• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoilijat ovat terroristeja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hapa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli tosta kalen mainitsemasta kilpakiihdytyksestä mieleeni että ite olen saanut itseni kiinni muutaman kerran moisesta toiminnasta autoillessa
omg.gif

Ohittajan touhuja seuraillessa jotenkin vaan on mittariin esim +5km/h lisää kun naapuri on rinnalla. Nykyisellä kinnerillä tosin näin ei ole päässyt käymään, koska se vaatisi kaasun linttaamista lattiaan
tounge.gif

Mutta että tahallaan? Ei tulisi mieleenikään!

Monenlaista tuolla näkee..

Tänään viimeksi kun pynsältä (terkkuja vaan, ei taas aavistustakaan ketä oli .orgin porukkaa
lookaround_orig.gif
) ajelin takasisin hesan motaria niin alkupäässä jo saappi-kuski lähti polkemaan karkuun kun saavutin ohituskaistaa. Parhaimmillaan vauhtia tällä oli n 150 satkun alueella.. noh, annoin saapin mennä menojaan ja jatkoin omaa marssivauhtia (sopivasti yli rajoituksen).
120-alue kun vaihtui niin eikö tämä vatipää himmaa ohituskaistalla noin sataseen niin että sekä perässä ajavat 2 autoa, että takaviistossa oikealla oleva auto joutuvat kaikki himmaamaan (oikealla oleva ei uskaltanut ohittaa oikeaa kaistaa)
Tässä vaiheessa alkoi jo huvittaa koko homma ja jättäydyin hyvän matkaa taakse. Seuraava tempaus olikin sitten hidastaa kilometri ennen erkanemisramppia seitsemäänkymppiin. Sattumalta kun suunta näytti molemmilla olevan sama niin jatkoin seuraamista sopivalla välimatkalla. Seuraavassa risteyksessä saapisti ehkä huomasi jotain kun jatkoi käännöksestä kävelyvauhtia eteenpäin peileihin vilkuillen. Pienellä harhautusliikkeellä suoritin laittoman ohituksen ja katosin maisemaan
tounge.gif

Ps. jos luet tätä, niin saappisi takavilkut vilkuttaa eri suuntaan kuin etuvilkut jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan myös ohjurinkumit, sen verran sinistä pukkaa.
tounge.gif
biggrin.gif

Kävin just ajelemassa iltalenkin ja tuli oikein hyvä mieli yhdestä vålvåkuskista. Ajelin kuninkaantietä Paimiosta Halikkoon päin rauhallista vauhtia mittarin näyttäessä hiukan yli sallitun, eli lain sallimissa rajoissa. Saavutin pikkuhiljaa farkkuvolvoa, mutta kun oli rajotus 60, ajattelin mennä sit kahdeksankympin alueella ohi, jos tarvis, kun en tykkää ajella nättiä maisemareittiä kenenkään takana. Eipä tarvinnut ohittaa. Hetken matkaa kun olin ajanut perässä, volvokuski taisi vilkaista peiliin ja lähti kun nato-ohjus ja katosi horisonttiin pilaamasta maisemia.
smile_org.gif
Kiitos siitä volvokuskille
bowdown.gif
biggrin.gif

Hyvä, että tuot esille kokemuksesi. Mulla ihan samalaisia. Olen kohtuullisen uusi (nais)motoristi,mutta sitä innokkaampi (en hurjastelija enkä kaahaaja, huom.) Pahimpia mun mielestä ovat prätkän peräpeilissä roikkuvat autot, jotka eivät mene ohi, vaikka pudottaa nopeuden käytännössä nollaan. Koska ite ajelen pikkuteitä maailmaa ihaillen, en nosta nopeutta just koskaan yli sadan (eikä mun ykspyttysellä pääsekään, se hyvä), niin tiedän hyvin autoilijoiden tavan ajaa. Motarit eivät ole mua varten, miksi olisivat ?
Mikä autoilijoita riivaa ? Ja mikä riivasi sun tilanteessa siellä Paraisilla ?
Ole huoleti, ongelma ei ole sinun, vaan sen autoilijan.
Tiedät hyvin, että me jäädään toiseksi, jos ruvetaan tyhmiksi...
Mukavia maileja sulle !
Mukavia maileja myös sinulle!
smile_org.gif

