• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 15.7 - 16.7.2017 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
teemu.k.anttila sanoi:
Teemu, muistatko millainen tekninen vika pyörään tuli aikaansaaden yllättävän hidastuvuuden?

Naamakirjan puolella kirjotteli, että etujarru hirtti.

Oliko viikonlopulta jonkun muunkin kuin Knakun ottamia kuvia? Eilen vielä näkyi jossain, mutta tänään en löydä.

Paranemisia loukkaantuneille, oli ilmeisesti aika paljon onnea matkassa kaikesta huolimatta!

Kiitos järkkäreille, erityisesti Tumpille loistavasta AT4:stä, Tamille alustasta ja säätöavusta, Sipille ja Boltille jarrujenilmausavusta. :respect:

Kyllä tämä viikonloppu taas hyvin osoittaa sen miten hieno yhdistys meillä on!

CBR 600RR sanoi:
Keskihitaassa ryhmässä mun mielestä ajettiin tänää todella kovaa! :O Ei varmaan hirvee montaa kuskia ajanut päälle 1:45 aikoja??
Vedin Hayabusalla 2-päällä 1:35.3 :D Sen verran asenteella pistettiin kaverin kanssa mutkiin, että busasta lähti maalit katteen poskesta :p

Hieno oli viikonloppu keleiltäänkin.

Kiitokset järjestäjälle ja pikaista paranemista kaatuneille, radanvarteen tilanne näytti paljon vakavammalta, onneksi ei sitä ollut.

Keskihitaan kierrosaikoihin, ei kai siellä ihan hirmu kovaa menty, vaikkakin sunnuntaina ainakin 4-5 kuskia paineli satunnaisesti ainakin alle 40.
Itsekkin parissa viimeisessä setissä pääsi tohon, aamupäivä kun meni kolareissa ja liputuksessa.
Sunnuntaina oli kuitenkin paremmin tilaa ajaa eikä mun mielestä mitään ongelmaa. Mielestäni ryhmän vaihto tulee ajankohtaiseksi kun pystyy kokoajan ajamaan tossa alarajalla tai alle, ja tuntuuhan se 10 s erokin jo kierrosajassa.

jarhe sanoi:
Mielestäni ryhmän vaihto tulee ajankohtaiseksi kun pystyy kokoajan ajamaan tossa alarajalla tai alle, ja tuntuuhan se 10 s erokin jo kierrosajassa.
Muuten samaa mieltä, mutta tässäkin tulee ainakin yksi poikkeus mieleen : 2-päällä ajaminen

Vaikka mä pystyin tykittää 2-päällä lähelle tota marginaalia koko ajan että periaatteessa oltais voitu olla keskinopeassakin, niin se on kuitenkin mielestäni tässä tapauksessa huonompi vaihtoehto.

Miksi? Koska keskinopeassa ryhmässä kuitenkin aletaan painella jo lähelle 1:30 aikoja, ja se aika tehdään ulostulovauhdeilla ja jarrutuksilla... ni Hayabusa 2-päällä kuitenkin vaatii sen, että kierrosajasta huolimatta jarrutusmatkat on pitkiä, ja mutkakääntyvyys ei ole samaa tasoa esmes vakio tonnarin kanssa, saati kilpurin. Tämä aiheuttaisi sen, että jarruissa saattais syntyä vaaratilanteita.

Sen sijaan kun 2-päällä ajaa keskihitaassa ryhmässä, niin mulla on sillon paljon enemmän kontrollia siihen, että mitä tapahtuu ja missä. Kuitenkaan 2-päällä ei vedetä mitää tappojarruja minnekään, ja ku ei ole välitön kiire, niin on varaa odotella hyvää ohituspaikkaa. Ja uskallan sanoa että ei keskihitaassa musta kukaan jarruissa ohi tule. Näin ollen overall sanoisin että on paljon turvallisempi vaihtoehto ajaa sitä marginaalin ylärajaa keskihitaassa kuin marginaalin alarajaa keskinopeassa.

Kouluttajat saa oikaista jos ideologiani on aivan perseestä.

PrivateeR sanoi:
Vedin Hayabusalla 2-päällä 1:35.3 :D Sen verran asenteella pistettiin kaverin kanssa mutkiin, että busasta lähti maalit katteen poskesta :p

Ei voi muuta kun kun nostaa hattua ja kumartaa syvää!!! RESPECT!

