja valitettavasti paikallisradiot on vähän niin ja näin. Nova ja Ylen Tuuba toimii kyllä ihan ok eteläsuomessa. Jos tossa olis RDS niin sit se olis aika kova... Mut kun ei oo

Minulla ainakin puhelimen kautta mp3:sten äänenlaatu on niin surkea, että sitä ei viitsi kuunnella. Saa kyllä tarpeeksi isolle, mutta äänenlaatu on turhan huono.
samoin, ei viitti kuunnella puhelimessa olevia mp3:ia bluetoothin yli.
nyt olisi kiva tietää että onko teidän puhelimen mp3 musiikki samaa tasoa kuin radion ääni?
ehkä olen vähään tyytyväinen mutta mulle riittää molempien ääni kyllä ihan hyvin
thumbs-up.gif

nova tosiaan kuuluu pohjanmaallakin ihmeen hyvin välillä joutuu hakeen uusiks mutta sen nyt ymmärtää antennin puuttuessa

q2 siis kyseessä

Scala FM täällä ja valitettavasti paikallisradiot on vähän niin ja näin. Nova ja Ylen Tuuba toimii kyllä ihan ok eteläsuomessa. Jos tossa olis RDS niin sit se olis aika kova... Mut kun ei oo
miettinykkin että mikä maksaa..miksei vieläkään ole tullut markkinoille mopokäyttöön sopivaa radiota? hinta sais olla radion hinta eikä mitään älyttömiä.

tuol amerikoissa näyttää olevan satelliittiradioita saatavilla...kuinkas ne täällä euroopassa...onko edes suunnitteilla?

Tällaastatarkootan

nokia E51 & midland BT2 niin musiikki tulee imho tosi hyvällä laadulla stereona kuulokkeisiin..
Biisejäkin voi vaihdella suoraan bt2:n napeista.

Radiota kaipaisin, mutta nokialaiseen ei voi kytkeä yhtä aikaa bluetooth-kuuloketta + piuhakuuloketta joka tarvitaan antenniksi

nokia E51 & midland BT2 niin musiikki tulee imho tosi hyvällä laadulla stereona kuulokkeisiin..

Radiota kaipaisin, mutta nokialaiseen ei voi kytkeä yhtä aikaa bluetooth-kuuloketta + piuhakuuloketta joka tarvitaan antenniksi
onko kokemusta mimmonen tuo musiikin laatu on zumon kautta?

Bluetoothlla tai piuhalla...

onkos ton bt;n virrankulutus pienempi jos senkautta kuuntelee musaa zumosta kera piuhan?

onko kokemusta mimmonen tuo musiikin laatu on zumon kautta?

Bluetoothlla tai piuhalla...

onkos ton bt;n virrankulutus pienempi jos senkautta kuuntelee musaa zumosta kera piuhan?
En ole testannut zumolla. Taikasana bluetoothin äänenlaadussa on A2DP jota ei zumosta varmaankaan löydy.
Veikkaan että piuhalla saat zumon kautta paremman äänen.

En ole tehnyt vielä akunkestotestejä. Piuhan kanssa kuunnellessa akku kesti vähintään luvatut 8h. Ja bluetoothin läpi ainaskin muutaman tunnin verran mitä olen musiikkia ajellessa kuunnellut.

Back