Kyllä näitä tahallisia päälleajoyrityksiä tulee aina silloin tällöin (VAIKKA AJAISI ITSE IHAN NÄTISTI!
veryangry.gif
)

Kyllä näitä teiden ritareita aina riittää, turha niiden kanssa on käämejään polttaa. Viime perjantaina vt8:lla, Laitilan jälkeen pääsin just kotilon kanssa todistamaan yhden ruudinkeksijän edesottamuksia. Ko tyyppi ajoi transitin alustalle tehtyä matkailuautoa satasen alueella 80-90 km/h ja takana pari autoa kyttäämässä ohituspaikkaa. Itse ajelin hiukan kauempana, ettei ne ohituksen kyttääjät kuvitelleet mun olevan ohituskytiksellä.
Suoran alkaessa  näin hyvin vastaantulevan moottoripyörän, sekä muutaman auton sen takana ja niin myös varmaan tämä karavaanari, koska hänellä oli aivan esteetön näkyvyys. Tästä huolimatta hän antoi takana tuleville vilkullaan merkin, että voi ohittaa. Onneksi mp- kuski oli tarkkana, eikä liiskaantunut sen diesel-seatin keulaan, joka lähti ohitukseen pelkän vilkautuksen perusteella. Seatin perässä ajanut V40 lähti melkein heti seatin perässä ohittamaan, väistäen nokkakolarin vastaantulevan henkilöauton kanssa ainoastaan vastaantulevan nopeiden reaktioiden, sekä oman sikamaisen kiilauksensa ansiosta.
Lähdin ohittamaan tätä teiden ritaria, kun liikenteessä tuli sopiva väli, että pirun laiskalla diiselillä voi kuvitella pääsevänsä ohi ja kuten arvata saattoi, tällä veitikalla oli jälleen ässä hihassa: Kilpakiihdytys ohittavan auton rinnalla! Kyllä olisi kirveellä töitä, mutta ei taida auttaa, kun kusipäisyys on uusiutuva luonnonvara.
Ja mitä tästä tapauksesta opin? Liikenteessä (varsinais-suomessa) täytyy olettaa kaikkien tiellä liikkujien olevan sokeita/kännissä/mömmöissä/idiootteja ja yrittävän listiä toiset tiellä liikkujat.  
smile_org.gif
Jep, tänään tuli sitten todettua kustavintiellä, että kuorma-autotkin ohittavat väkisin, kun vauhtia on 90km/h!!!(Kustavintie on mutkikas tie, jossa rajoitus muuttuu n. kilometrin välein 60-100km/h välillä ja nopeusvalvontakamerat juuri "oikeissa" paikoissa)

Edelläni ajoi saab, jonka vauhti 90 ja rajoituskin oli muistaakseni siinä kohtaa 80. En viitsinyt mennä ohi, kun ei siitä sillä matkalla niin kauheasti hyötyä ole (olin liikkeellä kotilolla). Eikös tämä rattiroope kuorma-autossa takanani lähde väkisin ohi ja roikkuu saabin perseessä seuraavat 5km ja kääntyy sitten sivutielle!

Siis mitä ***TUA? Äo:n täytyy oikeasti olla jotain 70 tai alle, jotta viitsii tuollaista tehdä!
kaboom.gif

Tai aineissa!
mad.gif

Ajelin rankkasateen kastelemana Lappeenrannasta kotiin päin. Ajoin tien kuivinta kohtaa ajo urien välissä. Tiellä oli vielä reilusti vettä ja edessäni ajoi joku sedan auto ja takanani paku, joka oli vähän turhan lähellä minua. Takaa tuleva, jonoa ohittava autoilija ei ilmeisesti tiennyt olemassaolostani mitään, vaan arveli että pakun edessä ei ole ketään. Kiperän ohituksen jälkeen hän joutuu palaamaan omalle kaistalleen. Onneksi näin ohittavan auton peilistä ja älysin siirtyä tien oikeaan laitaan. Vastaan tuleva autoilija huomasi tilanteen ja hänkin siirtyi oikealle. Hetkeen minua ei palellut... Ohittanut Volvo kuski ilmeisesti tajusi hävetä mokaansa ja ajoi heti seuraavalle huoltoasemalle..
Täytyy varmaan hankkia mopoon sellainen ongenvavan kärjessä oleva viiri niin se nähdään myös ison auton takaa  
idea3.gif

Tuli tästä mieleen kun kerran lähdin ohittamaan autoa, joka ajoi 60km/h alueella jotain 50km/h.

