• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vetomies sanoi:
Vähän ot, mutta kauriit kuuluvat pataan. Koska:

a) Se on vieraslaji joka on istutettu ainoastaan kartanonherrojen huviksi

Valkohäntäpeura on vieraslaji, metsäpeura sen sijaan luontainen. Metsäkauris on levinnyt luontaisesti, mutta sitäkin on siirtoistutettu riistaeläimeksi.

Terveisiä Vesilahdelta, sieltä samasta paikasta mihin joku noita karvaperseitä keksi aikoinaan roudata kanadasta.

- T -

TÄMÄ MYYTY: Jos jollain on tarvetta bensatankille vaikkapa rata-ajoon, niin mulla on yksi pahasti lakkavammainen Gen2 -tankki joutilaana.

Olisiko satanen sopiva määrä valuuttaa?

Viimeksi muokattu:
Ajelin päivällä tuttua mutkapätkää ja ihmettelin moottorin lievää tukkoisuutta.

Risteykseen tultaessa kun vedin kytkimen pohjaan, huomasin pyörän rullaavan selvästi tavallista huonommin. Takajarru jumitti ja kunnolla. Ilmausnipasta puski "savua" sekä jarrunestettä ihan nestemäisessä muodossa. Annoin jäähtyä ja jatkoin ongelmitta kotiin.

Olin säätänyt takajarrun työntötankoa kuukausi taaksepäin, jotta jarru ottaisi kiinni. "Tyhjää" liikettä jäi kuitenkin 10 mm verran. Sen jälkeen kilometrejä on kuitenkin tullut melkein tuhatkunta. Takajarrua käytin tänään soratiellä ennen asfattipätkälle lähtöä - tuolloin toimi normaalisti.

Eli mysteerinen homma. Aina on toki (kaukainen) mahdollisuus, että olisin painanut jarrua buutsilla. En tuohon oikein usko, koska mulla on madalletut tapit ja jarrua painaakseen pitää erikseen nostaa saappaan kärkeä. Tosin mahdollista tuokin on.

Onko kellään jotain evästystä?

Mikeyx sanoi:
Ajelin päivällä tuttua mutkapätkää ja ihmettelin moottorin lievää tukkoisuutta.

Risteykseen tultaessa kun vedin kytkimen pohjaan, huomasin pyörän rullaavan selvästi tavallista huonommin. Takajarru jumitti ja kunnolla. Ilmausnipasta puski "savua" sekä jarrunestettä ihan nestemäisessä muodossa. Annoin jäähtyä ja jatkoin ongelmitta kotiin.

Olin säätänyt takajarrun työntötankoa kuukausi taaksepäin, jotta jarru ottaisi kiinni. "Tyhjää" liikettä jäi kuitenkin 10 mm verran. Sen jälkeen kilometrejä on kuitenkin tullut melkein tuhatkunta. Takajarrua käytin tänään soratiellä ennen asfattipätkälle lähtöä - tuolloin toimi normaalisti.

Eli mysteerinen homma. Aina on toki (kaukainen) mahdollisuus, että olisin painanut jarrua buutsilla. En tuohon oikein usko, koska mulla on madalletut tapit ja jarrua painaakseen pitää erikseen nostaa saappaan kärkeä. Tosin mahdollista tuokin on.

Onko kellään jotain evästystä?

Klassinen moka, kun työntötangon säätää liian lähelle. Lämpö kun nousee tarpeeksi, niin leikkaa kiinni.

Vaikuttaa:

Keli
Käyttö
Ajo

ainakin

Sitä pitää säätää taaksepäin.

Mikeyx sanoi:
Paljonko tyhjää pitäisi olla?

En oo ikinä oikein mitannut. Mutulla mennyt. Kerran leikkauttanut ton takajarrun ite.

Tällä hetkellä ois itellä ehkä varaa kirrata, jahka on ilmannut takajarrun kunnolla. Ei oikein jarru pure. Yllätys.

Riittämätön välys on tietenkin se oletettavin syy ongelmaan. Ja olen minäkin sen jarrun saanut jo kerran aiemminkin hirttämään kiinni - ja silloin syy oli selkeästi liian tiukalle säädetty työntötanko.

Nyt vaan ihmetyttää, ettei sentin välys olisi ollut tarpeeksi. Ennen säätöä jarru ei toiminut, koska jarrukampi otti painettaessa kiinni alakatteeseen eikä päässyt riittävän alas. Lienee paras höllätä tankoa sen verran, että vapaata tulee vaikka 15 mm. Saa nähdä toimiiko jarru tuolla välyksellä...

Jos jarrunestesäiliö on ylempänä kuin satulan ilmausruuvi, niin pääsylinterin riittävän palautumisen yleensä voi todeta sillä, että neste valuu systeemistä läpi itsekseen ilman jarrun pumppausta kun ilmausruuvi on auki. Mahdollisesti säiliön korkki tarvitsee avata.

sami1024 sanoi:
Jos jarrunestesäiliö on ylempänä kuin satulan ilmausruuvi, niin pääsylinterin riittävän palautumisen yleensä voi todeta sillä, että neste valuu systeemistä läpi itsekseen ilman jarrun pumppausta kun ilmausruuvi on auki. Mahdollisesti säiliön korkki tarvitsee avata.

Tää pääsylkkä on nyt vähän lämpimässä paikassa. Koneen poskessa kiinni.

Pamari sanoi:
:thumbup: Tappiensiirtosarja jeesaa tässä mp.ssä!

Juu, esim. Apriliaperformance UK:n jalkatappisarja tekee ton, ja on aika suosittu. Mun Gillesit ei siirrä pääsylkkää. Elämä on.

Ja noilla sylkän siirtävillä seteillä jarrupoljinkin tulee sopiville hollille, jos pelkällä tappien siirrolla se jää ylös.

Back