• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

Muistan erään rengasmerkin edustajan maininneen, että tyypillisesti 200km/h vauhdissa takarenkaan luisto on 2% luokkaa

Just näin. Tän takia olenkin tuota Racecronoa käyttänyt tänä vuonna aktiivisesti. Nyt jokkis viikonloppuna sain se vielä tyrkättyä Banzai puvun alle kun kävi testaamassa onko Saarisen Mikon Honda kunnossa. Sitä käppyrää kun vertaa omaan niin näkee selvästi missä on parannettavaa ja mitkä menee hyvin.

Jos saat sen nopeimman kierroksen raapaistua sieltä ulos niin laita maililla mulle niin latailen sen tohon Racechronoon ja tutkin missä tulee pataan rankimmin.
No ei ne mun ajamat kierrokset nyt miten onnistuneita olleet. On niin pitkä tauko kun on ajanut kovaa tai siis omaa kovaa että avaukset on ihan naurettavia ja sitten kun ei ole ollut omaa pyörää ja lainapyöräkin on vaihtunut joka settiin niin ajo on aika sekaisin.

Muistaakseni viime kesänä tuolla oli jossain treeneissä tutka ja Partanen täräytti 245 siihen. Ja luulen että se rupeaa olemaan aika alueella jo. Ite oon niin baksu poika että tarttis olla jumalattomasti woemaa että kusiainen jaksaisi kipittää. (selitys tuokin kun ei osaa avata)

Jotku ihan kärkiukot ja supersporteilla voivat mennä 10-15 kovempaa mutta tuskin siinä suurempia eroja tulee. Aika moni tuntuu olevan vaan niin optimistinen noiden kulkujen suhteen. Mutta vaihda nyt hyvä mies 46 takaratas motoparkkiin niin pääset sillä takasuorallakin hieman kovempaa. Ja niin, siinä Paken pyörässä oli kyllä liian tiheät välit. Olisi varmaan mennyt yli 240 jos olisi ollut pidemmät.

piti oikein tarkastaa et oon oikeessa topicissa... olin, mut noi ylemmät viestit ei vaan jotenkin natsaa aiheeseen ;)

piti oikein tarkastaa et oon oikeessa topicissa... olin, mut noi ylemmät viestit ei vaan jotenkin natsaa aiheeseen ;)
Älä nyt hyvä mies takerru pikkuseikkoihin, ainahan nää rönsyilee. Milloin homostellaan, milloin neiteillään jne.

biggrin.gif

Älä nyt hyvä mies takerru pikkuseikkoihin, ainahan nää rönsyilee. Milloin homostellaan, milloin neiteillään jne.

biggrin.gif
Nyt kun rönsytään kunnolla niin onko sinulla mielikuvaa paljon voisi olla kärkipään SuperBike petterien realistiset kyydit takasuoran jarruihin ?

n. 280+- tms. ?

Palataan asiaan: Kuka tunnustaa?

"Ihan vaan by the way, alastarolla isot pärrät ei vetäny edes muistaakseni kauheen kovia aikoja verrattuna esim. kaverini V40 2.0T volvoon jossa alustana oli FK:n jouset ja vakioiskarit. Kovempaa kyllä menivät, kuten kuuluukin, mutta ajat ei päätä huimannu.." (dnsf.org)

Jos mulla oisi Volvo vaan, kyllä näyttäisin,
mä radalla kuin ajetaan, kaikki voittaisin!
Mut asfaltti tuo katala on mulle liian kapea...

Palataan asiaan: Kuka tunnustaa?

"Ihan vaan by the way, alastarolla isot pärrät ei vetäny edes muistaakseni kauheen kovia aikoja verrattuna esim. kaverini V40 2.0T volvoon jossa alustana oli FK:n jouset ja vakioiskarit. Kovempaa kyllä menivät, kuten kuuluukin, mutta ajat ei päätä huimannu.." (dnsf.org)

Jos mulla oisi Volvo vaan, kyllä näyttäisin,
mä radalla kuin ajetaan, kaikki voittaisin!
Mut asfaltti tuo katala on mulle liian kapea...
Tämä alkaa olla jo suhteellisen huvittavaa
smile_org.gif
Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto, siinä ei madalllusjouset paljoa auta.

Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto
Tuo on erittäin suhteellista...
Okei, huomasin virheeni. Mikään pelkästään madallusjousilla ryyditetty Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto.

smile_org.gif
Milloin Volvo luokitellaan nopeaksi?
En tiedä, mutta kiihdytyspuolella taitaa se Krister Adeensin 850 volvo mennä matalia 7s aikoja.

Okei, huomasin virheeni. Mikään pelkästään madallusjousilla ryyditetty Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto.

smile_org.gif
Miten auto ylipäätään luokitellaan nopeaksi?

Onhan Vulvista rakenneltu jotain crossi yms. vehkeitä, jotka on pakko nopeaksi myöntää. Se on sitten eri asia kuinka paljon siellä on Volvoa jäljellä. S40 T4 ei ole nopea auto. Lähellekään.

smile_org.gif

Onhan Vulvista rakenneltu jotain crossi yms. vehkeitä, jotka on pakko nopeaksi myöntää. Se on sitten eri asia kuinka paljon siellä on Volvoa jäljellä. S40 T4 ei ole nopea auto. Lähellekään.
Kysyit:

Sitten sanot:

S40 T4 ei ole nopea auto.

Sulla pitää olla se tieto.
tounge.gif

smile_org.gif

2.0T ei ole T4. Ei sillä. Kumpikaan ei ole järin nopea, mutta ei hypitä ja pompita
smile_org.gif

smile_org.gif

Kysyit:

Sitten sanot:

S40 T4 ei ole nopea auto.

Sulla pitää olla se tieto.  
tounge.gif
Mitään yksiselitteistä rajaa nopean ja ei-nopean välillä ei tietenkään ole. Sen voi kuitenkin sanoa, että Volvon vakiomallistolla ei päästä lähellekään sitä rajaa.

Käytät ilmeisesti eturenkaan kehämittaa? Takasen kehämitta on kuitenkin jonkun verran pidempi. Se kun on meinaan ihan täysin mahdollista että jokunen kilometri tulee nopeuseroa pelkästään sillä että takanen luistaa hiukan.
Meillä etu- ja takarenkaan pyörimisero Motoparkin takasuoran jarrussa on noin 15-20km/h, noin 6-7%. Sen verran SB luistaa tai renkaan kehä laajenee eri tavalla. Ero kasvaa aika nopeasti nopeuden lisääntyessä. Bussipysäkillä ero on noin 8-10%, mutta se johtuu renkaiden kehän erosta kallistettaessa.

Nyt kun rönsytään kunnolla niin onko sinulla mielikuvaa paljon voisi olla kärkipään SuperBike petterien realistiset kyydit takasuoran jarruihin ?

n. 280+- tms. ?
Vähän yli 270km/h menee hyvissä olosuhteissa. Viime kisassa sijalla 17
smile_org.gif
mentiin 263-265km/h, imusta muistakseni 273km/h. Kyseessä aika hyvin laitettu wanhakoppainen Suitsa. Kierrosajat viikonloppuna parhaimmillaan hieman alle 1.28.

Edit: Normaalisti pyörämme on mennyt 265-270km/h. Olosuhteet olivat vähän vaikeat. Imusta menee hyvällä kelillä varmaan lähelle 280km/h.

Back