Aloittelijalle custom

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pilatus78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse olen aivan noviisi Harrikoiden(kin) suhteen. Oma mopo on uudehko ja toimii niin kuin se kuuluisa junan WC, eikä merkkaile. JaZZo asuu samalla seudulla...
wink.gif

Nöyrin anteeksipyyntöni, että edes moista paskaa ehdotin...
tounge.gif

NOU HARM DONE, anteeksi vaan tuo vuodatukseni joka oli tosin kieli poskessa tehty, jonka ilmeisesti tajusitkin...
Nyt olis oikeesti paikka perustella harleyn puolesta, sullakin tollanen uus kroisos malli mutta on sulla varmaan aikasemmin ollut vanhempiakin...

Tosiaan mun budjetilla ei viä kuuhun mennä mutta harrikka tosiaan on aina ollut sellanen miehen mittari joka on tapissa jatkuvasti, mutta ne huoltovälit; pyörä vie tai oikeastaan lorauttelee öljyä paikalla seistessään ja kone ei tahdo sitä pitää sisällään sitten millään, ees kendaaleja.
Parilla kaverilla on noita ollut ja onhan ne munakkaita ajeltavia, saundeineen jotka siirtää sisuskaluja keskenään ajon aikana sinne minne ne ei ees kuuluisi. Ei harrikan ääntä kait oo turhaan rekisteröity tavaramerkiksi?

Mulla on tuossa harkinnan alla muutama joita on kyllä tarkoitus käydä ainakin vilkaisemassa kunhan kerkiän... ottajia kuulemma löytyy mutta koitan keretä niitä tosiaan ainakin koe ajamaan
sport05.gif

Pari portteriakin olis mutta kaverin omaa koe istuttuani kävi ilmi että se on liian pieni ja ajoasento outo. En tiä sitten miten tollanen .. noiden hinnat on jostain syystä aikas sopivia mun kukkarolleni muttamutta.... saa antaa vinkkejä edellään
bowdown.gif

"ei tainnu noi linkki klikit onnistua" karmeeta osote rimpsua pukkaa"

Nou hätä! Kyllä nuo kirjottelusi vitsinä meni.
wink.gif

Oma pyöräni on kaikkea muuta kuin "kroisos-malli". Se oli, ja sama malli on vieläkin, halvin BT-koneinen HD. Siksi mä siihen siirryinkin. Pyörä on mulle eka HD. Aikasemmat (7 kpl)laitteet ovat olleet enempi vähempi sporttisia japseja, jotka ovat olleet ihan kelposia laitteita, mutta aikansa kutakin. Katunut en ole pätkääkään Harrikkaan siirtymistäni ja tod.näk. myös seuraava pyörä on HD. Ehkä Night Train tai softail Standard...
inlove.gif

Huoltoväli näissä uudemmissa on ihan samaa luokkaa kuin missä tahansa japsilaitteessa. Bobissani itse asiassa pitempi kuin edellisessä, myös uutena ostetussa, Kawa 1200ZRX:ssä... Vanhoissa laitteissa voi sitten tietysti olla vikoja ja kulumia, jos niillä on ajettu.
tounge.gif
Ja eiköhän kaikki laitteet käytössä kulu. Eli vanhempia laitteita joutuu sitte huoltamaan ja hoivaamaan vähän useammin kuin uudempia. Öh...aika itsestään selvää.
lookaround_orig.gif

Tuon ekan linkkirimpsun pyörä on epäilyttävän halpa. Tax-free hinta? Toinen on sitte Sportti, jonka moni täällä jo totesi olevan ehkä vähän pienehkö sulle?

Mä yritin tehä tolla http:// painikkeella tollasta klikkiä siinä kuitenkaan onnistumatta. Nää atk asiat on aina ollu mulle sellane punanen vaate ja taidan olla niille oikeesti allerginenkin
crazy.gif

Tässä vielä yksi yritys ...ei juma... aattakee taas onnetonta!!!

