• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 14.7 - 15.7.2018 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos kaikille joiden kanssa olin tekemisissä ja racen mahdollistaville hienoille ihmisille.

Omat vetohalut loppuivat lauantai-iltaan, mutta laitetaan MotOrg Race-videota induusseriksi, että joku muukin laittaisi. Itsellä meni täysin pasmat sekaisin ekasta pöllähdyksestä, ja ei ajamisesta tullut mitään sitäkään vähää tuon jälkeen, mutta kunhan kiertelin rataa aiheuttaen hämmennystä linjojen kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=8pZNuDF-5s8

Viimeksi muokattu:
Jonezi sanoi:
Ei menny tää vklp putkeen, omaa sähläystä tääki kaato mutta...

Kausi tais olla sitten siinä.

Vittu ku muuten olis päässy cliparin, jalkatapin ja pleksin vaihdolla.

On kyllä paska tuuri :blink: lähtikö sulla takanen luistaa vai mitä tuossa tapahtui?

Miten kerhokisat muuten meni yleisesti ottaen?

Itse en millään päässyt sunnuntaiksi Raceen, vaikka kuinka yritin järkätä. Lauantaina oli ihme säätämistä aamupäivän ja vasta vikalla setillä alkoi kulkea.

Olin lauantain ekalla setillä näkevinäni että kahvilan mutkassa olisi ollut kamera mies/nainen, jos siitä mun kaadosta kahvilassa on kuvia niin jotain linkkiä kunhan kerkiää :)

Jonezi sanoi:
Niinhän siinä tais käydä. En tiiä mikä vikana kaatoanturissa, koska löi kuiteski hätävilkut päälle.

Jotakin sieltä hajos, mutta pitää ottaa palasiks ja katsoa.

Ai saakeli ku tekee pahaa kattoa tuota :( Tsemppiä! Sangen haastavaa tommosta kaatosensorin vikaa tosiaan etukäteen arvella...

Kiitos valtavasti AT3:sta Tiialle, Janiikalle ja kurssikavereille! On se hienoa kun saa ihan henkilökohtaista palautetta. Ihan eri peli, kuin olisi lueskella kirjasta että näin ja näin pitäis tehdä ilman, että tajuaa miten päin pieleen se yritys aina menee :P

Suuri kiitos kuvaajille! Oli muutama loistava otos meikäläisestäkin :jippikaijee:

Niin ja tietenkin ennen kaikkea kiitos koko touhun järjestäjille :) On se vaan nastaa että pääsee näin helpolla reenailemaan näinkin monta kertaa vuodessa.

Jonezi sanoi:
Niinhän siinä tais käydä. En tiiä mikä vikana kaatoanturissa, koska löi kuiteski hätävilkut päälle.

Jotakin sieltä hajos, mutta pitää ottaa palasiks ja katsoa.

No olipas aika kohtuuton potku hampaisiin noin pienestä pyllähdyksestä.

Kiitos järjestästäjille, olihan mukava kiertää rataa! Eipä tarvinnut laittaa himaan päästyä saunaa päälle, kerrankin tarkeni ajella viimeisen setin jälkeen himaan.

Niin oli kuuma, että viimeistä settiä odotellessani ja nopeaa ryhmää tornin varjossa tsiigatessa oli pyörän seisontatuki mennyt asfaltista läpi ja peli kellahtanut kumolleen:no:
Kytkinkahva poikki ja pari pientä skraddua takaboxiin ja etukatteen kanttiin, näyttäisi onnistuvan fixaus ihan kotikonstein. Kiitti myös Boltille osa-aikaisesta telttapaikasta! Seuraavaan kertaan!

Seisontatuki asfaltista läpi. Yleensä etelän miesten ongelmia.
Oli kyllä lämmin viikonloppu.

Voi perse ! Mp-tuen päivillä alkukesällä tuosta varoiteltiinkin, että uusi asvaltti on pehmeä auringossa.

kawsu sanoi:
Kivaa oli käydä ekaa kertaa testaamassa uutta pintaa:orgmp2:
Olisko hyviä vinkkejä ajon/ajan parantamiseen?
https://youtu.be/Ro6CEAxtv6c
Nopeasti katsottuna samat vinkit kuin aina ennenkin: vielä paremmin radan leveys käyttöön ja pidä kaasu kiinni kunnes saat kanttarin kiinni (eturenkaalla) ennenkuin menet kaasulle. Etenkin tonnisella tuo jälkimmäinen korostuu.

Edit: nyt kun katsoin uudestaan, niin missaat usein kanttarin/apeksin ja menet liian myöhään kaasulle.

tamik87 sanoi:
Nopeasti katsottuna samat vinkit kuin aina ennenkin: vielä paremmin radan leveys käyttöön ja pidä kaasu kiinni kunnes saat kanttarin kiinni (eturenkaalla) ennenkuin menet kaasulle. Etenkin tonnisella tuo jälkimmäinen korostuu.