Olihan viikonloppu, suuret kiitokset joka suuntaan!

Lauantaina ensimmäinen setti keskihitaassa meni pelkäksi ohitusharjoitteluksi. Siispä varovasti järkkäreiltä kysäisemään, josko mahtuisi keskinopeaan kokeilemaan, pysyisikö tahdissa mukana. Mustaa lippua ei kokeilusetillä näkynyt ja seuraavalla setillä parani kierrosennätyskin kolme sekuntia. Lisäksi polvipala osui ensimmäistä kertaa maahan ja vielä kolme kertaa putkeen! Kyllä oli hymy korvissa varikolle palatessa. :D
Viime Kemoran reissulla jäi kierrokset niin vähäisiksi, että päätin jättää MotOrg racen väliin, mutta tämän viikonlopun jäljiltä joutuu harkitsemaan uudemman kerran... :)-

Kaatuneille paranemisia!

Ei toi Alastaron hiekka ny niin hyvän makusta oo. :sad3:

Kiitoksia Juhalle videosta.

PrivateeR sanoi:
Muuten samaa mieltä, mutta tässäkin tulee ainakin yksi poikkeus mieleen : 2-päällä ajaminen

Vaikka mä pystyin tykittää 2-päällä lähelle tota marginaalia koko ajan että periaatteessa oltais voitu olla keskinopeassakin, niin se on kuitenkin mielestäni tässä tapauksessa huonompi vaihtoehto.

Miksi? Koska keskinopeassa ryhmässä kuitenkin aletaan painella jo lähelle 1:30 aikoja, ja se aika tehdään ulostulovauhdeilla ja jarrutuksilla... ni Hayabusa 2-päällä kuitenkin vaatii sen, että kierrosajasta huolimatta jarrutusmatkat on pitkiä, ja mutkakääntyvyys ei ole samaa tasoa esmes vakio tonnarin kanssa, saati kilpurin. Tämä aiheuttaisi sen, että jarruissa saattais syntyä vaaratilanteita.

Sen sijaan kun 2-päällä ajaa keskihitaassa ryhmässä, niin mulla on sillon paljon enemmän kontrollia siihen, että mitä tapahtuu ja missä. Kuitenkaan 2-päällä ei vedetä mitää tappojarruja minnekään, ja ku ei ole välitön kiire, niin on varaa odotella hyvää ohituspaikkaa. Ja uskallan sanoa että ei keskihitaassa musta kukaan jarruissa ohi tule. Näin ollen overall sanoisin että on paljon turvallisempi vaihtoehto ajaa sitä marginaalin ylärajaa keskihitaassa kuin marginaalin alarajaa keskinopeassa.

Kouluttajat saa oikaista jos ideologiani on aivan perseestä.

Tästä olen kyllä samaa mieltä, tarkoitinkin yksin ajavia :thumbup:

Tässä omakin kaato sunnuntailta. Vesiletku repesi ja suihkutti takaselle vedet mikä johti kitkakertoimen romahtamiseen. Kuski lensi pyörän päältä hetikun takanen nappas pidon takaisin.

Kivaa vaihtelua tuollainen highsideri ainaisiin lowsaidereihin :P

Ja vtu Jonezi lopetat sen kaatuilun kun mun Ruutonen haluaa aina heittäytyä nutulleen toisen näyttäessä esimerkkiä.

https://www.youtube.com/watch?v=l7o55kRD_CU

MyRa sanoi:
Ja vtu Jonezi lopetat sen kaatuilun kun mun Ruutonen haluaa aina heittäytyä nutulleen toisen näyttäessä esimerkkiä.

Hei eilen sä kaaduit eka!

Olin meinnu tulla sanoo että etkö sä ny pysty pysymään pystyssä.

Lightyear sanoi:
Oliko viikonlopulta jonkun muunkin kuin Knakun ottamia kuvia? Eilen vielä näkyi jossain, mutta tänään en löydä.

Siinä mun aloittamassa ketjussa kuvia ja videoita -osiossa on alempana (oisko 3.) linkki. Testasin just, ja toimii. :thumbup:

Tossa oma viikonlopun 2. nopein kierros. Nopeimmasta kierroksesta resetoituu datat puolessavälissä ku goprossa vaihtuu tiedosto.

Back