Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten sait etutolpat kieroon?? Eihän ne ihan itsestään mene kuitenkaan..Mulla oli sama ongelma taannoin, joka nopeudessa vatkas jos kädet laski irti. Vein huoltoon, jossa todettiin haarukkaputkien olevan mutkalla (oma vika sekin). Uudet putket, vieterit ja öljyt korjas asian, ei väpätä millään nopeudella. Renkaana aina ollut 020, kulumisaste ei vaikuta asiaan. Eräs korjaamoesimies eräästä korjaamosta totesi ilmiön vaivaavan useita uusiakin yksilöitä, joten tuuristakin kai kiinni mitä ostaessasi saat.![]()
Varmaan kaikilla näillä seikoilla oli osansa: raskas pyörä, ohuet putket, aivan mahtavat jarrutukset viime tipassa ala rossistyle, laastisäkki keskellä tietä (ajoin tietysti kotilon hudlarissa kiinni) ja betoniporsas. Eiköhän noilla toimenpiteillä hentoiset putket taivu.Miten sait etutolpat kieroon?? Eihän ne ihan itsestään mene kuitenkaan..
Sama vika minun Bläkkärissä viimekesänä, ohjauslaakerit
meni vaihtoon ja lakkasi vemputtamasta. Sen pystyy
tarkistamaan laittamalla pyörä keskiseisontatuelle ja
istumaan penkkiin niin taakse että etupyörä on ilmassa
ja renkaasta nykimään onko välystä.
Jaa onko uudemmissa pyörissä käytetty joskus kuulalaakereitakin keulassa..? Ettei siellä vaan olisi ne kartiorullalaakerit?Sama vika minun Bläkkärissä viimekesänä, ohjauslaakerit
Laakerien vaihto auttaa jos ne vaihdetaan kartiolaakereihin. Tavallinen kuulalaakeri ei poista välyksiä vaikka ne kiristäisi tappiin. Varsinkin merkkihuollossa selittävät että "vaihda renkaat" tai "aja ilman takalaukkua" koska eivät halua lähteä laakereiden vaihtamiseen - ainakaan takuutyönä. Raskaskeulaisten pyörien ongelma tuo vemputus.
Jaa onko uudemmissa pyörissä käytetty joskus kuulalaakereitakin keulassa..? Ettei siellä vaan olisi ne kartiorullalaakerit?Sama vika minun Bläkkärissä viimekesänä, ohjauslaakerit
Laakerien vaihto auttaa jos ne vaihdetaan kartiolaakereihin. Tavallinen kuulalaakeri ei poista välyksiä vaikka ne kiristäisi tappiin. Varsinkin merkkihuollossa selittävät että "vaihda renkaat" tai "aja ilman takalaukkua" koska eivät halua lähteä laakereiden vaihtamiseen - ainakaan takuutyönä. Raskaskeulaisten pyörien ongelma tuo vemputus.
Mikähän siellä ottaa vastaan ohjausakselin suuntaisen voiman jos ei kartiolaakeria ole käytetty? Tavallinen kuulalaakeri kun pystyy käsittelemään pääasiassa vain radiaalisuuntaisia voimia..Jaa onko uudemmissa pyörissä käytetty joskus kuulalaakereitakin keulassa..? Ettei siellä vaan olisi ne kartiorullalaakerit?Sama vika minun Bläkkärissä viimekesänä, ohjauslaakerit
Kartiolaakereita siellä nimenomaan EI lähtökohtaisesti ole. (Rulla tai kuula mut pyöreä kuiteskin..) Kannattaa vaihtaa / vaihdattaa, varsinkin jos ajelee ilman käsiä.![]()
Komppaan Jooneyta.Ei ole normaalia. Väittäisin että eturengas on kulunut pykälille. Mulla oli joskus sama ongelma ja renkaan vaihdon jälkeen oli ihan ok. Rengas oli muistaakseni Bridgestone. Myöhemmin ollut alla Pirelli ja Michelin ja samaa ilmiöö ei niillä kuluneenakaan ole ilmennyt.