• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoilijat ovat terroristeja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hapa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävipä eilen seuraavanlainen tapaus: Meitä oli useamman pyörän ryhmä. Tulimme sivutieltä saaristotielle paraisten lähellä. Saaristotiellä autojen ajovauhti jossain 60-70 km/h välillä rajoituksen ollessa 80km/h. Lähes aina päivisin...

Päästyämme saaristotielle, saavutimme jonon viimeisen nopeasti (josta seuraavaan autoon oli matkaa monta sataa metriä).
Pari ekaa pyörää lähti ohittamaan, kylläkin melkoisella vauhdilla
lookaround_orig.gif
ensin ohitettava vanha vihreä jenkkiauto hieman väistää oikealle, mutta kun itse lähdin ohitukseen, niin mitä tekee tämä teiden "älypää"? Rupeaa kiilaamaan ja ohjaa vastaantulijoiden kaistalle!
mad.gif
Sain kuitenkin väistettyä lähes vasemman pientareen kautta.

Kyllä se varmaankin vituttaa istua kuumassa bensasyöpössa, mutta joku raja sentään pitäisi olla!
033102ass_1_prv.gif

Miksi kirjoitan tätä juttua? Haluanpa vain avautua autoilijoiden terrorisoinnista moottoripyöräilijöitä kohtaan!

On meinaan aikas yleisiä nykyään nuo aggressiot pyöräilijöitä kohtaan...
Syitä on varmasti monia, mutta enpä ainakaan itse ole vielä yrittänyt tappaa ketään liikenteessä!
confused_orig.gif

Varmasti lähes jokaisella on vastaavanlaisia kokemuksia...
veryangry.gif
Vmäinen tilanne
033102ass_1_prv.gif
, mutta mitä siitä tänne kirjoitat? Ei kotilokuskit tätä lue.
Tuolla toisaalla tämän palstan alla oli vastaava kirjoitus siitä kun pohjanmaalla motoristi ajoi päin persettä
033102ass_1_prv.gif
.
Siinä suhteessa parempi kirjoitus, että motoristi itse saattoi jopa lukea sen jutun (vaikka sielläkin kehoitettiin olemaan ottamatta kantaa motoristien ajokäyttäytymiseen)
Olisiko tuon kirjoituksen paikka paremminkin esim joku Lounais-Suomen paikallislehti?

Kävipä eilen seuraavanlainen tapaus: Meitä oli useamman pyörän ryhmä. Tulimme sivutieltä saaristotielle paraisten lähellä. Saaristotiellä autojen ajovauhti jossain 60-70 km/h välillä rajoituksen ollessa 80km/h. Lähes aina päivisin...

Päästyämme saaristotielle, saavutimme jonon viimeisen nopeasti (josta seuraavaan autoon oli matkaa monta sataa metriä).
Pari ekaa pyörää lähti ohittamaan, kylläkin melkoisella vauhdilla
lookaround_orig.gif
 ensin ohitettava vanha vihreä jenkkiauto hieman väistää oikealle, mutta kun itse lähdin ohitukseen, niin mitä tekee tämä teiden "älypää"? Rupeaa kiilaamaan ja ohjaa vastaantulijoiden kaistalle!
mad.gif
Sain kuitenkin väistettyä lähes vasemman pientareen kautta.

Kyllä se varmaankin vituttaa istua kuumassa bensasyöpössa, mutta joku raja sentään pitäisi olla!
033102ass_1_prv.gif

Miksi kirjoitan tätä juttua? Haluanpa vain avautua autoilijoiden terrorisoinnista moottoripyöräilijöitä kohtaan!

