Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...ajelin eilen Hayabusalla aamulla Jämsä-Jkylä-Pihtipudas-Kalajoki ja iltapäivällä takasin sammaa reittiä (kummitytön valmistujaiskahvit käväsin hörppäämässä). Paljon pyöriä liikkeellä ja myös melko monta näitä "pitkillä-erotut-mopoista-ja-näyt-paremmin -ajelijoita". Jokunen jopa laitto lyhyet kun räpsäytin nätisti pitkiä. Eli kyllä ainaki omasta mielestä erottuu kohtuu selkiästi ne pitkät huonosti suunnatuista.Välttämäti ei pyörässä ole pitkät päällä vaikka valot ovatkin kirkkaat. Kaikki eivät tätä ymmärrä.
Valot tulisi säätää oikein jos on kuormaa, muuten sojottavat taivaalle = kotilokuskit räpsyttelevät koska "pitkät päällä".
Harmi vaan, että yleensä nämä "kilpaa" ajavat ovat tyyliä Peugeot 205, Fiesta 1.1, Mercedes Vito, Fiat Scudo jne...Jos se Nissan kuski vetää lepikkoon ja heittää henkensä, saat sinäkin syytteen kilpa-ajosta ja kuoleman tuottamuksesta.Sama homma "kisaajien" kanssa, mutkatiellä motoristia haastava autoilija kannattaa päästää edelle ja ihastella sitä nissanin alustan dynaamisuutta kun ohittaja yrittää epätoivoisesti ottaa etäisyyttä. Tämä edellä kaahaava idiootti toimii myös tutkan / leikkuupuimurin / irtohiekan / hevosenpaljastimena ja itse voit keskittyä rauhalliseen kruisailuun mieleisesi välimatkan päässä edelläajavasta.
Tälläiset olen laskenut menemään, oman mielenrauhan vuoksi..
Avo Ferrari oli toista maata, alusta toimii ja se on kaunista katsottavaa kun sitä viedään mutkatiellä limitillä![]()
Focus ST oli kanssa mielenkiintoista katsottavaa, sehän on tehty mutkateille![]()
Kuinka useassa ovat alle 8 minuutin ajavat autot?Jos ei usko, niin ei muutaku Nyrrelle kokeilemaan. Aika harvassa on ne mopoilijat kun autolla aletaan ajamaan alle kahdeksaa minuuttia.
Köyhiä pienyrittäjiä ne ovat noilla romuttamoon valmiilla ruosteen raiskaamilla pakettiautoillaan. Lätkästään joku halpisfirman tekemä tarra kylkeen missä lukee "Matti Maalari" tai jotain muuta älykästä, ja leikitään isonkin firman omistajaa, ollaan niin helvetin tärkeää ja kiireistä. Näitä perkeleitä roikkuu joka aamu takalokasuojassa, tai puskurissa kiinni töihin ajellessa, jos vain rajoitusten mukaan koittaa ajella.Harmi vaan, että yleensä nämä "kilpaa" ajavat ovat tyyliä Peugeot 205, Fiesta 1.1, Mercedes Vito, Fiat Scudo jne...Jos se Nissan kuski vetää lepikkoon ja heittää henkensä, saat sinäkin syytteen kilpa-ajosta ja kuoleman tuottamuksesta.Sama homma "kisaajien" kanssa, mutkatiellä motoristia haastava autoilija kannattaa päästää edelle ja ihastella sitä nissanin alustan dynaamisuutta kun ohittaja yrittää epätoivoisesti ottaa etäisyyttä. Tämä edellä kaahaava idiootti toimii myös tutkan / leikkuupuimurin / irtohiekan / hevosenpaljastimena ja itse voit keskittyä rauhalliseen kruisailuun mieleisesi välimatkan päässä edelläajavasta.