Tässä vielä pari pyörää kokeeksi ...
toimisko tällä kertaa ... ei V.
mad.gif
, toimi tuolla marina osastolla mutta miksei tässä??

Tässä vielä pari pyörää kokeeksi

toimisko tällä kertaa ... ei V.
mad.gif
, toimi tuolla marina osastolla mutta miksei tässä??
Tuo H-D vaikka hieno onkin on Vuosimallia 1959.
Taitaa tuoda mukanaan kaikenlaista pientä laittoa.
Jarrutkin supertehokkaat rumpumallit. (Ei sotaa H-D miesten kanssa. pliiz).

Jos haet tuollaista noin 10 000 euron pyörää, kannattaa mun mielestä tutkia just noita Suzuki VL Ja Kawa VN malleja.

Drifteristä lokarit pienemmiksi ni siinä on hieno peli.
Ja toi Intruder näytti kanssa hyvältä.
Niissä on myös niin paljon valikoima ja osa myynnissä olevista pyöristä edelleen samoja joita itse katselin jo parivuotta sitten. Joten TINKAA ni hinta tippuu ihan varmaan.

Näyttääpä sitä VTX:ääkin olevan alle kympin. Ihan hyvä peli varmaan vaikka itse en niin Hondista perustakaan. Jaa, mutta, se olikin tax free. Unohda koko honda.

MaRPM, tossa ylempänä on jo ohjeet mistä löytyy toi lyhyt linkki noihin nettimoton mopoihin.

Jos yhtään mietit että mahdollista ostostasi saattaisit alkaa muokkaamaan mieleiseksesi myöhemmin niin ota silloin H-D; meinaan osia löytyy ihan tolkuton määrä.
Vilkaise huviksesi vaikka Custom Chrome:n kataloogia.

Hei!
nolottaa TAAS aloittaa uusi ketju tästä aiheesta,jota on jo niin paljon täällä jauhettu,mutta asia ei ole oikein auennut muissa keskusteluissa samallatavalla.
Eli polttava kuume on taas iskenyt näin kevään koittaessa aloittaa kauan haaveilemani moottoripyöräily,mutta:
Olen mieltynyt customeihin enemmän kuin katu-yms. pyöriin,kaverilla olen kokeillut Yamahan dragstar 650 pyörää.ajoin vaan pienen pätkän kyseisellä kamppeella,johtuen siitä että korttia ole vielä ei,mutta ensi vaikutelma oli ihan kiva,mutta mites jaksaako tämän kokoinen pyörä kuljettaa meikäläistä,pituutta 200 cm ja painoa 110 kg,ja kenties kyytiläistä,n.65 kg?Entä olisiko tämä liian "pieni" aloituspyöräksi minun kokoiselle,kokemusta on katuendurosta(125 cm3),ja paljon kelkkailusta,joten sellainen perus näppituntuma kuitenkin on.
Paljon kysymyksiä,muta Ah´niin vähän vastauksia...
biggrin.gif
Veljellä on 800 Intruder ja pituutta 195. Pyörässä on siirtosarjat, ja ajoasento on mainio hänelle ja minulle myös(188). Vakio tapeista en tiedä kun siinä ei ole niitä ollut. Pyörä on minusta huomattavasti parempi ajettava kuin hänen tyttöystävänsä 750 Virago. Virago on parempi varmaan kyydittämiseen mutta jokaisessa muussa asiassa se on huonompi. Molemmat ovat 90-luvun puolivälin pyöriä ja Intru tuntuu jämäkältä ja luottamusta herättävältä kun taas Virago menee vähän kuin ilmatyynyalus.

