• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto osui moottoripyörään ohituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eeko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Että näin. No enneksi pyöräilijällä ainkin henki säilyi.. Onko noita "autoilijoiden" törttöilyitä ollut tänävuonna aikaisempaa enemmän? Vai johtuukohan vain siitä, että pyöriä on yleisesti enemmän kuin aikasempina vuosina?
nixweiss.gif

Joten moistetaan tarkkailla sitä ympäristöä, kun
sport05.gif
harvemmin se motoristi kai muuten vain kaatuu..
nixweiss.gif

No minut ainakin ohitti joku vanha Mersu viikonloppuna reilun puoli metriä väärältä puolen keskiviivaa, eli minun puolelta, kun ajelin keskikaistalla aikalailla rajoituksen mukaan tasanopeutta. Väliin jäi toki puoli metriä - tuossa on kai joku sama efekti, kun jotkut autot ajaa hyvin lähellä perseessä kiinni moottoripyörää - pitävät vähemmän väliä kuin autoon vastaavassa tilanteessa siis. Kahvaa enemmän känntämällä noita ei niin paljoa sattuisi, mutta ku haluais itelläkin kortin säilyttää.

Harmillista tuolle törmätylle - onneksi henki säilyi.

No minut ainakin ohitti joku vanha Mersu viikonloppuna reilun puoli metriä väärältä puolen keskiviivaa, eli minun puolelta, kun ajelin keskikaistalla aikalailla rajoituksen mukaan tasanopeutta. Väliin jäi toki puoli metriä - tuossa on kai joku sama efekti, kun jotkut autot ajaa hyvin lähellä perseessä kiinni moottoripyörää - pitävät vähemmän väliä kuin autoon vastaavassa tilanteessa siis. Kahvaa enemmän känntämällä noita ei niin paljoa sattuisi, mutta ku haluais itelläkin kortin säilyttää.

Harmillista tuolle törmätylle - onneksi henki säilyi.
Ite teen niin jos joku tulee ihan hanuriin kiinni ni siirryn keskiviivan tuntuun, 10-20km/h pois nopeutta ja rivakka kiihdytys takas suurimpaan sallittuun niin tulee hetkeks edes tilaa. Samaa voi toistaa jarruvaloa käyttäen. Yleensä jossai vaiheessa apinat alkaa tajuaamaan. Jos ei niin hiljennän vauhtia kunnes menee ohi. Ei kiinnosta omaa terveyttään tai korttia alkaa vaarantaan.

Provosoiminen on kyllä vihoviimesintä mitä kannattaa tehdä. Jos auto tulee taakse = auto haluaa ajaa lujempaa. Miksei siis voi antaa tilaa siirtymällä oikeaan reunaan?

Näin ite teen, olen liikkeellä millä pelillä tahansa. Vastaavasti kiitän jos joku tekee saman minulle.

Aina on tietty niitä jotka ajaa Jumalan ja laamannin antamilla oikeuksilla mielestään oikein ja kaikki siitä poikkeavat tahtotilat tulee kusipäiden suunnalta. Ja näitä on sitten yritettävä liikenteessä kouluttaa. No onnea vaan, ei lopu työsarka ennen mielenterveyttä.

Justiin meinasi sama käydä itselläkin tässä pari päivää sitten, kun oltiin naisen kanssa ajelemassa ajoin suht koht keskemmällä kaistaa tietä ihan rajoituksien mukaan, niin joku pässi jostakin syystä halus vetää ohitse ja tässä tuleekin hauskin kohta OIKEALTA puolen kaistaa pientareen kautta. Mietin vaan entä jos oisin siirtynyt enemmän tien oikealla puolelle niin tässä ei kyllä kirjoiteltaisiin. Teki niin mieli ottaa autoilija kiinni ja sanoa pari valittua sanaa sille, mutta ei viitsinyt kun nainen oli kyydissä. Voisivat kyllä vähän miettiä mitä tekevät, itsekkin kyllä autolla ajan mutta ei tulisi tollainen mieleenkään! Ja tie ei ollut mikään kaksikaistainen  
crazy.gif

Yleensä jossai vaiheessa apinat alkaa tajuaamaan.
Tai sitten apina vaan ärsyyntyy, ja yrittää mahdottomassa paikassa naama irvessä väkisin ohi. Jos et ole hereillä ja satut irroittamaan katseesi peilistä niin sitten tulee kylkiosumia.
Tässäpä tää nyt oli, jos se muutaman irtioton jälkee punkee vieläki siihen perseeseen kiinni ni mä ainaki päästän sit vaan ohi.
Mut aina ne ei me ohi kuin pakottamalla ja sittenkin mielenosoituksen kans

