Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Corsair sanoi:Ihan siihen aloittajan kysymykseen ja viimeiseen kappaleeseen.
Koita hakea peli josta itse tykkäät. Jos nyt ymmärsin niin ihan teini et enää ole.
Vaimon saa kyytiin, kun itse olet innoissasi pelistä ja harrastukseta.
Koita vaikka fjr jamppi ja gtr kawa tms pan-european ja seuraavaksi 1400 zzr tai Hayabusaa. Sitten perään jotain Victoryn tai HD kustomia. Ja siihen sitten noita matkaenskoja. Mm. Suzukin uusi on varmaan vastinetta rahalle.
Sieltä se oma maku löytyy. Tätä hommaa reiole yhtä oikeaa tapaa harrastaa.
Vaimon saa viihtymään kun huolehtii ettei sillä ole kylmä..![]()
jlik sanoi:........ Tämän vuoksi olen etsiskelemässä myös matkailuun sopivaa pyörää. Itse asiassa Tampereen Auto Centerissä on myytävänä ylivuotisia ajamattomia Bandiitteja. Hintapyyntö on ihan kohdallaan ja lähdenkin huomenna katsomaan niitä. Onneksi ei ole pyörää vaihdossa, joten toivottavasti tinkaamalla saa hintaa vielä alaspäin. Uskoisin, että jos päädyn Avensikseen (vaikka muuten ajelenkin kansanautolla) niin tulen olemaan tyytyväinen valintaani. Tietenkin, jos harrastus olisi täysin omani, niin silloin voisin kyllä harkita jonkun kyykkypyöränkin hankkimista. Ja miksei siihen vaimonkin vois ottaa (vaikkei olla mitään pervoja). HD:tä en ole kyllä koskaan hankkimassa. Mä en oikein jaksa kuunnella sitä helvetinmoista säksätystä. En halua loukata missään tapauksessa harrikkaihmisiä, HD on varmasti ihan hieno peli, mutta ei ole minun makuuni.
Corsair, osuit naulan kantaan vaimon suhteen. Hän onkin ollut jo hieman huolissaan tuosta kylmyydestä. Onneksi tämä ongelma hoituu paksuilla alusvaatteilla (ei mitään windstoppereita) ja kunnon puvulla.
Karza sanoi:Takalaukun selkänoja/-pehmuste on erinomainen varuste kyytiläiselle. Antaa hyvin tukea eikä puudu selkä kovinkaan jos on matkaa enemmälti edessä..![]()

pxu sanoi:Mene ihmeessä katsomaan, ja katso samalla muitakin. Tuosta Bandiitista on hyvä tietää, että voi sitten tehdä päätöksen, ostaako uuden pyörän virallisen maahantuojan jälleenmyyjältä vaiko harmaatuojalta. Ja onko pyörä sitten ylivuotinen, vai yliylivuotinen tai yliyliylivuotinen tms jne. Uusi on aina uusi tietenkin, ja ko. pyörässä ei ole tullut mitään merkittäviä muutoksia kuitenkaan vuosiin. Jotkut pienet merkit kuitenkin osaavalle katsojalle voivat paljastaa noita eroja. Merkitys eri vuosimalleiden eroille sitten näkyvät vain mahdollisesti jälleenmyytäessä, jos näkyvät sittenkään. Siis pikkujuttuja, mutta hyvä tietää.
Kun pyörä tunnetusti on varmatoiminen ja erittäin pitkään ajettava, joku vanhempi tai vähän ajettu esim varusteiden kera voi olla myös hyvä ratkaisu upouuden sijasta.
Ajaessa ei tule kylmä, jos varusteet ovat oikeat. Ja kyyditettävälle vielä harvemmin, koska hän on kuskin selän takana suojassa. Hyvä ajopuku viiman hoitaa, ja irrotettava vuori. Alusasuja voi sitten kokeilla erilaisia ja joskus laittaa kerroksia niitäkin. Windstopper on paikoin niissäkin erittäin hyvä materiaali.
Kunnollinen huppu tai kauluri siitä materiaalista erityisesti on muuten ihan must. Kannattaa hakea vaikka tältä foorumilta ketjuja näistä aiheista.
jlik sanoi:Niin, ovatkohan tuo Tampereen Auto Centerin pyörät sitten harmaatuontia? RM Heinollakin on yksi uusi, ylivuotinen GSX myynnissä. Auto Centerin pyörissä on 2 vuoden takuu, mutta onko se maahantuojan vai Auto Centerin oma takuu. Olisi aika työlastä ajaa pyörä joka kerta Tampereelle takuukorjausta varten. No, täytyy kysellä tätä huomenna.
sami1024 sanoi:Kyllä, Autocenter on harmaatuoja ja hoitaa takuut itse. Japsipeleissä en kyllä tuosta takuuhuoltoasiasta olisi kovasti huolissani, ainakaan omassa gsx650f:ssä ei ollut kahdessa vuodessa mitään huomautettavaa vaikka kilometrejä kertyi 20 tuhatta.
sami1024 sanoi:Itse olen ostanut autocenteristä pyörän 2010 ja 2012, ja ainakin silloin käyttämättömät pyörät myytiin käytännössä listahinnoin ilman tinkivaraa (oli ylivuotinen tai ei), ja mahdolliset vaihtopyörähyvitykset olivat varsin alhaisia. Kuulemma bisnesmalli oli sellainen että suoraan matalalla katteella paljon volyymiä. En tiedä sitten ovatko joutuneet "huonojen aikojen" takia muuttamaan käytäntöjään.
seppo02 sanoi:Saman huomasin kun suoraa kauppaa viimekesänä yritin. Tinkivaraa puhdas nolla. Paljon volyymiä...nojoo olihan se pyörä mitä ostattelin siellä varmaan viis kuukautta myynnissä

jlik sanoi:Todella hyviä kommentteja Autocenterin suhteen. No, kaikesta huolimatta aion lähteä Tampereelle huomenna.
Tuuchen sanoi:1. Aseta avain virtalukkoon ja paina mittaristossa näkyvää alempaa nappia pohjaan - ja pidä pohjassa.
2. Käännä virrat päälle - vaihtoilmaisin alkaa välkkyä.
3. Painamalla ylempää nappia säädät miten vaihtovalaisin ilmaisee (pois, päällä jatkuvasti, välkky).
4. Painat alempaa kerran, kunnes mittariston alareunaan ilmestyy voimakkuuden ilmoittava palkki ja painamalla ylempää nappia säädät vaihtovalaisimen voimakkuuden.
5. Painat kerran alempaa, jolloin kierroslukumittari nousee lukemaan jossa vaihtovalaisin kytkeytyy.
6. Ylemmästä napista säädät kierroslukua.
7. Painat jälleen alempaa kuittaaksesi muutokset, ja asetus on valmis.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=CTYktfS45aI
seppo02 sanoi:Saman huomasin kun suoraa kauppaa viimekesänä yritin. Tinkivaraa puhdas nolla. Paljon volyymiä...nojoo olihan se pyörä mitä ostattelin siellä varmaan viis kuukautta myynnissä
jlik sanoi:
jlik sanoi:Ostin sitten ton mopon. Lankomies antoi sille kunnon kyytiä Turun motarilla tänään (itse en uskalla vielä). Ajotunteja varasin Autokoulu Frendistä heinäkuulle (niin heinäkuulle kun olen 1.5 kuukautta matkoilla).