Edit: nyt kun katsoin uudestaan, niin missaat usein kanttarin/apeksin ja menet liian myöhään kaasulle.
Ja apeksi pitää olla oikeessa paikassa, eli vaikka saa sen kanttareen kiinni, niin kaasuun ei saa koskea, jos nokka ei osota oikeeseen suuntaan (eli liian aikainen apeksi; mutkaan valuttelun tai liian aikaisen tai liian nopean taiton takia).

Päin vastoin menee liian aikaisin kaasulle, mutkasta "suoraan" läpi ja linja menee leveeks, mopo kääntyy ulkokanttareella, ja vasta sit pääsee avaamaan kaasun.

scuuba sanoi:
Ja apeksi pitää olla oikeessa paikassa, eli vaikka saa sen kanttareen kiinni, niin kaasuun ei saa koskea, jos nokka ei osota oikeeseen suuntaan (eli liian aikainen apeksi; mutkaan valuttelun tai liian aikaisen tai liian nopean taiton takia).

Päin vastoin menee liian aikaisin kaasulle, mutkasta "suoraan" läpi ja linja menee leveeks, mopo kääntyy ulkokanttareella, ja vasta sit pääsee avaamaan kaasun.
Niijuu oot aivan oikeassa. Mä en osaa kuunnella tonnarin kierroksia. Itellä kun vinkuu koko ajan yli 10k rpm [emoji23]

Lähetetty minun XT1580 laitteesta Tapatalkilla

kawsu sanoi:
Kivaa oli käydä ekaa kertaa testaamassa uutta pintaa:orgmp2:
Olisko hyviä vinkkejä ajon/ajan parantamiseen?
https://youtu.be/Ro6CEAxtv6c
Kikkamutka menee ihan ketuiks, ja sen takia viimenen vasuri ja kahvilanmutkaan tulo. Veikkaisin ett ehkä jopa sekuntti tai yli pelkästään tossa.
Mut jäätävän hyvä kierrosaika tolla ajolinjalla ja kaasun räpellyksellä.

Huomasimpa nyt vasta ett ajelet bimmerillä. :blink:
Muuta ratastusta niin ettet tarvi ykköstä.

Suuret kiitokset vinkeistä😊
Olisko jollain pistää oikein ajettua kierrosta?🤔
Tajuaa pirun paljon paremmin omat mokat, kun näkee erot ajossa😅 Ei taaskaan sattunut vetoapuja, niin omia linjoja tuli vedeltyä:(
Racechrono dataa olis ja kiva nähdä🤔

kawsu sanoi:
Suuret kiitokset vinkeistä[emoji4]
Olisko jollain pistää oikein ajettua kierrosta?[emoji848]
Tajuaa pirun paljon paremmin omat mokat, kun näkee erot ajossa[emoji28] Ei taaskaan sattunut vetoapuja, niin omia linjoja tuli vedeltyä:(
Racechrono dataa olis ja kiva nähdä[emoji848]
Eikai tän foorumin väestä kukaan 'oikein' alastaroa aja. Aina on vaan helpompaa neuvoa muita kuin tehdä itse samoin [emoji6]

Itellä on R6lla ajettu 1:22,4 kierros chronossa, mutta videota ei ole. Voin laittaa sen jossain välissä sulle jahka reissusta kotiudun. Siitä ainakin näkee miten saman kierrosajan saa vähemmällä teholla.

tamik87 sanoi:
Eikai tän foorumin väestä kukaan 'oikein' alastaroa aja. Aina on vaan helpompaa neuvoa muita kuin tehdä itse samoin [emoji6]

Itellä on R6lla ajettu 1:22,4 kierros chronossa, mutta videota ei ole. Voin laittaa sen jossain välissä sulle jahka reissusta kotiudun. Siitä ainakin näkee miten saman kierrosajan saa vähemmällä teholla.

Joo, arvostaisin dataa ajosta朗
Ehkä pitäisi alustan säädöille koittaa myös jotain tehdä, kun ainakin jarruissa ihan hirvee
Tiedä sitten tarviiko pyörää ronkkia, kun ajossa muutenkin vielä varaa parannella.
1.22.33 oli päivän paras, ja olisko ollut neljä kierrosta jopa putkeen 1.22.xx.
Molemmat ajokerrat tämän vuoden puolella tuonut parannusta kierrosaikoihin, joten kehitys siis todella tapahtuu levossa:orgmp2:

Tuossa video omasta kisasta. Pieni pomppulähtö, ja ekaa kertaa kisatessa oli kyllä vaikeeta yrittää pitää minkäänlaista omaa ajolinjaa. Kivaa oli, vaikka jouduin jättämään kisan kesken tehojen kadotessa.

Back