Kiihdytin rauhallisesti 70 km/h ja ajattelin, että menenpäs jotenkin hitaasti ohi. Vastaan tulijoita ei tässä vaiheessa vielä näkynyt ja lisäsin vauhtia 80 km/h. Vieläkään en päässyt ohi ja aloin jo ihmettelemään tilannetta. Sitten naksashti päässä ja kiihdytin 100 km/h ja tässä vaiheessa olin auton vieressä.

Nyt oli pakko katsoa, että kuka S**TANA ajoin sitä kotiloa ja siellä oli sisällä varmaan joku 60v pappa!!
crazy.gif

Sitten pappa päättää pistää pökköä pesään ja tässä vaiheessa vastaan tulijoita alkoi näkymään. Onnistun sujahtamaan papan eteen ja turvaväliä oli varmaan jotain 0,5m kun vastaan tulijat olivat about 10-15m päässä. (tulin siis mäkeä ylöspäin)

Koitin koko ajan hidastaa vauhtia, mutta se h*lvetin pappa pösöttelee vaan perseessä kiinni
veryangry.gif

SIIS H*LVETTI KORTIT NOILTA PITÄIS OTTAAA !!
mad.gif

Sattuipa taas itsellekin tänään yksi tapaus. Ajelin töihin mopolla ja E-sarjan farkku Mese heitti alkumatkasta aika reipasta vauhtia ohi. Itse ajelin rajoitusten mukaan ehkä 5-10km/h yli.

No Mersu sitte hiljenteli yks kaks vauhtia ja jäi eteen laahaamaan alinopeutta. En viittinyt ohittaa, kun ei ollut kiire ja kohta tulossa liikenneympyrä.

No liikenneympyrässä tää mesekuski paino torvee koko ajan vaikka ei siellä muita ollut ja jatkettiin peräkkäin samaan suuntaan.

Kappas eteen sattui karavaanari 75km/h 100-alueella ja suhteellisen mutkapätkä. No ajattelin kaikessa viisaudessani että vedämpä molemmistä ohi sekä karavaanarista sekä mesestä, vilkkupäälle kurkkaus taakse ja menoks... Mutta tää mese kuski lähti kiilaamaan vastaantulevien kaistalle ilman vilkkua... jarskaa ja turvaväliä reilusti mersuun.

Suora avautui ja samalla pöllähti musta savuvana mesen perästä meni heittämällä ohi karavaanarista ja seurailin menoa perässä. No ohituksen jälkeen mesekin puotti nopeutta 90-95km/h ja jäi eteen jarruttelemaan. Kokeilin päästä uudelleen tästä teiden sankaristä ohi, mutta sama kiilausyritys, puoli mersua vastaantulevien kaistalla.

Päätin hiljentää ja siirtyä rampista maisemareitille pois mersun perästä ja työmatka piteni 10km... mutta vit****kin ehti laskea töihin päästessä.

Terveiset vaan sille harmaahapselle
veryangry.gif

Sattuipa taas itsellekin tänään yksi tapaus. Ajelin töihin mopolla ja E-sarjan farkku Mese heitti alkumatkasta aika reipasta vauhtia ohi. Itse ajelin rajoitusten mukaan ehkä 5-10km/h yli.

No Mersu sitte hiljenteli yks kaks vauhtia ja jäi eteen laahaamaan alinopeutta. En viittinyt ohittaa, kun ei ollut kiire ja kohta tulossa liikenneympyrä.