Avo Ferrari oli toista maata, alusta toimii ja se on kaunista katsottavaa kun sitä viedään mutkatiellä limitillä![]()
Focus ST oli kanssa mielenkiintoista katsottavaa, sehän on tehty mutkateille![]()
En ole vieläkään oikein saanut selville, mitä kuskien päässä liikkuu, mutta yritteliäisyydestä tietysti täydet pisteet.
Täh? mistä se syyte tulee?? Satuin paikalle kun tuo auto savusi metsässä....Jos se Nissan kuski vetää lepikkoon ja heittää henkensä, saat sinäkin syytteen kilpa-ajosta ja kuoleman tuottamuksesta.Sama homma "kisaajien" kanssa, mutkatiellä motoristia haastava autoilija kannattaa päästää edelle ja ihastella sitä nissanin alustan dynaamisuutta kun ohittaja yrittää epätoivoisesti ottaa etäisyyttä. Tämä edellä kaahaava idiootti toimii myös tutkan / leikkuupuimurin / irtohiekan / hevosenpaljastimena ja itse voit keskittyä rauhalliseen kruisailuun mieleisesi välimatkan päässä edelläajavasta.
Täälläpäin tollanen auto joka ilmestyy heittämällä perään ja liimautuu viiden metrin päähän tarakasta haisee pahasti polliisille. Siinä ne pojat sitten odottaa tutkan kanssa että syntyykö sitä turvaväliä ja mihin hintaan...siksi valitsen useimmiten himmailun.Mut aina ne ei me ohi kuin pakottamalla ja sittenkin mielenosoituksen kansTässäpä tää nyt oli, jos se muutaman irtioton jälkee punkee vieläki siihen perseeseen kiinni ni mä ainaki päästän sit vaan ohi.Tai sitten apina vaan ärsyyntyy, ja yrittää mahdottomassa paikassa naama irvessä väkisin ohi. Jos et ole hereillä ja satut irroittamaan katseesi peilistä niin sitten tulee kylkiosumia.Yleensä jossai vaiheessa apinat alkaa tajuaamaan.
Pahin oli parivuotta sitten, Toyota maasturi tuli heilahtamalla kantaan, 5- 10 m päähän, eikä millään ohi eikä etemmälle vaikka tyhjiä suoria riitti ja himmasin vähän ja näytin vilkulla. Sit lopulta n 10 km jälkeen pudotin vauhdin 60iin ja ajoin oikeassa rehkaan"urassa" -sit se menee ohi alle metrin etäisydeltä, kuskina n 50v setä jolla n40 v , nolostuneen näköinen,nainen kyydissä.... ja häviää horisonttiin samon tein, vaikka nostin oman nopeuden hetimiten puuttumiskynnykselle.
Täälläpäin tollanen auto joka ilmestyy heittämällä perään ja liimautuu viiden metrin päähän tarakasta haisee pahasti polliisille. Siinä ne pojat sitten odottaa tutkan kanssa että syntyykö sitä turvaväliä ja mihin hintaan...siksi valitsen useimmiten himmailun.
Vaikka tää threadi lähti tapansa ja allekirjoittaneenkin syystä väärälle raiteellem ni hyvä että tilanne on noin. Romuja saa uusia.Se oli mun 26v. poika työmatkalla. Selvisi muutamalla nirhaumilla ja kipeällä polvella; pääsee varmaan huomenna pois sairaalasta. Voi sanoa, että melkoista onnea ja hyviä varusteita tarvitaan aina. Onnea siinä mielessä että oli lentänyt tangon yli omalle kaistalle, takana ei tullut heti autoja, ja oli ehtinyt ryömiä turvaan oikealle pientareelle. Ja vaikka customisti onkin, niin umpikypärä maksoi kyllä hintansa. Tutkinta on vielä kesken, mutta pojan kertoman mukaan hän oli suunnitellut lähtevänsä ohittamaan edelläajavaa autoa keltaisen viivan loputtua, oli laittanut vilkun päälle ja katsonut vielä ettei takana oleva auto tee mitään, ja sitten auto vain vieressä vilahti osuen peilillään ja kylki raapien mopon tankoon. Ilmeisesti oli myös osunut takapyörään. Nopeusero oli siis törmäystilanteessa aika suuri, jos poika juuri oli aloittanut kiihdytyksen 90:stä.
