• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth Handsfreet 2nd Gen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Soitin Kauko Telko:lle, uudet BT2-telakat on saapuneet ja saatte takuina uudet kun soittelette tuonne
smile_org.gif
Telakat? Siis niinkuin ne kypäräasennussarjat?
Juu justiinsa ne, eli teline mikä tulee kypärän ja bt2-yksikön väliin
smile_org.gif

nyt on viikon reissu takana scala q2 teamsetin kanssa 2 pyörällä.
täytyy sanoa että yllätyin äänen laadusta.todella hyvä
ilman korvatulppia ajaessa äänen voimakkuus saa olla minimissä
ja 100km/h ei ongelmia kuuluvuudessa.
n.16h kesti akku oli valmius tilassa + juttelua sillon tällöin.
gsm puhelut sujui ongelmitta.
n.150m-200 metriin oli kuuluvuus mutkaisilla metsäteillä meille ainakin riitti hyvin.
paritus meni helposti kun tosiaan parittaa ensin sen gsm:n
lukihan se sielä manuaalissa
smile_org.gif

kiitokset vielä hienosta palvelusta digimestalle
bowdown.gif

Perk..e Tuli ostettua tuo scala q2 rider pari kuukautta sitten. Nyt sitten tullut tuo parannettu versio.
crazy.gif

Onko kenelläkään kokemusta mp3-soittimen kuuntelemisesta scala q2:lla fm-lähettimen kautta. Kokeilin yhtä lähetintä ja ei toiminut juuri ollenkaan. Lähinnä kiinnostaa onko kukaan kokeillut Königin lähetintä

Mul königin lähetin.... en saanu toimiin, tosin mulle oli tullu niitä ekoja maasta löytyvii uusii malleja, jossa on se mp3-plugi, ni ei jaksanu paljoo kokeillakaan...

se mp3-liitäntähän on siinä "telakassa", eli kävisköhän vaan sellanen kypäräsarjan vaihto, ni lähtis toimiin!?!? joku viisas ehkä tietää...

Mul königin lähetin.... en saanu toimiin, tosin mulle oli tullu niitä ekoja maasta löytyvii uusii malleja, jossa on se mp3-plugi, ni ei jaksanu paljoo kokeillakaan...

se mp3-liitäntähän on siinä "telakassa", eli kävisköhän vaan sellanen kypäräsarjan vaihto, ni lähtis toimiin!?!? joku viisas ehkä tietää...
Ei ole kuulemma ainakaan vielä sitä uudempaa audiosarjaa saatavana.

Onko kenelläkään kokemusta mp3-soittimen kuuntelemisesta scala q2:lla fm-lähettimen kautta. Kokeilin yhtä lähetintä ja ei toiminut juuri ollenkaan. Lähinnä kiinnostaa onko kukaan kokeillut Königin lähetintä
Mulla on köönikki ja suht ok on pelannut. Köönikistä säädetty radiotaajuus 104,2 MHz niin ei osu äkkiseltään minkään muun aseman kanssa ihan päällekkäin. Köönikkiä olen pitänyt ajotakin taskussa mahd. lähellä itse kypärää, koska tuntuu, että ei se FM lähetin kovin kauas toimi. Samoin jos tulee voimalinjoja niin kuuluvuus katoaa siinäkohtaan.

Peruskanavat

Mulla on köönikki ja suht ok on pelannut. Köönikistä säädetty radiotaajuus 104,2 MHz niin ei osu äkkiseltään minkään muun aseman kanssa ihan päällekkäin. Köönikkiä olen pitänyt ajotakin taskussa mahd. lähellä itse kypärää, koska tuntuu, että ei se FM lähetin kovin kauas toimi. Samoin jos tulee voimalinjoja niin kuuluvuus katoaa siinäkohtaan.

Peruskanavat
Näin ajattelinkin, että täytyy säätää taajuus semmoseen väliin, että ei ole kanavia lähekkäin. No pitää odottaa jonkun aikaa, jos tulisi se uudempi audiosarja myyntiin. Mikäli menee kauan niin pitänee ostaa se königin lähetin..

