• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RST 1000 Futura

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kupoc
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oho, nimeni mainittu.

Joo, kiva pyörä on. Itselläni on sama Futura nyt kahdeksatta kesää. Kuvia

Pientä sähkövikaa tosiaan pukkasi heti uutena. Osa korjattiin takuuseen ja osa hiukan sen jälkeen. Mutta nuo viat tulee yleensä vastaan jo siinä parin-kolmen vuoden kohdalla, eli käytetty toimiva Futura lienee turvallinen valinta.

Aprilia Club Finlandissa meitä futuristeja on muutama ja lisäksi meillä on n. 10 hlön sähköpostilista. Tervetuloa kumpaankin kaikki Futuralla ajavat!

terv. Anssi (ACF:n rahastonhoitaja)

Jebbe sanoi:
Onko kenenkään vanha tuommonen -03 grafiitin harmaa Futura rek. CS alkunen?

Mä ajelin tolla muistaakseni 2 kesää. Oli sisään ajettu kun ostin Ylöjärveltä. Uskollinen ratsu kiva ajaa matka ajoa. Seuraava omistaja vaihtoi putket mä menin vakioilla. Aika hyvin on mittariin kertynyt kilometrejä.

motohtori2 sanoi:
Mä ajelin tolla muistaakseni 2 kesää. Oli sisään ajettu kun ostin Ylöjärveltä. Uskollinen ratsu kiva ajaa matka ajoa. Seuraava omistaja vaihtoi putket mä menin vakioilla. Aika hyvin on mittariin kertynyt kilometrejä.

Joo on siinä nyt joku 72 tkm. Onhan tuolla joku hieman oikealla kylellä käynyt mutta jäljet hyvin kosmeettisia. Katotaan miten kestää Norjan reissun.. :grin:

motohtori2 sanoi:

Satutko muuten muistamaan/tietämään onko tuohon tehty noita modeja noihin muutamaan sähköongelmaan mitä noissa on?:blink:

Futuraan ei ilmeisesti madallussarjaa saa, mutta mites penkin madallus? Onko kukaan kokeillut? Paljonko saa istuinkorkeutta alas?

Hiljaista on tässä ketjussa :)
Ostin 2001-mallisen pari kuukautta sitten, ja ihan kiva peli, pitää käydä läpi ja fiksailla tunnetut tyyppiongelmat talven aikana, kun on viime vuodet ollut kuulemma enempi tallipyöränä. Ja korjata mittaristo, nyt sekä nopeus että kierrokset ovat ihan kuutamolla. Toisaalta matka joutuu, kun ei tarvi nopeusmittaria vahdata. Kiva pyörä ajaa noiden 80-lukulaisten jälkeen, menee mutkiin ihan eri tavalla, ja pysähtyy tarvittaessa.

Itselläni oli yhden kesän ja menin hölmö sen myymään...:( On jälkeenpäin kyllä harmittanut, vaikka ois jättänyt talliin ns. kakkospyöräksi. Jos jossakin vaiheessa lompakkoon kertyy muutama lisäeuro niin ostan yhden talliin matkapyöräksi.

Kun ne tyyppiviat on korjattu niin on kyllä melko huoleton peli, ja kaikista ne melkeen jo onkin korjattu kun on noin vanha malli. Koneellahan ajaa vaikka kuinka pitkään. Tulispa aprilialta uusi vastaava!

Ostin pari päivää sitten vm 2001 futuran. Kotimatkalla oli suu virneessä korviin asti, sadekuurot ei haitanneet yhtään. Hieno peli ajaa tosin pakoäänet hukkuu 80 vauhdissa tuuleen mutta sitähän voi tuunata toisilla vaimentimilla. Avaimia sain yhdet (virtalukkoon ja sivulaukkuihin) mutta ne ei taida olla mitään ajonestolaite koodattuja eli lukkoliikkeessä voi teettää vara-avaimet. Oletteko hankkineet pyörään takalaukkua, millä valmistajalla olisi sopiva telinesarja?

jarppi66 sanoi:
Ostin pari päivää sitten vm 2001 futuran. Kotimatkalla oli suu virneessä korviin asti, sadekuurot ei haitanneet yhtään. Hieno peli ajaa tosin pakoäänet hukkuu 80 vauhdissa tuuleen mutta sitähän voi tuunata toisilla vaimentimilla. Avaimia sain yhdet (virtalukkoon ja sivulaukkuihin) mutta ne ei taida olla mitään ajonestolaite koodattuja eli lukkoliikkeessä voi teettää vara-avaimet. Oletteko hankkineet pyörään takalaukkua, millä valmistajalla olisi sopiva telinesarja?