No liikenneympyrässä tää mesekuski paino torvee koko ajan vaikka ei siellä muita ollut ja jatkettiin peräkkäin samaan suuntaan.

Kappas eteen sattui karavaanari 75km/h 100-alueella ja suhteellisen mutkapätkä. No ajattelin kaikessa viisaudessani että vedämpä molemmistä ohi sekä karavaanarista sekä mesestä, vilkkupäälle kurkkaus taakse ja menoks... Mutta tää mese kuski lähti kiilaamaan vastaantulevien kaistalle ilman vilkkua... jarskaa ja turvaväliä reilusti mersuun.

Suora avautui ja samalla pöllähti musta savuvana mesen perästä meni heittämällä ohi karavaanarista ja seurailin menoa perässä. No ohituksen jälkeen mesekin puotti nopeutta 90-95km/h ja jäi eteen jarruttelemaan. Kokeilin päästä uudelleen tästä teiden sankaristä ohi, mutta sama kiilausyritys, puoli mersua vastaantulevien kaistalla.

Päätin hiljentää ja siirtyä rampista maisemareitille pois mersun perästä ja työmatka piteni 10km... mutta vit****kin ehti laskea töihin päästessä.

Terveiset vaan sille harmaahapselle
veryangry.gif
Ei muuta kuin seuraavan kerran polkaiset vaihteita pari pykälää alemmaksi ja kierrätät reilusti yli 10.000 kierroksen rivinelosella (V-2:ssa taitavat kiekat usein loppua sinne 8.000:aan), niin ohitus sujuu hetkessä. Nopeusmittarissa voi hetken olla hieman korkeampi luku, mutta toisaalta sen jälkeen ei autokuski enää yritä mitään. Toimii aina.

Joo toimiihan se, mutta tämä auton kiilaaminen oli vielä niin hemmetin nopea liike, sydän hyppäsi kurkkuun asti asti kun auto heilahti iskarit ääriasennossa vasemmalle.

Eihän se mitään ehdi haitata jos auto aaltoilemalla kiilailee, mutta tämä oli jo vaarallista.

Joo toimiihan se, mutta tämä auton kiilaaminen oli vielä niin hemmetin nopea liike, sydän hyppäsi kurkkuun asti asti kun auto heilahti iskarit ääriasennossa vasemmalle.

Eihän se mitään ehdi haitata jos auto aaltoilemalla kiilailee, mutta tämä oli jo vaarallista.
Eli ilmeisesti aivan samanlainen kiilausyritys, kuin aloitusviestissäni.
mad.gif

Mielestäni oikea käsittely näille ***kuille on se halko sinne, minne ei aurinko paista
033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif

Laitetaan tähän kun kerran ketju on aloitettu...

Ajelin kotiinpäin Raision keskustassa. Nopeusrajoitus on 60km/h ja kaistoja yhteen suuntaan ensin kaksi, sitten toinen kaista loppuu. Ihan rauhallisesti ajelin, oli kuitenkin kosteat tiet ja takana pitkä päivä. Viimeiset kilometrit enää, niin pääsee kotiin....

Sitten vieressä suhahti! Yhtään en ehtinyt peileistä ennakoimaan, kun mielestäni yksin ajoin, ei liikennettä missään.
omg.gif
Joku helv****, ***tanan idiootti menee äkkiä arvattuna noin satasta mun ohi autolla 1,5m päästä, 50m sen toisen kaistan loppumisen JÄLKEEN ! ! !

Säihkähdin ihan pirusti, liki etten kaatunut! Sen verran näin kauempaa mikä oli auton luultavasti merkki sekä väri, ja mielestäni osan rekisterikilpeä.

Älkää kysykö miten minä sen tein... Mieli teki ajaa kaveri kiinni, tai edes katsoa rekisterinumero kunnolla, potkia kaveri ja sen jälkeen takoa se auto kasaan
veryangry.gif
mutta...

... Mä käännyin kotiinpäin. Ajoin pihaan ja sammutin pyörän. Poltin tupakan. Peittelin pyörän yöpuulle. Poltin toisen tupakan... Ja menin kotiin "rauhallisin" mielin.