Pahin oli parivuotta sitten, Toyota maasturi tuli heilahtamalla kantaan, 5- 10 m päähän, eikä millään ohi eikä etemmälle vaikka tyhjiä suoria riitti ja himmasin vähän ja näytin vilkulla. Sit lopulta n 10 km jälkeen pudotin vauhdin 60iin ja ajoin oikeassa rehkaan"urassa" -sit se menee ohi alle metrin etäisydeltä, kuskina n 50v setä jolla n40 v , nolostuneen näköinen,nainen kyydissä.... ja häviää horisonttiin samon tein, vaikka nostin oman nopeuden hetimiten puuttumiskynnykselle.

Provosoiminen on kyllä vihoviimesintä mitä kannattaa tehdä. Jos auto tulee taakse = auto haluaa ajaa lujempaa. Miksei siis voi antaa tilaa siirtymällä oikeaan reunaan?

Näin ite teen, olen liikkeellä millä pelillä tahansa. Vastaavasti kiitän jos joku tekee saman minulle.

Aina on tietty niitä jotka ajaa Jumalan ja laamannin antamilla oikeuksilla mielestään oikein ja kaikki siitä poikkeavat tahtotilat tulee kusipäiden suunnalta. Ja näitä on sitten yritettävä liikenteessä kouluttaa. No onnea vaan, ei lopu työsarka ennen mielenterveyttä.
+1
Jos joku tulee maantiellä perään, se matkavauhti on kovempi kuin sinun omasi  
eek.gif

Päästä se siis ohi, vaikka kuinka "sylettäisi"  
bowdown.gif

On uskomatonta, miten heikosti moottoripyöräilijät päästävät muita tielläkulkijoita ohitseen. Itsekin tänä kesänä joutunut ajamaan pyörällä pitkiä pätkiä toisten pyörien takana, kun ei ole ne eivät ole tehneet sitä pientä elettä, että päästäisivät ohitse. Myös liian monta autojonoa on tullut nähtyä, jossa pyörä on siellä ensimmäisenä. Ei se ole sen vaikeampaa, kuin mopollakaan. Jos kaasukahva on juuttunut siihen hiljaisempaa kohtaan, niin siellä reunassa on tilaa. Helvetin teiden kuninkaat. Olette pahempia kuin karavaanarit  
mad.gif

Jos kaasukahva on juuttunut siihen hiljaisempaa kohtaan, niin siellä reunassa on tilaa. Helvetin teiden kuninkaat. Olette pahempia kuin karavaanarit  
mad.gif
Mutta kun ne ei mene edelle. Eräänkin kerran ajelin niin reunassa kuin mahdollista ja viitoin vasemmalla kädellä että mene nyt edelle. Mutta ei. Ja jonoa kertyy. Pakko oli kierrellä pysäkeiden kautta, kun eivät halua muuten ohittaa moottoripyörää. Että ei se välttämättä ole sen moottoripyöräilijän vika jos jonoa kertyy. Yleensähän se on se toisena tulija joka sen jonon saa aikaiseksi.

+1
Jos joku tulee maantiellä perään, se matkavauhti on kovempi kuin sinun omasi  
eek.gif

Päästä se siis ohi, vaikka kuinka "sylettäisi"  
bowdown.gif
Näinhän se on,mutta kun joskus tulee niitä tapauksia perseeseen kiinni mitkä eivät mene ohi vaikka kuinka hiljentää vauhtia.
Roikutaan vaan ihan vittuilun vuoksi perseessä kiinni.

Autolla jos tulee semmonen hinaaja siihen perään eikä mene ohi millään niin lyön vaihteen vapaalle ja annan nopeuden pudota kunnes menee ohi. Pyörällä tämmöstä ei uskalla tehdä. Ja tietty tuonkin tempun oon tehny ainoastaan semmosessa paikassa missä ohittaminen on järkevää.

