• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yamaha1 sanoi:
Viestilläni ei ole mitään informaatioarvoa, mutta voe jumaliste et muuten sois sulle sen vehkeen jo toimivan pidempäänki ongelmitta. Aikamoista settiä nimittäin alkaa olemaan... :kääk:

Kiitos henkisestä tuesta :D

Viimeksi muokattu:
Commanderi kannattaa kyllä testata, ei ole ensimmäinen kerta kun olisi siitä aiheutuvia ongelmia.

Mikä kartta sulla on ecussa? Vakio vai ns. race/kakkoskartta millänimelläsenytolikaan?

Turder sanoi:
Commanderi kannattaa kyllä testata, ei ole ensimmäinen kerta kun olisi siitä aiheutuvia ongelmia.

Mikä kartta sulla on ecussa? Vakio vai ns. race/kakkoskartta millänimelläsenytolikaan?

Race-kartta (Map2) tietenkin. Täytyy pyytää Mattia MJL:stä kokeilemaan ilman PCV:tä että muuttuuko käytös, mitenhän minä tuon itse menin oikein unohtamaan...

Noh, niin tai näin, nyt se on myynnissä:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/276939-M-Aprilia-RSV1000R-04

GuyBrush sanoi:
. Selitys oli niinkin yksinkertainen kuin maadoitusjohdot molemmilla puolilla eivät johtaneet enää runkoon.

Bacalao sanoi:
selitä uus-avuttomalle missä nämä sijaitsee :tyhmäminä:

Muistaakseni puolien maadoitusjohdot on puolien kiinnityspulteilla rungos, en oo han varma muistanko oikein... :dunno:

Enemmän ihmetyttää tuo molemmilla, ku Milles on 4 puolaa :tyhmäminä:

Pahoittelen, en tarkoittanut puolilla sytytyspuolia vaan puoli-sanaa :D
Eli tarkoitin akun miinukselta runkoon meneviä johtoja. Miinukselta lähtee yksi piuha toiseen kylkeen ja siitä jatkuu vielä toinen maadoitus koneen toiselle puolelle. Molemmat selvästi sivuilta nähtävissä, kun katteet ottaa pois. Näiden piuhojen kontaktipinnat pääsee joskus hapettumaan ja pyörästä häviää kokonaan maadoitus. Tulee sellaiset ongelmat kehiin, joita ei softat ilmoita.

Mainitsemisen arvoisena näen näihin vehkeisiin muuten tuon staattorin kärähtämisen kaikissa alle 2008 vuosimallin pyörissä. Orkkis staattori ei kestä 500W tuottamaa roottoria ja käämit käryää melkein aina. Tämä näkyy ensin niiden ruskeiden liittimien sulamisena ja tämän jälkeen rupeaa pikku hiljaa pyörästä häviämään virran tuotto. Korjautuu pelkästään uuden tyyppisellä jännitteensäätimellä, uudella staattorilla ja erillisellä öljyn johtamisella kylkiruuvista sisään. Mikäli nämä härpäkkeet kiinnostaa omaan laittaa, niin kannattaa kysyä lisää, melkein näen pakollisena laittaa että pelittää kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Vian aiheuttaja taisi viimein löytyä!

MJL:stä juuri soittelivat (olivat jääneet ylitöihin mun Millen takia) että kierroslukusensorissa oli ollut melkoinen määrä metallipölyä ja sen putsauksen jälkeen pyörä käydä hörpötteli siististi kymmenisen minuuttia. Sitten se oli sammua tupsahtanut ja nyt se antaakin jo viimein vikakoodia että no engine rpm :)

Kyllähän se saattaapi syötön ja sytytyksen pistää solmuun jos kierroslukusensori tarjoaa jotain hulluja arvoja...

Suomessa anturi olis kustantanu kolmatta sataa. Onneksi Aprilia Performancelta briteistä löyti käytetty yksilö 20 punnan sopuhintaan. Jospa se taas siitä...

peppoone sanoi:
Tämäkö se siis on?:
http://www.ebay.it/itm/Sensore-di-f...-R-04-08-Motor-Phase-sensor-and-/390742791612

Toivottavasti tossa sensorissa lukee made in Japan tai Germany, ihan vaan kuittina noille jatkuville 'italialaiset ei toimi' -lässytyksille :)

Juurikin kyseinen osa. Toivottavasti vika rajoittuu nyt pelkästään siihen. Osa oli niin halpa että otin nopeimman mahdollisen toimituksen ja palikka on säkällä minulla jo huomenna aamulla. Toimittivat sen kuriirille 20 minuuttia puhelun loppumisesta, nopeita kavereita :)

...viimeinen kerta, kun uskallan suositella mitään teknistä laitetta kenellekään :paikallatuulee:
On sulla jokseenkin tarpeeksi ollut aktiviteettia ja seikkailua tuon kanssa.

tiggeri sanoi:
...viimeinen kerta, kun uskallan suositella mitään teknistä laitetta kenellekään :paikallatuulee:
On sulla jokseenkin tarpeeksi ollut aktiviteettia ja seikkailua tuon kanssa.

Heheh, arvaa vaan onko vittuilu töissä jatkuvaa joka kerta kun pyörään pitää jotain pientäkin korjausta suorittaa. Etenkin kun tosiaan kollega yritti kaupata silloin ennen Apriliaa että olisin ostanut pari tonnia alle markkinahintojen häneltä S1000RR buimurin poies.

Mut tämmösiä nää tekniset vimpaimet on. Vissiin toi yksilö alkaa olla siinä iässä että etenkin noita sähköosia alkaa paukkumaan.

