Alkaa pyörien hinnat tippuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.H
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysyntä ja tarjonta määrittävät hintatason. Ja ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
tounge.gif
.
näkee sen ylihintaisuuden.....

sport05.gif
Mitä on ylihinta? Tuota en ole ikinä ymmärtänyt jos kaupat tulee ja kumpikin osapuoli (ostaja ja myyjä) ovat tyytyväisiä? Ihan sama mitä hinta on. Paitsi ehkä perseaukiselle unelmoijalle, jolla on paljon haaveita ja vähän massia. Kumminkin unelmat on tehty toteutettaviksi ja rahalla siittä selviää.

Pyörä on kumminkin sellainen, että sitä voi kaupata jos joku ostaa sen, mutta monesti siittä ei ole pakottava tarve luopua. Näin keväällä joillain iskee hirveä mopokuume jolloin voi tehdä tiliä. Jos pyörä ei mene kaupaksi ajelee sillä itse. Simppeliä.

Huvittavaa, miten ihmiset tuohtuvat, kun joku toteaa, että monilla on kohtuuttomat pyynnit...  
biggrin.gif

Tulee ihan tämä aihe mieleen, jossa vaikka kuinka monelle oli ylivoimaista hyväksyä, että vanhassa pyörässä saattaa mittari mennä ympäri.  
wink.gif

Itse ostin talvella kohtuuhintaisen pyörän, jonka hinta oli n. puolet kalleimmasta vastaavasta. Siinä oli mielestäni hinta kohdallaan, mutta yleisesti ottaen on kyllä melkein niin, että mitä vanhempi pyörä, sen kohtuuttomampi pyynti. Ja kyllä, saahan sen maksaa, jos siltä tuntuu. Itse en vaan maksaisi. (Pyytää saatan kyllä  
tounge.gif
 .)

Viisas ostaja ostaa pyörän syksyllä/talvella, kun saa halvalla. Fiksu myyjä myy keväällä, kun kysyntä on kovimmillaan. Sama pätee autoihin
wink.gif
.

Ite kattelin ja ihmettelin niitä käytettyjen hintoja ja hain uuden. Vanhan romun myin mielestäni oikeaan hintaan pois ja kohta se pyöri jobbarilla nettimotossa noin 3 kertaisella pyyntihinnalla.....

Ja käytettyjen hintatason pitää tosiaan laskea reilusti nykyisestä ennenkuin edes harkitsen muuta kuin uutta, pari vuotta vanhan ja uuden huoltokuluissakin on jo merkittävä ero parin vuoden aikana ja em. erotuksen pitäisi näkyä käytetyn hinnassa, puhumattakaan siitä että uusi on uusi.

Sanoisin että mp-puolella on käynyt niin että typerät käytettyjen ostajat ovat rahoittaneet fiksumpien uusilla mopoilla ajoa, ja aivan turhaan, mäkiin oon ihan persaukinen ja ihan sama raha mopoiluun menee vuodessa ajoi sitten uudella tai ikivanhalla romulla....

Onhan täällä jotkut muutkin tajunneet jutun juonen... miksi käytettyjen hinnat ovat mitä ovat. Ja varmaan tämä mp-buumi viimeisinä vuosina on juuri avittanut tätä "käytettyjen ostajien" kasvua.

No, suomi on pullollaan saksasta tuotuja pyöriä, ja ajat ovat mitä ovat...

.....
062802moto_prv.gif

Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä käytettyjen mopojen hinnat pitäisi asettaa säännöstelyyn, ettei minua harmittaisi kun minulla ei ole rahaa ostaa mielestäni toisen pyytämää ylihintaa. Noi on niin tyhmiä kun ei ne ymmärrä pyytävänsä ylihintaa vanhoista vessoistaan!

Epistä, mutta IHQu kun joku muukin on samaa mieltä!

Sit ne on ihan nuijia ku viä korjaakin niitä ja kuvittelee et niinku se ois se juttu. V.ttu ihan hanurista koko jengi.