Syitä on varmasti monia, mutta enpä ainakaan itse ole vielä yrittänyt tappaa ketään liikenteessä!
confused_orig.gif

veryangry.gif
Vmäinen tilanne
033102ass_1_prv.gif
, mutta mitä siitä tänne kirjoitat? Ei kotilokuskit tätä lue.
Tuolla toisaalla tämän palstan alla oli vastaava kirjoitus siitä kun pohjanmaalla motoristi ajoi  päin persettä
033102ass_1_prv.gif
.
Siinä suhteessa parempi kirjoitus, että motoristi itse saattoi jopa lukea sen jutun (vaikka sielläkin kehoitettiin olemaan ottamatta kantaa motoristien ajokäyttäytymiseen)
Olisiko tuon kirjoituksen paikka paremminkin esim joku Lounais-Suomen paikallislehti?
Niin, miksiköhän tänne yleensä kirjoitetaan?
omg.gif

Olikohan tämä keskustelufoorumi?
idea3.gif

Mietinpä tuossa, että joskus vielä asennan mopottimeeni videokameran millä voi tallentaa kyseiset tapaukset "muistoksi". Näitä tilanteita tapahtuu aina silloin tällöin ja riitatilanteissa, yksin liikenteessä ilman todistajia, olisi helppo todentaa tapaukset.

Haa. Tunnustan töpeksiväni myös autolillessani. Sekä auto että pyörä BMW. Saa ruoskia.
smile_org.gif

Tehdään kaikkien aikojen kokoontumisajo kaukaiseen varsinaissuomeen. Miljoona mopoo ja kaikki ajetaan turvavälin mukaan jonossa, eiköhän siinä autoilijalla keitä kun aletaan ohittamaan. Ja sit siihen puoleen väliin jonoo se polliisien siviili rykkönen jakeleen lappuja halukkaille.. (autoilijoille)

Itsellä tuo osa Suomea koluamatta mopolla, epäilemättä kruisingin paikka.

Täällä missä vallitsee viidakon lait juuri todistin 1098:n ja Maranellon orin välien selvittelyä.. kiilaamiseks meni sekin kun loppui granaattiomenat huntupäältä.. Nopeutta reilusti yli kaksi markkaa..

confused_orig.gif

veryangry.gif
Eipä ole vastaan tullut täälläpäin maailmaa, vai liekö mulla vaan tuuria noitten autoilijoitten kanssa?
Eipä ole mullakaan moisia kokemuksia.
Väittäisinpä, että asenteet ovat menneet parempaan suuntaan. Se jo pelkästään sen vuoksi, että motorismi on yleistynyt ja motoristeja on entistä enemmän kotilokuskeina.

confused_orig.gif

veryangry.gif
Eipä ole vastaan tullut täälläpäin maailmaa, vai liekö mulla vaan tuuria noitten autoilijoitten kanssa?
Väittäisinpä, että asenteet ovat menneet parempaan suuntaan. Se jo pelkästään sen vuoksi, että motorismi on yleistynyt ja motoristeja on entistä enemmän kotilokuskeina.
Kerrankin komppaan Magnaa...nää autoilija vastaan motoristi asenteet kukkii vain täällä näillä harrastajafoorumeilla.
Tuolla liikenteessä on harvoin aitoa roadragea...
Töppäilyjä kyllä, mutta aitoa vihaa...en ole nähnyt...ja aika paljon maanteitä olen kolunnut...

confused_orig.gif

veryangry.gif
Kerrankin komppaan Magnaa...nää autoilija vastaan motoristi asenteet kukkii vain täällä näillä harrastajafoorumeilla.
Tuolla liikenteessä on harvoin aitoa roadragea...
Töppäilyjä kyllä, mutta aitoa vihaa...en ole nähnyt...ja aika paljon maanteitä olen kolunnut...
Ellille pisteitä.
Semmoista sattuu, että autoilija ei huomaa prutkua ja kömpii sivusta eteen ja joskus palaa luvattoman läheltä takaisin kaistalle ohitelluaan minut, kun satun sopivasti köröttelemään.
Mieluumminkin merkille pantavaa on se, että autot väistävät ja antavat tietä. Minunä teen samaten kun istun auton ratissa.

Kiitos vaan vanha ystävä
tounge.gif
biggrin.gif

Mut niin mä luulen, et suurin osa on huomaamatta tehtyjä mokia, kuka puhuu kännyyn, kuka katsoo karttaa, kuka vajoaa omiin ajatuksiinsa ja autot kulkee eteenpäin...
Äkkinäinen ne sit tulkitsee pahan tahdon ilmaiuksiksi...
Pitäs aina malttaa...OMA mieli?