Mun oletus on se, että takana tullut autoilija oli aloittanut keltaisen viivan alueella kovan kiihdytyksen ja sitten nopeasti vaihtanut kaistaa tosi lähellä poikaa ja melko varmasti keltaisen viivan alueella. Epäilen, että vilkku pantiin päälle rattia käännettäessä, jos ollenkaan. Saattaa olla vaikutusta myös sillä, että pojan customissa on aika leveä tanko, mutta on se autoilija kyllä läheltä vetänyt, jos poika ei ehtinyt omaa ohitustaan kunnolla aloittaa. Tämä ohitustapa on kyllä valitettavan yleinen, ja tässä tapauksessa kytätty ja ennakoitu keltaisen viivan loppumista. Eikä ole huomannut/tulkinnut mopoilijan vilkkua ja pään pyöritystä ohitusaikomukseksi. Ja vaikea se on mopoilijan arvioida takaa tulevan auton vauhdin äkillistä kasvamista. Mutta kaikki hyvin.
Autolla on tullu otettua sakot tuolla tavalla 128 satasen alueelle - ja ne roikku persiissä monta kilsaa.Täälläpäin tollanen auto joka ilmestyy heittämällä perään ja liimautuu viiden metrin päähän tarakasta haisee pahasti polliisille. Siinä ne pojat sitten odottaa tutkan kanssa että syntyykö sitä turvaväliä ja mihin hintaan...siksi valitsen useimmiten himmailun.mä oon menny tohon kerran pikkulikkana...![]()
![]()
ja viime viikolla meinasin mennä taas, kun 110 tielle käännyttyäni samppanjan värinen octaavi tupsahti n,3 metrin päähän taakse...
enpäs kääntänytkään kahvasta, vaikka piti oikein tosissaan hillitä...
ja sitten valoissa kun se tuli vierelle, etupenkillä mutristeli sinivuokkoja![]()
Tästä kertomuksesta käy hyvin ilmi tämän leveäkaistatien vaarallisuus. En muista onko ko. kohdassa ohituskielto liikennemerkein, mutta jos ei, niin keltaisen viivan kohdalla saa ohittaa, kunhan keltaista viivaa ei ylitä ja pysyy sillä leveällä kaistalla. Ja kun se leveä kaista ei ole niin kovin leveä, niin läheltä mennään ohittaessa. Ja joskus kovaakin.Se oli mun 26v. poika työmatkalla....
Mua on seurattu Aurasta leveäkaistatiestä motariin ja Turkuun asti just tolla tavalla,olin pakulla liikkeellä ja ihmettelin sitä idiottia punaisessa wolsussa joka välillä oli niin lähellä että en edes meinanut koko wolsua nähdä peileistäTäälläpäin tollanen auto joka ilmestyy heittämällä perään ja liimautuu viiden metrin päähän tarakasta haisee pahasti polliisille. Siinä ne pojat sitten odottaa tutkan kanssa että syntyykö sitä turvaväliä ja mihin hintaan...siksi valitsen useimmiten himmailun.Mut aina ne ei me ohi kuin pakottamalla ja sittenkin mielenosoituksen kansTässäpä tää nyt oli, jos se muutaman irtioton jälkee punkee vieläki siihen perseeseen kiinni ni mä ainaki päästän sit vaan ohi.Tai sitten apina vaan ärsyyntyy, ja yrittää mahdottomassa paikassa naama irvessä väkisin ohi. Jos et ole hereillä ja satut irroittamaan katseesi peilistä niin sitten tulee kylkiosumia.Yleensä jossai vaiheessa apinat alkaa tajuaamaan.