D-Iivil sanoi:
Heheh, arvaa vaan onko vittuilu töissä jatkuvaa joka kerta kun pyörään pitää jotain pientäkin korjausta suorittaa. Etenkin kun tosiaan kollega yritti kaupata silloin ennen Apriliaa että olisin ostanut pari tonnia alle markkinahintojen häneltä S1000RR buimurin poies.

Mut tämmösiä nää tekniset vimpaimet on. Vissiin toi yksilö alkaa olla siinä iässä että etenkin noita sähköosia alkaa paukkumaan.

Kannattanee vaihtaa duunipaikkaa kerran siellä on noin pässiä porukkaa:)

Mulla on nelkyttonnii mittarissa eikä mitään ongelmia. Ajovalopolttimot vaihdettu, ketjut kerran, renkaita ja sitten tietty omien söhläysten jäljet. Akkukin orggis -05 (alkaa olemaan saattohoitovaiheessa tosin). Vituttaa kun tätä täytyy jatkuvasti tietyille jauhaa. Perään vitusti hymiöitä, käsittämättömiä lauserakenteita yms kryptistä runoilua....

peppoone sanoi:
Kannattanee vaihtaa duunipaikkaa kerran siellä on noin pässiä porukkaa:)

Mulla on nelkyttonnii mittarissa eikä mitään ongelmia. Ajovalopolttimot vaihdettu, ketjut kerran, renkaita ja sitten tietty omien söhläysten jäljet. Akkukin orggis -05 (alkaa olemaan saattohoitovaiheessa tosin). Vituttaa kun tätä täytyy jatkuvasti tietyille jauhaa. Perään vitusti hymiöitä, käsittämättömiä lauserakenteita yms kryptistä runoilua....

No emmätiiä, alkaa tuo vittuilu jo ihan aiheellista olla :D
Viisi viikkoakohan tuo oli viime kesänä pajalla yhteensä, tänä kesänä on vasta eka viikko menossa vaikka kautta on jo toista kuukautta ajettu menemään :)

D-Iivil sanoi:

Mulle tulee tästä sun koettelemuksesta mieleen jotta taidat olla pikkuhiljaa aika velho tuon laitteen kanssa... Meinaan nyt ku elämä on kouluttanu ja opettanu, niin kannattaako oppeja heittää hukkaan ja investoida alle joku riisikuppi jonka sielunelämästä ei tiedä tuon taivaallista? Nojuu, kannattaa toki jos haluaa oppia lisää. :p

Lähinnä mun pointti oli vain tuo "oppiminen", ja nimenomaan rypistelyn kautta. Rypistely ku takaa sen, että tulee opeteltua myös asioita joita ei millään vihtis. :grin:

Mulle tosta D-Ivilin koettelemuksista tulee mieleen, että kohta se kannattaa jättää Länsisataman viereen parkkiin pariksi viikoksi. :grin:

Yamaha1 sanoi:
Mulle tulee tästä sun koettelemuksesta mieleen jotta taidat olla pikkuhiljaa aika velho tuon laitteen kanssa... Meinaan nyt ku elämä on kouluttanu ja opettanu, niin kannattaako oppeja heittää hukkaan ja investoida alle joku riisikuppi jonka sielunelämästä ei tiedä tuon taivaallista? Nojuu, kannattaa toki jos haluaa oppia lisää. :p

Lähinnä mun pointti oli vain tuo "oppiminen", ja nimenomaan rypistelyn kautta. Rypistely ku takaa sen, että tulee opeteltua myös asioita joita ei millään vihtis. :grin:

No totta sekin, että tässä yksilössähän on jo monen monta osaa joista tietää että kestävät varmaan ainakin tovin. Mutta on tuolla vielä noita rahareikiä jäljellä, staattori nyt ekana tulee mieleen. Vähän on jatkuvasti semmonen kylmä rinki perseen alla kun tuolla ajaa että koska se rivahtaa taas.

Täytyy nyt katella, pistin aika suolaisen hinnan RSV:lle, mutta jos joku manaajan pätevyyden omaava sen tuolla hinnalla hakee, niin saa hakea :) Sitten vois katella jonkun reilusti tuoreamman kilokyykyn tilalle.

D-Iivil sanoi:

Sinun tuurilla oisit vaan saanut lopullisen paskamyrskyn pystyyn kun baijerilainen olisi kuitenkin iskenyt kammen ulos tai koneessa esim. laakerivika:p BMW-osio olisi natissut liitoksissaan kun olisi puolusteltu parasta ja tehokkainta :D

Turder sanoi:
Sinun tuurilla oisit vaan saanut lopullisen paskamyrskyn pystyyn kun baijerilainen olisi kuitenkin iskenyt kammen ulos tai koneessa esim. laakerivika:p BMW-osio olisi natissut liitoksissaan kun olisi puolusteltu parasta ja tehokkainta :D

Joo, mulla on tää käänteinen Midaksen kosketus; kaikki mihin kajoan muuttuu paskaksi.

Tere! Mulla on tollanen vuosimallin 2002 Mille. Jarruongelma olisi kyseessä. Takajarrusta ei ole tällähetkellä tietoakaan koska paineet ovat hävinneet. Sillä nyt ei niin suurta väliä ole :) Mutta etujarrusta kysyisin sen verran että mistähän johtuu kun siitäkin häviää paineet noin viikon aikana? Ulospäin ei näy minkäänlaisia vuotoja eikä jarrunestettä häviä.

Toinen ongelma myös koskee etujarruja, jarruttaessa tuntuu vittumainen nypytys, koitin vähän brake cleanerilla jarrulevyn niittejä puhdistella mutta eipä tuosta ainakaan ollut apua. Kierot levyt vai?

Back