Vähän on ollut pelko peräpäässä kun on lueskellut huolia ja murheita näistä vempeleistä. Päädyin kuitenkin ostamaan Midland BT2:n, ja nyt kun on kilometrejä alla niin:

+ intercom pelaa aivan loistavasti
+ känny-yhteys pelaa aivan loistavasti (commu E90 on soitin, navi ja puhelin)
+ kaksihaarainen autolaturi (satulan alla suorassa pistokkeessa) antaa kohtuullistenkin taukojen aikana niin paljon virtaa mokkuloille että ei ole vielä tullut vähyys vastaan pitkistä päivistä huolimatta

- hiukka nippelinappeliopeteltavaa suhteessa vaikkapa isollakin patterilla laitteita varusteltuun Autocomiin
- kumiläpykät liittimien suojana vähän näperreltävän oloiset

Kaiuttimet ja sekä puomi- että tarramikki ovat sen verran asialliset että ainakin tuonne 150 km/h asti kuuluu ja kuulee mainiosti. On kuitenkin aika meluista pyörä/pleksi/kypärä-yhdistelmä. Asennus Multiteciin ja perusintegraaliin meni heittämällä, olkoonkin että Multitecin tyhmä pehmustesysteemi vaatii teippailua jos haluaa siistin.

Vielä tähän toivoisi lisäksi hyvin toimivaa radiota. Commari hoitaa musiikkipuolen, mutta joskus olisi kiva kuunnella maakuntaradiota tai sen kaupallista kilpailijaa kun liikkuu vieraammilla alueilla.

Hintansa väärti värkki kuitenkin, ehdottomasti.

Joku on varmaan asentanut Scalan tai Midlandin Schuberthin C2:een.
Kertokaapa tästä. Haittaavatko nuo "whisper strip"-tyyppiset kaulatiivisteet? Entä puomimikin mahtuminen (ainakin minulla) ahtaaseen leukaosaan?

Onko noiden asennusohjeita jossain netissä luettavissa? En ainakaan ihan äkkiseltään löytänyt.

Joku on varmaan asentanut Scalan tai Midlandin Schuberthin C2:een.
Kertokaapa tästä. Haittaavatko nuo "whisper strip"-tyyppiset kaulatiivisteet? Entä puomimikin mahtuminen (ainakin minulla) ahtaaseen leukaosaan?

Onko noiden asennusohjeita jossain netissä luettavissa? En ainakaan ihan äkkiseltään löytänyt.
Ei nyt varsinaisesti asennusohje mutta tuosta löytyy Midlandin käyttöohje, jossa ominaisuudet on ainakin listattu kattavasti.

Mites kun tuli ostettua tuo Q2:n ja tein vastoin normaali käytäntöä ja lueskelin asennus ohjeita niin siinä puhutaan mikissä olevasta keltaisesta tarrasta, joka pitäisi tulla suun puolelle ja keskelle suuta->kyseessä tupla paketti ja en löytänyt kummastakaan mikistä keltaista tarra?Missähän kohti se muilla on ollut.

Nyt riitti tumpelointi, ja kysytään viisaammilta neuvoa.
Scala Q2 pelittää kakkostompan kanssa muuten mallikkaasti, mutta puhelut nokialaisesta ei yhdisty.
Eli tompasta tulee kyllä ajo-ohjeita kypärään, vaan puhelimen soidessa hälyttää korvassa kerran jonka jälkeen puhelinyhteys ei vaan kuulu. Navi kyllä näyttää puhelun olevan käynnissä, mutta ääni ei vaan navista scalaan välity. Aika outo juttu. Vanhan scalan kanssa ei ollut tätä ongelmaa. Oon nyt koittanut kahdella eri kännykällä, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Pitäiskö nyt sitten ruveta säätämään kännykän tai riderin asetuksia tai Q2:n jotenkin?
Sama ongelma muuten BT2 kanssa... Löytyykö tähän joku ratkaisu ollenkaan??

