• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ASC ynnä muut lisävarusteen uusissa Bemareissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oraniyan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ne taakse tulevat kolme peltilaatikkoa kiinnikkeineen ovat tietenkin aivan järkyttävän hintaiset, mutta ainakin messuilla näkemäni perusteella aika vakuuttavan oloiset muuten, joten niistä en taida tinkiä...
mitä nuo alumiinilootat sitte loppujenlopuksi kustantaa?
kiinikkeineen?

tuosta rengaspaineen valvonnasta...

bemari saanut aina kiitosta runsaasta lisävaruste valikoimasta...

asia mikä on jätetty kokonaan huomioimatta testeissä mm. kawan gtr;ssä asia on toteutettu selvinä numeroina ja on kaikenlisäksi tarkkakin..ja ilman lisähintaa
wink.gif

ehkäpä se seuraava on kessu...pitäis vain saada ekax koekäyttöön pariksipäivää..

ps..mimmosia hintoja nykyään käytännössä uudesta kessusta pyydetään?

ehkäpä se seuraava on kessu...pitäis vain saada ekax koekäyttöön pariksipäivää..

ps..mimmosia hintoja nykyään käytännössä uudesta kessusta pyydetään?
Biketeamissa voi jotain koeajaa
ja uusia löytyy heti ( jotain malleja )
http://www.biketeam.fi/

Kyllä ne kertoo myös hinnat.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Onko ne hinnat niin salaisia ettei voi täällä kertoa jos on sattunut kuulemaan
cool.gif

Kerrotko vielä tarkennukseksi mitä lisäarvoa kommenttisi tuo keskusteluun? Ymmärtääkseni en suinkaan ole ainoa joka ei oo varauksettoman ihastunut tarpeettoman "hi-techin" tunkemiseen pyöriin.

Ks. esim. ketju "nysseottijajättitielle".
No eipä tuonut lisäarvoa ei. Myönnetään. Halusinpahan hymähtää tuolle totaaliselle teknologiakammollesi, jonka päästit julki...

Itse en ottaisi mitään ASCeja tai ESAja muusta tuubasta puhumattakaan. ABS:tkin on siinä rajoilla, mun ajotyylillä ainut missä ne näkyy on takapyörän lukkiutumisen esto soralla. Mitä ei tarvis tapahtua. Noista oo mitään iloa, lisää vikaantuvaa elektroniikkaa vaan rikkoontumaan kesken reissun
sad_orig.gif
Ja bugista softaa
sad_orig.gif

Ajonestokin näyttää nettikirjoittelun perusteella estävän enimmäkseen prutkun omistajaa itseään ajamasta pyörällään :/

Ihmetyttää yleensäkin koko bemarin toiminta; ympätään aina vaan lisää aivan turhia hienosteluvarusteita sinänsä toimivaan peruskonseptiin
sad_orig.gif
Ei puutu enää kuin turvakaaret ja ilmastointi. Ja kaksi apupyörää :/
Onhan bemarilla niitä sohvamallejakin useampia, tunkisivat kirjainyhdistelmänsä niihin. Sillä asiakaskunnalla on ehkä enemmän tilausta "turvallisuus"-paketeille.

Keskittyisivät kaikenmaailman humpuukin lisäämisen sijaan ennemmin raapimaan 20-30 kiloa malmia pois norsusta niin ois mukavampi käsitellä. Ja lisäämään 10-20 hepoa koneeseen. Ja lisää vääntöä alakierrosalueelle. Nykyisellään se ei täydellä kuormalla tee alle kolmen tonnin muuta kuin tärisee.

Onko jollakin tosiaan ihan oikeasti niin kiire että ei ehdi käyttää minuuttia etu- ja takajousituksen asennon muuttamiseen? Itse oon käännelly noita ruuveja viimeisen vuoden aikana ehkä kolme kertaa; eipä oo tullu mieleen että joo pakko on saada säädettyä pyörän selästä kiipeämättä, muuten ei ehdi.
Helpottiko?
Niin todellakin... Miksi tehdä hommia näin?
kynto.jpg

Kun saman voi tehdä näin...
eskojatuomo2043.JPG

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Itse odotan innolla et pääsee uuden bemun puikkoihin ja juurikin tuon ESA:n kimppuun. Aivan loistavaa et saa napilla pelattua jousituksen kulloiseenkin tilanteeseen toimivaksi. Empä ole vielä lukenut arvostelua joka olisi tuon systeemin lytännyt...

Samaa virttä laulavat tuosta bemarin ABS systeemistä, tai ylipäätään jarruista. Olikos niissä ekoissa ABS järjestelmissä jotain sellasta, että olisivat vaikuttaneet etujarruunkin kun polkasi takajarrua? Se olis peestä se, mut vähän asiaan tutustuttuani, näin ei bemarissa tietääkseni ole.