Onnitelut hienon pyörän valinnasta!
Ainoa plug-and-play-teline taitaa olla Hepco-Becker.
http://www.apriliafutura.co.uk/owners-guide/accessories/luggage-rack/

Kokeilen ensin tankkilaukulla ja sivulaukuilla, jospa ne riittää?
Itse olen havainnut hyväksi vaihtoehdoksi Bagster-tankinsuojan ja -laukun. Ainakin joitain vuosia sitten tankinsuojaa sai Futuraankin ihan värimätsättynä versiona. Tuossa mun pyörä matkavarustuksessa:
http://anssi.kapsi.fi/kuvat/2004-06-00.Reisu/2004-06-08/tn/IMG_2268_Two_Italians.JPG.index.html

terv. Anssi Kanninen, Aprilia Club Finland ry

jarppi66 sanoi:
Avaimia sain yhdet (virtalukkoon ja sivulaukkuihin) mutta ne ei taida olla mitään ajonestolaite koodattuja eli lukkoliikkeessä voi teettää vara-avaimet?

Juu, ei ole sirua eikä ajonestoo. Avaimmet on helposti teetättävissä, vaikka markettien/ostoskeskuksien suutareilla.

Olisko jollain tarvetta Futura orkkis-änkkärille? Vaikka modailua varten? Multa saa tulla hakemaan sellaisen Helsingin keskustasta. Pistä viestiä tai sähköpostia anssi ät iki piste fi.

Tuolla pörssin puolella on mulla myynnissä myös Bagster-laukku+tankinsuoja ja tekstiili-sisälaukut sivulaukkuihin.

Moro, talven jäjiltä laitoin ladatun akun kiinni ja kone hörähti heti käyntiin. Vilkkujen kanssa tuli ongelma, vasemmalle toimii ok mutta oikea etuvilkku jää palamaan ja takavilkku ei syty. Tarkastin polttimot ja ne on ok. Onko neuvoja mikä vikana?

Vilkuttaako se normaalisti vuorotellen taka-etu -vilkkua? Siinä tapauksessa tulee mieleen että kahvan peukalokytkimessä on jotain sellaista hapettumaa että virta kulkee sen verran heikosti (toiselle puolelle), että rele ei jaksa naksuttaa eteen, taakse, vaan jään "jumiin" yhteen asentoon (eteen).

Tämä siis ihan hihasta arvattuna :dunno:

jarppi66 sanoi:
Moro, talven jäjiltä laitoin ladatun akun kiinni ja kone hörähti heti käyntiin. Vilkkujen kanssa tuli ongelma, vasemmalle toimii ok mutta oikea etuvilkku jää palamaan ja takavilkku ei syty. Tarkastin polttimot ja ne on ok. Onko neuvoja mikä vikana?

Miten se polttimo on todettu ehjäks ja toimivaks, onko aivam varmasti kunnossa?

Joko polttimo kärähtäny siel takana.
Tai sit sinne ei mene virtaa. eli joku johto poikki tai liitin irti

jarppi66 sanoi:

Huomasin tuossa ropatessa, että takavilkku ei vilkuta (jää palamaan) jos etuvilkku ei ole kiinni. Oletettavasti sama juttu toisinpäin. Olisko joku liitin löysällä/irti tai piuha poikki?

anssi sanoi:
Olisko jollain tarvetta Futura orkkis-änkkärille? Vaikka modailua varten? Multa saa tulla hakemaan sellaisen Helsingin keskustasta. Pistä viestiä tai sähköpostia anssi ät iki piste fi.

Tuolla pörssin puolella on mulla myynnissä myös Bagster-laukku+tankinsuoja ja tekstiili-sisälaukut sivulaukkuihin.

Vieläkö änkkäri löytyy, voisi aloittaa modausprojektin...

Back