Pahin oli parivuotta sitten, Toyota maasturi tuli heilahtamalla kantaan, 5- 10 m päähän, eikä millään ohi eikä etemmälle vaikka tyhjiä suoria riitti ja himmasin vähän ja näytin vilkulla. Sit lopulta n 10 km jälkeen pudotin vauhdin 60iin ja ajoin oikeassa rehkaan"urassa" -sit se menee ohi alle metrin etäisydeltä, kuskina n 50v setä jolla n40 v , nolostuneen näköinen,nainen kyydissä.... ja häviää horisonttiin samon tein, vaikka nostin oman nopeuden hetimiten puuttumiskynnykselle.
Parempi sääntö on säätää nopeus sellaiseksi että tilanteet tulee edestäpäin. Silloin voit itse kontrolloida tilanteet.Motoristin hengissä selviämiseen kuuluu sääntö "pidä idiootit edelläsi" eli päästä aina nuohoojat ohi vetämällä bussipysäkille tms. levikkeelle sivuun ja kiihdytä siitä perään![]()
Woot, miten se poliisien lähelläajaminen vaikuttaa sun "rikokseen"?Mua on seurattu Aurasta leveäkaistatiestä motariin ja Turkuun asti just tolla tavalla,olin pakulla liikkeellä ja ihmettelin sitä idiottia punaisessa wolsussa joka välillä oli niin lähellä että en edes meinanut koko wolsua nähdä peileistä![]()
En saannut sakkoja vaikka vauhti oli välillä 120 paremman puolella pakun kanssa kun rupesin kinaamaan vastaan etten voinut tietää mikä deegu siin huumehuurus yrittää ilmaista vetoapuja mun vetokoukusta saada,polisi ei tyytyväinen mutta kun vaatisin saada kattoo se video mitä ne aina kuvaa niin tunnusti lopulta että olivat olleet liian lähellä ja monesti,eli moralisaarnalla selvisin.
Noita ihme ohituksia on kans kyseinen pätkä täynnä![]()
Videosta mitä katottiin siin wolsun kojetaulust niin hyvinhän siin näki että eivät välittäneet mistään turvavälistä ja ajoivat ihan koukussa kiinni,välillä ylinopeutta ja välillä alinopeutta mun vauhdin mukaan.Woot, miten se poliisien lähelläajaminen vaikuttaa sun "rikokseen"?Mua on seurattu Aurasta leveäkaistatiestä motariin ja Turkuun asti just tolla tavalla,olin pakulla liikkeellä ja ihmettelin sitä idiottia punaisessa wolsussa joka välillä oli niin lähellä että en edes meinanut koko wolsua nähdä peileistä![]()
En saannut sakkoja vaikka vauhti oli välillä 120 paremman puolella pakun kanssa kun rupesin kinaamaan vastaan etten voinut tietää mikä deegu siin huumehuurus yrittää ilmaista vetoapuja mun vetokoukusta saada,polisi ei tyytyväinen mutta kun vaatisin saada kattoo se video mitä ne aina kuvaa niin tunnusti lopulta että olivat olleet liian lähellä ja monesti,eli moralisaarnalla selvisin.
Noita ihme ohituksia on kans kyseinen pätkä täynnä![]()
![]()
On kyllä käyny tosi hyvä mäihä jos tuollaisen takia on jättäneet sakot antamatta.
joo toki mutta tulee kalliiksi. tarkoitinkin wannaberäikkösiä tms. provosoijia ja hanurin haistelijoita, mummoista toki painellaan ohi normaalia matkanopeutta ei siinä mitään...Parempi sääntö on säätää nopeus sellaiseksi että tilanteet tulee edestäpäin. Silloin voit itse kontrolloida tilanteet.Motoristin hengissä selviämiseen kuuluu sääntö "pidä idiootit edelläsi" eli päästä aina nuohoojat ohi vetämällä bussipysäkille tms. levikkeelle sivuun ja kiihdytä siitä perään![]()