Tää nyt on vielä meikäläisen osalta ihan täyttä googletuksen tuomaa essonbaarimutua... Mut 2.8 jälkeen pääsen kirjottamaan ihan ehtaa faktaakin! NAM!
062802jumpie_prv.gif

Kai sä ymmärrät, että moottoripyörät tulevat kehittymään jatkuvasti ja pelkkää "tarpeetonta haitekkiä" on vaan luvassa. Kohta on katalysaattoritkin pakolliset.
"Kehittymään". Joo. Jos ny sattuu teknolelujen lisäämistä kehittymisenä pitämään.

Katalysaattori ei tietääkseni oo jättänyt yhtäkään pyörää tielle. Monien muiden "kehittyneiden ominaisuuksien" osalta tilanne on toinen. Lisäinfoa löytyy tältäkin foorumilta.

Onhan se mukavaa kun on elämässä jännitystä, mutta itse mieluummin hakisin jännityksen muualta kuin siitä että lähteeköhän mopo tänä aamuna käyntiin vai pitääkö soittaa road serviceen. Ja onkohan täällä GSM-kenttää että voi soittaa, vai tuliko ohjelmaan pidemmän puoleinen kävelyretki.

En minä kehitystä sinänsä vastusta. Esim. kaasaripyörää en enää luultavasti osta, ruisku on IMO niin paljon parempi. Samaten runkoja, jousitusta ja renkaita on vuosien mittaan parannettu hyvinkin paljon. Minua vaan ei huvita olla turhanaikaisten lelujen koekäyttäjänä ja maksumiehenä.

Jossain toisessa säikeessä esim. oli jouduttu nykimään akunjohtoa irti "vähintään viideksi minuutiksi" että saatiin pyörä käyntiin. Tämäkö on sitä kehitystä? Tulee mieleen vitsi "jos windows olisi auto...". Ei taida olla enää vitsi.

Ja näitä vehkeitä me sitten ostellaan kalliiseen hintaan.

En minä kehitystä sinänsä vastusta. Esim. kaasaripyörää en enää luultavasti osta, ruisku on IMO niin paljon parempi. Samaten runkoja, jousitusta ja renkaita on vuosien mittaan parannettu hyvinkin paljon. Minua vaan ei huvita olla turhanaikaisten lelujen koekäyttäjänä ja maksumiehenä.

Jossain toisessa säikeessä esim. oli jouduttu nykimään akunjohtoa irti "vähintään viideksi minuutiksi" että saatiin pyörä käyntiin. Tämäkö on sitä kehitystä? Tulee mieleen vitsi "jos windows olisi auto...". Ei taida olla enää vitsi.

Ja näitä vehkeitä me sitten ostellaan kalliiseen hintaan.
Joo, ja hulluimmat motoristit maksaa maltaita PELKÄSTÄ brandistä... Ajatella, ei edes mitään hienouksia... pelkkä merkki, tietty tarra tankiin ja hintaa 10k€ lisää ... Ei hellan lettas sentään ku mahotonta meininkiä!
tounge.gif

Niin todellakin... Miksi tehdä hommia näin?
Kun saman voi tehdä näin...
Pitkälti OT.

Tuo valmetti/valtra ei oo ihan uusinta mallia, siksi IMO ihan käypä työkone ;)

Kais tiedät että uusissa traktoreissa on aika paljon tietotekniikkaa ja sitämyötä paljon kaikenlaisia ongelmia? Ja noilla vehkeillä pitäisi viljelijöiden tienata leipäänsä. Varmaan ihan motivoivaa kesken kylvöjen huomata että näytössä vilkkuu joku WTF-ilmoitus eikä kone starttaa :/ Huoltomiehelläkin on just nyt vähän kiireitä, ehkä ensi viikon torstaina iltapäivällä ehtisi käydä vilkaisemassa. Itsehän noille ei voi enää mitään.
On niissä toki paljon hyviä puolia; ilmajousitetut penkit, ilmastointi, sähkö/hydrauliset vaihteistot (vaihteet toimivat ilman kytkintä), monipuolinen hydrauliikka jne. Jotkut muistaakseni jo itse soittelevat huoltoonkin kun alkaa olla öljynvaihdon aika.
Kivojen ominaisuuksien hinta on se, että paree laittaa kone vaihtoon sitä mukaa kun takuuaika loppuu.

Poikain lapiotekniikassa muuten näyttäis olevan vielä vähän hiomisen varaa, ei maa käänny tuolla tyylillä ;) Vaan ei nuo oo häävejä lapiotkaan, johtuisko siitä.

Täältä tähän ;)

Back