J@ck sanoi:Mikä muu kuin kuumuus vääntelisi akun kuoria?
shyhander sanoi:Paine.. Eikä liity aina kuumuuteen.
Ei, jäätyny akku pullistuu myös...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
J@ck sanoi:Mikä muu kuin kuumuus vääntelisi akun kuoria?
shyhander sanoi:Paine.. Eikä liity aina kuumuuteen.
J@ck sanoi:Mikä muu kuin kuumuus vääntelisi akun kuoria? Ne muotoa muuttaneet akut mitä minä olen nähnyt eivät enää ole olleet toimintakuntoisia. Myös tavallisella 4 A laturilla saa pikku akun muuttamaan muotoaan ja jopa helposti. Miksei kyseessä voisi olla akussa olleva vikakin, joka aiheuttaisi oikosulun. Varmasti voi sanoa vain irtolaturilla liian isolla virralla ja liian pitkällä latausajalla pilatuista akuista.
Et ole koskaan nähnyt laturilla sulatettuja akkuja? Harmi, kun ei löydy enää kuvaa omasta sähköfillarin akustosta, joka unohtui laturiin n. kuukaudeksi.
vma sanoi:Ei kait tuohon mitään kattilaleikkejä tarvita.
Vilkaise kevään topikeja tälläkin palstalla, niin näet kuinka yleistä on alilämpöisen moottorin kostuminen, ja sitä kautta öljyn "maitoontuminen".
Olen ihan varma että ensi keväänä saa lukea samasta asiasta uusia kysymyksiä ja kummasteluja.
J@ck sanoi:Kunon purkaus on ok, mutta
En minäkään mistään mitään tiedä, miksi ihmeessä pitää kirjoitella neuvoja, jotka ovat ihan täyttä potaskaa.. Potaska on tosin kaliumkarbonaatista yleisesti käytetty nimitys, mutta suomeksi sanottuna se tarkoittaa samaa kuin epätosi. Epätosi puolestaan tarkoittaa samaa kuin valhe, tai perätön puhe. Että sillain.
Kotarikuski sanoi:Peruslaturissa on muuntaja ja tasuri. Jännitteen huippuarvo on neliöjuuri 2 * tehollisarvo. 14V sinin huippuarvo on yli 19V. Se selittää miksi sellaista ei kannata pikkuakkuun kytkeä. Älylaturi antaa tasaisempaa jännitettä eikä se nouse vaikka akku tulee täyteen. Silloin ei myöskään hajoteta elektrolyyttiä vedyksi ja hapeksi ("keittäminen").
Ei kylläkään liity mitenkään tohon alkuperäiseen aiheeseen eli bensanhajuun.