Vaikka itse pidänkin enemmän sporttisemmista pyöristä, niin Intrulla on tosi mukava ajella ja tehoa on ihan riittävästi. Ja suorilla putkilla melko makeet saundit myös. Lisäksi Intruder on klassikko ja todella suosittu rakentelukohde, joten customointi osaa on todella paljon tarjolla.

toi eka linkittämäsi softail. hiukan pistää ilmoitus tuumimaan, erityisesti hintapyynti musta-tuntuu olevan liian hyvä ollakseen totta. kehotan harkintaan kaupanteossa.

toi spora. rakenneltu, suht kaukana vakiosta. jalkakontrollit edessä, jotenton voi olettaa sopivan hiukan isommallekkin. näyttä asiallisesti tehdyltä, mutta luonnollisesti vaatii tarkemmän perehtymisen et oisko tämä sit just se oikea.

toi -59 pyörä. vaihdettu uudemman mallinen moottori ja näyttää muutenkin ihnan ok. mut toki; rumpujarrut jne, sopiiko sellaiselle joka hakee vain huoletonta käyttöpeliä.

jos liikutaan noin 10 -12 000 : budjetissa niin käytännössä tarkoittaa 1) uusi tai uudehko spora (pienikokoinen, mutta esim jalkatappien vaihdolla saa lisätilaa), tai
2) vanhempaa (70-80-luvun, ehkä 90-luvun) big twiniä.

toki pitää kysyä itseltään saako tämän merkin puitteissa rahoilleen haluamansa vastineen..

parit alan liikkeet:
http://www.jepjep.fi/
http://www.h-sunrise.fi/

Drifterissä kiehtoo just toi loksu oldskool meininki nimen omaan.
Harreissa se fiilis ja moottorin jylinä jota toki löytyy nyky kustomeista muistakin muttei niin munuaisia reväyttävää kuin HDssa on.
Mean Sreakissa, Warriorissa sekä VTXssä juurikin toi muskelimaisuus (tallissa kypsyy pikkuhiljaa -71 Firebird Formula 455 Formula klooni), muskeli siirtyy siis verissä kaksi pyöräisiin

Silti kiinnostas pirusti toi brittein saarten tuotantokin, Trumpan Speedy/America pääasiassa.

Kuitenkin tuota Cruiserin tuntua, noi isot japsi kustomit näyttää hyvin varusteltuina ihan saatanan hienoilta myös.

Pyörän pitäisi olla;
-perus varma toiminen
-huolloiltaan iisi
-hyvä ajettavuus pitkillä matkoilla n. satakilsaa/pvä
-no, kulutus kait ei oo se pää asia kun harrastelee muutenkin amerikan tuplakaasari autojakin
033102bebe_1_prv.gif

-komee kattella
-hyvin saatavilla tuuninki osaa, putkee, lisävaloja, siirtotappeja... tottakai bonus jos kaikki olis jo mukana

Merkki TOP5
-kuitenkin se HD
-Trumppa
-Kawa
-Honra
-Sutsuki
-se raahaavan tähteen kait sitten jätän oman onnensa nojaan, sori kaikille Jammu-sedille
tounge.gif

Kuluttajan rooli ei ole helppo tässä tilanteessa, nappaampa tähän väliin pari natsisivan sidukkaa, josko maailma näyttäs yhtään kurjemmalta niiden jälkeenkään.

Drifterissä kiehtoo just toi loksu oldskool meininki nimen omaan.
Harreissa se fiilis ja moottorin jylinä
Mean Sreakissa, Warriorissa sekä VTXssä juurikin toi muskelimaisuus

Silti kiinnostas pirusti toi brittein saarten tuotantokin, Trumpan Speedy/America pääasiassa.

Pyörän pitäisi olla;
-perus varma toiminen
-huolloiltaan iisi
-hyvä ajettavuus pitkillä matkoilla n. satakilsaa/pvä
-no, kulutus kait ei oo se pää asia kun harrastelee muutenkin amerikan tuplakaasari autojakin
033102bebe_1_prv.gif

-komee kattella
-hyvin saatavilla tuuninki osaa, putkee, lisävaloja, siirtotappeja... tottakai bonus jos kaikki olis jo mukana

Merkki TOP5
-kuitenkin se HD
-Trumppa
-Kawa
-Honra
-Sutsuki
In that case, H-D Night Train on ainoa vaoihtoehto.