Juu, eiköhän ne suurin osa mene kotilokuskien huomaamattomuuden piikkiin, mutta ei se silti mukavalta tunnu kun lähdet tukkirekkaa ohittamaan ja se päättääkin vaihtaa kaistaa juuri kun oot rinnalle päässy (ja prosessissa huomaamattaan liiskata sinut märäksi läntiksi kaiteen kylkeen)  
veryangry.gif

Jep, missään muualla en ole nähnyt niin paljon esim. vasemman kaistan valtiaita moottoritiellä, kuin v.suomessa.
Ajetaan n. 2 km/h kovempaa kuin ohitettava, mutta vasen kaista omitaan 5km. ajaksi.
veryangry.gif

Kaikista hulluin paikka on ohitustien alku raision päässä (ei kylläkään ole moottoritie), kun ajetaan pois raisiosta. Ei vaan millään ihmisten luonne anna periksi päästää kiireisempiä takaata!
Aivan uskomatonta junttimeinikiä!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Tervetuloa tutustumaan Uuteen Seelantiin miten urpoillaan ohituskaistalla. Jos tässä maassa jokin voi ottaa kupoliin, niin paikalliset kädettömät autoilijat.

Joka ikinen kerta kun vääntäytyy Aucklandiin, niin voi olla varma että joku mummo/pappa/aasialainen jyrää ohituskaistaa 10km/h hitaammin kuin muu liikenne. Nämä sankarit myös puskevat sitä ohituskaistaa tasan niin kauan kunnes oma ramppi sattuu kohdalle, joten 30km ohituskaistalla 90km/h ei ole mikään harvinaisuus.

Onneksi laki ei kiellä ohittamasta vasemmalta(vasemmanpuoleinen liikenne), mutta ainahan sitä saa olla vähän varpaillaan josko se jumi päättää just silloin palata vasemmalle kaistalle kun joku suikkaa sieltä ohitse.

Koko komeudenhan kruunaa Uuden Seelannin uniikki + maailman vammaisin väistämissääntö risteyksissä.

Tilastoja katsellessa täällä on saman verran autoja kuin Suomessa, mutta onnettomuusriski lähes kaksinkertainen. Rattijuoppoja riittävästi, viime viikonlopun tehoratsiassa yli 260 rattijuoppoa kiinni pelkästään perjantai-iltana.

Suurin osa törttöilystä on varmasti kotilokuskin huomaamattomuutta , mutta osa ei kuitenkaan, niin kuin eilen. Olin matkalla kotiin duunin jälkeen ja pääsin todistamaan kahteen kertaan kuinka yksi ja sama kotilo kuski vaihtaa kaistaa kahden eri mopon päälle n. kilometrin matkalla, toinen mopoilija olin minä. Se kuski kyllä mut huomas, katteli vaan hölmönä mua samalla kun puski mun kaistalle.