En mä ainakaan ala lämpöä ottamaan vehkeitten hinnoista. Kunhan erehdyin ihmettelemään.
Jokainen tietenkin hinnoittelee kalustonsa niinkuin haluaa, mutta turha siitäkään on hiiltyä, jos joku haluaa tinkiä hinnasta ja jos ei kauppa käy.

smile_org.gif

Aivan selvää järkeähän tuo on, kun osapuolet ovat ihmisiä, että myynti-ilmoituksen hinta on aina se täky, josta lähdetään sitten neuvottelemaan. "Hinta on tiukka/en tingi"-ilmoitukset voi jättää omaan arvoonsa, niiden postailijoita ei kiinnosta pyöräkaupat, tai sitten yllättäen siitä ruvetaankin tinkimään, kun pyörä pitää saada pois jaloista uuden tieltä.

Edellinen pyörä meni liikkeeseen ja sain siitä enemmän mitä maksoin vaihdossa 'uuteen', että semmoset kaupat vanhojen "yli-hintaisten" kanssa.

Tosiostajan erottaa heti alkuvaiheessa muille ei kannata uhrata aikaa.
"Mikä on tiukka hinta jos tuun heti hakeen" => Ei kauppoja
"Mikä viimeinen hinta" * 100 => Ei kauppoja
"Täytyy myydä ensin oma pyörä" => Ei kauppoja
Asiat alkaa muuttumaan sovitusta => Ei kauppoja
Ostajan puheet epämääräisiä/selityksiä => Ei kauppoja ......
Jos ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA, SAATANA!!!"

ja ostaja kysyy "Vaihdatko moottorikelkkaan, id xxxxxx" => Ei Kauppoja.

Juuri ollaan etsimässä kauniimmalle puoliskolle pyörää ja kyllä on käsittämättömän suuria eroja hinnoissa...

Vastaukset kuten

"Tolla hinnalla ajan mielummin ite" => ei ole edes myymässä

"Kato nettimotosta vastaavat hinnat" => ei myymässä

"Tiukka hinta en tingi" => hinnasta riippuen mutta pääsääntöisesti ei myymässä

"Saa noita paskoja sitten halvalla"=> ei myymässä

"osta uus jos ei hinta ole sopiva" => ei myymässä

"jos ei ole rahaa niin ei kannata ostaa" => täh?!?!

"ei mikään pakko myydä" => ei myymässä

Noh hyvin on löytynyt ehdokkaita ja loppumetreillä on 5 pyörää ja ratkaisut väännetään parin viikon sisään.

Mopojen myynnissä pistää vielä silmään se että yksityisiltä ostettaessa ei tiedosteta sitä että ei moposta silloin pidä maksaa samaa summaa kuin liikkeestä ostettaessa. Liikkeellä on aina vastuu myymästään tuotteesta, yksityisellä ei, joten jos hintaero yksityisen myymän ja liikkeen kauppaaman välillä on naurettavan pieni kuten alle 10% mopon hinnasta riskiä ostaa yksityiseltä ei kannata ottaa.

jos hintaero yksityisen myymän ja liikkeen kauppaaman välillä on naurettavan pieni kuten alle 10% mopon hinnasta riskiä ostaa yksityiseltä ei kannata ottaa.
Toihan on nyt ihan naurettavaa. 10 % kymppitonnin pyörästä on jo 1000€. Ja mikä on suurin mahdollinen riski ? Ehkä joku koneen ihan totaalinen hajoaminen josta voi ehkä tulla 3 tonnin lasku. Ehkä liike maksaisi tuosta osan / kokonaan tai sitten ei. Mikä tolle totaalikajahdukselle sitten on todennäköisyys ? Se on todella pieni.

"Naurettava" tonni on aivan liikaa preemiota maksaa liikkeelle.

Eipä itekään tule yleensä tuohduttua moisista, eilen duuniv*tutuksen keskellä tietyt mielipiteet onnistuivat provosoimaan.
tounge.gif

Sen kyllä huomannut että pyörättömät tai vielä omaakin pyörää vanhemmalla ajavat pitävät käytettyjen hintoja perusteettoman korkeina, no tinkimistaktiikkahan se on tuokin.
062802moto_prv.gif

Back