Siinä yhdistyy kaikki vaatimukset.
Hintaluokka tosin pompsahti just
omg.gif

Palikaa löytyy ja on kevyesti parhaan näköinen H-D ever.
TJEU:
Yö Juna
- Hintaa alkaa tosiaan olemaan uuden japsin verran tai enemmänkin...

Samaan hintaan alkaa saamaan sitten Käytettyä Rocket III:sta, joka on ihan toistamaata ainakin noihin pikkutriumppeihin verrattuna.

Jos taas kohtuuhinnalla aiot päästä osta se lepakonsiipinen Drifteri
buttrock.gif

- On se hieno niillä lokareillakin.
Tosin Sutsukeihin löytyy enemmän palikoita koun Kawoihin.

Selkeesti H-D; oma valinta minkä tyyppisen.
Aika kivan näköisiä FXR:riä näkyy olevan nettimotossa, samoin pykälää arvokkaampia Dyniakin löytyy kuten myös Softaileja.
Tokihan on myös saksa olemassa kuten myös Ameriikan Yhdysvallat joista saa mopoja tuotua.

Toki voisit ottaa jonkun toisenkin merkin mutta tiedät kyllä mikä ajatus alkaa pääkopassa itämään ennemmin tai myöhemmin (eli ois pitäny suoraan ostaa HD niin olis säästyny tältäkin...)

Kyllähän sitä on välillä mennyt itsekin pyöräostoksissa metikköön ja sitten on prätkä äkkiä vaihtunut. Esim. ZZR1100 oli pyörä, jonka ostoa lähes katusin, vaan oli siinäkin puolensa.

Tuo amerikasta pyörän Suomeen tuottaminen on alkanut muakin kiinnostamaan. Nyt varsinkin kun taala on heikko. Itseäni kiinnostais joku lievästi kolaroitu (lähinnä kosmeettisia vaurioita) pyörä, jonka sitten pykäis talven aikana katastuskuntoon. Noin saattais päästä ihan kohtuuhinnalla esim. 2000-luvun Yöjunaan kiinni. Siis kohtuuhinnalla Suomessa myynnissä olevien hintoihin verrattuna.

Jos myisin oman joponi nyt pois ja tuottaisin jenkeistä pyörän tilalle, niin karkeiden laskelmieni mukaan verojen ja muiden maksujen, kunnostuksen ja katsastuksen jälkeen mulle saattais jäädä jopa pari tonnia bensa- tai palikkarahaa...
062802jumpie_prv.gif

edit. oisko ihan kauheeta, maRPM, jos editoisit sen verran noita viestejäsi, että poistaisit vaikka nuo linkit? Tätä ketjua on nyt aika kypsää lukea ja luulen että ne jotka halusivat nuo linkkien pyörät nähdä ovat jo nähneet ne.
smile_org.gif

Joo, HD kiehtoo siis oikeesti ihavv..paljo mutta oon sata varma että tulee valittua joku noista muista.

Toi Drifteri olis kyllä sellanen törkee veto, se ei tarttis ku tuplavalot, erillisputket, levee stonga ja sikaisot laukut, no, muijalle pitäs keksiä joku perseen pehmike mutta se sitte... joskus.

Toisaalta tua turkkusees olis yks Speedy kaikilla edm. kilkkeillä muttamutta, nuthin beat thee cubic inches, u see!

On tää tehty hankalaks, olis ees vähemmän valinnan vaihtoehtoja..............

Linkit korjattu, ai olinksemää
sad_orig.gif

Myntit ei vaan taida riittää koviin amerikan rautoihin, pitäs pistää toi poncho myyntiin mutten raaski, sen verran hyvä aihoi se on.
Piti valita teenkö siitä ruiskun vai hankinko mopon, mopo on tosi pahasti voitolla tällä hetkellä mutta en viittis ostaa just nyt sellasta jota sais rassata jatkuvasti, Harrin aika taitaa tulla vielä mutta se saanee odottaa viiskymppisiä, akka saisi ostaa mulle synttäri lahjaksi pyörän... tästä alkaa uus lämmitely kausi ja onnistumisen kautta kenties jonniinlainen maailman ennätys. No, katellaan miten se tykkää istuskella mukana tissit kiinni takissa
033102beer_1_prv.gif

Ton Drifterin Inkkarityyli on kyllä piristävän erilainen muihin japsicustomeihin verrattuna. Ja aika harvakseltaan noita liikenteessä näkee, vaikka on hieno pyörä.