Tämä ei ole mikään "auto kiilasi prätkäkuskia"-tapaus, mutta huvitti minua hieman. Eilen illalla olin prätkällä liikkeellä nelikaistaisella tiellä. Tulin liittymästä tielle ja edellä ajoi Volvo V70 5D. En tiedä, mistä kuski pillastui kun ajoin hänen takanaan (pidin jonkin matkaa väliä), mutta yht´äkkiä Vulvan pakoputkesta pölähti mahtava saastepilvi kun kuski painoi tallan tiskiin. No, seurailin kaveria, mutta en mennyt hänen ohitseen kun hän paineli n. 180 km/h tiellä (itse ajoin tietysti koko ajan rajoituksen mukaan). Ajattelin, että kun tiellä oli jonkun verran liikennettä, parasta ajaa takana, ettei Vulva-kuski litistä minua autonsa ja edellä vasemmalla kaistalla ajavan väliin. Lähestyttiin motarin kiihdytysramppia, jolloin Vulva-kuski veti äkkiä ns. liinat kiinni ilmeisesti loukkaantuneena siitä, että ajelin koko ajan hänen perässään. Onneksi olin pitänyt jonkin matkaa väliä Vulvaan, joten sain hyvin myös jarrutettua. Tultiin motarin rampille, jossa rekka ajoi edellä olevaa vasemmanpuoleista eli kiihdytyskaistaa ja vieressä meni oikealla kaista, joka päättyi jonkin matkan päässä vasempaan kaistaan. No, tämä järjen jättiläinen Vulva-kuski päätti vetää oikeanpuoleista päättyvää kaistaa ja pääsi nipin napin rekkaan törmäämättä sen edestä ohi motarille. Ajelin rauhassa rekan perässä motarille, käänsin hiukan tuppia nurin ja ohitin jonkin ajan päästä nopeutensa hiljentäneen Vulvan vasenta kaistaa ajaen. Tuli motarin liittymä vastaan, jolloin Vulva-kuski kiihdytti savuavaa dieseliään minkä kerkesi motarilta ulos johtavalla rampilla. Hän ilmeisesti luuli, että olin ajamassa myös ramppia ulos ja halusi estää minua pääsemästä hänen ohitseen. Olisin tietysti koska tahansa voinut vetäistä Vulva-kuskista ohi, mutta matkani suuntautui sillä kertaa motaria jonkun verran pitemmälle, joten katselin sivusta hetken Vulva-kuskin tarmokasta yrittämistä ja jatkoin matkaa. Tuli siinä mieleen, että Vulva-kuski oli saattanut popsia jotain mömmöjä tai vetää viinaa rohkaisuksi ennen rattiin lähtöä. Oli sen verran erikoista tuntuista hänen ajonsa. Kysehän toisaalta voi olla henkilöstä, jolla muuten vain eivät ole kaikki kamarit lämpiminä.

Hyvä, että tuot esille kokemuksesi. Mulla ihan samalaisia. Olen kohtuullisen uusi (nais)motoristi,mutta sitä innokkaampi (en hurjastelija enkä kaahaaja, huom.) Pahimpia mun mielestä ovat prätkän peräpeilissä roikkuvat autot, jotka eivät mene ohi, vaikka pudottaa nopeuden käytännössä nollaan. Koska ite ajelen pikkuteitä maailmaa ihaillen, en nosta nopeutta just koskaan yli sadan (eikä mun ykspyttysellä pääsekään, se hyvä), niin tiedän hyvin autoilijoiden tavan ajaa. Motarit eivät ole mua varten, miksi olisivat ?
Mikä autoilijoita riivaa ? Ja mikä riivasi sun tilanteessa siellä Paraisilla ?
Ole huoleti, ongelma ei ole sinun, vaan sen autoilijan.
Tiedät hyvin, että me jäädään toiseksi, jos ruvetaan tyhmiksi...
Mukavia maileja sulle !

033102ass_1_prv.gif
Epäilen että autossa oli ilmastointi
nixweiss.gif
joten se ei ollutkaan kuuma...
Muuten en ymmärrä tota kiilailu touhua, sehän on helevetin vaarallista... Vai kiittääkö virkavalta vaan autokuskia siitä että taas on yksi "kaahaava" motoristi vähemmän?
nixweiss.gif
033102ass_1_prv.gif

hyvinkin ainoa muistamani autoilijan tekemä kiilausyritys ohitustilanteessa tapahtui paimion tienoilla takavuosina. olin ohittamassa pakua mutkatiellä, 80 kmh rajoitus, suoraa puoli km edessä, paku ajoi alle sen rajoitetun ja eikös vain lähtenyt selvästi vasemmalle kun olin lähes rinnalla, melekein kerkesi tukkimaan jo reitin, pienempää sisään heitin ja kunnolla kaasua avasin, just ehdin alta pois piennarta pölläyttäen.

Sattuuhan näitä.
Vesisateesta johtuen tänään liikkeellä autolla.
Kaksi kaistaa samaan suuntaa ja mersu meinaa kiilata oikealta päälle..
Täti mersulla väistää autoa, joka on moottoritienliittymään tulossa...siis siellä rampilla vielä...tuijottaa sitä autoa ja liukuu minun kylkeäni kohti...mul ei tilaa väistää, kun rekka tulee vastaan...siksipä soitan torvea...sattuuhan näitä...

