Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ts18056 sanoi:kovemmat kundit seiskapätkä Uralilla.![]()
Kannattaa näköjään vähän vertailla vaihtoehtoja vaikka tuolta maailmalta.dmachine sanoi:Heinäkuussa tuli uusi mopotin alle ja ajattelin jonkinnäköistä mökärööriä siihen hommailla. Pitkästä aikaa ajattelin, että tuetaampas suomalaista toimijaa ja kävin paristakin paikasta utelemassa Arrown putkiston hintaa ja toimitusaikaa. Halvin oli 1100 € pelkän sliparin osalta kuukauden toimitusajalla ja kallein 1600 € slipari ja decat-putki reilu kuukauden toimitusajalla.
Tilasin sitten Italiasta. Maanantaina tilaus, torstaina kuriiri toimitti kotiovelle. Hintaa 420 € toimituskuluineen sliparille ja decat-putkelle.

Fireball sanoi:Muutetaan kaikki Eestiin kun siellä on niin halpaa
Ai niin - ne palkatkin on siellä piirun verran alemmat kuin täällä
Kun EK saa tavoitteensa läpi niin Suomessa on palkat Eestin tasolla, hinnat Venäjän tasolla ja verot Suomen tasolla... ja niitä maksaa vain köyhät![]()
ja olikohan se pitstop, motomaster tai joku muu.Pekkavee sanoi:Motonetistä löytyy onneksi kulutusosia, suodattimia (alkuperäisiäkin), tulppia, jarrupaloja ja vaikka mitä kohtuu hintaan. Sieltä olen kyllä aika paljon ostanut kulutusosia viime aikoina.
TRW jarrupalat ovat ihan kunnon kamaa.
Ja löytyy myös esim. minun BMW R1100GS pyörääni bensapumppu hintaan 69.- euroa. BMW kaupan hinta on varmaan 300.- euroa.
Se on yleisesti autoissa käytetty pumppu.
Noita kyseisiä bensasuodattimia olen vaihtanut tosi moneen Bemariin.B12 sanoi:Triumphin bensasuodatin (sama kuin bemarissa, ducatissa jne) löytyy motonetista murto-osalla prätkähinnasta jne jne.
d0ggie sanoi:Minä olen myös tehnyt saman havainnon, eli suomalainen (harmillisesti etenkin MP) tukkuri- ja/tai maahantuojaporras ottaa niin kovan katteen ettei täältä minkään valtakunnan osaa tai työkalua kannata ostaa.
Pekkavee sanoi:"Hauskana" esimerkkinä voisi mainita yhden BMW pyörän osan.
Pyörästäni hajosi etujarrukahvassa oleva mikrokytkin, joka kertoo takavalolle, että nyt jarrutetaan.
BMW kaupassa ko. kytkin johtoineen ja liittimineen maksaa noin 45.- euroa.
Ostin Ebaystä 10 kpl noita kytkimiä. Kuitenkin ilman johtoja ja liitintä.
Hinta oli alle 3 euroa kotiin kannettuna. Siis yhteensä kymmenestä kytkimestä.
Jostain tuolta ne ostin
Juotin sen kytkimen kiinni vanhaan johtoon ja on toiminut jo monta vuotta.
Jos joku tarvitsee, niin minulla on vielä muutama.
XJ 900 sanoi:Kerronpa esimerkin miksi en käytä juurikaan tarvikeosia:
Pyöräni,(Yamaha XJ 900) kaasuttimet alkoivat tulvia jo 18 ajokauden jälkeen.Pyysin ystävääni tilaamaan alkuperäiset neulaventtiilisarjat silloiselta Arwidsonilta,kaverini tilasi kuitenkin tarvikeosat hintaeroon vedoten. Asensin tarvikeosat toukokuussa,kaasuttimet irti,purkaminen,osien vaihto,kasaaminen,paikoilleen asentaminen ja säätö.No kuinkas kävikään,seuraavana keväänä sama juttu,kaasuttimet tulvivat jälleen.Nyt hankin alkuperäiset osat ja sama korjausrumba uudelleen. Nyt pyörä on toiminut moitteetta jo vuosia. Jos laskee omalle työlle edes minimipalkan verran ei hintaerossa säästä juuri yhtään,puhumattakaan turvallisuusseikoista ja vitutuksen määrästä;"taasko ne vuotaa"
Pekkavee sanoi:Noita kyseisiä bensasuodattimia olen vaihtanut tosi moneen Bemariin.
Motonetin tuotenumero 19-9500.
Kyljessä lukee Mahle, niin kuin Bemarin alkuperäisessäkin suodattimessa.
B12 sanoi:Työkaverin Ducatiin jakohihnat olivat marmorilla monta sataa euroa. Rellu Clion jossain mallissa on sama hihna (sama valmistaja, koko, tyyppi jne.) Maksoivat 26€/kpl.
lario sanoi:Stein-Dinsellä Ducatin alkuperäiset hihnat suunnilleen samanhintaisia.
Ootteko muuten miettineet, että mitä sitten, kun Ducatissa katkee Rellun hihna eka vuoden ja 10 000km kohdalla. Keneltä menet varaosatakuuta kyselemään...?
B12 sanoi:No varaosatakuu ei korvaa välillisiuä vahinkoja. Eihän se paljoa lohduta seisoa uusi hihna kädessä venttiilit solmussa ja kansi/mäntä + muut paskana.