Nämä on näitä "meitä on joka junaan"- juttuja, mutta en tiedä mitä teen jos tunnistan auton jossain myöhemmin. Ei varmaan kyllä kannata tehdä mitään, mutta tatti otsassa kasvaa pelkästä ajatuksestakin

veryangry.gif

Ajelin kotiinpäin Raision keskustassa. Nopeusrajoitus on 60km/h ja kaistoja yhteen suuntaan ensin kaksi, sitten toinen kaista loppuu. Ihan rauhallisesti ajelin, oli kuitenkin kosteat tiet ja takana pitkä päivä. Viimeiset kilometrit enää, niin pääsee kotiin....

Sitten vieressä suhahti! Yhtään en ehtinyt peileistä ennakoimaan, kun mielestäni yksin ajoin, ei liikennettä missään.  
omg.gif
Joku helv****, ***tanan idiootti menee äkkiä arvattuna noin satasta mun ohi autolla 1,5m päästä, 50m sen toisen kaistan loppumisen JÄLKEEN ! ! !    

Säihkähdin ihan pirusti, liki etten kaatunut! Sen verran näin kauempaa mikä oli auton luultavasti merkki sekä väri, ja mielestäni osan rekisterikilpeä.

Älkää kysykö miten minä sen tein... Mieli teki ajaa kaveri kiinni, tai edes katsoa rekisterinumero kunnolla, potkia kaveri ja sen jälkeen takoa se auto kasaan  
veryangry.gif
mutta...

... Mä käännyin kotiinpäin. Ajoin pihaan ja sammutin pyörän. Poltin tupakan. Peittelin pyörän yöpuulle. Poltin toisen tupakan... Ja menin kotiin "rauhallisin" mielin.

Nämä on näitä "meitä on joka junaan"- juttuja, mutta en tiedä mitä teen jos tunnistan auton jossain myöhemmin. Ei varmaan kyllä kannata tehdä mitään, mutta tatti otsassa kasvaa pelkästä ajatuksestakin

veryangry.gif
taidat olla se perus suomalainen per...reik. joka ajelee 60 alueella50 ja 80 alueella 70 jne ja ihmettelee et joku vähän hermostuu itte kuuluun just niihin kusipäihin jotka on mitannu auton ja pyörän mittarin heitot ja ajelee rajoituksien mukaan sen oikeen nopeuden mukaan. ja joskus menee hermot ku joku kus....ää ajaa 100 alueella 80 ja vetää jonoa takanaan
mad.gif

veryangry.gif

ohittaa motoristin,...typerää käytöstä
crazy.gif

Kyllä mut saa ohittaa, annoin jopa vilkulla merkin autolle ja väistin hieman oikealle kun kustavintietä ajoin pyörällä. Tietenkin pyörän takaa näkee, onko tilaa vai ei ohittaa, mutta kyse on kohteliaisuudesta.

Tämä Raision keskustan(?) ohittelija oli se toinen ääripää kohteliaisuudesta.
veryangry.gif

omg.gif

veryangry.gif
mutta...

veryangry.gif
taidat olla se perus suomalainen per...reik. joka ajelee 60 alueella50 ja 80 alueella 70 jne ja ihmettelee et joku vähän hermostuu itte kuuluun just niihin kusipäihin jotka on mitannu auton ja pyörän mittarin heitot ja ajelee rajoituksien mukaan sen oikeen nopeuden mukaan. ja joskus menee hermot ku joku kus....ää ajaa 100 alueella 80 ja vetää jonoa takanaan
mad.gif
Mun mittariheitto on satasen vauhdissa noin 5km/h. En nappaa edes kommentoida, mut ihan hyvä provo....
buttrock.gif

turhan usein vaan tapaa kotiloita ja mopoja jotka ajaa 10-20 alle rajoituksen ja siinä vaiheessa rupee
mad.gif
omat mittarit aina testannu gps llä ja joka mopossa ollu se noin 10 heitto nyt alla uus vn900 ja 10 näyttää sekin liikaa... kohta mopoillut noin 70000km joten voin sanoo että se on aika yleistä
bowdown.gif

Back