Hyvä, että tuot esille kokemuksesi. Mulla ihan samalaisia. Olen kohtuullisen uusi (nais)motoristi,mutta sitä innokkaampi (en hurjastelija enkä kaahaaja, huom.) Pahimpia mun mielestä ovat prätkän peräpeilissä roikkuvat autot, jotka eivät mene ohi, vaikka pudottaa nopeuden käytännössä nollaan. Koska ite ajelen pikkuteitä maailmaa ihaillen, en nosta nopeutta just koskaan yli sadan (eikä mun ykspyttysellä pääsekään, se hyvä), niin tiedän hyvin autoilijoiden tavan ajaa. Motarit eivät ole mua varten, miksi olisivat ?
Mikä autoilijoita riivaa ? Ja mikä riivasi sun tilanteessa siellä Paraisilla ?
Ole huoleti, ongelma ei ole sinun, vaan sen autoilijan.
Tiedät hyvin, että me jäädään toiseksi, jos ruvetaan tyhmiksi...
Mukavia maileja sulle !
Ensimmäisenä moppelikesänä vetäisin neljästi bussipysäkille Hesan reissulla (65km) ja kaikki autoilijat menivät kyllä ohi. Sitten kerran erehdyin ajamaan kilpaa rivitalon kokoisen rekan kanssa 1500 km:n kokemuksellani kun ajattelin, ettei tarvitseisi päästää ohi -onneksi päättyi hyvin vaikka rekka saavuttikin.
Myös autoa ajavana, ei moottoripyörää ole niin helppo ohittaa autolla kuin auto moottoripyörällä. Varsinkaan pikkuteillä. Elikkäs kärsivällisyyttä, kyllä ne autoilijatkin ohittavat kun tilaisuus tulee.

Kyllä näitä teiden ritareita aina riittää, turha niiden kanssa on käämejään polttaa. Viime perjantaina vt8:lla, Laitilan jälkeen pääsin just kotilon kanssa todistamaan yhden ruudinkeksijän edesottamuksia. Ko tyyppi ajoi transitin alustalle tehtyä matkailuautoa satasen alueella 80-90 km/h ja takana pari autoa kyttäämässä ohituspaikkaa. Itse ajelin hiukan kauempana, ettei ne ohituksen kyttääjät kuvitelleet mun olevan ohituskytiksellä.
Suoran alkaessa näin hyvin vastaantulevan moottoripyörän, sekä muutaman auton sen takana ja niin myös varmaan tämä karavaanari, koska hänellä oli aivan esteetön näkyvyys. Tästä huolimatta hän antoi takana tuleville vilkullaan merkin, että voi ohittaa. Onneksi mp- kuski oli tarkkana, eikä liiskaantunut sen diesel-seatin keulaan, joka lähti ohitukseen pelkän vilkautuksen perusteella. Seatin perässä ajanut V40 lähti melkein heti seatin perässä ohittamaan, väistäen nokkakolarin vastaantulevan henkilöauton kanssa ainoastaan vastaantulevan nopeiden reaktioiden, sekä oman sikamaisen kiilauksensa ansiosta.
Lähdin ohittamaan tätä teiden ritaria, kun liikenteessä tuli sopiva väli, että pirun laiskalla diiselillä voi kuvitella pääsevänsä ohi ja kuten arvata saattoi, tällä veitikalla oli jälleen ässä hihassa: Kilpakiihdytys ohittavan auton rinnalla! Kyllä olisi kirveellä töitä, mutta ei taida auttaa, kun kusipäisyys on uusiutuva luonnonvara.
Ja mitä tästä tapauksesta opin? Liikenteessä (varsinais-suomessa) täytyy olettaa kaikkien tiellä liikkujien olevan sokeita/kännissä/mömmöissä/idiootteja ja yrittävän listiä toiset tiellä liikkujat.
smile_org.gif

Back