Motoristin hengissä selviämiseen kuuluu sääntö "pidä idiootit edelläsi" eli päästä aina nuohoojat ohi vetämällä bussipysäkille tms. levikkeelle sivuun ja kiihdytä siitä perään ;)

Sama homma "kisaajien" kanssa, mutkatiellä motoristia haastava autoilija kannattaa päästää edelle ja ihastella sitä nissanin alustan dynaamisuutta kun ohittaja yrittää epätoivoisesti ottaa etäisyyttä. Tämä edellä kaahaava idiootti toimii myös tutkan / leikkuupuimurin / irtohiekan / hevosenpaljastimena ja itse voit keskittyä rauhalliseen kruisailuun mieleisesi välimatkan päässä edelläajavasta.

Sama homma "kisaajien" kanssa, mutkatiellä motoristia haastava autoilija kannattaa päästää edelle ja ihastella sitä nissanin alustan dynaamisuutta kun ohittaja yrittää epätoivoisesti ottaa etäisyyttä. Tämä edellä kaahaava idiootti toimii myös tutkan / leikkuupuimurin / irtohiekan / hevosenpaljastimena ja itse voit keskittyä rauhalliseen kruisailuun mieleisesi välimatkan päässä edelläajavasta.
Jos se Nissan kuski vetää lepikkoon ja heittää henkensä, saat sinäkin syytteen kilpa-ajosta ja kuoleman tuottamuksesta.
Tälläiset olen laskenut menemään, oman mielenrauhan vuoksi..
Avo Ferrari oli toista maata, alusta toimii ja se on kaunista katsottavaa kun sitä viedään mutkatiellä limitillä
tounge.gif

Focus ST oli kanssa mielenkiintoista katsottavaa, sehän on tehty mutkateille  
tounge.gif

Ihan tavan motoristi ei kyllä Ferrarin perässä ole jos Ferkkua viedään limiitillä mutkatiellä.

Radalla tollasen kanssa pystisi kilpaa ajamaankin, mutta saa olla kivitalon kokoset cojonesit jos tuollaiselle autolle kampoihin laittaa tiellä.

Jos ei usko, niin ei muutaku Nyrrelle kokeilemaan. Aika harvassa on ne mopoilijat kun autolla aletaan ajamaan alle kahdeksaa minuuttia.

Mutta takaisin asiaan. Mä jaksoin itsekin innostua kaikenlaisesta provoiluista aiemmin. Vähän kun suurta maailmaa on nähnyt, tajuaa oman pienuutensa ja sen että sinne sopii, vaikka ei tätä suomalaista kaiken tasapäistävää ja poikkeamat syyllistävää propagandaa olisi niellytkään.

Viimeksi la kärry perässä kävin Jokioisissa, monta autoa&mopoa päästin ohi ajamalla oikeaan reunaan. Yhtä lailla pääsin itse ohi rekoista sekä maailma-pelastetaan-matelemalla-Priuksista, ilman käsi-, valo- tai muutakaan merkkejä.

Kyseinen tieosuus on ns. "leveäkaistainen tie", jossa kyllä näkee vaikka minkälaista ohitustilannetta. Varsinainen ohituksien villi länsi. Itse ajan aina Haukiputaan kautta pienempää tietä leppoisasti kahdeksaakymppiä tuon välin, kun olen kaksipyöräisellä liikenteessä, vaikka tylsää suoraa sekin tienpätkä on.

Tuli kyllä 9-tiellä huomattua että 6kpl huomioliiveihin verhoutuneita matkasankareita saavat aikaiseksi täydellisen tulpan muulle liikenteelle. Tasaisesti 87kmh lasissa satasen alueella. TARPEEKSI PITKILLÄ TURVAVÄLEILLÄ, jotta letkasta muodoistui ehkä noin 1.5krt täysperävaunurekan kokoinen jarru.

Melko kauan maltoin ajella perässä kun ajattelin että pelästyvät jos keskelle letkaa tuuppaa takaisin omalle kaistalle, mutta ei se hermo loputtomiin kestä. Ohituksen jälkeen tuli huomattua että kyllä ne prätkienkin kaukovalot häikäisee keskellä päivää, tässä vaiheessa vitutus oli kulminoitunut jo siihen pisteeseen että harkitsin tuulilasin pesemistä.  
033102ass_1_prv.gif

Org tervehdyksen onneksi voi heilauttaa myös keskisormella.

Välttämäti ei pyörässä ole pitkät päällä vaikka valot ovatkin kirkkaat. Kaikki eivät tätä ymmärrä.

Valot tulisi säätää oikein jos on kuormaa, muuten sojottavat taivaalle = kotilokuskit räpsyttelevät koska "pitkät päällä".

Back