• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto eteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu9
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Raahen keskustassa Fellmaninpuistokadun ja Kauppakadun risteyksessä sattui maanantaina iltapäivällä henkilöauton ja moottoripyörän välinen kolari.

Ulkopaikkakuntalainen nainen ajoi henkilöautolla kärkikolmion takaa raahelaispojan kuljettaman moottoripyörän eteen.

Moottoripyöräilijä kaatui. Raahen ambulanssi toimitti moottoripyöräilijän Raahen terveyskeskukseen tarkastettavaksi.

Moottoripyörä kärsi lieviä vaurioita.

Raahen poliisi tutkii tapahtumaa liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

Ihme ja kumma, että ei ole tätä vielä omalle kohdalle sattunut. Joka viikko saa näistä lukea
033102ass_1_prv.gif

Kumma juttu kun väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättämistä, onnettomuuden aiheuttamista ja vamman tuottamista tutkitaan aina vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
omg.gif

Mikähän siinä on että mp-kuljettajan on niin vaikea varautua toisten tekemiin virheisiin kun lähes jokaisella reissulla taajamissa sattuu ja tapahtuu...
nixweiss.gif

Niin eiköhän se oo nähty että autoiliaan ei voi luottaa. Mulle se opetettiin jo autokoulussa.

Kumma juttu kun väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättämistä, onnettomuuden aiheuttamista ja vamman tuottamista tutkitaan aina vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
omg.gif
Niinpä, kun ajat toisen sairaalakuntoon autolla ja tulet kolmion takaa ja näin aiheutat onnettomuuden siitä tulee vain liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Mutta kun motoristi/autoilija ajaa tyhjällä tiellä +200km/h vaarantamatta ketään, aiheuttamatta onnettomuutta, laittamatta ketään sairaalakuntoon saa kyseinen henkilö syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja kortti lähtee pitkäksi aikaa hyllylle. Tuskin menettää tuo autoilija edes korttiaan tässä tapauksessa..

Minun mielestä pitäisi näille, jotka ajavat päin v*ttua tuolla liikenteessä ja tulevat väistämisvelvollisina eteen/vaihtavat kaistaa miten sattuu risteysalueella tai valkoisen viivan kohdalla/kiihdyttävät ohitusten aikana, ettei ohittaja pääse ohi/hidastelevat liikenteessä ja näillä tempauksillaan aiheuttavat onnettomuuksia, toisten kuolemia, vammautumia ymsp. laittaa syytteet vähintään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta + kortti pois ikuiseksi ajoiksi ja siihen vielä päälle syytteet kuoleman tuottamukesta, jos pahin mahdollinen sattuu.

Edit: kirjoitusvirheitä.

Onko täällä vielä joku motoristi, joka ihan oikeasti
kuvittelee, että muut noudattaisivat liikennesääntöjä?
Älkää hyvät ihmiset onko niin naiveja.
bowdown.gif

Tulee näistä keskusteluista mieleen, onko muilla muita kulkineita lainkaan.
Ajatteko vain moottoripyörillä, eli ei ollenkaan esim. autolla.

Tietty mp:llä ajellessa ovat kaikki muut vihollisia. Kyllä ne eteen ajelee vaikka olisi liikkeellä kuinka suurella laitteella tahansa. Ajatusmaailma on ilmeisesti vaan semmoinen "paskat muista...minä menen nyt".

Oma kokemukseni tältä aamulta, kun olin menossa pyörällä töihin:

"Tasa-arvoisessa risteyksessä eräs uudemma farkku accord:n kuski (oct-111) hiljensi ja pysähtyi risteykseen (vasemmalta puolelta tuleva ja itse olin menossa suoraan). En sen kummemmin hiljentänyt niin yhtäkkiä tämä pässi lähtee tulemaan risteyksen yli ja itsehän siinä ensimmäisenä rupean väistämään ja heristän nyrkkiä. Tämä teiden sankari syöksyy perään ja kun saan pyörän parkkiin tööttää mulle takana. Siinä vaiheessa napsahti ja lähdin kävelemään autoa kohti niin kaveri älysi lähteä siittä, mutta jäi parkkipaikan toiselle puolelle ikkuna auki. Mun sanat oli aika tarkkaan nämä "Vitun idiootti. Etkö sä saatana tiedä, että sä oot vasemmalta tullessa väistämisvelvollinen". Kaveri mutisi jotain ikkunasta. Pääsin jatkamaan "Nouseppa sieltä autosta niin kerron sulle pari faktaa". KAveri älysi siinä vaiheessa lähteä. Vittu noita saatanan keski-ikäisiä tolloja. Aamulla vielä sopivasti luin täältä noita lähiaikoijen onnettomuuksia."

Ja kyllä ajan itse myös moottoripyörällä, fillarilla ja autolla.

Itsellänikin kävi niin että en olettan auton tekevän yht-äkkiä UU käännöstä ryhmityttyään oikealle ilman vilkkua, josta seurasi reilu 20 tikkiä nenään itselleni ja muhevat arvet naamaan ... olishan se ollut vältettävissä jos ois osan aavistaa autoilijan liikkeet, mutta minkäs teet
nixweiss.gif

Kyllä se niin menee että jos pyörällä olet liikenteessä niin varo jokaikistä kulkuneuvoa vauvasta vaariin ja rullaluistimista poliisiautoihin oma henki siinä kuitenkin lähtee jos pitää oikeuksistaan kiinni.

Tulee näistä keskusteluista mieleen, onko muilla muita kulkineita lainkaan.
Ajatteko vain moottoripyörillä, eli ei ollenkaan esim. autolla.

Tietty mp:llä ajellessa ovat kaikki muut vihollisia. Kyllä ne eteen ajelee vaikka olisi liikkeellä kuinka suurella laitteella tahansa. Ajatusmaailma on ilmeisesti vaan semmoinen "paskat muista...minä menen nyt".
Transporterilla ajoin aikoinaan Hiacen kylkeen, tuli kolmion takaa kovin liukkaalla kelillä ihan paskoilla renkailla. Ei uskonut saavansa pysähtymään, joten yritti kiihdyttää alta. Tuli sitten suoraan eteen, onneks vauhtia oli mulla vain n. 40 kmh. Hiacen kylkeen tuli karja-auran kuva, ja taka-akseli katkesi. Kyydissäni ollut nainen sai sääreensä ison mustelman. Motoristin matka olisi päättynyt siihen mitä luultavimmin.

Vittu noita saatanan keski-ikäisiä tolloja.
Nyt tuli iso porukka leimattua tolloksi...
Varaa on. Itsekkin kohta keski-ikäisenä voin leimata aika hyvällä omalla tunnolla nimenomana keski-ikäiset miehet ylimielisiksi liikenteessä. Joskus jopa itse syyllistyn siihen, mutta en kertaakaan jos vastapuolena on moottoripyörä ja itse olen autolla liikenteessä. Sen verran paljon arvostan toisen henkeä.

Onko täällä vielä joku motoristi, joka ihan oikeasti
kuvittelee, että muut noudattaisivat liikennesääntöjä?
Varmaan yhtä monta jotka uskovat että motoristit noudattavat liikennesääntöjä.
Juuri siksi, kun varsin hyvin tiedämme miten itse ajelemme, niin sitä varmemmin ei kannata lainkaan luottaa siihen, että kukaan muu olisi yhtään tarkempi sääntöjen noudattaja kuin me itsekään. On turha kuvitella, että joku muu tekisi jotain fiksummin kuin mitä me itsekään teemme.

Back