Siitä vaan maRPM! Kyllä fiiliksiin pääsee muuallakin kuin jenkeissä pykätyllä pyörällä.
thumbs-up.gif
wink.gif
Äläkä sitä muskeli-Ponchoa pois myy! Isolohkon soundeilla on varmasti hienoa fiilistellä...
bowdown.gif

Nonni, tänään pääsin istumaan Trumpan American ja sitten Kawan perus VNnää.

Trumppa on nipin napin hyvä istahtaa mutta se massiivisuus jää siitä puuttumaan...

Kawa taas oli ISO, täytyy tilailla aikaa tyypätä tota Drifteriä, moon iha kuumeesa. Siinä on tosiaan; Mukaan tupla penkki, poskiraudat, pleksi, laukut, ym...
Stonga näyttää nyt toiselta kerralta katsottuna rittävän leveeltä, erilainen tietty kuin tavan VNnässä. Sitten vaan siihen noi tuplavalot ja matalaprofiilisempi putkisto niin paketti olis siinä
kaboom.gif

Vielä tosta Ponchosta; ei sitä ollakaan myymässä... projekti vaan siirtyy kun ei meinaa löytyä sopivia osia, kunnon bensapumppua kaipaa/tai ruisku tekniikan ja oikeestaan pitäs vetää koko linja samalla avarammaks. Nokka akselia pikkasen loivemmaks ja uutta maalia pintaan sekä alustaa jäykemmäks niin alkas olla sitte siinä. Ainoo mikä tässä harmittaa on se että kone on porattu inasen liikaa ylikokoon ja se vaatis koko koneen uusimista että siitä tulis oikeen hyvä, mutta noita 455 H.O. lohkoja on saatanan vähän saatavilla joten siinä on tallin moottori pääliköllä miettimistä kun sitä kohtaa aletaan ratkomaan kuntoon.

Tähän kohtaan pitää kertoo yks juttu taas...
Käynnisteltiin Pontiakkia viime vai oliko se edellis keväänä kaverin kanssa ja se kaateli kaasariin menovettä kun mä koitin säätää ja polkee kärryä käyntiin.
Olin kuulevinani OK huudon ja starttasin....... kuulu kauhee kiljasu kun satakaheksankytä kilonen villisika huus konepellin alla ja meikä sammutteli autoo rauhassa ja ulos kattomaan että löikö se päänsä johonki vai mikä kävi...
Väiski oli kaatanu pikkasen liikaa gasoo kaasariin ja kun mä starttasin oli sillä ollu viä klyyvari kaasarin päällä, no, tommonen mottihan puskee kaiken palavana takas mitä se ei ite kerkee polttamaan startatessa ja ukko paraan nuppi oli ilmi liekeissä kun se tuli kiljuen mua vastaan auton kylkeä pitkin.
Näin jälki käteen asiaa miettineenä; olis ite pitäny nähä ne komeet lieskat
withstupid.gif

Siitä vaan uus Tapparan takki peitteeksi ja kaali oli sammutettu sillä sekunnilla, ripset, pujoparta, siilitukka, korvakarvat kärähti mutta rakoilta säästyttiin. Kehu että sinä kesänä ei parantanu käydä aurinkoo ottamassa terassilla lainkaan niin arka nassu oli puolisen vuotta.
buttrock.gif

Harmi tosiaan kun et kerinny näkemään kaverias auton kylkee vasten. Oisit samalla nähny sopisko liekit Pontiacin kylkeen...
tounge.gif
Noo, huono vitsi. Hyvä kun ei pahemmin käyny.

Back