Ajelin heinäkuussa Norkappiin ja ensimmäisen päivän jälkeen otin koko laite ja kaapelit irti kypärästä kun ei toiminut, minulle se oli pääasiassa siihen käytöön että olisin voinut ottaa puhelut vastaan mutta kun navigointi on päällä niin ei vaan toimi puhelin enää. En kyllä oikein uskoo sitä mitä ne ovat kirjoittaneet sivulla että pitää toimia Tomtom riderin kanssa, no toimiihan navigointi mutta sitten puhelut ei tule läpi.  
sad_orig.gif

Yritin sitten poistaa kaikki paritukset ja yhdistää sen suoraan kännykkään mutta ei toiminut, ääni ei vaan tullut BT2, puhelu aukes kyllä puhelimessa.  En voi ihan suoraan sanoa että olen tyytyväinen
sad_orig.gif
sad_orig.gif

Mites kun tuli ostettua tuo Q2:n ja tein vastoin normaali käytäntöä ja lueskelin asennus ohjeita niin siinä puhutaan mikissä olevasta keltaisesta tarrasta, joka pitäisi tulla suun puolelle ja keskelle suuta->kyseessä tupla paketti ja en löytänyt kummastakaan mikistä keltaista tarra?Missähän kohti se muilla on ollut.
Joo, sama juttu... uudemman mallinen multiset tuli hommattua, eikä niis mikeis mitään keltasta tarraa tms ollu... mut oipä siin kyl mitään ihmeellistä ollu... asentamisessa... ku kokeilee sitä mikkiä, ni se litteempi puoli on ainakin itellä suuta vasten, eli se mikki on ikäänku "pystyssä".

Joo asennettu onnistuneesti paikalleen->oikea puoli mikistä piti kokeilla mikkiä kääntelemällä.Kummalta litteältä puolelta kuului paremmin.Täytynee laittaa varmaan joku merkki jos puomi sattuu kääntyyn.

Nyt riitti tumpelointi, ja kysytään viisaammilta neuvoa.
Scala Q2 pelittää kakkostompan kanssa muuten mallikkaasti, mutta puhelut nokialaisesta ei yhdisty.
Eli tompasta tulee kyllä ajo-ohjeita kypärään, vaan puhelimen soidessa hälyttää korvassa kerran jonka jälkeen puhelinyhteys ei vaan kuulu. Navi kyllä näyttää puhelun olevan käynnissä, mutta ääni ei vaan navista scalaan välity. Aika outo juttu. Vanhan scalan kanssa ei ollut tätä ongelmaa. Oon nyt koittanut kahdella eri kännykällä, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Pitäiskö nyt sitten ruveta säätämään kännykän tai riderin asetuksia tai Q2:n jotenkin?
Sama ongelma muuten BT2 kanssa... Löytyykö tähän joku ratkaisu ollenkaan??

Ajelin heinäkuussa Norkappiin ja ensimmäisen päivän jälkeen otin koko laite ja kaapelit irti kypärästä kun ei toiminut, minulle se oli pääasiassa siihen käytöön että olisin voinut ottaa puhelut vastaan mutta kun navigointi on päällä niin ei vaan toimi puhelin enää. En kyllä oikein uskoo sitä mitä ne ovat kirjoittaneet sivulla että pitää toimia Tomtom riderin kanssa, no toimiihan navigointi mutta sitten puhelut ei tule läpi.  
sad_orig.gif

Yritin sitten poistaa kaikki paritukset ja yhdistää sen suoraan kännykkään mutta ei toiminut, ääni ei vaan tullut BT2, puhelu aukes kyllä puhelimessa.  En voi ihan suoraan sanoa että olen tyytyväinen
sad_orig.gif
sad_orig.gif
Toimisko niin, että luuri on yhdynnässä tompan, tms. vaginaattorin kanssa ja puhelut tulis vaginaattorin kautta kypärään? Siis jos navissa on tällainen hf ominaisuus?

Back